Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Whazzups Live Cam 2006 En Nieuwe Oogst

Recommended Posts

ze staan er goed bij :bier

 

ik heb tot nu to 2 vrouwen en 1 man en nog 2 twijfel , hopen dat het een vrouwtje word

 

Schaapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor bladvoeding geef je ze whazzup? Ze staan er erg mooi groen bij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buxusvoeding (die ook geschikt is voor bladvoeding)! Als de grond zo nat is nemen ze niet al te veel op en bijgieten heeft dan ook geen zin. Gewoon van Pokon!

 

Mijn vloeibare Buxusvoeding bevat:

 

NPK 7-4-6, waarvan N in de vorm van nitrraatstikstof, ammoniumstikstof, ureumstikstof. Daarnaast spoorelementen zoals boor, koper, mangaan, molybdeen en zink.

 

Zie ook artikel op: http://www.aqualogic.nl/site/view.php?p=79 en http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=5473

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgenstimmung... Ze groeien als kool!

gallery_5211_120_373557.jpg

 

Tweede week Hindu Kush. Rechtsonder is een plantje wat tijdens de vorige poging bijna verbrand was. e eerste twee blaadjes waren beschadigd. Het heeft ruim 1,5 week geduurd voor hij er overheen was maar groeit nu ook als kool! Het onderontwikkelde plantje staat hier niet bij.

gallery_5211_120_842178.jpg

 

Close-up. Mooi symmetrisch gaat dat toch.

gallery_5211_120_237367.jpg

 

En dan de Sativa. Zoals we al verwachtten: Een dame! Ik dacht bij de eerste foto al meer een kelk vorm te zien. En ja hoor, hier istie dan!

gallery_5211_120_415883.jpg

 

Gisteren wat luis gekild met plantschoon. De andere planten in de tuin ook maar effe behandeld.

 

Oh ja.. Tensiometer loopt goed op.. bijna 100 inmiddels, ondanks het feit dat ik ze bijvoer. dit weekend gaan de blumats er in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kill mijn luizen met rode peperspray gezet in een nkoffiezetapparaat. 1 week en alles is dood en het is niet schadelijk(tenzij je het in je mond spuit want dan heb je het even warm)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag dagje Friesland, vanmiddag effe naar de Utoop in Leeuwarden, kwam ik vroeger nog wel eens. Verder de "tourist route". Nog iemand in de Utoop vandaag?

 

@thc: Plantschoon is ook biologish, goede resultaten mee behaald vorig jaar. Voor steviger infecties gebruik ik spruzit. Beide van ECOstyle. Lol lijkt me wel lekker trouwens, pepper-weed!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vandaag dagje Friesland, vanmiddag effe naar de Utoop in Leeuwarden, kwam ik vroeger nog wel eens. Verder de "tourist route". Nog iemand in de Utoop vandaag?

 

@thc: Plantschoon is ook biologish, goede resultaten mee behaald vorig jaar. Voor steviger infecties gebruik ik spruzit. Beide van ECOstyle. Lol lijkt me wel lekker trouwens, pepper-weed!

 

 

hehe zou wel, net gecanceld. maar ben je wel eens in sneek aant smoken geweest ? heaven essara? best wel beperkt aanbod hier dus ge aanrader!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas.. we hebben Friesland niet gehaald vandaag, blijven hangen in utrecht! Lekker hapje gegeten op een van de vele werfjes daar.

gallery_5211_120_76382.jpg

 

Dagje weg en dan sta je weer versteld van de groei van die kanjers. Het is of je ze ziet groeien. Hier de groeitop van de Sativa.

gallery_5211_120_480875.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

We mogen blij zijn met het weer de komende dagen :bier:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, goed gezien groentje! Vandaag de blumats aangesloten. Moet nu al flink water geven, een van mijn kleine pot planten begon al te hangen zelfs. Ben nu ook langzaam de voeding aan het opschroeven. Spul krijgt momenteel 25 ml BN grond en 5 ml X-cel (voor 5 planten) per twee dagen. Dat komt overeen met de voeding die je aan 5 liter water toevoegd. Vogende week naar 35 / 7 en zo opbouwen tot aan bijne verbranden aan. Blumats moeten nog goed worden afgesteld. Ik controleer nu alleen maar na de eerste afstelling of ze druppelen waar ik niet vind dat ze horen te druppelen. We krijgen morgen heel heftige regen, overweeg om mijn tentjes er nog even overheen te zetten. Aan de andere kant, keertje spoelen is ook niet zo erg :bier.

 

Zal morgen effe picje posten. Heb de blumats nu dichter tegen de stam aangeplaatst en de druppelaars aan de buitenkant. De tensio meter zit even diep als de voelers van de blumat (het zijn de lange dus). Heb ook 3 druppelaars per blumat nu ipv 2 vorig jaar, omdat het oppervlak dat ze moeten bevloeien nu groter is. 3 blumats per grote pot, dus 9 druppelaars per pot. Nou als dat geen luxe is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en mijn geluidsopnameapparatuur om weer eens een ouderwets heftig onweertje op te nemen :bier

 

Verwachting tot morgen middernacht

zaterdag 24 juni en zondag 25 juni 2006

Morgen onweer, kans op hagel, zware windstoten en lokaal wateroverlast.

