Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

Recommended Posts

lijkt wel of ze niet echt willen bouwen

 

is dit in je 80x80 tent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo niet? Ik zou eerder zeggen dat ze met 2,5 week bloei verder zijn dan de Chocolopes in de vorige rondes. Al zijn ze wel stukken hoger geworden.

 

De toppen die je vooraan ziet (en in de foto's staan) zitten overigens tegen het tentdoek aan geplet en die zitten een centimeter of 10 a 20 lager dan de rest. De toppen meer in het midden kan ik nauwelijks foto's van maken vanwege al dat opstaande blad.

 

Dit is een 100x100 tent van Black Box Silver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dacht dat die close up foto's van de grootste toppen waren vandaar

 

ziet er goed uit verder

 

mijn nieuwste aanwinst is een gr80s :)

Edited by miami
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gelijkmatig veld en zelfs de trichomen staan er heldhaftig bij!

Ga zo door :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@miami, Ik heb dit soortje nog niet gekweekt dus weet ook niet zo goed wat ik er precies van kan verwachten. Er zijn wel een paar verslagen van.

 

Wat is een gr80s?

 

@Zwemvis, Ja qua trichome gaat het ook wel lekker.

 

 

De dames hebben inmiddels 3 weken bloei achter de rug. Dacht dat het wel weer tijd was voor wat foto's. Lijkt me handiger om dat op de bloeiweken te doen dan op de 12/12 weken.

 

Om te beginnen maar weer een overzichtje van het hele veldje. Al zie je er niet zoveel van door dat opstaande blad (met flits en LED gemengd):

gallery_37858_18685_235117.jpg

 

Onderhuids gebeurt er echt wel wat hoor. Het gaat niet zo hard, maar er komt zo langzamerhand wel wat moois aan (foto's met flits en LED gemengd):

gallery_37858_18685_236859.jpg

 

gallery_37858_18685_29463.jpg

 

Het blad staat nog steeds vooral rechtovereind. Er komen her en der wel wat gele randjes en puntjes aan :

gallery_37858_18685_148499.jpg

 

Dan nog een foto van een topje badend in het led licht:

gallery_37858_18685_23850.jpg

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice!

 

:showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

greenroom 80x80x160

 

je dames zien een beetje witjes :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi paars is niet lelijk ;)

Frappant dat het blad zo omhoog staat. Ik heb dat ook. Die van jouw lijken wel pubers op XTC.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt luitjes :)

 

@miami, Ah, dat is een mooie tent. De BBS die ik heb is ook wel handig. Ook voor zo'n klein tentje aan beide zijkanten flinke "raampjes" zodat ik overal toch goed bij kan en ook heel veel doorvoeren. Goedkoope kwaliteit wel (ritsen laten licht door enzo), maar ze staan bij mij toch in een min of meer verduisterde ruimte.

 

@Zwemvis, Ik had er bij de Bubblegummers ook een (wat ik denk afghaanse pheno) tussen:

gallery_37858_17221_173868.jpg

 

Dat was helaas wel de plant met veruit de minste opbrengst en ik geloof ook niet helemaal het effect wat ik zocht. Deze ronde gaat het toch meer om de kleurtjes dus zo lang ze dat geven vind ik het mooi :)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

greenroom zijn zeker mooie tenten, misschien begin ik binnenkort ook weer is een verslag :showoff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker een mooi egaal veld geworden Wietefras.

 

En wat geven ze aan voor de bloeiperiode van deze soort?

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De boei zou 7 tot 8 weken moeten duren, maar inmiddels zijn alle pistils al oranje en de trichomen worden ook al milky. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

 

De LV is 50% en de temperatuur zit zo rond de 27 graden. De VPD is hierdoor wel vrij hoog:

 

gallery_37858_18685_2895.png

 

Water temperatuur is ook vrij hoog. Dat was om de wateropname te verhogen in verband met het structurele calcium tekort. Die temperatuur had ik al geprobeerd weer wat te verlagen, maar het enige wat gebeurde is dat de verwarming de de bandbreedte wat vergroot heeft.

 

 

Ik zat zelf eigenlijk te denken aan de overdosis Puur P die ze gehad hebben. Het advies is om bij de eerste bloei een keer voeding te geven met waar de Puur P van 1/3 van de basis is. Ik heb dat opgevat als een bak nieuwe voeding maken met 1/3 puur P. Alleen is dat dan 60 liter voedingswater terwijl ze op water eigenlijk maar één voedingsbuurt van zeg 6 liter zouden krijgen.

 

Dus in mijn geval hebben ze in totaal 20g van die Puur p gekregen en als ze op aarde hadden gestaan was dat 2g geweest. Dat is nogal een verschil. Omni gaf aan dat ik dan beter het water na 1 week had kunnen vervangen.

 

Ook in het kader van "laten we zien wat er gebeurt" heb ik ze er in laten staan, maar vermoedelijk is dat dus geen goed idee geweest.

