Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Whazzups Live Cam 2006 En Nieuwe Oogst

Recommended Posts

Het blijft verbazendwekkend hoe goed die macrofunctie op jou camera is :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twijfelaartje! :D

 

Mooie foto,zoek in de hogere regionen naar de eerste haartjes,met deze voorontwikkeling ff opletten of t niet stiekem een hermaatje is! :D (volgens mij kan je dat nl ook in de voorbloei zien!) :bier (heb verleden jaar al goed opgelet/geschreven & zeker 80 %(hermaas) goed voorspelt) :wOOt

 

Oa zich tonend door beidde geslachten in de voorbloei te tonen) :smoke (maar die waren gemakkelijk natuurlijk) :(

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

We wachten het even af. Ik dacht vrouw vanwege de kelkvorm en het puntje, maar we zullen zien! Thanks voor het meedenken fotografe. Deze foto is van vlak onder de top.

 

Overigens.. de truuk van goeie macro's: Maak de foto op de hoogste resolutie met de macro functie van je camera aan, snij dan het detail wat je wilt zien uit en zo krijg je op 800x600 of hoger toch nog een foto of volle resolutie. Zet je camera wél op de hoogste kwaliteit. Eventueel een beetje sharpen.. vooral met budshots met veel kristallen erop is dat erg mooi :bier . Mijn SP500 UZ (van slechts 300 euri's) kan tot 3 cm dichtbij komen.

 

Aanbevolen software: Picasa (www.picasa.com) - gratis en perfect voor het organiseren van je foto's. Voor de macro: uitsnijden wat je wilt zien, eventueel beetje scherp stellen en exporteren! Picasa doet wat men noemt "non-destructive editing" wat betekent dat alle bewerkingen NIET op de originele foto worden uitgevoerd - de originele foto blijft zoals hij is - maar wel toont in Picasa. Zo kun je ook alle bewerkingen altijd weer ongedaan maken. Ben je tevreden over je foto en wil je hem bijvoorbeeld posten? Dan exporteer je hem (alle bewerkingen worden dan op het geexporteerde plaatje toegepast. In volle resolutie of aangepast). Kan het iedereen aanbevelen! Zo kun je ook direct uit Picasa naar blogger posten, mailen, albums maken, webalbums maken en zelfs zelf afspelende dia shows op CD. Printen van foto's gaat ook perfect, batches, 4 per pagina of meer, randloos, automatisch croppen... het zit er allemaal in. Zeker voor de beginner is dit veel handiger dan photoshop (niet te vergelijken overigens) maar sinds ik picasa heb gebruik ik voor fotobewerking nauwelijks meer photoshop (of eigenlijk PhotoPaint van Corel).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Mijn camera heeft gewoon moeite met scherpstellen zo dichtbij, juist in die macrostand. Wordt er gek van. Dan lijkt het op het scherm scherp, maar dan zie ik ze op de pc en dan zijn ze het niet. Echt om wild van te worden.

Ik had een prachtige spiegelreflex maar toen gingen we aan de digitale ritsklak, en dat is toch wel verslavend: kabeltje eraan en hup ze staan op je pc. Nu mis ik mijn mooie grote lens wel hoor. Ik denk dat ik een deel van de opbrengst van deze oogst maar eens ga besteden aan een goede digitale spiegelreflex :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik ken dat.. en dan stelt ie ook nog eens scherp op wat je niet wilt lol. Vrijwel iedere camera heeft echter ook spotmeting, wat vaak niet alleen het licht, maar ook de scherpstelling beperkt tot het rondje in het midden. Bij andere camera's kun je de autofocus apart op spot zetten in plaats van "gewogen". Canon heeft daar mooie instellingen voor. Bij sommige camera's moet je hem dan wel van de volautomatische stand halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou vooruit macro junkies, nog eentje dan een stukje lager op de stam :bier

 

gallery_5211_120_151120.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ontwikkeling.. Wat wordt het?

 

gallery_5211_120_74890.jpg

 

Effe een update van de kush zaailingen die vorige week uitkwamen:

 

gallery_5211_120_85062.jpg

 

De sativa groeit welig! Mooie grote bladeren.

 

gallery_5211_120_285206.jpg

 

En met de vochtigheid gaat het ook een stuk beter nu, per dag 10 mBar hoger, ondanks de regen. Denkl dat ze ook wel wat meer gaan gebruiken momenteel.

