Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

Recommended Posts

Wietefras kijk anders op banggood.

Daar heb je bijv voor nog geen 8euro een 100w led chip

 

Het led komt daar allemaal uit china geloof ik dat kost geen cent meer daar haha

Daar zit echt wel verschil in hoor. Die 100W led chip geeft net zoveel licht als een 100W spaarlamp.

 

 

@Kees A. Het gaat er om dat je een bepaalde hoeveelheid licht op hangt in de tent. De hoeveelheid is een keuze die je maakt. Het voordeel van efficientere leds is dat je dan minder stroom verbruikt voor die hoeveelheid licht.

 

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om de planten meer licht te geven, maar dat kan ook met minder efficiente leds. Of met HPS. Daar zit je winst uiteindelijk niet in.

 

Ik kan bijvoorbeeld ook gewoon een 1750mA driver kopen in plaats van de 1400mA die ik nu heb. Dan haal ik nog veel meer licht ut hetzelfde armatuur. Dan heb ik geheid ook meeropbrengst. Maar dan gaat de g/w ratio alleen maar omlaag.

 

Die hogere g/W ratio is in dit soort led vergelijkingen alleen maar interessant om te bepalen wat je stroomverbruik is en dan om te kijken of je de extra investering terug verdient.

 

En ja, ik ga niet mijn huidige leds nu al vervangen door iets anders.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gaf een voorbeeld wietefras. Er staat daar genoeg kwalitatief spul op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die efficiency "freaks" kopen trouwens steeds weer nieuwe leds om maar zo efficient mogelijk bezig te zijn. Dus dat is qua kosten "besparing" sowieso al een volslagen bezopen verhaal. Het gaat dan echt alleen nog maar om de cijfertjes. Ook leuk als dat je doel is, maar het gaat mij dan toch meer om de planten.

 

Goh,

Laten dat nou ook de mensen zijn, die zo graag heel Nederland vol zetten met die achterlijke wind molens.. :(

 

Want iedere keer, als ze een stuiver hebben verdiend met energie en kosten..

Geven ze het dubbele uit om het te realiseren.

 

Kosten efficiënt werken,

Is voor mij een totaal rekensom.

 

En natuurlijk wil ik intussen ook nog fijne wiet kweken..

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gaf een voorbeeld wietefras. Er staat daar genoeg kwalitatief spul op

Ik betwijfel het. Meestal geven ze al niet eens een specificatie waar je wat aan hebt. het is echt voor 99% rommel en die andere 1% kost gewoon geld.

 

Maar goed, je kunt inderdaad ook Cree leds kopen in China en als je mazzel hebt krijg je dan ook wat je bestelt en dan is het ook gewoon goed.

 

@oude rocker, Heh, misschien wel ja. Al worden die windmolens wel gewoon als investering gezien. Die laten ze gewoon staan voor de looptijd. Het is toch niet zo dat ze elk jaar een nieuwe windmolen neer zetten als er eentje komt die net weer een paar procent efficienter is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch niet zo dat ze elk jaar een nieuwe windmolen neer zetten als er eentje komt die net weer een paar procent efficienter is?

 

Nee,,, (nog niet)

Maar ze kijken niet realistisch,

naar wat het kost om ze te produceren.. Alleen daar zijn ze al in de min.

 

Lange tijd, is er heel veel in geïnvesteerd, vanwege de enorme subsidies die er mee gemoeid was..

Dat werd vooral gebaseerd op het vermogen, dat ze zouden kunnen leveren..

Met als gevolg, dat er vaak een te zware turbine werd geplaatst.

 

Dat is gelukkig verleden tijd,

maar nog steeds wordt niet alles meegewogen , om hun gelijk te krijgen..

En daarbij, ik vind ze aartslelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja , zeker die subsidies zijn wel erg sneu. Ik zie ook niet zo in waarom ik zou moeten meebetalen aan de zonnepanelen of windmolens van een ander.

