Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rodja

48 Haasjes In Een Tropische Binnenvijver

Recommended Posts

sinds december 2014

Een paar maand na mij en ik wil nu al bij je op cursus! Doe je wel wat leuks aan dan? :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Rodja,,

Heb je daar vaker last van..

Ik bedoel, wordt je in de kroeg ook steeds aan gesproken door mannen??? :rofl

 

Ik denk als je een andere avatar neemt dat er een hoop is opgelost.. :whistle:

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Rodja is een mooi mokkel voor een kerel, daar wil ik nog wel eens wat van aannemen! :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Rodja,,

Heb je daar vaker last van..

Ik bedoel, wordt je in de kroeg ook steeds aan gesproken door mannen??? :rofl

 

nee

wel vaak door vrouwen overigens B)

 

en waarom een andere avatar? er is toch niks mis met angelina jolie en haar sigaretje

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draai hierna nog een ronde met een ander soortje, zelfde co2 waarden en als dat ook ok gaat stapje hoger zoals je afgelopen jaar ook gedaan hebt

op andere vlakken, kom je veel verder mee dan meer co2 pompen en dan constateren dat het toch wel erg hard gaat en proberen het bij te benen.

Helemaal op hydro gaat het dan heel erg hard vegetatief, ik heb zelf nooit met co2 gewerkt omdat ik op Overgrow zag wat het deed in een DWC recirc setup.

 

Ik vond 15cm per dag zonder co2 al meer dan zat :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

voeding /licht/ co2 heeft de plant nodig voor fotosynthese.

 

mits je klimaat redelijk/goed is , is het zo dat de zwakste schakel de opbrengst drukt.(als je de mogelijkheid hebt zou ik zorgen dat er genoeg co2 beschikbaar is)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 tot 40 % meer.

 

Mocht ik willen

 

maar toch is het de moeite waard?

anders deed je het niet

 

Als ik niet toevoeg krijg ik een tekort.

 

@knakenpoetser. Ja ik moet wel toevoegen, maar echt meeropbrengst zoals jij zegt niet hoor.

 

Met OC kan ik het niet eens groen houden tot het eind, zonder OC makkelijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe weet je dat je co2 tekort komt? ik zuig ook weinig af

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke temperatuur.

 

ik zou verwachten dat je met relatief weinig watt wat je per m2 hebt hangen dat rlv stuk hoger zou liggen bij 29graden.

 

als die 40pr is bij 29 graden , zou ik nog een meterje erbij hangen ter controle(misch wijkt meterje af)

27.5-28 graden

 

 

edit: temp schommelt rond de 26.2 ...lv rond de 36-40%. kan de rlv zo laag zijn omdat de airco wat overcapaciteit heeft? had 'm zo ingesteld dat ie continu koelt

 

nu iets hogere temp ingesteld, dus hij slaat soms af, lv stijgt dan ook gelijk.

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

co2 kweken is toch met wat hogere temperaturen (29C+) om de boel lekker op te fokken?

26.2 lijkt mij wat aan de lage kant :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie vraag,,

Hoe weet je dat?

:book:

Lijkt me vrij simpel ouwe rokkert, als je weinig afzuigt verbruiken je planten meer co2 dan dat er vers in komt via je inlaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar hoe zie je dat aan je planten?

 

ik heb 1 inlaat en ik voel dat er lucht naar binnen stroom, maar veel is het niet.

co2 meters zijn duurrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook veel na over de effecten van te weinig CO2. Je zal waarschijnlijk geen tekorten zien in het blad of zo maar eerder dat ze gewoon te traag groeien. CO2 is hetzelfde als licht in de vorm dat meer CO2=meer gewicht met een bovengrens. In het begin neemt de groei/bloei bijna lineair toe, net als bij licht, wat weer afplat naarmate je bij de bovengrens komt. Daarom is het, op hetzelfde oppervlak, makkelijker om 1 op 1 te halen bij lagere lichthoeveelheden dan hogere lichthoeveelheden. In een 1m2 tent haal je makkelijker 400g onder 400W dan 600g onder 600W, omdat hoe meer licht je geeft, hoe minder snel je oogst nog verhoogd.

 

Ik meet geen CO2 en weet niet hoe dat precies zit, maar ik zuig af naar een ruimte buiten de kamer om te zorgen dat de planten altijd minimaal 350ppm CO2 is want dat is de gemiddelde hoeveelheid CO2 in de lucht. Ik ben best wel para over dat de performance van de planten achteruit zou gaan als ik aan en af zou zuigen uit dezelfde ruimte, want de planten zijn dan met het licht aan continu de CO2 aan het opmaken en ik durf te wedden dat je na een paar uur lagere CO2 levels zou meten.

