Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rodja

48 Haasjes In Een Tropische Binnenvijver

Recommended Posts

Heb je die airco gewoon op de vloer gezet, of zie ik iets over het hoofd. Lijkt me dat er minstens wat rubber dempers o.i.d onder zitten toch?

 

zitten rubberen pootjes bij

 

die zijn tegen het trilgeluid van de compressor, maar dat geluid is te verwaarlozen. vergelijk het met een flinke koelkast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o haha , kwam me al bekend voor .

 

boef welke kratjes gebruik je en hoe ver staan ze van vloer ?

 

ik gebruik voor waterairco's altijd tyleen met blauwe streep (die zonder zijn volgens mij voor tuinbouw en dus nietzo geschikt continu waterdruk)

Action.

In elkaar zijn ze denk ik een cm of twee van de vloer. In het midden zakt hij natuurlijk een beetje in, maar daar kan je altijd iet tussen doen.

 

Ik werd gek van grasdallen of dergelijke want slecht schoon te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als in de gebruiksaanwijzing staat dat die rubber doppen nodig zijn zijn ze vast niet nodig. :)

Ik twijfel niet aan je beoordelingsvermogen hoor, maar ik zou ze er desondanks toch onder zetten. Just in case, trillinkjes, buren met een supergehoor...Het ziet er verder prima en veelbelovend uit.

 

Je stekken zijn ook uitstekend gelukt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werd gek van grasdallen of dergelijke want slecht schoon te houden.

 

daar kun je toch je stagiaires voor inschakelen? :)

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar waarom je de Aqua van Canna pakt?

 

Je kweekt toch niet op een recirculerend systeem waar die voeding voor bedoeld is?

 

Ik pomp de vijvers vol, pomp ze terug en gebruik het water opnieuw. 1x per week ververs ik het vat.

 

Heb ook met iemand van canna gesproken die zegt dat hydro en aqua niet veel verschillen. Aqua blijft alleen iets stabieler bij hergebruik, canna hydro is voor drain to waste.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie set-up&stekken !

 

Dit wordt knalle

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik pomp de vijvers vol, pomp ze terug en gebruik het water opnieuw. 1x per week ververs ik het vat.

 

Ik heb niks gezegd :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou persoonlijk geen nagano kopen liever een opticlimate.

als je wat kapot hebt kan je nergens echt terecht

niemand kent de leverancier of kan je dit leveren alleen de complete units

mooie groene planten trouwens hoeveel is je drain dan?

 

mvg fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, drain is 1.7 door wat verdamping uit het medium.

Geen nagano hier, maar service bij lynx schijnt prima te zijn. Die gasten zitten in utrecht en zijn erg betrokken bij wat ze leveren. Je kan er altijd terecht.

 

Opti spul is idd overal verkrijgbaar, maar de prijs is er ook wel naar... 70 euro voor een koolstofmatje :D of 200 voor een analoge display, alleen in de growscene kan dit soort gekkigheid.

Niks slechts over oc hoor, als ik een wat grotere ruimte heb dan ga ik ook wel een keertje met die machine spelen. Voor nu had ik gewoon niet al die functies nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 2 - 12/12

(gister)

 

gallery_42960_18714_2012394.jpg

 

gallery_42960_18714_2156613.jpg

 

temp 27 c

lv 39%

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je je Dimlux ballasten nou gewoon op de grond liggen naast je zwembad? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

die staan daar ff tijdelijk

 

wel op een klein verhoginkje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou al zeggen, die gouden doosjes kosten ook ongeveer hun gewicht in goud, en je had toch al een overstrominkje laatst?

 

Mooi spul hoor, ik kan goed zien dat je flink in de oude topics van de vroegere meesters hebt zitten kijken.

Heb je gelijk 400V ballasten of toch maar gewone 230v exemplaren gekocht?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

230v, had ze toen voor m'n 400w lampjes gekocht.

volgende run plaats ik 4 nieuwe full fixtures met een controllertje erbij. vond de investering voor nu wel ff mooi geweest.

