Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

Recommended Posts

Nou zo'n mysterie is dat niet hoor.

De brood kwekers die kunnen dat niet,

dat vraagt oefening, geduld en kennis.

(soms geluk :wub: )

 

En de hobbyisten die dat wel kunnen, verkopen maar zelden wat..

Die laten daar goede vrienden van genieten, i.p.v. met een dikke portemonnee te zwaaien.

 

Als ik groter zou kweken zou ik een bak Killing Fields bestellen, stekken snijden van alles, de mooiste paarse feno bewaren, en daar de ruimte mee vol zetten. Er is niks ingewikkeld aan die gekleurde soortjes boven de reguliere toch?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeiiij goed in de gaten houde man, erg jammer!!!

 

Komen ze allemaal van dezelfde mamma of verschillende?

 

Allemaal erg vreemd in iedergeval! Hoop dat de grammen die je oogsten mag compenseren in smaak en potentie;)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ze zitten wel goed vol met trichomen.

 

Dit 3D model heb ik gemaakt in OpenSCAD. Dat is meer een soort programmeeromgeving voor 3D modellen. Dat werkt voor mij toch handiger dan een gewoon 3D tekenpakket.

 

Lekker wijf kan ik ook wel printen, maar dan wel maximaal 25cm hoog oid :)

 

Ze hebben wel wat stress gehad. Waarschijnlijk licht stress tijdens de periode dat ik ze opgeslagen had. Onlangs een overdosis fosfor.

 

Zal er nog wel wat macro's van schieten, maar vandaag ben ik weer niet op tijd thuis.

 

Ik denk zelf eerder dat ze over rijp zijn en daarom wat bananen aanmaken. Al moet ik ook nog even checken of het wel echt bananen zijn, maar het ziet er wel erg Chiquita uit.

 

 

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is jammer, niks aan te doen en dumpen die handel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou jou graag wel eens de Sugarpunch zien growen in dat spacehok van jou Wietefras.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Wietefras..

 

Hoe staat het er voor?? :search:

Heb je al wat meer zekerheid?

 

Tijdens onze conferentie helemaal vergeten naar te vragen.. :wub:

Ik hoop dat ik niet, de bereidheid tot nog eens de helpende hand te bieden, heb verloren.. :book: :offtopic

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago, Ik laat ze nog wel even helemaal afrijpen.

 

@Crimson Fart, ja dat lijkt me ook wel een leuk soort. Was op een meeting ook wel een van de uitblinkers inderdaad.

 

@oude rocker, Lol, daar is het verslag toch voor.

 

Voor de volledigheid nog maar weer eens een tussentijdse update.

 

Allereerst waar het uiteindelijk om gaat. Is het een fijn wietje? Nou, ik heb gisteren wat gedroogde diefjes in de vaporizer geprobeerd en het is echt lekkere wiet zeg. Wellicht is het volgende iets teveel informatie, maar het is ook geweldig voor de sex ;)

 

Dus ook al is het misschien wat weinig, Wietefras is nu al super tevreden :)

 

Zie helaas geen nieuwe bloei dus deze ronde zal wel al haast voorbij zijn dan. Geur begint er wel wat in te komen.

 

Heb wel weer 130 foto's geschoten. Daar moet toch wel wat bruikbaars tussen zitten :)

 

gallery_37858_18685_33985.jpg

 

Trichomen genoeg, maar veel body krijgt het niet:

gallery_37858_18685_41722.jpg

 

gallery_37858_18685_60139.jpg

 

gallery_37858_18685_39398.jpg

 

Ik vermoed dat de bananen die ik meende te zien toch meer de groene puntjes op de calyxen zijn. De pistils zijn allemaal oranje dus bestuiven gaat hem toch niet meer worden.

