Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Zet, omdat het zo liep hier, maar eens startblokken op bigblocks en ook nieuwe voeding :thumbsdown:

Heb het aangekeken en het moet vanavond beter zijn anders gaat alles weg, mooi snel werk met droge bigblocks :hug:

Jammer genoeg geen stekken achter de hand dus..

dan maar een rondje selectie op aarde met Blue Hammer F1, die zouden eigenlijk onder LED maar vinden 400W Dimlux ook prima denk ik. Misschien dat ik daar maar een verslagje van bij moet gaan houden :phone:

mooi spul die Blue Hammer heb ik begrepen :D

 

Omdat mijn setup nu eindelijk zijn voltooing nadert ga ik toch nog een keer rfx proberen al zit ik wel met het uitspoelen, mijn luxe badkamer leent zich daar niet zo voor vinnik :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Startblokken op bigblocks zetten? Been there and done that en het was niet voor herhaling vatbaar. :P

 

Wat je beter kan doen is de stekken in de bigblocks plaatsen, dan is er niks aan de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ze ook spoelen boven een 100/200 liter bak

en dan een pomp erin en het riool in, hoef je de badkamer ook niet te versmeren

rfx kweekt mooi mag wat een bende is het stoffen jeuke enzo niet gezond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago had jij op cocos ook van die hoge EC waardes van je drain ? 1.2 erin 2.4 eruit :s

En spoel je de cocos uit de zakken ? Want daar zitten ook nog best veel zouten in bij :s

 

Gebruik atami bcuzz subtraat. Geen bricks !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik heb de kokos niet gespoeld en de drain nooit gemeten. Gewoon laag insturen (bij Amnees tussen de Ec 1.2 en 1.3) en de planten lezen.

 

En water geven tot je drain hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kapiteinkoek :Die z.g.n. coco bricks schijnen 1 brok ellende te wezen,letterlijk....... <_< dat het nog verkocht word in deze branche....schandalig he?...

 

 

De cocosgrond van Canna however heeft ook een myco-cultuur er reeds in,die had ik voor buiten.

Er zit verder geen voeding in maar ook geen afvalzouten,en is ready 2 go.

Samen met wat buffer tabletten en guanokalong poeder is dat spul niet te stoppen is mijn ervaring.

 

Maar dan moet je wel net als ik beste spierballen kweken door telkens 60L zakken te zeulen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atami is ook prima spul wat je zo kan gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokos bij een GS vandaan uit de zak hoge EC ?

Eerder goed voorbereidt (oa extra calcium).

Waarschijnlijk heb je het over cocopeat oid vd bouwmarkt/tuincentrum kapitein.

Cocos bricks van BioNova waren kut, is wat aan gedaan maar of je nu wel de goede treft?

Ik heb 240ltr zo weg mogen pleuren, 240W vol paar jaar geleden :thumbsdown:

Die bricks vd Action is maar afwachten wat je krijgt (vol zouten dus spoelen).

 

Zak kokos (44ltr) weegt iets van 10kg, zak aarde is net ff wat zwaarder en meer richting de 15

een liter is nog geen kg Collie ;)

Ik kan max 15kg tillen en ik krijg ze met 'gemak' de auto uit en de garage in.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokos van bio-bizz :rtfm: :icecream: .. Niets te klagen en gebruik t al 2 rondes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lostchild : dat is dan vast droog spul,nat is het veel zwaarder. ;) zo'n 3x zo zwaar?

Ik hergebruik cocos en spoel het voor opwaarderen weer uit,en sjouw me een breuk.

Maar dat is het allemaal waard.

Ik gebruik ook geen 100% cocos meer tegenwoordig,altijd 1/3e compost.

Als het teveel inteert en zwarter word gooi ik er weer nieuwe cocosaarde bij.

Die zak cocos van canna heb ik in geen 9 jaar meer gebruikt,maar het resultaat staat me tot vandaag de dag nog vers in het geheugen.

 

Zo heeft ieder zijn eigen foefjes,zolang het resultaat boekt hoor je mij niet klagen :P

En dat geld ook voor iedereen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen Bricks of andere spul van de action/bouwmarkt.

