Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Whazzups Live Cam 2006 En Nieuwe Oogst

Recommended Posts

graci!

 

Het watercure topic ("gooi ze in de plomp") vind je hier: http://www.wietforum.nl/index.php?showto...47&hl=watercure

 

Even kort - spaart een hoop leeswerk (maar is wel aanbevolen):

 

Het proces werkt door osmose: de opgeloste stoffen in de plant en in het water proberen een evenwicht te bereiken. Hierdoor wordt met name bijvoorbeeld bladgroen etc uit je wiet gespoeld. Ook verontreinigingen verdwijnen. Helaas ook een aantal andere stoffen, maar niet de THC.

 

Reultaat is dus een lichtere wiet qua gewicht, maar met meer thc. Bovendien is het een hele schone wiet die bijzonder zacht smaakt. Geen hoestbuien zoals ik altijd heb van wiet. Veel troep is er uit dus het is minder ongezond en met name bij vaporators zoals medical users gebruiken merk je het verschil in smaak niet.

 

hoe doe je het?

 

- knippen

- toppen onder ruim water zetten en houden! - kamertempertuur, géén warm water!!

- iedere dag voorzichtig water verversen (spoel de trichs niet van je wiet!)

- na 7 dagen iedere dag ververst te hebben, ophangen en drogen

 

voordeel:

 

- curen in één week

- geen geurtjes en luchtjes tijdens het drogen (geen overlast!)

- na het watercuren zijn je toppen in 2 dagen droog en klaar om te roken.

 

Nadeel:

- minder opbrengst qua gewicht (maar wel sterker!)

- "bag appeal" is slecht (niet om commercieel te verkopen dus)

- Er worden ook wat andere stoffen "uitgespoeld" die ondermeer de geur beïnvloeden (smaak en geur gaan achteruit)

 

Maar ja, je oogst weggooien vanwege toprot of er toch nog wat rookbaars van maken, da's geen keuze!

 

O overgrow stond er een enorme thread over. veel medical users daar gebruiken het. Simpel, werkt altijd als je de regels hanteert, snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kon het nog niet over mijn hart verkrijgen om ze buiten te zetten. Man wat een regenhoos vandaag hier! De helft van mijn tuinplantjes platgeslagen.

 

In plaats daarvan nu wel er een flinke ventilator op gezet.. de dames krijgen gymnastiek momenteel! Worden ze hard van...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag gaan ze naar buiten. Tja, het moet er toch maar een keer van komen. KNMI verwacht geen slagrekens meer, geen windhozen of hagelstenen zo groot als tennisballen, en de temperatuur is welliswaar aan de lage kant, maar dat moet kunnen.

 

Hier de dames voor ze naar buiten gaan. Mexican Sativa blijft nog even een weekje minimaal binnen!

 

Dit weekend wordt het blumat systeem ook weer aangesloten. De aarde is mooi verzadigd, tot rust gekomen, PH is prima, dus gaan met die banaan!

 

Week 4

gallery_5211_120_174144.jpg

 

De 2 getopte planten krijgen weer groeischeuten

gallery_5211_120_157794.jpg

 

gallery_5211_120_256602.jpg

 

Mexican sativa is weer hersteld wav het ongelukje. Groeit weer dus de wortelschade is beperkt gebleven!

gallery_5211_120_189626.jpg

 

Dus dames en heren. Straks * * LIVE * * op internet.. het planten van de dames! Planning: v.a. 14.30.

 

See you there!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De webcam statistics via xs4all. Trekt weer lekker aan om het zo maar eens te zeggen...

 

Afgelopen 12 maanden:

gallery_5211_120_2979.jpg

 

Deze maand:

gallery_5211_120_13142.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haai whazzup,

 

Niet alleen master-grower, maar ook master-fotograaf, master-bubblehash-maker en master-techneut ( ? :P ). :P :lol:

Je plantjes staan opnieuw te stralen.