 

Aan de andere kant, vind ik zelf zo'n turbine wel een mooi gezicht. Zeker als je over de A6 rijdt bij die brug bij Swifterbant richting Amsterdam. Dan staat die hele rij molens achter elkaar en dan geeft het zo'n mooi effect met al die wieken die door elkaar heen draaien.

 

Maar goed, ik ben geloof ik wel een van de weinigen die die dingen wel mooi vind :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou wel van die windmolens.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opbrengst laag - Onderhoud hoog

 

Valt bakke met geld mee te verdienen denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben die windmolens zoveel onderhoud nodig? maar ja, er zullen vast mensen bakken geld aan die dingen verdienen.

 

 

Ben nog steeds niet klaar met knippen, maar het resultaat valt me vooralsnog nog mee. Denk dat ik ongeveer de helft overhoudt van een normale oogst. Alleen is het wel allemaal wat kleiner natuurlijk.

 

In de vervolgkweek gebeurt er vooralsnog nog niet veel. Ze staan nu een week op 12/12. Ze zien er wel uit dat de bloei zich gaat aan dienen, maar echte bloei zal nog wel een paar dagen duren.

 

Netje was weer veel te vol, dus ik heb maar wat gesnoeid en weer opgebonden. Dat scroggen is toch niet mijn ding. Volgende keer maar wat anders proberen. Zit te denken aan een rondje mainlining.

 

Helaas dus wel weer een aanzicht van een overreden krop sla:

gallery_37858_18685_24386.jpg

 

De Buckeye purple heeft wel weer flinke stikstof tekorten. Had nog een klein beetje gesproeid voordat de lamp op 12/12 ging en dat hielp wel wat, maar de paarse stelen blijven natuurlijk.

 

De voedingtest is ook wat verprutst door dat scroggen, want de planten zitten nu overal door elkaar heen. Ik zie bovenop niet waar elke tak vandaan komt. zal wel grappig worden als er ineens her en der paarse Buckeye buds tussen de Chocolopes zitten.

 

Er is wel een enorm verschil in wateropname tussen de twee bakken. De Omnipotent kant drinkt minstens anderhalf keer zoveel als de FloraNova kant. De EC is met Omnipotent ook 1.5 tot 1.6 terwijl de FloraNova kant op de 1.2 zit.

 

Aan de FloraNova kant is de EC en de pH iets stabieler. Wellicht komt dat door de grote waterniveau schommelingen aan de Omnipotent kant. Zal de bijvulinstallatie er weer eens op zetten. Die was ik aan het ombouwen voor een nieuwe flowsensor, maar ik heb er toch twee nodig dus ik kan dan beter een nieuwe maken met die nieuwe flowsensor erop en de oude gewoon weer in gebruik nemen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames hebben inmiddels 2 weekjes 12/12 achter de rug en de bloei komt er mooi in:

gallery_37858_18685_142294.jpg

 

De Buckeye Purple is echt een beest. Ze overwoekert de Chocolopes en heeft inmiddels een stam van 4cm dik. De blaadjes beginnen net als vorige keer ook weer overeind te staan.

 

Heb helaas geen puur P meer dus ik kan ook niet proberen om een klein beetje toe te voegen, maar wellicht ook wel veiliger ook zonder.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn mooi bijgetrokken, ziet er goed uit! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja toch? :) Heb nog wel iets aan hoogteverschil moeten wegwerken. Die Buckeye Purple schoot namelijk weer de lucht in, maar verder stond het er wel regelmatig bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had nog wat kiekjes van de beginnende pruikjes. Ze staan nu 2,5 weken op 12/12 en ongeveer een week daarvan is echte bloei.

 

Buckeye Purple:

gallery_37858_18685_174752.jpg

 

Chocolope:

gallery_37858_18685_12175.jpg

 

De Buckeye Purple begint weer mooi paars te kleuren en de Chocolope ruikt weer heerlijk.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, zeker die Buckeye ziet er weer mooi uit.