Maar gewoon van de gs

http://www.grow-expert.com/b-cuzz-coco-substrate-50-liter.html

 

Vind het ook echt raar ik giet verse kraan water in een nieuwe zak meet me drain en er komt 2.2 ec eruit. Ooh en dat spoel je niet met een paar liters weg moest voor 1 zak een goede 150 liter door heen jagen voordat de drain normaal werd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Growing on Coco means growing at a 100% natural substrate provided with one week starting power, making clones strike earlier

 

Ga jij 150ltr water door die kokos heen jagen om die extra power eruit te spoelen want je wist niet wat je nu aan het meten was (had ergens iets opgepikt over dat kokos vol zouten zou zitten en EC 2.2 is euh zout toch)? je manier van drain meten klopt ook voor geen meter, dat doe je met demi water met EC 0 en geeft al heel andere indruk.

 

Die kokos is geschikt voor gebruik zo uit de zak, ik heb er al ettelijke zakken van gebruikt en nog nooit gedoe gehad.

Gebruik je meter alleen waar die voor die voor nodig is en ga geen dingen lopen meten en conclusies trekken die niet nodig zijn.

 

Je meet het water wat je geeft en stelt dat af en als er probleem is ga je mogelijk aan de hand van drain proberen te concluderen wat er nu mis zou kunnen zijn.

Je planten zelf lezen geeft je betere info want drain meten zegt.. niks als je niet weet wat je meet en dat is zonder inert medium altijd lekker gissen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.cityplants.nl/biobizz-coco-mix-50l/?gclid=Cj0KEQiAsrnCBRCTs7nqwrm6pcYBEiQAcQSznHaxHivUJJmil-4Nqg9cRqf9e0a-Ge_7S3w_2c2DWaAaAjFe8P8HAQ

 

Biobizz® Coco•Mix™ is waarschijnlijk het beste 100% organische product gebaseerd op kokosvezels dat op de markt verkrijgbaar is. Coco•Mix™ bevat coco coir, coco coir is een afvalproduct dat voortvloeit uit de verwerking van kokosnoten en is een ideaal middel om planten te laten groeien. Kokosvezels hebben veel lucht en weinig water waardoor het de pH-waarde tot 5 of 6 kan verminderen. De Coco•Mix™ van Biobizz® is gewassen met zuiver water nadat de kokosvezels op een natuurlijke manier zijn ontbonden.

Hoe kan ik Coco•Mix™ gebruiken?

Coco•Mix™ kan worden gebruikt in elk hydro- of automatisch bewateringssysteem ter vervanging van steenwol. Coco•Mix™ kan gebruikt worden in combinatie met speciale voedingstoffen die organische mineralen bevatten.

 

Coco•Mix™ kan gebruikt worden in combinatie met elke A+B voeding. Wanneer je Coco•Mix™ wilt combineren met andere Biobizz® producten raden wij je aan om Root·Juice™, Bio•Bloom™, Top•Max™ en Bio•Heaven™ te gebruiken. Door deze Biobizz® producten te gebruiken wordt de kwaliteit van de plant verhoogd wat resulteert in een hogere opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van die bio nova bricks zijn de "foute" nog steeds te koop.

Kort geleden nog n ronde compleet naar crap zien gaan op dat spul hier op t forum...

 

 

Atami coco....the good stuff! Mix ik ook een 20% van bij in mn GK aarde, en met daverend succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen Bricks of andere spul van de action/bouwmarkt.

Maar gewoon van de gs

http://www.grow-expert.com/b-cuzz-coco-substrate-50-liter.html

 

Vind het ook echt raar ik giet verse kraan water in een nieuwe zak meet me drain en er komt 2.2 ec eruit. Ooh en dat spoel je niet met een paar liters weg moest voor 1 zak een goede 150 liter door heen jagen voordat de drain normaal werd.

Waarom inwateren met kraanwater? Ik ben gewoon begonnen met Ec 1.2 en pH 5.5 en na een paar dagen gingen ze letterlijk door het dak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja beetje onduidelijk verhaal van mij kant :P

Ik heb 7 weken geleden 6 stekjes uit de kliko gevist die geworteld worden. Direct op 12/12 gezet (wou weten hoe hard ze gaan strekken onder led en cocos ervaren)! 2 bakken van 32l gevuld met cocos en beetje rfx en ieder bak 3 plantjes gezet.