 

gallery_37858_18685_207690.jpg

 

 

Blijft toch altijd jummie die trichomen ;)

gallery_37858_18685_158306.jpg

 

Die paarse bladranden zijn ook wel apart:

gallery_37858_18685_51052.jpg

 

100% uitsnede van bovenstaande foto:

gallery_37858_18685_89979.jpg

 

Artsy trichomes :)

gallery_37858_18685_25846.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht is het volgende iets teveel informatie, maar het is ook geweldig voor de sex ;)

 

 

Die info is juist goed.. :whistle:

gallery_37858_18685_60139.jpg

 

gallery_37858_18685_39398.jpg

 

Ik vermoed dat de bananen die ik meende te zien toch meer de groene puntjes op de calyxen zijn. De pistils zijn allemaal oranje dus bestuiven gaat hem toch niet meer worden.

 

 

 

En, als ik met je mee kijk, dan herken ik er ook geen banaantjes in..

 

Gaat goed komen maar bestuiven kan nog altijd hoor.. :book:

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het moeten toch wel redelijk verse calyxen zijn wil er nog een zaadje in kunnen komen? Ik dacht dat die verschompelde dingen hun menopauze wel voorbij waren en dus ook niet meer bevrucht konden worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij niet Wietefras.

Het is niet voor niets, dat het plantje op het laatst van haar cyclus, nog alle mogelijke moeite doet..

Veel trichomes aanmaken in de hoop nog wat meel te kunnen vangen.

 

Ik weet niet anders, dan dat ze daar op blijft hopen en aan werken totdat ze echt... :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, daar zit ook wel wat in, maar bestuiven doe je normaal gesproken toch aan het begin van de bloei. Als de pistils nog wit zijn.

 

Buiten dat, als ze nog een week staan dan zal het zeker lastig worden om nog zaadjes aan te maken :)

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil vooral niet doen voorkomen,

alsof ik een kenner ben kwa bestuiven..

Integendeel, ik zie het als een mislukking al het me gebeurt.

 

Ik denk alleen altijd na, over wat de natuur voor moois is en hoe het zich zelf altijd weer overtreft in efficiency.

Voortplanting is 1 van die wonderlijke onderdelen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal gesproken zitten er op het eind van de kweek ook nog wel wat witte pistils op. Die kunnen dan bevrucht raken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige foto's weer Wietefras! Jammer dat er niet meer toppen aankomen maar zulke rondjes horen er ook bij. Gezien je vorige scores heb je een beetje een buffer. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plaatjes. Gebruik je daar een teleconverter voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago, Ja, het is jammer, maar er er zal toch nog wel wat vanaf komen. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe veel/weinig het nu is na zo kort bloeien.

 

@Kaak, Geen teleconverter, maar een macro lens. Plus voor de laatste 4 foto's een stel extension tubes (tussenringen) om nog iets dichter op de trichomen te komen.

 

 

Voor de volledigheid ook nog wat plaatjes van hoe zo'n 3D model eruit ziet tijdens het ontwerpen:

gallery_37858_17549_1730.jpg

 

en een X-ray doorzichtje uit het printprogramma voor de dwarsdoorsnede:

gallery_37858_17549_30750.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond het wel welletjes en heb ze vandaag allemaal omgehakt. Ik schoot niet snel genoeg op met het nieuwe onderkomen voor de Chocolopes en die stekken gaan dus nu eerst in deze 100x100 tent. Samen met de Buckeye Purple moeder.

 

Vandaag dus druk bezig geweest met opruimen, schoonmaken en nieuw voedingswater aanmaken.

 

Laatste foto's van het sneue aanzicht van het veldje na het verwijderen van de hoofdtoppen:

gallery_37858_18685_193619.jpg

 

Plus een "onderzicht" van de stelten met de kleine fluf topjes:

gallery_37858_18685_200903.jpg

 

Her en der zat er nog wel een vers flufje met wat witte haren:

gallery_37858_18685_87473.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst jammer dat je kweek je niet heeft gebracht waar je op gehoopt had.

Maar moge het je smaken, het ziet er heerlijk uit.

 

Zeg Wietefras ,kan jij met je 3D printer ook een Budwiser actionfigure creeren?

Ik was in de Telepoint (Duitsland) daar hebben ze alle werknemers gescand en en uitgeprint.

