Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rodja

48 Haasjes In Een Tropische Binnenvijver

Recommended Posts

Ziet er goed uit maat, merk je nu ook dat de zij takken beter mee gekomen dankzij de dubbele dosis silica?

Edited by klaver90
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij hebben ze voor deze strain een bamboeplant gekruist met hennep.

Volgens mij is het raketwiet ;)
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gwn elke tak goed knakken, dan rem je het echt wel. Zie niet echt dat die sillica heeft geholpen

Eerlijk gezegd.

Met de sillica van aptus hoef ik de lampen er niet eens op te drukken en het werkt.

Zou er gwn met antistrek van Bio optimal overheen spuiten als het te veel strekt.

 

En dat klauwblad, dat is toch geen klauw.

Staan niet helemaal recht, maar van klauw kan je hier niet echt spreken.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feminisen werkt niet goed, ze is maar lastig aan de ballen te krijgen en wat ze spuit was hier zga steriel.

Heb jij dit zelf geprobeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik lees goed en ben erg benieuwd of het uiteindelijk toch gelukt is..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was niet zeker van wat je met hier bedoelde, maar nu wel.

 

Wat Rodja zegt, is het echt helemaal niks geworden?

 

Ik had al eens ergens gelezen dat deze soort niet via zaad te vermeerderen is, dat bevestig jij dus?

 

Ik zou dolgraag deze soort ook eens willen proberen, maar waar ik zit is het nogal lastig om aan s5 stekken te komen, beetje uit de buurt zeg maar. De enige werkbare manier voor mij is via zaad, en zelfs dan nog, maar kijken of het aankomt als het opgestuurd wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S5 femen is door meerdere personen gedaan, Torsti, djbroertje en geloof MRT... De eigenschappen werden niet doorgegeven in het nageslacht dus is er niet verder mee gegaan...

 

Maar waarom zou je zo'n veredelde amnees willen femmen? Is toch al genoeg van die zooi op de markt?

 

Beter leren sommige mensen zelf selecteren, dan heb je tenminste echt iets speciaals in handen en niet de 1000 in 1 amnees of s5...

 

 

Gr,

 

 

Worm

Edited by Worm
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

S5 femen is door meerdere personen gedaan, Torsti, djbroertje en geloof MRT...

 

Van die MRT:

 

"There are only a few people who have the orginal clones of the S5... (with lots of happiness and love is the S5 discovered, while crossbreeding a Original Silver haze and a beautiful (and potent) Amnesia (Silver was daddy, Amnees was mother). After a few selectoin rounds the noticed that one clone was the strain the have been looking for.. Best potentials, best flavour, best effect, super steady...and best of all... instead of 74 days of flowering, this clone was ready in 62 days (milky trichomes). The men could not be happier, unfortunately after a while the guys got into a fight, they broke up, and the 60 clones were divided between them.. So after a while there were not much clones left..

Myself, i dont know who the 3 guys are, i only now that i am one of the few lucky basterds who has the orginal S5 haze. We keep some mothers for our rounds, because the S5 is only growed in small grows, it is still very rare...

The S5 name:

All three of theme dit their time obligatory military service... And the remembered: S1, ok. S2 less gifted....S5: complete wecko!"

 

Als amnees/ssh, maar minder skunk gehalte en meer haze en NL.

 

De eigenschappen werden niet doorgegeven in het nageslacht dus is er niet verder mee gegaan...

Zo simpel werkt het ook meestal niet. De genen verantwoordelijk voor die eigenschappen worden wel doorgegeven, verspreid over het nageslacht, en kost vaak meer dan 1 generatie om die weer in dezelfde combinatie (genotype) te krijgen. Als de eigenschappen (phenotype) niet in de eerste generatie van de kruizing terugkomen, komen ze dat wel in enkele planten in volgende generaties. Het hangt ook net zoveel af van de plant waarmee je het kruist. Als je iemand met blauwe ogen kruist met iemand waarvan beide ouders en hij/zij zelf bruine ogen heeft, wordt die blauwe ogen eigenschap ook aan geen enkele nageslacht doorgegeven, maar hebben ze allemaal wel de genen voor bruine EN voor blauwe ogen. Als dat nageslacht zouden inbreeden krijgt ongeveer 25% van het nageslacht blauwe ogen. Er is feitenlijk niemand die S5 heeft gebruikt om te veredelen. Iemand die begrijpt wat dat inhoud zou nooit S5 kiezen, een onstabiele hybride gebasseerd op onstabiele hybrides, dan kun je inderdaad beter een verse selectie doen met bijvoorbeeld de ouders dan iemand ander's pollen chuck gebruiken als basis.

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is feitenlijk niemand die S5 heeft gebruikt om te veredelen

Dan kun je inderdaad beter een verse selectie doen met bijvoorbeeld de ouders.

