Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

Recommended Posts

@GeekFreak, Bedankt, ze gaan lekker inderdaad :)

 

@Boefje030, Expres bedoel je? Geen idee eigenlijk. Hoe doe je dat dan?

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

De EC verlagen bedoel je?

 

De VPD is overigens wel vrij laag. Zit zo rond de 0,8. Dus de LV is relatief hoog.

 

Dacht dat gutatie juist iets slechts was trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er goed bij WF!

 

Tis wel een oerwoud. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig mooie dames. Blijf het opmerkelijk vinden dat je dezelfde planten die je op aarde kan verzuipen in een bak water probleemloos kan af bloeien. Logischerwijs zou je dan denken dat zulke planten niet te verzuipen zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het was flink vol. Heb dus maar wat gesnoeid:

gallery_37858_18685_175159.jpg

 

@Dilago, Wat ik er van begreep moeten de planten wel speciale wortels aanmaken die onder water werken. Buiten dat pomp ik er een hoop lucht in waar ze dan de zuurstof uit kunnen halen. Op een gewone bak water sterven de wortels met een week ofzo wel af.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, een DWC emmer is vrij simpel.

 

Lastige is alleen dat als je een hoop van die emmers hebt dat het dan zo'n gedoe wordt op ze bij te vullen en op de juiste pH en EC te controleren/brengen. Daarom heb ik normaal gesproken een grote bak waar de planten allemaal samen in staan. Of een undercurrent DWC systeem waar de bakken allemaal met pijpen aan elkaar verbonden zijn. Dit keer heb ik twee bakken en daar heb ik dan ook een pijp tussen gemaakt en een pompje om de boel rond te pompen.

 

Nadeel is wellicht at de planten er niet meer uit te halen zijn als ze wat groter zijn. Zoals gisteren was ik ze aan het snoeien en dan zou het wel makkelijker zijn als je ze even uit de tent kan nemen om ze goed te bekijken. Aan de andere kant, dat is ook wel de enige keer dat ik ze er uit zou willen en kunnen halen. Als het steunnet erin gaat dan krijg je ze wer toch niet meer uit en als ze kleiner zijn dan kun je ze er ook nog wel uit halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En die wortels? Die al eens moeten snoeien?

 

Jouw systeem is wel complexer als een emmer. Het ziet er ook gewoon nice uit bij jouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig mooie dames. Blijf het opmerkelijk vinden dat je dezelfde planten die je op aarde kan verzuipen in een bak water probleemloos kan af bloeien. Logischerwijs zou je dan denken dat zulke planten niet te verzuipen zijn.

Ja, die gedachte lopen velen tegenaan, maar, "logischerwijs" is "verzuipen" het gevolg van een gebrek aan zuurstof en niet zo zeer een overschot aan water. Zolang er voldoende zuurstof in het water zit (die meer zuurstof kan vasthouden met lage ec en temp), verzuipen planten niet. En omdat je in dwc continu het zuurstof gehalte op peil kan houden is het juist makkelijker zonder medium om te zorgen dat ze altijd genoeg water en zuurstof hebben. Precies wat ik bedoelde met wennen aan het idee door te beginnen met een bubble cloner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Miramar, Bij moeders snoei ik nog wel eens de wortels om ze weer wat in te tomen, maar bij planten die ik aan het afbloeien ben doe ik dat niet. Zou er ook niet meer bij kunnen ook. Om het deksel eraf te halen moet ik de 6 planten die erop staan en de wortels die eraan hangen ook allemaal optillen. Dat wordt geen succes ben ik bang :)

 

Het principe is wel hetzelfde. Ik heb een opbergbox met gaten in het deksel en wat luchtstenen op de bodem. Die pijp ertussen is dan omdat ik lui ben en maar 1 keer will meten en aanvullen/corrigeren :)

 

Als die Chinezen nou opschieten dan kan ik het aanvullen ook weer automatiseren en dan ben ik helemaal happy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt mooi! Ik ga hier ook eens over na denken. Voorlopig jouw topics ff blijven volgen, waarvoor dank

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat zou goed kunnen. In de States is het al pretty big

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor de wekelijkse update. De dames hebben inmiddels 2 weken 12/12 achter de rug en de bloei komt er mooi in.

Heb de FR ledjes bij uitschakelen van de lamp voor de phytochroom conversie weer aangezet en de strek zat er meteen weer wat in. Dat heeft dus echt wel een effect op de dames. Zelfs dat kleine pestbeetje verrood licht al.

 

Op zich neemt de groei wel wat af. De dames zijn nu 80cm hoog.

 

Ik had van de week eindelijk mijn luchtverdeelsysteem van PVC pijpen met gaatjes in elkaar gezet en met veel gekloot onder de planten weten te proppen. Dat had ik bedoeld als circulatie systeem waarbij de warme lucht boven uit de tent onderin weer werd ingeblazen om zo de temperatuur in de tent omhoog te krijgen en ook meer uniform verdeeld tussen boven en onder.

