Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

ja ik heb een dimlux 1000watt. maar zit elke keer met geknepen poepert of ik het wel red kwa hoogte

heb wel goeie oogsten. maar vind het toch spannend elke keer overweeg wel 2x 600watt of led.

 

 

hij heb een 2e hands gavita 600watt gekocht. en had er steeds problemen mee.

mijn gok is dat het gewoon een slechte gavita is. en dat die niet zonder reden te koop is aangeboden.

 

verder heb ik ook niemand gezien op de forums met een armatuur wat niet op wou starten van gavita

dimlux heb ik het wel vaker gezien. maar die problemen schijnen nu opgelost te zijn

 

ik heb er geen last meer van teminsten. en ik vertrouw me lamp nu gewoon

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kat in de zak dus dat is balen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Gavita doet het weer gewoon, het lag aan de schakelkast. En de reden dat de lamp te koop is aangeboden was omdat de betreffende kweker is overgestapt op led. Ik kreeg hem als nieuw in de doos en nee, er is mij geen rommel verkocht.

 

Ik heb er nog vier Amnezen bij gezet en een een Super Skunk. Dat brengt het totale aantal op tweeëntwintig.

 

gallery_6495_18670_92089.jpg

 

Een Super Skunk en een Chemdawg zijn niet zo happy. Helaas heb ik van laatstgenoemde maar twee dus dat is een bietje jammer.

 

gallery_6495_18670_12055.jpg

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig maar,was ook niet sarcastisch bedoeld...dit keer ")

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik ben blij dat ie weer brandt en ook dat is niet sarcastisch bedoeld.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gavita FTW 33% meer licht als een VSA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadat ik een pot met kokos had omgekeerd besefte ik dat dat veel te veel werk is voor deze blanke

:rofl

... Dus dan maar 2 maanden klooien met water geven.

 

De kleintjes staan er mooi groen en gezond bij !

Benieuwd naar wat de Superskunk van Sensi gaat doen. Bedoeling is toch een leuke milf vinden ?

Edited by Crimson Fart
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadat ik een pot met kokos had omgekeerd besefte ik dat dat veel te veel werk is voor deze blanke

:rofl

... Dus dan maar 2 maanden klooien met water geven.

Lol, ook 22 potten bewateren is geen gemakkelijke klus laat staan er kokos in te doen. Maar nee, het handmatig water geven op die blokken is niet ideaal en toch heb ik er weer voor gekozen. De blokken lenen zich uitstekend voor een druppelsysteem en dan is watergeven makkelijker dan ooit.

De kleintjes staan er mooi groen en gezond bij !

Benieuwd naar wat de Superskunk van Sensi gaat doen. Bedoeling is toch een leuke milf vinden ?

Dank je! Het idee is inderdaad om een milf te vinden tussen de Super Skunk en hopelijk blijven de herma's weg. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wilde gaan scroggen totdat Drrr me overtuigde er van af te zien met het legitieme argument dat het te veel werk is voor een blanke. Ergens stonden me de ronde Hendrik-Jan plantensteunen nog voor de geest die City Box eens heeft gebruikt welke ik zonet maar besteld heb. Deze plantensteunen bevestig je aan een bamboestok die je in het medium steekt en dat werkt ongeveer hetzelfde als een scrog met het verschil dat je de planten nog vrij kan bewegen.

 

8894322966558_8711338401019_1_77040_tif_picture_Fullsize.jpg

Deze dingen dus.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn wel nog een aantal andere members die die dingen gebruiken.

 

Een kweek is toch ook nooit saai bij jou he :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben blij om te lezen dat je het niet saai vindt maat! En mooi dat nog meer kwekers deze plantensteunen gebruiken, dat is een teken dat ze in de smaak vallen. :)

 

Dit keer zal ik het water geven anders aanpakken. Over een week verplaats ik de planten naar een lekbak waar ik het voortaan in kiep. Aangezien de blokken het water helemaal opzuigen lijkt dat me wel goed te gaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik een gegalvaniseerd rooster.

met een maaswijdte van 15x15.

Deze hang ik aan het plafond, waardoor de hoogte variabel is.