1x ingewaterd met ec1.2 en ph op 5.8 week niks gegeven daarna om de dag.

 

Paar dagen geleden begon 1 blad geel(na 35 dagen) te worden met een roest laag erop en ik had witte puntjes. Nou eerst wat ik deed is drain meten bleek 2.5 te zijn. ik had ook nog een paar nieuwe zakken coco's dus dacht ik laten we kijken wat eruit komt als ik kraan water doorheen zou laten lopen. Bleek een drain te hebben van 2.4 :s dus dan maar de hele zak schoon gespoeld voor de nieuwe lichting :P

 

Ze zijn trouwens 5x over de kop gegaan kwa lengte niet normaal !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet mijn moeders altijd in die atami coco. Zit lekker wat N en Ca in, planten worden direct mooi groen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 7 weken geleden 6 stekjes uit de kliko gevist die geworteld worden. Direct op 12/12 gezet (wou weten hoe hard ze gaan strekken onder led en cocos ervaren)! 2 bakken van 32l gevuld met cocos en beetje rfx en ieder bak 3 plantjes gezet.

1x ingewaterd met ec1.2 en ph op 5.8 week niks gegeven daarna om de dag.

 

Paar dagen geleden begon 1 blad geel(na 35 dagen) te worden met een roest laag erop en ik had witte puntjes. Nou eerst wat ik deed is drain meten bleek 2.5 te zijn.

 

Ze zijn trouwens 5x over de kop gegaan kwa lengte niet normaal !

 

Stekken uit de kliko, goede start, direct op 12/12 nog veel beter :icecream:

Bak 32L kokos, wat voor bak is dat?

 

Ingewaterd.. zie bak

 

Daarna water geven.. tsja hoeveel met die 32L bak is goed?

Beetje gissen best wel en wat doen die kliko stekken voor raars af en toe wat ik absoluut niet serieus moet gaan nemen maar toch.. geel blaadje he en vd rest niks aan de hand, we gaan gewoon op drain meten en vet spoelen die zakken die ik nog heb staan om te kunnen sturen want dat is vast niet goed :hug:

En dan maar die Atami uit de zak geweldige kokos de schuld geven he :jump:

 

@rodja

de bio grow is ook geweldig, ik gebruik beide (maar net waar ik nog een zak van heb staan) in combi met BAC bio groei.

Mamgel krijg ik niet goed gedoseerd (lees altijd cummulatie na zeg 2mnd) en ook al geef ik calgel bij, veel teveel N en schreeuwend ca/mg tekort

met dat spul op die kleine potjes van mij :thumbsdown:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

sterker nog ze hebben de eerste 6 weken ergens in een hoek gelegen in een lopende ronde :D

 

net gras spritjes met allemaal

bonbons erop :D

gallery_46224_19032_520490.jpg

 

gallery_46224_19032_754384.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste stekken zijn geworteld en ze zijn allemaal nog net zo groen als toen ik ze sneed en in de stekblokjes deed.

 

gallery_6495_16810_12945.jpg

 

gallery_6495_16810_17568.jpg

 

Ook zijn ze nog fris en geheel vrij van schimmel. Voor mij werkt deze methode tot nu toe het beste.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je! Ja ik ben blij mee, het zal me benieuwen of de Amnezen die ik eergisteren gestekt heb ook zo groen blijven. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie stekken...goed begin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimmel wel maar ik meen licht alg vorming te zien aan de randen vd blokjes?

 

Mooie blokjes trouwens maar wel weer lastiger om in die Bigblock gaten te krijgen, de 1e keer dat ik die combi gebruikte was dat ook terug naar de kindertijd met een vierkantje in een rondje duwen :jump: Achterkant schroevendraaier en wat wroeten rondom plugje om de steenwol aan te laten sluiten op de plug maakten het beter.

Nu heb ik paar traytjes tonnetjes die perfect passen maar prefeer toch de niet organisch gebonden plugjes ivm alg die veel sneller ontstaat op die organisch gebonden :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...