 

Welke ouders?

s5 is echt een lucky kruizing geweest en er is daar toen herrie tussen die gasten ontstaan.

Stekken zijn meegejat en in de markt gezet wat dus absoluut niet de bedoeling was.

Wat er verder aan genetisch materiaal was is weg, alleen de kloontjes hebben het overleefd :head_hurts_kr:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben heel lang uit de running geweest en heb onlangs de draad weer opgepakt. Zelf veredelen is natuurlijk mooi, maar daar gaat tijd en ruimte inzitten. Ik heb veel zaad-catalogi bekeken en eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer, er is zo'n enorm aanbod. Bovendien zijn er veel soorten die her en der onder verschillende namen aangeboden maar feitelijk hetzelfde zijn of heel dicht bij elkaar liggen. Stabiele en uiterst onstabiele lijnen... Ik zit ook nogal afgelegen en hier kan ik niet aan stekken komen waar ik vertrouwen in heb. Sowieso vind ik liever een soort die niet niemand heeft hier.

 

Welke soort(en) zitten min of meer in de richting van deze s5, welke zaden zou jij proberen als je niet aan stekken van s5 zoukunnen komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensi Jack herer

Mr nice SSH

 

Deze soorten geven een mooie variatie aan pheno's, zet er genoeg en je gaat geheid een kortbloeiend haze juweeltje vinden.

 

Ik denk ook niet dat s5 nogsteeds de originele van rond 2010 is. Hoop zelfs dat er in de tussentijd een ander mannetje overheen geweest is, jarenlang doorstekken kan nooit goed zijn voor de opbrengst.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het al 7jr nu en ik heb de s5 van voor 2010, was toen alleen in een bepaalde hoek van NL verkrijgbaar.

Het is echt nog steeds dezelfde clone only die je tegenkomt en er zullen vast een paar boeren zijn die wel de luxe hebben om een mamma jarenlang te houden.

Bij mij is het wat uit de hand gelopen met doorstekken maar dan nog kan ik geen merkbare opbrengst vermindering constateren tov toen ik de s5 net in huis had.

Wat dat aangaat echt een superplantje, niet alleen de wiet die eraf komt.

 

@twiet

Vervanger of kruizen met?

Een SSH en dan inderdaad vd zaadbank die rodja al aangaf, Mr. Nice.

ik was vorig jaar van plan was om met SSH aan de slag te gaan en pikte op dat Sensi het niet zo goed deed

Dit met SSH aan het werk is door verhuizing een dingetje vd toekomst geworden :thumbsdown:

Heb er geen puf &plek voor, 2 mamma's houden is voor mij wel zat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee het wordt een dagtaak voor je het weet als je er moeders bij houdt en aan het stekken gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker dat apart voeding aanmaken is kut, tegenwoordig doe ik gewoon uit de losse pols een scheutje canna in een gieter water :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik Bac bio groei, s5 standaard 2x id week 2ml/ltr en de s5xAMG die er staat krijgt dat 1x in de week.

Niet zo zeer omdat ze verbrandt, meer omdat ze anders de tent uitgroeit met die mega bladeren van der die ze dan ontwikkeld :search:

Dag voor stekken wortelstimu dubbele dosis geven, en als de stam te hoog is geworden voor de DP90 gaan we een nieuwe mamma maken,

zo is klara klaar hier tegenwoordig :phone:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik voel er ook niet zoveel voor om speciaal voor die moeders ook nog eens voeding te gaan zitten afmeten. Daarom krijgen mijn mamma's heel vaak kraanwater, het loopt ze de spuigaten uit.

 

En als je dan denkt eindelijk even te kunnen zitten zijn de stekblokjes uitgedroogd en moet je je stekkencollectie nog bewateren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is het voordeel van werken met gesloten propagators met perliet op de bodem, dan drinken je stekken haast niks.

Ik water de stekblokken 1x in, stekken erbij en verder alleen af en toe ff de bladeren sproeien met kraanwater met een klein scheutje GK seaweed liquid.

Dat is geniaal spul trouwens, zelfs stekken die te warm gestaan hebben en niet willen wortelen krijg je daarmee toch weer aan de gang.

Had de laatste ronde de amnees stekken echt haast gekookt, (prutswerk mijnerzijds, geef ik eerlijk toe) en toch nog meer dan 50 stuks weten te redden van de 60.

Rest ging t ook wel redden, maar had ze niet nodig dus de achterblijvers heb ik vanochtend een enkele reis grijze kliko gegeven.

 

Mijn moeders krijgen alles wat ik overhoud... soms kraanwater, soms met gk bloei of groei, soms met canna, en ze groeien nog steeds harder dan ik stekken nodig heb.