 

dat van die oude topics klopt wel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die dimluxen hakken er lekker in zodra je die controller en sensoren enz erbij gaat pakken. Ik wilde eerst ook het hele pretpakket, maar mijn portemonnee zei iets van wacht nog maar ff een rondje.. 2 400V ballasten met alle randapparatuur eromheen kostte al een honderdje of 5 ofzo.

Volgende ronde nog 2 erbij met Maxi-controller.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er prachtig mooi uit met die kratjes! De planten staan er uitstekend bij. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die dimluxen hakken er lekker in zodra je die controller en sensoren enz erbij gaat pakken. Ik wilde eerst ook het hele pretpakket, maar mijn portemonnee zei iets van wacht nog maar ff een rondje.. 2 400V ballasten met alle randapparatuur eromheen kostte al een honderdje of 5 ofzo.

Volgende ronde nog 2 erbij met Maxi-controller.

Die Dimluxen lijken mij ook wel mooi, maar ik zit ook met de portemonnee en prioriteiten. Bovendien zie ik mensen ook hele leuke scores halen met vsa's zoals recent Ganjaranja die net niet 1 op 1 draaide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Sicce doet het wel 'rap' als je naar dunnere slang gaat.. hier bleef er ook niet veel van over met een Topspin Pro die ook 25mm aanvoer heeft..

 

Die dunne tuinslang deed idd de trick.. hij krijgt zo'n 25mm dikkerd helaas niet goed op druk.

Leegzuigen gaat nu een stuk trager dan volpompen.

 

Maar het is iig beter en sneller dan door een cocosjungle kruipen met een broeskop :likken:

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Dilago, je hoeft niet perse Dimluxen te hebben om 1 op 1 te kunnen draaien.

Ik zat ook tegen de 1 op 1 aan te hikken met mijn laatste 2 rondes met ouderwetse vsa's en 2 jaar oude lampen.

Echter hebben de 400v dimluxen het voordeel dat ze met gelijkblijvend stroomverbruik een procentje of 10 meer licht geven, en de extra mogelijkheden die je krijgt met de maxicontroller zijn ook een mooie plus.

(Automatisch dimmen bij te hoge temperatuur, geen opstartpieken meer, geen relaisboxen meer nodig, enzovoor enzovoort)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rodja

50sec doet ie over 2ltr met een broeskop 1mtr buis en 1.5mtr slang, elke dag 6 planten hier (1 drinkt niet zoveel) op die manier.

Als je er 10x zoveel hebt staan of grote potten.. ben je wel ff bezig ja.

 

Hier straks ook aan 2 Dimluxen, alles op 400V en met controller, als ze net zoals de Lumateks 7jr meegaan dan vindt ik de investering reuze meevallen :whistle: Ik wou ze al bestellen maar GS man heeft me dat uit hoofd gepraat, ik heb ze na de zomer ook nog wel :search:

 

Wat vind je vd s5x AMG?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de dimlux 1000watt DE armaturen maar dan zonder de controller en ik ben er ook zwaar tevreden over.

Na deze ronde komt er ook een controller aan te hangen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Dilago, je hoeft niet perse Dimluxen te hebben om 1 op 1 te kunnen draaien.

Ik zat ook tegen de 1 op 1 aan te hikken met mijn laatste 2 rondes met ouderwetse vsa's en 2 jaar oude lampen.

Echter hebben de 400v dimluxen het voordeel dat ze met gelijkblijvend stroomverbruik een procentje of 10 meer licht geven, en de extra mogelijkheden die je krijgt met de maxicontroller zijn ook een mooie plus.

(Automatisch dimmen bij te hoge temperatuur, geen opstartpieken meer, geen relaisboxen meer nodig, enzovoor enzovoort)

Klinkt goed!

 

Ga jij dan voor de 400watt dimluxen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago: ik heb al 2 nieuwe Dimlux 600w 400V setjes klaarliggen, met nieuwe wing kappen, lampen tent, afzuiger, filter, slang enz

Er wordt ook al hard gewerkt aan de moederselectie van wat eronder komt te staan.

Zodra mijn propagators weer vrij zijn ga ik ze toppen, en de topstekken sexen.

Komt tzt een nieuw topic van.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...