Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

Recommended Posts

Hoi WF

 

Ik heb vaker een selectie gedaan waar zulke pheno's zichzelf laten zien en dan praat ik puur over de genetica.

 

Herijuana, Jackberry x Heribei en Blue hammer x Ko kush. In alle strains heb ik zulke phenoos gevonden en opnieuw afgebloeit.

Deze waren ook binnen 4/5 weken klaar en leken nergens op. Zelfde structuur en mini budjes op een stick.

 

Ik denk dat de voeding ook zo zuiver is en sterk dat de genetica daar ook op reageert maar ik ben zeker geen dwc expert, al heb ik het wel vaker gezien.

 

Welke dag zit je nu? Ben benieuwd idd hoe die buckeye nu reageert...

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er nu ook andere planten bij gezet om inderdaad uit te sluiten dat het genetisch is.

 

Er zijn door andere kwekers nog twee kweekjes met deze voeding op DWC gedaan en die verliepen ook niet zo heel denderend. Al was die van mij wel veruit het slechtste gelukt. De kweekverslagen op aarde gingen wel goed.

 

Grote verschil is dan wel dat ze op aarde maar 1 voeding extra P krijgen na 3 weken 12/12 en in hydro hebben we eenmaal het water vervangen naar de juiste NPK voor bloeiaanzet. Dan staan ze dus wel op 60 liter water met een berg extra P in plaats van dat ik ze een keertje 6 liter geeft met die NPK.

 

Ze stonden op die foto 3 weken op 12/12.

 

Pas met 3 weken bloei gaf het schema aan om extra P te geven. Dat doe ik nu dus niet en hopelijk heb ik dan bij de volgende update over een week ook geen oranje pistils.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slim idd zo sluit je dat iig uit en ik denk dat je gelijk hebt. Bij jou blijft de P in je reservoir langer dan je zou willen en op aarde geven ze het 1/2 x mee zeg ik het zo goed?

 

Ik hoop dat ze niet weer oranje haren maken anders zou het ook genetisch kunnen zitten.

 

Ik volg met interesse.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het schema geeft inderdaad aan om 1 keer extra P mee te geven na 3 weken 12/12. Je vervangt dan (max) een derde van de basisvoeding door de P.

 

Op zich wil je natuurlijk ook wel dat de NPK ratio klopt bij wat de plant nodig heeft in die fase, maar ik gaf zo dus absoluut gezien wel 10 keer zoveel P mee dan de aarde kwekers.

 

Ik gaf ook erg veel N mee, omdat ze anders erg bleek werden. Dat bleek achteraf wel gewoon aan de genetica te liggen. Die Buckeye wilde deze ronde ook veel meer N hebben dan de Chocolopes. Al heb ik het wel wat beperkt gehouden. Geen extra N in het voedingswater, maar met sproeivoeding selectief op alleen de Buckeye gespoten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met mijn guano zit je ook aardig hoog in P vanaf dag 1, zeker voir zaailingen aangezien ik die meteen in de guano aarde kiem en laat voorgroeien tot ze geslacht laten zien. De P is simpelweg niet direct opneembaar in tegenstelling tot jou.

Jij zet er ook stekken op, had je deze voorgegroeit of zijn ze er meteen op geplaatst op de potent voeding?

 

10x de amount is wel pittig met zulke zuivere poeder, het is hap slik weg.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken zijn voorgegroeid op dezelfde voeding inderdaad. Alleen de eerste paar weken niet, want toen had ik het nog niet.

 

De aanwijzing was dat we ons aan de NPK ratio moesten houden. Dan is alles hap slik weg, maar wel in de juiste verhouding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietefras, tis dat ik nog een doosje 600w heb liggen anders had ik ze voor de volgende ronde gehaald.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk tijd voor een overzichtje van de oogst. Per pot 70g:

gallery_37858_18685_38416.jpg

 

Close-up gemaakt van wat topjes (zijn er dus meerdere op een hoopje):

gallery_37858_18685_958.jpg

 

Dan de nieuwe kweek. De dames staan inmiddels 4 weken op 12/12:

gallery_37858_18685_136625.jpg

 

Groei is er nog steeds niet helemaal uit, maar het was nog maar een paar centimeter. Heb wel nog iets gesnoeid in de takken net op/onder het net om de doorluchting wat beter te krijgen.

 

Zie nog steeds geen duidelijk verschil tussen links (GHE FloraNova voeding) en rechts (Omnipotent voeding).

 

Buckeye purple topje:

gallery_37858_18685_5640.jpg

 

Cocolope topje:

gallery_37858_18685_126763.jpg

 

De Buckeye's hebben her en der wel weer wat oranje pistils . Zal toch ook wel gewoon een wat sneller soortje zijn dan, maar dit keer is niet de hele top vol oranje pistils. De Chocolopes zien er veel minder ontwikkeld uit. Dat is ook wel een soort die 10 weken nodig heeft. De Buckeye Purple staat 8 weken bloei voor, maar wellcht is deze ook wel sneller klaar.

 

Overzichtje van de hele kweekopstelling voor Kaak:

gallery_37858_18685_185305.jpg

 

Kon niet verder naar achter dus dit is wel de max van wat ik in de foto krijg.