 

Het inblazen werkte perfect. Werd mooi verdeeld over het oppervlak enzo, maar de temperatuur in de tent viel naar 22 graden en was met geen mogelijkheid omhoog te krijgen. Heb het nog een dag laten draaien, maar dat werd niets en kon er dus weer uit. Denk dat het blazen op de planten toch teveel verdaming gaf waardoor de boel alleen maar koeler werd.

 

Heb nog even geprobeerd om de lucht af tr zuigen door die buizen, maar dat werkte uiteraard voor geen meter. Blazen door een buis met gaatjes werkt nog wel, maar bij het afzuigen gaat er alleen lucht door de gaatjes die het dichtst bij de uitgang zitten.

 

Kortom, ik heb de zooi er maar weer uitgehaald en gewoon de afzuigslag met de opening midden onderin de tent gelegd en bovenin de tent de afvoeren open voor de aanzuig van verse lucht. Zoals Cabis voorstelde dus. Op het eerste gezicht lijkt dat beter te werken. Maar goed, ik heb het er net een paar uur in zitten.

 

Temperatuur in de tent op tophoogte is nu 27C, planttemperatuur 24C, LV is 60% en de VPD komt daarmee op 0,9kPa. Allemaal prima in orde dus.

 

De Omnipotent voeding bevalt nog steeds heel erg goed. Lekker makkelijk in het gebruik en mooi schoon. Belangrijker nog, de planten doen het er zo te zien prima op al zeg ik het zelf :P

 

Ik ga nu wel de EC actief wat verlagen. Her en der denk ik toch wat verbranding te zien en de EC in het systeem loopt ook wat op. De EC zit nu op 1.55 en ik denk daar een tiende vanaf te halen.

 

Ik ga ook de extra calcium afbouwen. Zowel om te testen of de aanpassingen (watertemepratuur en afzuiging) de calciumopname verbeterd hebben en omdat ik in de bloei sowieso voorheen ook minder calcium problemen had.

 

Heb vandaag voor het laatst nog wat gediefd onder het “net”. Het net zit nu mooi vol. Er komt wel nog voldoende licht door het bladerdek heen zonder dat er open gaten vallen. Al zijn de toppen voor en achter in de tent wel iets lager dan in het midden, maar dat komt dus door de plaatsing van de planten in een strook midden in de tent.

 

Het belangrijkste zijn natuurlijk de foto’s. Er valt nog niet zo heel veel te zien, want de toppen zijn nog pril, maar toch.

 

Overzichtje van de hele zooi (leds stonden uit) en onderin zie je de afzuig buis liggen:

gallery_37858_18685_115071.jpg

 

Dan wat beginnende topjes met ook al wat beginnend paars/roze:

gallery_37858_18685_54866.jpg

 

gallery_37858_18685_148911.jpg

 

Met de leds aan:

gallery_37858_18685_22653.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago, Bedankt. Wordt ook wel blij van hoe het er nu uit ziet :)

 

@BudWiser710, Ja, die heb ik voor mijn eerste scrog avontuur ooit een keer ontworpen en geprint. Had daar nog wel wat dingen aan willen verbeteren, maar ze doen het zo ook wel prima en dan komt het er niet meer zo van.

 

Was hier in mijn eerste ledverslag: http://www.wietforum...ost__p__1375942

 

Of dan toch even de foto's:

gallery_37858_17549_8483.jpg

 

gallery_37858_17549_37009.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ramt ie ff uit de printer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat is ook leuk speelgoed. Al heb ik er de laatste maanden niet veel tijd voor gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een tussentijdse update na 2,5 weken op 12/12.

 

De dames hebben een Omnipotent P boost gekregen voor een goeie bloeiaanzet. Hiervoor is een derde van de basisvoeding vervangen door Omnipotent Puur P met NPK 0-52-34. De komende weken zullen ze daar wat extra P uit kunnen halen en daarna komt er voldoende K uit de basis voeding en de Omnipotent Plantversterker dat er geen extra additieven meer nodig zijn.

 

De tent zit toch weer flink vol en de lamp moest toch nog een paar centimeter omhoog:

gallery_37858_18685_120919.jpg

 

Er begin steeds meer paars/roze te gloren in de topjes. Closeup van één van de topjes:

gallery_37858_18685_117705.jpg

 

en maar eens een eerste macro van een ander beginnend topje:

gallery_37858_18685_138667.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

The whizzkid has done it again, ze staan te juichen met de armen in de lucht! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, wat een raar gezicht he? Zal de genetica wel zijn, maar het was wel lastig foto's maken van de topjes zo met al die handjes omhoog:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...