Nu kan je jezelf daar laten scannen maar om allerlei weed toevoegingen gaat me te ver.

Ik krijg met 6 weken een hond en het leek me wel leuk om het daar ook mee te doen.(verschillende stadia)

Heb jij die mogelijkheid ook of heb je daar weer iets extra's voor nodig?

 

Groet Bud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ging me bij deze soort vooral om de foto's en daar heb ik er wel een paar van kunnen schieten, maar dat moet nog wel beter kunnen als ze echt goed bloeien.

 

De wiet was boven verwachting naar wens overigens. Beetje weinig dus, maar wel heel lekker.

 

Nee ik kan ik kan geen mensen of dieren (of wat dan ook) scannen en printen. Ik heb alleen een 3D printer en geen 3D scanner. De objecten die ik print daar maak ik zelf eerst in een tekenprogramma een 3D model voor of ik download het ergens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat je ze hebt omgehaald? zat er dan echt niks meer in? het lijkt alsof ze nog 6 weken nodig hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dragon6521, Nee er zat echt geen voorgang meer in. Die Chocolopes hadden al lang naar een groter hok gemoeten en die geef ik dan liever de ruimte. Er staat nu dus ook weer een Buckeye Purple in, dus ook die krijgt nog een kans. Al is het doorgaans niet handig om verschillende planten samen in de hydro te zetten, maar ze zouden beide zo'n week of 8 a 9 moeten bloeien. Hopelijk kunnen ze het qua voedingsbehoefte ook een een beetje samen vinden.

 

@BudWiser810, De smaak deed mij een klein beetje aan Amnesia denken. Beetje kruidig is het. Al zit er daarnaastook wel wat zoetigs en fruitigs in.

 

Het ruikt ook heerlijk al is de geur dan wel vrij zwak.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer jammer jammer,

 

Aan de thc opbouw zal het niet liggen zo te zien, krijgen we ook nog wat mooie nug shots als alles droog is straks?

 

Ik blijf die bladstand super raar vinden, je zou bijna denken dat ze teveel licht krijgen o.d... is toch zo'n beetje de stand dat ze zo min mogelijk licht vangen, zover ik geleerd heb..

Wat ik dan ook weer erg vreemd vindt is juist de neerwaartse stand van de bladeren op die foto van een onderste nug... die ziet er niet bepaald vrolijk uit.

 

Ik ben benieuwd naar je volgende rondje op Omnipotent, maar wat hier toch gebeurt is...? :whistle:

 

In iedergeval blij dat je er goed op kan neuken :innocent:

 

Volgt er nog een verslagje? Van t roken dan :likken: Ik heb hier geloof ik zelf ook een sample van gerookt, van ik gok jouw "stekkenboer" maar die knetterde nogal wat het eigenlijk geheel verpeste... maar de geur was heel bijzonder herinner ik mij....

:wave:

Edited by Ozzoes
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is wel knap potente wiet en er valt inderdaad goed op te neuken ;)

 

Die top op de laatste foto zat inderdaad wat tegen het tentdoek gefrommeld, maar dat was de enige top met een paar witte pistils die ik nog redelijk voor de camera kon krijgen. de foto is ook een kwartslag gedraaid, want het was een tak die er een beetje bij hing. Dus ja dat is wel een wat zielig exemplaar.

 

De nieuwe stekken staan ook op deze voeding. Ik heb alleen wel de verwarming uit het water gehaald. Het hielp toch niet met de wateropname en ik heb toch een sterk vermoeden dat daar de problemen eerder aan te danken zijn dan aan wat extra PK.

 

Ik ben bang dat ik niet veel meer kan toevoegen aan het rookverslag. Het smaakt lekker, het ruikt lekker, het neukt lekker en ik slaap er lekker op. Ik zou helaas niet kunnen beschrijven waar het nou naar ruikt of smaakt. Beter dan kruidig, fruitig en zoet kan ik het niet zo bedenken. Zal het vanavond nog eens proberen,

 

Knetteren doet het niet overigens. Was dat door zaad ofzo?

 

 

Het is alleen erg weinig.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...