Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@pindar.. ik heb indertijd de 0,5% variant gekregen vd shop.

Kan niet oordelen over wat beter of minder werkt, verwacht gezien de minimale hoeveelheid die je gebruikt niet de komende 50 jaar nog een ander potje nodig te hebben.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
verwacht gezien de minimale hoeveelheid die je gebruikt niet de komende 50 jaar nog een ander potje nodig te hebben.

Dat is mij te prijzig. :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alg hangt niet alleen maar samen met hoge lv, hoe kom je daarbij?

Lagere temperaturen en lekker vochtige steenwol zit zo alles onder met een lv die krap de 50 haalt.

Hier afgelopen weken best vaak de 18C aangetikt bij 2 tentjes en dat is goed te merken, alg all over the place.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha hornbachje? Als je de foto's van mijn moedertjes erbij pakt kun je zien dat het niet ideaal werkt, maar het is wel te doen.

 

gallery_45735_19171_1659169.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie het, maar ik probeer om ze lager te houden. Misschien dat het dan beter werkt maar gelukkig kan je je aan de prijs van die dingen geen buil vallen.

 

Alg hangt niet alleen maar samen met hoge lv, hoe kom je daarbij?

Lagere temperaturen en lekker vochtige steenwol zit zo alles onder met een lv die krap de 50 haalt.

Hier afgelopen weken best vaak de 18C aangetikt bij 2 tentjes en dat is goed te merken, alg all over the place.

Steenwol die lekker vochtig is heeft toch een hoge LV of wou je beweren dat water droog is? :innocent:

 

Op water groeit geen alg, dus daar doe ik mijn voordeel mee en vooralsnog zijn mijn stekken nog brandschoon en groen. En er is geen kweker die wat tegen schone groene planten heeft.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een stukkie geplastificeerd tuingaas van 30 x30 cm( of groter) met mazen van 5 x 5 cm gebruiken, ook gewoon met die bamboe stokkies.

Heb je veel meer plek om te 'scroggen' en je planten blijven gewoon mobiel ;)

 

Ideaal :tu

Edited by vakman
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De steenwol is wel nat ja maar wat zegt dat over de LV vd omgeving waar die steenwolbloken staan dan en hoeveel water verdampt er uit een 18C blok tov 21C + als je normaal afzuigt en niet dimt op temp?

Ik moest het 2x nalezen.

 

Mijn stekken waren 6jr lang groen, sindsdien heb ik als de omstandigheden ervoor juist zijn tijdelijk last van alg, lv is nooit te hoog bij mij en ik hoop echt voor je dat je niet zelf alg veroorzaakt, pas op met speedgrow blokken (organisch gebonden) en wortelstimulators in te ruime mate.

 

Je komt net kijken man op stekgebied, logisch dat alles nog schoon is ;)

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je komt net kijken man op stekgebied, logisch dat alles nog schoon is ;)

Momenteel is het schoon maar dat is wel anders geweest. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is alg op je medium niet gewenst dan bij hydro?

Sluit dat de bovenlaag af?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is alg op je medium niet gewenst dan bij hydro?

Sluit dat de bovenlaag af?

Algengroei kan de hoeveelheid stikstof (en ijzer) in het medium doen afnemen. Ik denk dat ik daar bij m'n huidige kweekje last van had met al die geel wordende blaadjes onderin. Dat, plus te koud bij het wortelveld. Maar alg is eigenlijk nooit gewenst, bovenlaag wordt dan inderdaad zo'n groene koek. Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is alg op je medium niet gewenst dan bij hydro?

Sluit dat de bovenlaag af?

Nee het is zeker niet gewenst, daarom heb ik een laag metselzand op de toplaag gekwakt bij mijn Soma's kweekje. Helaas heb ik ook al alg en varenrouwmug in mijn andere hok in de Bigblocks dus daar ben ik nu ook een andere oplossing voor aan het verzinnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of de planten er tegen kunnen maar ik lees dat waterstofperoxide algengroei tegen gaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pindarots : jawel,op de juiste dosering is het wel goed te doen voor je planten.

Vraag me alleen maar niet wat die dosering is,want ik gebruik HI-OX van GH da's net even anders dan alleen waterstofperoxide geloof ik.

Daarvan kan ik gewoon 1 ml/L knallen.

 

 

Ik heb nog nooit alg gehad dus vandaar die vraag :)

 

Varenrouwmug is normaal niet zo'n probleem als er organische resten in je bodem zitten die de larven kunnen eten.

Want als dat op is gaan ze soms over op levende wortels :thumbsdown: heb ik weleens gehad en dan word je niet blij van dooie plantjes.

Maar over het algemeen valt dat meestal wel mee,en metselzand helpt altijd tegen de verpopping en het leggen van nieuwe eieren.

Het larvale stadium duurt 2 weken,en daarna verpoppen ze naar volwassen vliegjes.

Met dat zand verbreek je de cyclus van het diertje.

Ze kunnen ook niet tegen bevriezing(Je kan gebruikte medium in zakken in je vriezer gooien voor een nachtje,of buiten leggen met een goede vorst) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of de planten er tegen kunnen maar ik lees dat waterstofperoxide algengroei tegen gaat?

 

Sssst verklap ut nou nieh al is het een stuk lastiger zonder 35%.

13% is de max zonder licentie verkrijgbaar werd me duidelijk in Capitano's? topic.

 

Vd rest helpt je steenwol afdekken zodat er geen licht op valt ook een heleboel :search:

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hangt er alleen vanaf waarmee je je steenwol afdekt, anders krijg je een probleempje wat erger is dan varenrouwmug. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarmee doe jij het dan?

ik met Pandaas meestal als ze voorradig zijn en ik zin heb om het mes erin te zetten

ik zou ze in een doosje moeten stoppen en bewaren voor de volgende keer :book:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het eerst geprobeerd met bubbelplastic maar daar gingen de blaadjes van de stekken door hangen. Op de 18literpotten heb ik maar metselzand gekiept wat zeer effectief bleek en de stekken heb ik maar weer zonder bedekking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mod (Madmaster) op OG legt dit op z'n blokken:

gallery_9799_5735_62384.jpg

 

gallery_9799_5788_18291.jpg

Edited by Crimson Fart
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er goed uit, wat is het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er uit als iets van cocosvezels ofzo

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee, kon het niet terugvinden in z'n topic. Wel is ie' van de States.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ouderwetse cocosmatten, te vinden in ieder bejaardencentrum :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de budgetvriendelijke tip! Ik ga na het gevecht tussen Badr en Rico meteen met een schaar op pad! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokosmat zonder geplastificeerde onderkant pakken he en dwars geperst ipv geschoren :whistle:

Vindt dat er nog wel veel alg op zit zo die foto bekijkend.

 

Panda kan je goed draperen zodat je alles afdekt en is ook makkelijker aan te komen dan kokos op afbeelding.

Hergebruik is peanuts en je kan er ook nog mooi iets op tekenen :phone:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokosmat zonder geplastificeerde onderkant pakken he en dwars geperst ipv geschoren :whistle:

Vindt dat er nog wel veel alg op zit zo die foto bekijkend.

 

Panda kan je goed draperen zodat je alles afdekt en is ook makkelijker aan te komen dan kokos op afbeelding.

Hergebruik is peanuts en je kan er ook nog mooi iets op tekenen :phone:

Het is nog een aardig gedoe werken met die blokken, het grootste voordeel vind ik dat je geen potten hoeft te vullen maar het afdekken is een pest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...