 

Ik heb gisteren een nieuwe bak water aangemaakt en die gaat er zometeen in, maar de vraag is wel of langdurig een hogere ratio aan P de bloei zo kan versnellen? In een week tijd zijn de pistils alles van wit naar oranje gegaan.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag WF.

 

Ik denk dat je niet zo zeer naar de kleur\haartjes moet kijken. Het zal wel de soort zijn, al heb ik ook wel eens een paar planten gehad die dit hadden maar nooit alles.

 

Ook heb ik wel eens een oogst gehad die echt na 6,5 weken klaar was. Hou de topopbouw goed in de gaten en de LV laag. Je voelt vanzelf wanneer de toppen aan het knallen zijn en goed hard worden. Ik denk dat dit een mooie oogst gaat worden en een topverslag weer. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kweek Wietefras. Ben je nog steeds aan het focus stacken? Zou dat graag zelf ook proberen maar heb laatst de keuze gemaakt om Lightroom 6 los te kopen ipv CC met Photoshop.

 

Ik vind ze trouwens echt snel afbloeien. Een grote opbrenger zal ze niet zijn of wel? Doe mij in dat geval maar Killing Fields. ;) ik vind het ook een mysterie dat die gekleurde wiet niet in de shops ligt want ik durf er vergif op in te nemen dat iedereen dat tof zou vinden en er extra voor zou betalen ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het ook een mysterie dat die gekleurde wiet niet in de shops ligt want ik durf er vergif op in te nemen dat iedereen dat tof zou vinden en er extra voor zou betalen ook.

 

Nou zo'n mysterie is dat niet hoor.

De brood kwekers die kunnen dat niet,

dat vraagt oefening, geduld en kennis.

(soms geluk :wub: )

 

En de hobbyisten die dat wel kunnen, verkopen maar zelden wat..

Die laten daar goede vrienden van genieten, i.p.v. met een dikke portemonnee te zwaaien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

meeste shopinkopers zijn mongolen, wiet moet bij hun vooral lichtgroen zijn.. beetje bruinig, lekker afgerijpt gecured etc accepteren ze niet eens

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TheRealDopey, Nou, ik hoop het maar. Ze staan inmiddels een paar dagen op het nieuwe water en ik zie het niet echt meer "knallen".

 

@Kaak, Ja, af en toe doe ik dat nog wel, maar het is wel een hoop werk. De foto's zien er ook mooier uit met wat delen uit focus.

 

Ik doe dat stacken voroal als ik de trichomen wil kunnen inspecteren. Dan kan ik gewoon op mijn gemakkie de hele top bekijken op mijn computerschern.

 

@oude rocker, Het zal toch ook een kwestie van vraag zijn. Als de vraag er is dan zetten broodkwekers toch net zo makkelijk een ruimte vol met paarse soortjes?

 

@Rodja, Curen zitten ze al helemaal niet op te wachten blijkbaar. De wiet daar ziet er inderdaad altijd uit of het direct zo uit het droognetje daar in de shop beland is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar daagjes verder en ik zie helaas nog geen nieuwe bloeiverschijnselen komen. Lijkt wel iets aan te dikken, maar ik zie ook wel iets wat wellicht een herma zou kunnen zijn.

 

gallery_37858_18685_23952.jpg

 

gallery_37858_18685_131758.jpg

 

gallery_37858_18685_84973.jpg

 

Dat ding in het midden diet er wel erg herma uit. Zal morgen wel wat dichter erop nemen.

 

Ben ondertussen ook nog aan het klussen geweest voor het nieuwe hydro hok.

 

Had nieuwe doorvoeren nodig en vond dat het tijd werd om zelf eens wat te printen:

gallery_37858_18685_34042.jpg

 

De grijze in deze foto is het origineel:

gallery_37858_18685_14614.jpg

 

De doorvoer die ik ontworpen heb heeft een bredere opening zodat de 63mm pijp erin kan in plaats van dat er een mof overheen moet zoals bij het origineel. Er zit ook een bredere rand voor het rubber op zodat die helemaal aan sluit. Er zit ook een kleine verbreding aan de onderkant van het schroefdraad zodat de rubber ring precies aansluit in plaats van wat rond het schroefdraad te lubberen.

 

De schroefring van de originele doorvoeren kan ik hierop gewoon weer gebruiken. Heb het schroefdraad exact nagemaakt.

 

Hopelijk is het geprinte onderdeel ook waterdicht ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kristallen, die vliegen je hier weer om de oren.

 

Teken je dat in SketchUp??

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel erg mooi kleurtje en gesuikerd maar helaas banaantjes Wietefras.

 

Dame is niet het bewaren waard...

 

Ben benieuwd of degene die haar geselecteerd heeft haar wel goed heeft getest/beproefd voordat ze elders is ondergebracht...

 

Gr,

 

 

Worm

Edited by Worm
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan...,

Maar dat vind ik te snel om te oordelen.

 

Dan zou ik eerst heel het verslag moeten terug lezen,

Om te kijken, wat haar 'stress' geweest zou kunnen zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook al is stress de factor dan zou ik haar alsnog in de kliko gooien

 

ze glinsteren wel zeg, zelfs de fanleaves

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...