Er is weinig bewolking en op veel plaatsen is het tot vanavond laat nog meer dan 20 graden. De wind is in de westhelft van het land zwak tot matig uit noordwest, in de oosthelft zwak uit uiteenlopende richting.

 

Vannacht neemt de sluierbewolking geleidelijk toe en daalt de temperatuur naar een graad of 15 C.

Zondag begint nog vrij zonnig, maar rond de middag trekken van het zuiden uit onweersbuien, mogelijk met hagel, zware windstoten en lokaal wateroverlast noordwaarts. De temperatuur is dan 22 graden in het westen en bijna tropisch in het oosten. Er staat een zwakke, variabele wind, later op de dag matig uit noord, in het noorden langs de kust vrij krachtig tot krachtig, 5-6.

 

Bron: KNMI

 

Verwachte regen morgen en overmorgen: 25 mm en 10 - 25 mm! Da's een hoop water! Moeders hou je kinderen droog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bron KNMI.

 

zondag 25 juni tot en met donderdag 29 juni 2006

Zondagavond en maandagnacht kan lokaal veel neerslag (meer dan 50 mm) vallen tijdens zware onweersbuien. Woensdag is er een kleine kans op een paar flinke onweersbuien.

 

Jij kan je lol op met je geluidsopname's.

Alleen beetje jammer van het ontiegelijke k*tweer wat erbij hoort.

 

Ik blijf je volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stijlloos: hehe tentje staat al hoor, ben bang dat ik het morgen overdag alleen wel weer flink open moet gooien, wordt behoorlijk broeierig en de toppen zitten al tegen het zeil aan :D

 

@rataplan: ja de truuk is nu om een goed evenwicht te gaan vinden nu ik de tensiometer heb. Uiteraard liep de druk flink terug na de installatie en water geven maar zit nu al weer zo bij de 80 / 90. Ik ga nu wel veel bewuster met mijn voeding om. Geen ec meter, maar hou me aan de richtlijnen en tips die ik van BN heb gekregen. Eigenlijk heel simpel maar het vereist wel goed naar je plantjes kijken. Da's ook een voordeel vind ik. Inmiddels een nieuwe pH sonde besteld (€50 :bier ) en nu maar hopen dat deze wat langer meegaat..

 

@groentje: Ach ja, overdag blijft het redelijk droog, dus het valt allemaal wel mee. Lekker buiten in de regen lopen heeft ook wel wat in een leuk WFDR t-shirtje. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames in hun tentje. De blumat foto's komen nog, is niet zo handig te maken met de tentjes. Stikje plastic, strookje gaffa tape en niet te vergeten: ook een stikje tape onder de ringen zodat ze niet zakken en het zeil strak blijft staan. Lol vorig keer dat ik ze gebruikte kon ik er nog een steen op leggen!

gallery_5211_120_473472.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je ze nog in de gaten terugplaatsen? :D (worden ze stuk groter& is beter voor het bodemklimaat/waterbeheersbaarheid/sturing) :bier

 

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zekers fotografe. Ik had ze er alleen maar uitgehaald om mijn vochthuishouding op orde te krijgen. Ze waren nog een beetje klein om dat op zichzelf te kunnen. Vorig jaar heb ik ze juist ingegraven omdát ze zo groot werden - beetje extra hoogte zodat ze niet over de heg uitkomen. Dit dus (en dat was ná het ingraven..):

 

Foto=MNVLRTH4.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeps.. daar schiet ik zomaar door de 6.000 views heen. :bier

 

dank voor de belangstelling!

Share this post


Link to post
Share on other sites

whazzup ik denk dat je de plante die niet onder zon zeil staan even beter in de schuur kunt zetten of binnen

hier hagelt het namelijk al

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ga ik ook doen hoor! Ik laat ze echter liever zo lang mogelijk buiten staan. Maar bedankt voor het meedenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga m'n planten vannacht ook binnenzetten , ze zijn nog redelijk klein dus ik kan ze nog naar binnen dragen. Ik hoop dat je planten , als je ze buiten laat staan en het gaat hagelen , het overleven.

 

suc6

 

Schaapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tenten zijn er weer vanaf. Enige schade: één uitloper is spontaan getopt. nou ja, niks aan de hand dus. Voeding BN grond/x-cel deze week op 35/7 ml per 2 dagen (overeenkomend met 7 liter water met voeding).

 

Zoals beloofd de blumat foto's:

 

Voelers binnenin, druppelaars aan de buitenkant.

gallery_5211_120_84141.jpg

 

Close-up

gallery_5211_120_724396.jpg

 

Alles staat weer buiten. Man wat groeit die sativa toch hard! Wat je ook goed kunt zien is dat de pp in de kleinere pot behoorlijk veel kleiner blijft (gelukkig - dat was ook de bedoeling :bier) en wat groeit die sativa!

gallery_5211_120_927098.jpg

 

En dan de Hindu Kush zaailingen.. die gaan ook lekker. Achterblijver definitief gechopped. 4 mooie plantjes over.

gallery_5211_120_876674.jpg

 

gallery_5211_120_137875.jpg

 

gallery_5211_120_531096.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...