Heb laatst van alle moeders een hele boel takken weggeknipt om weer een beetje overzicht te krijgen maar t groeit alweer helemaal dicht in dat hok.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb tijdens mijn eerste kweek-carriere ong. 8 jaar lang constant met dezelfde planten gewerkt, van één moeder heb ik ik weet niet hoe vaak stekken gemaakt waarvan weer nieuwe moeders werden gemaakt en nieuwe stekken enzovoort. Zowel ik als mijn vrienden. Dat is al die jaren prima gegaan, nooit iets gemerkt van dalende kwaliteit.

 

Momenteel draai ik met planten die ik uit zaad heb gestart, daarvan heb ik stekken gemaakt die nu staan te bloeien en ook te groeien. Ik had ongeveer 40 stekken over en die heb ik in hun startblokken onder tl laten groeien. Morgen ga ik daar nieuwe stekken van maken, per plantje zitten er zo'n 6 a 8 stekjes aan elke "moeder". Zodoende heb ik meer als genoeg nieuwe stekken, ik hou weer over, want voor meer als 100 heb ik geen ruimte.

 

Ik heb gelezen dat het hier verplicht is een verslagje te maken en ga dat dan ook maar doen. Daar ga ik verder over waar ik mee bezig ben, en ook over het onderwerp van een ander soortje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het al 7jr nu en ik heb de s5 van voor 2010, was toen alleen in een bepaalde hoek van NL verkrijgbaar.

 

ik was vorig jaar van plan was om met SSH aan de slag te gaan en pikte op dat Sensi het niet zo goed deed

Was dat niet eind 2010, toen het ook wel amnesia S5 werd genoemd... volgens je verslagen wel. Sensi heeft geen SSH kerel.

 

Maar je hebt wel een punt (!?), de "ouders" zijn niet beide beschikbaar. Ik doelde niet zo zeer op de specieke planten die als ouders zijn gebruikt maar de varieties die als ouder gebruikt zijn. Amnesia cut x silver haze. Beide zijn niet stabiele IBL en al zou je beide originele ouders hebben dan nog krijg je veel diversiteit en kan het lang zoeken zijn naar een kopie van de S5. Zaad produceren dat alleen maar S5jes produceert, stabiel dus, krijg je ook niet met de originele ouder planten. Zaad produceren dat o.a. planten produceert die erg op de S5 lijken en in bepaalde aspecten zelfs beter is, is wel haalbaar.

 

Geen enkele twijfel dat jij zelf (of zelfs jij) een betere S5 zou kunnen maken na een selectie in de silver haze (of een alternatief van MNS). Silver haze is zelf een hybride en als je die kruist met de amnesia dan krijg je sowieso sommige die meer haze x amnees zijn en anderen die meer nl/afghanica x amnees zijn en weer anderen die een mix zijn.

 

Hetzelfde geldt voor S5 gebruiken om S5 zaad te maken. Ze zullen nooit allemaal hetzelfde worden, of je nou selfed, backcrossed, of voor 6 generatie inbreed, maar, ook niet allemaal minder goed en compleet anders. Koop sensi silver haze (of ssh, of afghani/haze of nl#5/haze van mns), gebruik al de mannetjes om S5x Silver Haze te maken. Kweek daar weer meerdere mannetjes uit om (S5x Silver Haze) te maken, terug kruizen dus, maar specifiek population backcrossing (meerdere planten terug kruizen naar de S5). Na 3-4x hebben ze grotendeels de genetica van de S5, maar niet allemaal in dezelfde combinatie. Dit wordt in veredelenland nr 1, nederland, ook gebruikt om specifieke eigenschappen in plantensoorten te kruizen. Dat ze nooit helemaal precies als de S5 worden betekent juist dat het afwijkende deel ook een verbetering kan zijn. Als je die mannetjes selecteerd op weinig strek, op de NL genen, kun je zo bijvoorbeeld een kortere S5 maken.

Edited by Sativied
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd ik vergistte me, half 2010 kreeg ik haar, me letterlijk opgedrongen toen, ik wou helemaal nietmet groen in de auto terug dat hele eind.

Het woord Amnesia is nooit gevallen... haze en ik was/ben geen haze man, liever een indica omdat die de lading medicinaal beter dekt.

Ik veredel puur voor mezelf omdat ik het mamma's houden best wel een klus vindt met mijn gebreken :thumbsdown:

 

Dat Sensi geen SSH heeft kan ik niet helpen, ik vindt alleen de Hashplant van Sensi interessant en de rest heb ik geen blik waardig gegund.

Mr. Nice heeft de voorkeur bij mij, waarom? kan ik niet uitleggen misschien biased door Overgrow?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 3 dag 1

 

2yo9ysg.jpg

 

gallery_42960_18714_2804534.jpg

 

Ben overgeschakeld op bloeivoeding - EC 1.5

De temperatuur gaat lekker omlaag nu, de lynx zou nu best een extra lamp aankunnen.

Helaas heb ik geen extra vsa en schakelkast liggen anders had ik er eentje midden boven het veld gehangen.

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...