De totaal afmeting van het rooster is 15 cm kleiner dan mijn kweekruimte.

Hij hangt dus perfect los en heeft dus beweging mogelijkheden.

 

Het grootste voordeel van mijn constructie tov losse dingen, is dus de robuustheid en het niet hoeven steken van bamboe of andere zooi in je medium.

Ook hoef ik niet mijn potten te verschuiven of wat dan ook om hem op te hangen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zoals jij het hebt is ideaal op jouw locatie, helaas heb ik ook rekening te houden met andere factoren. Daarom heb ik maar voor die ronde dingen gekozen. We zullen wel zien hoe het bevalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nieuwe lichting Soma's staan te wortelen.

 

gallery_6495_16810_63371.jpg

 

Omdat ik merkte dat de kap na een paar dagen meer kwaad doet dan goed heb ik deze er afgenomen na twee dagen.

 

gallery_6495_16810_8067.jpg

 

Verder heb ik er een kleinere bak bijgezet waar ik water in heb gedaan om de LV omhoog te krijgen. Dit is een eigen variatie op de Derrek Bud methode die een laagje water in de bak laat staan van de stekken.

 

gallery_6495_16810_18760.jpg

 

Het laagje water in de bak met stekken heb ik ook geprobeerd, maar dat beviel mij minder goed, vandaar dat ik het nu eens op deze wijze doe.

 

 

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel internode's maak jij je stekjes eigenlijk?

 

zo te vreden met de vorige lichting dat je gelijk de volgende klaar zet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een internode, ik knip ze zo kort mogelijk en laat de nieuwe scheut aan de moeder. Maar als je je eigen stekken hebt op je kweeklocatie worden ze bij een eventuele inval meegeteld. Bezint eer ge begint! :D

 

Een internode links en een rechts uiteraard, dus eigenlijk twee. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekjes houden ervan om net onder een node te wortelen,ik snij net 2 mm onder een node de stek schuin af.

Bij de node in de buurt zitten wat meer slapende oogjes,en daar moeten je wortels uit komen door poeder of gel.

de node is ook een punt van afsluiting voor ziektes etc. als je er een te lang stuk steel vooraan laat kan dit tot problemen leiden

In totaal snij ik ze op 3 internodes lang,waarvan zich 2 boven de grond bevinden.

 

Zo doe ik het,ook met vlinderstruiken en andere planten zoals lavendel en Pirovskia.

Ik heb eigenlijk wel iets van 95% worteling met gewoon stekpoeder.

Dan zijn er nog mensen die door de tuin heen gaan met de scooter aan de hand en net erlangs gaan en weer een vlinderstruikje finaal afbreken midden in de winter dus dood :o

Ach ja,dat gebeurt.....

Maar zo doe IK het,ik dacht ik deel het even met je :whistle:

 

Doe jij het ook op deze manier?(zonder laten afbreken haha)

Ik heb ook wel wat boekjes moeten lezen over stekken,vanuit mijn opleiding.

En ik heb ook wel al redelijk wat zelfgestekte tuinplantjes bij mensen in de tuin geplant,die allemaal goed groeien.

 

Maar ik heb liever fem.zaad dan stekken,is net even wat sterker.

 

Maar ja, als het makkelijker beschikbaar is met stek,dan maar stek toch? :whistle:

Zijn die stekken trouwens allemaal dezelfde pheno?

Of is het wat verschillend?

 

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rasta, met die reactie strijk je me behoorlijk in de haren! Dat jij zo stekt zou me nog slapeloze nachten bezorgen! Hoe kun je dat nou zo doen! :rtfm:

 

Geintje natuurlijk! :likken:

 

Ook ik heb ongeveer 5% uitval en waar dat nou aan ligt durf ik niet te zeggen. Sommige stekken weigeren te wortelen, soms ook de mooiste die er bijstaan. Wat dat betreft zijn we net illusionisten hoe we die worteltjes aan dat steeltje weten te krijgen. Stekpoeder gebruik ik niet meer, het was me wat teveel gedoe en je wint er hooguit een of twee dagen mee. Ik laat een emmer vollopen met lauwwarm water en mieter daar de steenwol pluggen in met bij voorkeur een voor geprikt gaatje. Die plaats ik in de kweekbakken en steek er de gesneden stekken in. Dan zet ik ze weg onder 1 x 18watt tl die er zo'n 25 cm er vanaf hangt. Voorheen met kappen op de kweekbak maar nu sinds de huidige keer zonder kappen en met een bak water erbij om de LV omhoog te krijgen. Die zit nu tussen de 65 en 70% wat net genoeg is want de stekken staan er gezond bij.