 

gallery_5211_120_50852.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ja, zo is het wel weer GENOEG met al die prachtige macro opnamen. Je steekt me gewoon de ogen uit :bier Die laatste is gewoon opschepperij :D

 

:D :wOOt :( :smoke :smoke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat je de ogen vooral niet uitsteken Missie, anders heb je niks aan die camera die jij van plan bent te kopen :bier

Maar, ik had het al eerder gezegd, zijn idd erg mooie pics van whazzup.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, zo is het wel weer GENOEG met al die prachtige macro opnamen. Je steekt me gewoon de ogen uit :bier Die laatste is gewoon opschepperij :D

 

:D :wOOt :( :smoke :smoke ;)

 

Dank je wel hoor, maar met zo'n camera kan iedereen dat wel.

hehe zal ik effe bij je langs komen voor een serietje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gok dat er twee haartjes uiit gaan komen Wazzup :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik gok dat er twee haartjes uiit gaan komen Wazzup

 

Dat denk ik ook. :bier Een male heeft een ronder balletje mijn inziens. Je ziet ook min of meer een puntje op het balletje waaruit de 2 haartjes komen op je foto.

 

Idd superscherpe pic's :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat denk ik dus ook.. mannetjesballen zijn ronder lol. Nou ja, ik bedoel eh.. jullie weten wel wat ik bedoel :bier . Heb de dames maar even opgetuigd (zie cam).

Share this post


Link to post
Share on other sites

bestand opslaan en openen, opent vanzelf in mediaplayer als het goed is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zeg ook vrouw. Wat ben je trouwens aan het sjouwen Hendrik-Jan de Tuinman? Krijgen de Kush'jes nieuwe schoenen? :bier

 

hehe ja klopt. Wortels kwamen nu al het potje uit. dus heb ze maar één maatje groter gegeven.

 

Wat betreft de cam: als je een wintel pc hebt (geen apple dus) gewoon op het linkje klikken (streaming live cam in handtekening). Werkt dat niet, dan heb je wat met je mediaplayer lopen klooien lol. Ook te bekijken via www.xs4all.tv. Selecteer de "growcam".

 

Of copieer deze url: http://www.xs4all.tv/play.asx?alias=Growcam&.asx en paste hem in "open url" in Windows Media Player. Dat werkt in 99% van de gevallen en wordt onthouden in media player (makkelijk voor volgende keer openen).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Grappig om je achter de laptop te zien zitten naast je plantjes, Whazzup.

 

Enne Miss WP, daar maken mijn dames meer kans op dan ik :bier Ik kan me natuurlijk voordoen als 26-jarige meid met lang blond haar, lagen benen en maatje 36, alleen weet ik niet of ik dat lang vol kan houden met de meeting voor de deur :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol Miss_J. Wel de goeie maat besteld he? Shirtje al binnen? En er is niks zo leuk als ***live*** verslag doen.

 

Hebben jullie de glazenwasser trouwens gezien op de cam? :bier . De eerste die een screencapture van hem kan maken heeft een dikke joint van me tegoed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm....kan je ons dan tippen wanneer ie ongeveer weer langskomt? :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Hindu Kush zaailingen doen het goed. 4 gezaaid, 4 opgekomen maar eentje blijft er achter. Bij de rest kwamen nu, 1,5 week na het zaaien, de worteltjes al onder uit de pot!

 

gallery_5211_120_513385.jpg

 

Heb ze dus inderdaad effe iets groter potje gegeven Mad. De zaailing die achterbleef bleek heel weinig wortels te hebben, maar eigenlijk ook vast te zitten in een kluitje. Tweede kans gegeven (maar zal wel niks meer worden, wellicht vensterbank plantje voor de lol). Alle verse Hindu Kush zaailingen hebben een bedje wormenmest en een snufje trichoderma gekregen. Die wortels groeien inderdaad als een raket.

 

De Mexican Sativa groeit ook lekker! Heb hem maar eens los gezet om er een goede foto van te maken, hij is al net zo hoog als de PP stekken die ik haalde toen het zaadje zijn kopje net liet zien. Zo zie je, zaailingen geven helemaal niet zo'n enorme achterstand als je een beetje mooi weer hebt. En ik denk een vrouw inderdaad!

 

gallery_5211_120_537622.jpg

 

Van de 4 PP's heb ik er één in een kleinere pot staan. Die heeft ook niet zoveel last gehad van de nattigheid. Het is één van de twee getopte (één keer getopt). Door de bladvoeding die ik regelmatig geef zijn de blaadjes van alle pp's mooi donker. Ben inmiddels aan het bijvoeren met BN Grond en X-cel. Zo zie je hem effe beter dan in zo'n kluitje. De PP's in de grotere potten zijn al wel wat groter.

 

gallery_5211_120_564118.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...