Suc6 & mvg

Smoke ZE

 

Daddy G.

Berre

_ ° 0 _

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Daddy G! long time no see! :P

 

Nou daar staan ze dan dames en heren! In mooie verse grond, eentje in een kleinere pot (nr4).

 

De plant het dichts bij de heg (links op de cam) is nr1, daarnaast nr2 en de achterste is de getopte nr3. Ik zag bij nr2 vandaag overigens ook een beetje vreemd blad, hetzelfde als bij nr4.

 

De grond is voorbewerkt met o.a. wormenmest. Alle planten direct besprayd met Vital, en uiteraard ercar-go om de potten heen gestrooid. Water gegeven met X-cel van BN - gebruik ik nu gedurende de gehele periode.

 

Ze staan er mooi bij! De Mexican Sativa ook maar effe buiten gezet, weer is tenslotte hardstikke mooi. Ze begonnen gelijk te ruiken bij het verplanten overigens :P - time for a joint. :lol:

 

Wortels!

gallery_5211_120_123857.jpg

 

nr1

gallery_5211_120_347693.jpg

 

nr2

gallery_5211_120_11544.jpg

 

nr3

gallery_5211_120_391503.jpg

 

potje voor nr4, eerst korrels uiteraard.

gallery_5211_120_457941.jpg

 

Blumats staan al klaar, Vital van Ecostyle. Zoals je ziet gebruik ik de LANGE blumats voor de kuipen!

gallery_5211_120_153087.jpg

 

Alles in de Vital, groeien maar!

gallery_5211_120_100159.jpg

 

Mexican Sativa buiten - 4 weken, hersteld van de wortelschade, groeit gelukkig weer.

gallery_5211_120_322658.jpg

 

nr4 in de pot! Lijkt groter, maar is gewoon een kleinere pot...

gallery_5211_120_439077.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kat is naar de planten aan het loeren :lol: :P :

 

edit: nu meerdere katten

Edited by relaxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ja ze zijn gek op die plantjes. Ik ook trouwens :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi staan ze er zeker bij, en er gek op worden lijkt me niet zo moeilijk :lol:

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er mooi bij, dat worden weer een stel struiken. :lol:

 

Wat is dat blauwe spul op de grond trouwens? Toch geen slakken gif ofzo he? Moet je mee uitkijken voor de katten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij wel.. van het soort Escar GO ofzo... we hebben het hier rond huis bij sommige planten ook liggen.. Tis overigens wel iets waar de onze kat helemaal niets van hebben moet die loopt er altijd met een wijde boog omheen..

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks blowmonkey! Inderdaad Snowy, het is ECOstyle Escar-Go - niet schadelijk voor mens, dier of plant. Ik gebruik trouwens veel ECO-style produkten. Naast vital ook Plantschoon tegen luis, Escar-Go tegen slakken, wormenmest, ph tester. Alles eh... puur natuur :lol: - in ieder geval geen chemische goedjes. Daar hou ik niet van. kijk maar eens op de ECOstyle website

 

Ook niet zo gek, ik citeer van de website van Bionova:

 

"Ecostyle producten worden in de Benelux gedistribueert door Bio Nova. Kijk bij "professioneel-producten"."

 

Laat ik nou ook BN voedsel gebruiken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie dat je alles weeer in cement kuipen hebt..... ziet er leuk uit, ik wacht er nog effe mee :lol:

 

 

groete

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja, je kunt ze wel binnen blijven houden maar ze moeten toch en keertje. Da's een van de redenen waarom ik ze gelijk met Vital heb ingespoten. Ik heb één van mijn stekjes aan een vriend van me gegeven. Plantje staat daar mooi onder een afdak. Die staat al twee weken buiten! Hier een plaatje wat ik gisteren van hem kreeg.

 

gallery_5211_120_463351.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha cool die webcam :lol:

bij mij achter thuis waait het harder :P

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

effe een fotootjes uit het raam, geeft een wat beter beeld dan de cam.