 

De temperatuur zit op 21 graden, hiervoor heb ik 2 tl-lampen onder de bodem branden. Zodra de stekken worteltjes krijgen zet ik ze een vertrek lager onder die 2 lampen van elk 18watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha :rofl

 

 

Dat kan ook natuurlijk,5% uitval is niet heel veel moet ik zeggen.

En dat aantal snij je gewoon extra uiteraard.

:tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste uitvallers van die 5% gaan de pijp uit door schimmel, dat wijt ik aan een te hoge LV die ik nu wat lager houd door de kap niet te gebruiken maar een bak water. Het streven is 99,9% slagingspercentage want de uitvallers wegen altijd zwaarder dan de stekken die wortelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor Rhizopon ook regelmatig vallen als het over stekken gaat,alleen heb ik er geen kaas van gegeten....

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laagje Seramis of perliet onderin de propagator en licht vochtig houden ipv laagje water.

1e dag zetten kap erop laten, dag 2 10 min eraf, dag 3 ook en vanaf dag 4 schuifjes stukje open doen, kap er ook weer 10min vanaf.

vanaf dag 5 alle schuifjes helemaal open en aan 1 kant iets onder deksel rand, Seramis/perliet licht vochtig houden.

 

Zonder kap kan natuurlijk ook maar dan heb je weer ruimte die wordt ingenomen door die extra bak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rhizopon aa gebruik ik ook, mijn succespercentage is wat hoger en t gaat allemaal iets sneller met dat spul.

Maar t is niet essentieel, zonder gaat ook prima, net als stekblokjes laten inweken in afgezuurd water enzovoort.

 

Vooral met "moeilijke" stekken heb ik veel meer succes met wat poeder.

Bv met stekken van planten die bijna klaar zijn voor de oogst waar toch nog maar ff stekje van moet genomen worden oid.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laagje Seramis of perliet onderin de propagator en licht vochtig houden ipv laagje water.

1e dag zetten kap erop laten, dag 2 10 min eraf, dag 3 ook en vanaf dag 4 schuifjes stukje open doen, kap er ook weer 10min vanaf.

vanaf dag 5 alle schuifjes helemaal open en aan 1 kant iets onder deksel rand, Seramis/perliet licht vochtig houden.

 

Zonder kap kan natuurlijk ook maar dan heb je weer ruimte die wordt ingenomen door die extra bak.

Perliet werd na verloop van tijd groen door algenaanslag bij mij, kan ook omdat LV extreem hoog was 1e week bij mij.

Rhizopon aa gebruik ik ook, mijn succespercentage is wat hoger en t gaat allemaal iets sneller met dat spul.

Maar t is niet essentieel, zonder gaat ook prima, net als stekblokjes laten inweken in afgezuurd water enzovoort.

 

Vooral met "moeilijke" stekken heb ik veel meer succes met wat poeder.

Bv met stekken van planten die bijna klaar zijn voor de oogst waar toch nog maar ff stekje van moet genomen worden oid.

Gebruik je dan de 0,5% of de 1% variant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder kap kan natuurlijk ook maar dan heb je weer ruimte die wordt ingenomen door die extra bak.

Eventueel kan je de kweekbak wat verhogen en de bak met water daar onder plaatsen. Zonder kappen krijgt schimmel geen kans en blijven de bladeren langer groen. Of je moet een andere manier vinden om de LV omhoog te krijgen zonder algengroei te stimuleren. Want dan heb je zomaar varenrouwmug waar lastig af te komen is in steenwol.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...