 

Het is inmiddels wel meer een lage heg op stam dan een scrog geworden :)

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja he :)

 

Die Buckeye Purple stam (plant rechtsvoor) is 4cm dik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn! Lekker vol haha, ziet er goed uit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er prachtig mooi bij. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De "heg" is iets van 30cm hoog/dik. Veel te vol dus, maar het komt wel goed zo.

 

Met deze leds is de licht penetratie toch een stuk beter dan met HPS en de temperatuur midden in de "heg" verschilt ook niet zo heel veel met bovenop. Dus dan zal er hopelijk ook wel wat "energie" uit de fotosynthese naar de toppen binnen in de heg gaan. Zal alleen wel weer een tyfus werk worden met knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol zeg dat wel. Maar ik vind ze wel al heel mooi besneeuwd met trichomen trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige ruimte absoluut,

 

Maar dorie zeg,,

 

Ik smul hier van...

 

gallery_37858_18685_38416.jpg

 

Close-up gemaakt van wat topjes (zijn er dus meerdere op een hoopje):

gallery_37858_18685_958.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dayuuuuuummm.. stammen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oude rocker, Ja, die topjes zijn klein, maar fijn ;)

 

@Drrr, Die Buckeye Purple stam is inderdaad wel heel flink. Lijkt wel een buiten stam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jemig wa ziet die buck er mooi uit! Niet te doen! En suoer relaxt die meters in je potten! Een aanrader als ik weer is flink oogsten kan.

 

En da overzicht! Prachtig hegje man! Opt einde maar weer zon foto, prachtig!

 

Succes nog effekes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt.

 

Die meters zullen nu wel niet echt zin meer hebben, maar vooral als de toppen er net in gaan dan hou ik het wel graag in de gaten. Was bij AliExpres iets van 10 stuks voor 12 euro ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die buckey ziet er beter uit als vorige ronde, ben benieuwd over een paar weken

 

leuk dat je hem nog een keer zet

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dit keer zet ze gelukkig wel gewoon door.

 

Dat opstaande blad is ook bijna helemaal weg. Na 2 weken 12/12 stond het nog flink omhoog. Week later was het al wat minder en nu, na nog een week verder, zie ik het eigenlijk nauwelijks nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor de wekelijkse update. Inmiddels 5 weken 12/12 achter de rug en de Plantjes gaan nog steeds gestaag door.

 

De Buckeye Purple ziet er steeds meer uit dat het wel een hele snelle dame is. De choclopes zijn nog lang niet zo ver. Daar komen wel de eerste oranje pistils op, maar hopelijk bouwen die nog wel even wat verder door.

 

Overzichtje van hoe het veldje er nu voor staat:

gallery_37858_18685_88995.jpg

 

In het begin overwoekerde de Buckeye Purple de Chocolopes, maar de Chocolopes groeiden veel langer door en inmiddels zijn de rollen wel omgekeerd. Je ziet her en der wel nog een paars topje.

 

Chocolope toppen zjn nog wat ielig:

gallery_37858_18685_107190.jpg

 

De Buckeye Purple toppen zijn ook geen monsters, maar die zijn wel redelijk aangedikt en compacter geworden:

gallery_37858_18685_12455.jpg

 

Close up van de bovenkant van dat topje:

gallery_37858_18685_45487.jpg

 

en wat fleurige macro's:

gallery_37858_18685_57997.jpg

 

gallery_37858_18685_79478.jpg

 

Planten hebben de afgelopen week met die warme wel wat te heet gestaan. Of te droog. De VPD was in ieder geval veel te hoog geworden en meteen kregen de blaadjes bruine puntjes. Dat is dus blijkbaar niet zozeer een gevolg van te hoge EC, maar meer van dat het blad de benodigde verdamping niet geheel aan kan. Wat dan wel weer veroorzaakt kan worden door een te hoge EC. De EC had ik daarvoor al verlaagd naar 1.2 voor de FloraNova en 1.3 voor de Omnipotent.

 

Temperatuur op zolder was 26 graden. Als het weer zo warm wordt draai ik de ventilatie wel weer om en zuig van boven af.

 

De dames hebben gisteren ook een bak schoon voedingswater gekregen om de voetjes in te soppen. Waarschijnlijk redden ze het daar wel in tot het eind. Of wellicht nog een keer een bak voor de laatste 2 weken met een wat lagere EC.

 

Had trouwens citroenzuur gebruikt om aan te zuren. Het fosforzuur (pH- Bloei) is op en ik dacht om dan dat spul maar te gebruiken. Wat een nutteloze zooi is dat zeg! Volgende dag stond de pH hoger dan waar ik mee begon. Toch maar weer even shoppen voor een fles fosforzuur dan.

 

Verder gaat het wel allemaal zijn gangetje. Het begin ook flink te ruiken inmiddels. Filter moet er ook maar weer op. Vorige kweek de hele kweek zonder filter gedaan. De Buckeye Purple komt haast geen geur vanaf, maar de Choclopes rieken wel flink. Heerlijk geurtje trouwens. Daar kan ik echt geen genoeg van krijge

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

die foto's van jou :) :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan gelijk op met de top ontwikkeling zo te zien, ook ik zit nu in week vijf met mijn kweekje. Prachtig mooi die close ups.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...