 

gallery_5211_120_63884.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, speciaal voor Mad dan :lol: . De katten zitten natuurlijk binnen als het regent he.. ze zijn wel gek maar niet zo gek :P :

 

Tekkie

gallery_5211_120_163532.jpg

 

Lucky

gallery_5211_120_444033.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch maar een paar stukje plastic over de plantjes heengespannen.. werd errug nat!

 

Overzicht:

gallery_5211_120_116133.jpg

 

detail:

gallery_5211_120_422789.jpg

 

Andere plantjes staan binnen - zeiknat!

gallery_5211_120_75771.jpg

 

De nieuwe groeitopjes in nr4. links waar hij getopt is (komt een nieuwe scheut uit) rechts de spontane.

gallery_5211_120_52213.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb toch wel de smaak te pakken gekregen weer. Net Hindu Kush besteld, ik kweek ook altijd een paar kleine plantjes voor het raam. Vorig jaar werd dat yummy wiet! Ik had toen zelf een paar stekjes van mijn planten gehaald in Juli. Dit jaar ga ik ze echter uit zaad kweken, twee hou ik er voor de productie van extra zaad voor volgend jaar. De stekken vallen me toch wel tegen en de plantjes uit zaad zijn toch een stuk mooier.

 

Ik heb Hindu Kush gekozen vanwege de "buzz" - vorig jaar een keer gerookt en beviel uitstekend, errug lekker! Hoewel het een binnensoortje is ga ik toch proberen om er volgend jaar ook buiten wat van te maken (gewoon een paar extra voor "the sake of the argument": het is een vroeg en kort bloeiende soort. Ik zie dat anderen ook buiten Kush kweken, zal het eens gaan volgen.

 

Hier een paar topjes van mijn kleine pptjes voor het raam vorig jaar:

 

gallery_5211_121_82328.jpg

 

gallery_5211_121_35217.jpg

 

gallery_5211_121_44444.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie tentjes heb je gemaakt Whazzup! Eenvoudig doch efficiënt... En thanx voor de poezenpics lol... :P :P

 

Ik zie alleen dat ze je pp'tjes niet ontzien hebben, er zit behoorlijk wat kattehaar op! :lol: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol Mad, ja alleen jij ziet dat! Uiteraard!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk die ingegraven kuipjes. :lol: Was hetzelfde van plan,zal nog wel fotootje maken. :wOOt (alleen pak ik 90 literkuippies,volgens mij zijn die van jou 60 l?) :D

 

Zie ik ook nog blumats,slippen die niet dicht? (heb t wel s met organische voeding geprobeerd,maar dat lukte dus niet,ondanks de dagelijkse enzymentoegift!) :wOOt (kan me wel iets bij voorstellen bij chemische voeding in combi met een dripclean oid,maar dat vind ik weer zonde van de kwaliteit van de (lekker rustig buitengekweekte) kruiden. :P

 

Zou als ik jou was toch wat spaarzamer met die slakkenkorrels omgaan,want het wortelstelsel komt tuurlijk op die plekken die je nu staat in te wateren met slakkengif! :P

 

kusjes fotografe

Edited by fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

um.. ik geloof 60 inderdaad. Nou ja ze werden er vorig jaar groot genoeg van.

 

De voeding geef ik niet via de blumats. 4 keer per week krijgen ze gewoon wat water met extra voeding erbij, meestal vroeg in de morgen. De blumats staan aangesloten op een drukregelaar, direct aan de kraan. En inderdaad, organische voeding kun je niet gebruiken met blumats. Maar ze zijn goedkoop en ik vind ze super betrouwbaar, met name handig dat ze zich aan de regenval aanpassen, en dus ook aan mijn extra voeding die ik geef.

 

En Escar-Go is vriendelijk voor mens en dier hoor... is geen gif. Van ECOstyle. Maar dank je voor je bezorgdheid fotografe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...