 

Wekelijkse update. De dames hebben nu 3 weken 12/12 achter de rug.

 

De groei zit er nog steeds in en ik heb het scroggen dus maar opgegeven. Zat er al dik in, want deze planten waren bij voorbaat al te groot. Maar goed, met dat scroggen heb ik de boel wel nog redelijk verdeelt gekregen over de ruimte. Dat was me anders nooit gelukt.

 

Veldje is niet helemaal egaal, maar het lijkt me prima te doen. Vergeleken met vorige week zie je wel duidelijk dat ze weer flink dichter richting bovenkant van de rits gegroeid zijn:

gallery_37858_18685_88213.jpg

 

Ik zie nog geen verschil tussen links en rechts. Wat wel merkwaardig is, want de planten rechts drinken dubbel zoveel als die links. Ik had na een week tijd nog een half reservoir over voor de linker bak met de FloraNova voeding terwijl die met Omnipotent helemaal op was gegaan. Je zou toch denken dat met die verschillen in wateropname toch ook een verschil in de planten te zien zou moeten zijn.

 

De bak met de GHE FloraNova voeding (links) is wel stabieler. Daar hoef ik helemaal niets aan te doen. De Omnipotent bak (rechts) fluctueert nogal qua EC en pH (beide lopen vrij rap op) en daar moet ik wel regelmatig wat aan corrigeren. Dat ligt waarschijnlijk niet aan de voeding overigens, maar meer aan dat ik de EC gewoon te hoog gekozen heb. Ik heb de 1.5 aangehouden wat ik vorige ronde deed en dat zal te hoog zijn voor de toch merendeels Chocolopes die in die bak staan. Heb het dus over de afgelopen week steeds wat verder verlaagt. Ben benieuwd of het nog een keer stabiliseert.

 

 

De oogst van de vorige kweek is eindelijk geknipt en gewogen. Ik had 210 gram droog plus nog 20g fluf. Sinds de knip is er ook flink wat opgerookt, maar ik heb geen idee hoeveel dat was.

 

Morgen heb ik hopelijk tijd voor foto's. De looks is toch wel het belangrijkste pluspunt van dit soortje namelijk. Dat donkerpaars is toch wel heel mooi. al zeg ik het zelf :)

 

Hoe dan ook, een dramatisch verlopen kweek met een 0,5g/W opbrengst valt me dan nog mee. Buiten dat is het ook lekkere wiet en naar mijn idee ook potenter dan andere wiet die ik geprobeerd heb. Van 2 tiende gram hebben we hem met zijn tweetjes al flink zitten. Met andere soortjes gebruiken we veel meer.

 

Heb dus ook maar eens Cannalytics setje besteld. Heb altijd wel een keer wat van die tests willen doen, maar ben nu zeker wel benieuwd of dat daarmee ook in de cannabinoiden percentages zichtbaar is of wellicht in een andere samenstelling ofzo.

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd met de opbrengst, zo zie je maar dat de een zijn vloer een ander zijn plafond is want mijn beste ronde vooralsnog was 0,55 gram de watt. Maar dat zal spoedig tot het verleden behoren. :D

 

Ik vind je planten er mooi uitzien, inderdaad weinig verschil te zien ondanks het drinkgedrag.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,5 gram/watt valt me ook nog best mee hoor, zie t maar als leergeld... dat heb je nou eenmaal als je nieuwe dingen probeert.

Soms werkt het gelijk de eerste x, soms moet je ff een beetje finetunen.