 

Je zou ook in de nacht juist wel af kunnen zuigen in de ruimte zodat, als de lampen weer aangaan, de planten hun eigen uitgestoten CO2 weer voor de kiezen krijgen. Maar dit zal waarschijnlijk niet heel veel zijn, mede omdat je heel snel de lucht in de ruimte al door de tent trekt naar buiten toe met je afzuiger.

 

Ik heb geen ervaring met CO2 kweken, maar ik zie het niet als een hele grote volgende stap. In feite zou het effect vergelijkbaar moeten zijn met nog een lamp ophangen. Alles zal (evenredig) sneller gaan. Als je bang bent voor te snel groeiende planten zou je t gewoon in kunnen zetten na de strek. Of de temp nou zo omhoog moet weet ik niet. Wellicht dat de planten hogere temperaturen kunnen verdragen omdat hun respiratie sneller is (meer uitwisseling van O2 en water met CO2 in de stomata) en dat ze dus meer kunnen verdampen/koelen. Hogere temperaturen zorgen sowieso voor meer metabolisme en fotosynthese dus ikzelf mik altijd voor temperaturen tegen de 30°C. Iets luchtiger toppen, misschien, maar in theorie meer opbrengst. Je planten koelen zichzelf toch wel.

 

Ik geloof best dat een ver(drie)dubbeling van de CO2 voor 20% of meer opbrengst moet zorgen, net als dat je je lamp wattage zoveel verhoogt.

 

En voordat mensen het allemaal moeilijk gaan maken met dat je je voeding er op moet aanpassen, zo moeilijk moet dat niet zijn. Ik zou niet eens met de EC omhoog gaan want ze drinken meer water en krijgen dus evenredig meer voeding mee. Maar misschien is dat te kort door de bocht en moet de EC wel iets omhoog. Maar rocket science zal het zeker niet zijn.

 

Lostchild, gewoon sneller op 12/12 gaan met DWC+CO2 of CO2 pas inzetten in de bloei.

 

EDIT: Net even wat meer opgezocht, blijkbaar gaat de optimale temperatuur voor fotosynthese bij (veel) planten omhoog bij hogere CO2 concentraties, dus kun je de voordelen (eg sneller metabolisme) van hogere temperaturen goed benutten. Geen idee wat die bladtemperatuur is bij Cannabis, helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat je planten minder ontwikkelen. Verschil zul je pas kunnen zien als je kunt vergelijken tussen zonder en met co2.

 

Een co2 sensor voor arduino kost 7 euris, is zelf een tmp/lv/co2 logger bouwen niks voor je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rodja moet gewoon na deze ronde een Opti/Dimlux Maxicontroller, 2 extra Dimlux broodjes + co2 sensor/controller aanschaffen.

Kan je daarna rustig aan gaan experimenteren met co2.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mee eens. Je gaat echt wel meer opbrengst hebben als je je goed inleest, wat je volgens mij doet, en dat heb je er zo uit joh!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker! co2 doet het em.

Mooi linkje voor de mensen die met een airco en co2 kweken en zo'n metertje kun je kopen. Een tekort bij mens en dier geldt hetzelfde als voor een plant.

 

http://www.co2indicator.nl/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat Co2 een onmisbaar element is, dat weet ik wel.

Ik heb zelf een petroleum kacheltje om die reden mee draaien.

Is verbranding, dus Co2..

 

Maar, hoe kun je nou zien, of je tekort Co2 hebt..

Ik heb ook wel eens van die tabletten hiervoor aan mijn water toegevoegd.

Kon nou niet zeggen, dat ik dat verschil echt kon merken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oude Rocker, een CO2 "tekort" gaat erg klein zijn vermoed ik, en waarschijnlijk alleen maar waarneembaar als je het eind gewicht bekijkt. Een licht tekort zie je door strek en ielige planten, maar dan heb je echt heel weinig licht. Als je zo weinig CO2 hebt zul je heel weinig groei waarnemen. Maar wat als je maar 200-250ppm tov 350ppm hebt? Je zal waarschijnlijk niks zien wat duidt op een tekort maar gewoon te kleine planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co2 wiet is gewoon kut... ik raad het af !

 

 

je merkt aan de eindresultaat dat het niet lekker rookbaar wiet is..

 

 

vrienden van mij zijn gestopt met co2 kweken.

 

 

toch even een opmerking :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me volstrekte onzin. Kun je het verschil proeven tussen tomaten gekweekt met CO2 en zonder? Hoe zou extra CO2 effect hebben op de smaak?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...