 

Tis wel weer een lekker woest bos daar in je tentje, had van mij ook wel iets minder gemogen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt :)

 

Het is inderdaad maar net hoe je het bekijkt. Ik baal eerlijk gezegd nog het meeste dat ik geen foto's meer kon maken van die paarse toppen :)

 

Maar goed, nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik zie nog geen oranje pistils, dus ik heb er hoop op dat ze deze keer wel doorzetten,

 

Inderdaad moet ik maar wat minder klooien steeds, maar dat het zo extreem verkeerd kon gaan had ik niet verwacht. Helaas weet ik nog steeds niet precies wat er nou verkeerd ging. Anderen hebben op DWC ook mindere resultaten gehaald met deze voeding. Wellicht past het gewoon niet goed bij elkaar. Aangezien ik toch wel fan ben van deze poeder voeding heb ik er toch nog maar een (halve) kweek tegenaan gegooid. Alleen dan wel met een ander schema.

 

Het is wel wat te vol en ik heb al onwijs veel gesnoeid. Deze planten zijn net zo oud als de stekken uit de vorige ronde. Die hebben al die tijd in het voorgroei hok gestaan afwachtend van wat ik ermee zou gaan doen. Dat waren dus al flinke bomen toen ze de bloeitent in gingen. Had geen zin om ze weg te gooien en opnieuw te beginnen. Het is misschien niet ideaal zo, maar het lukt wel.

 

Het licht valt er nog wel doorheen trouwens. Het is een redelijk open structuur. Ik kan mijn meters prima aflezen onder de planten. Dat heb ik bij andere rondes wel donkerder gehad. Dus zo extreem vol is het voor mijn doen ook weer niet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, je hebt dus hetzelfde gedaan als ik, de planten van mijn lopende ronde zijn 21-1 als stek binnengekomen en hebben ook al die tijd in mn moederhokje gestaan.

Had ook geen zin om deze weg te gooien en nieuwe stekken te maken.

 

Als ik moest gokken waar je de mist mee ingegaan bent is het die fout met je voedingsregime geweest die t hele proces op zn kop gezet heeft, maar dat is meer een gevoel dan dat ik t onderbouwen kan.

 

 

Ben benieuwd of ze deze ronde wel normaal blijven gaan, en of het grotere waterverbruik ook meer gewicht in de schaal brengt.

Verwacht t zelf wel, had mijn vorige ronde ook bij de planten die het meest zopen het hoogste eindgewicht, en dat was echt een enorm verschil. (Plantgemiddelde 200+gram (nat) tov 125)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn zelfs uit december. Dus ruim 4 maanden oud inmiddels ;)

 

Deze stekken zouden eigenlijk in een ander hok gaan, maar dat was nog niet af en toen ging de vorige kweek mis en heb ik ze maar even aangehouden.

 

Ze hebben wel op weinig licht en weinig voeding gestaan om ze wat af te remmen.

 

Ik heb niet echt een fout gemaakt met het voedingsregime.Ik heb eigenlijk gewoon het schema gevolgd. Anderen ook.

 

Al heb ik misschien net iets meer N en P bij gegeven. Meer N vanwege een calcium gebrek en meer P omdat ik het water nog een keer moest wisselen.

 

De vraag is meer wat de fout in het voedingsschema is bij gebruik op DWC.

 

Ik vermoed dus dat het in de additieven zit (N in de groei en P bij de bloei aanzet). Dus die geef ik beide maar niet. Ben benieuwd wat het verschil zal zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk goed bezig WF..

Op de zelfde manier ben ik mijn huidige kweek aan het analyseren,, :search:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

WF, ben wel benieuwd of je een foto kan maken van hele vooraanzicht van de tent, van DWC bakken tot lamp. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Led lijkt mij ook wel wat, qua stroomkosten en qua hitte die eraf komt. Maar inderdaad beetje prijzig met de aanschaf.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oude rocker, Ja wil toch ook wel weten wat er nou aan de hand is. Al kom ik er zo nog niet helemaal achter waarschijnlijk..

 

@Kaak, Zal het bij de volgende update proberen.

 

@Drrr, Het viel me nog mee. De prijzen van die leds en drivers zijn sinds kort ook weer verlaagd. Je kunt nu voor iets van 450 euro een 400w Cree COB armatuur bouwen waar je een 600w HPS mee kan vervangen in een 120x120 tent.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...