Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

Recommended Posts

Mooie foto's. Maar je geeft het al aan, de topjes lijken mij vrij klein. Maar dat heb ik vaker gedacht bij je LED armatuur en dan was het alsnog super veel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Drrr, Ja de nieuwe camera is toch echt wel beter dan het oude model. Kleurcorrectie is in ieder geval een stuk beter. Al zal het er op computerschermen overal wel weer net anders uit zien, maar ik heb een gecalibreerd scherm en dan zijn de kleuren echt gelijk aan de werkelijkheid.

 

@dilago, Ja en voor de ene soort is 5 weken bijna oogstrijp en voor de andere net halverwege.

 

@Kaak, Het is scrog. Soort van althans. Het zijn dus vooral veel kleine topjes in plaats van een paar grote. Ik had onder 1000W HPS in een 150x150 tent minder toppen dan ik nu heb in dit 100x100 tentje.

 

Daarom wil ik volgende keer ook dat mainlining weer eens proberen. Dus met wat minder toppen, maar dan hopelijk ook wel wat groter. Met dan wat minder knipwerk.

 

Daarnaast lijkt het met led inderdaad ook wel dat de toppen wat later aandikken ofzo. Greengenes had op Youtube een vergelijkende kweek staan van een HPS en led kweek naast elkaar. De LED (600W) toppen bleven wat dunner dan de HPS (1000W) toppen en hij maakte zich ook wat zorgen over de oogst, maar op moment van oogsten zat er nauwelijks verschil in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik snap dat je meer kleinere topjes hebt maar voor m'n gevoel zijn ze wat kleiner. Maar dat zal dus wel te wijten zijn aan het andere licht. Als je trouwens een meer gevende paarse plant wil moet je effe stekken snijden van de paarse feno van de Killing Fields.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik ga er maar vanuit dat het wel weer goed komt. Kan er toch niet veel meer aan doen :)

 

Volgende ronde ga ik maar gewoon weer in het groen. Al denk ik er wel over om een zaadrun te doen met de nieuwe Buckeye stekken/moeders die ik nu heb staan. Dat zal dan onder TL of ook snel een led armatuurtje moeten gebeuren.

 

Had nog wat fotos gemaakt van de toppen om de trichomen te checken. Gemaakt bij led licht. Heb dit keer niet ingezoomed. Dit zijn de volledige foto's:

 

gallery_37858_18685_76257.jpg

 

gallery_37858_18685_16.jpg

 

gallery_37858_18685_278250.jpg

 

gallery_37858_18685_55269.jpg

 

gallery_37858_18685_21962.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto's. Ik zal de volgende keer ook eens de macro op minimum focus zetten en kijken hoe ver ik kom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel handig om zo de trichomen te checken. Als ik op deze foto's inzoom dan worden de trichomen zo groot als die in die "fleurige macro's" uit de wekelijkse update. Groter zelfs, want ik heb in dit geval de extension tubes er ook nog opgezet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wekelijkse update na 6 weken 12/12.

 

Overzicht:

gallery_37858_18685_210853.jpg

 

De Chocolopes hebben nog wel even te gaan:

gallery_37858_18685_94188.jpg

 

De Buckeye Purple is wel bijna zover:

gallery_37858_18685_125683.jpg

 

gallery_37858_18685_106816.jpg

 

Verder gaat het zijn gangetje :)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker gepoedersuikerd soortje en dat paarse ziet er smakelijk uit om de een of andere reden :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie Scrog

En uberlekkere macro's

Super,

 

Ik weet hoe moeilijk het is om 2 soorten te Scroggen.

Je moet ze eigenlijk beide goed kennen voordat je dat goed lukt.

En uit zaadjes is altijd moeilijker 2 soorten.

 

Benieuwd naar je eindgewicht en je rookverslag

 

Gr

 

BK

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ze zitten weer goed onder. Vind het ook wel mooi dat dat blad zo opkrult door de trichomen op de bladrandjes.

 

Het gaat inderdaad ook wel lekker.

 

Als ik dan toch ergens over mag klagen dan is het wel dat dat mengen van twee toch zo verschillende soortjes zeker niet handig was. Het net zit nu veel te laag voor de de Chocolopes. Die toppen vallen nu alle kanten op. Plus natuurlijk het enorme verschil in bloeiduur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze dikken al lekker aan te beoordelen op de close-ups. Het ziet er zeer smakelijk uit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja.. jij zit strax met een groot gat.

Tip: laat je paarse fluff staan met de chocolopes dan dikte dat nog Wat aan.

 

En vouw je chocolade een beetje open als depaarsen grotendeels weg zijn.

 

Gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijft een snelle tante he wietefras die Buckeye...is ze al een x op aarde afgebloeit?

 

Ik volg nu er meer bud op zit, mooi man!

 

Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago, De Chocolopes dikken lekker aan ja, maar de Buckeye toppen vallen me wat tegen. Had wel al begrepen dat het niet echt een soort met grote opbrengst is, maar ik denk ik dat die eigenlijk wat meer open moet groeien. Beetje zoals een Amnees. Ze heeft meer een hele tak vol kleinere buds dan een paar dikke toppen bovenop zoals bij de Chocolope.

 

Had de hoop dat dat met scroggen ook wel goed zou komen, maar de Chocolope is er overheen gegroeid.

 

@BeeKaa, Er zit wel wat fluf onder wat ik nog kan proberen af te bloeien inderdaad. Al heb ik dat vorige keer ook geprobeerd en dat schoot niet echt op. Maar goed, anders zit ik toch met een open gat :)

 

@Poldergrower, Het lijkt wel een hele snelle soort/pheno ja. Ik zou zweren dat ik haar nu na 6 weken eigenlijk wel kan oogsten. Ik laat de plant nog wel staan om te zien of er nog wat gebeurt. Afgelopen week is er nog flink wat aangekomen dus wellicht kan ze nog even door.

 

Ik begreep dat zusjes van mijn stek bij iemand anders 9 weken bloei nodig hadden. Weet niet of dat op aarde was eigenlijk. Ik heb ze ook niet zelf gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietefras,

 

Eerder in dit topic gaf je aan dat je de 'methode Cabis' gebruikt (Koele, droge lucht boven in je tent inbrengen... deze gaat langs de warme leds... en de warme lucht wordt onderin de tent afgezogen. Zoiets in het heel kort)

 

Op je foto's zie ik een dicht bladerdek. Onder dat bladerdek ligt je afzuigslang en de opening van de slang bevindt zich ergens in het midden.

Lukt het dan toch om voldoende 'trek' te creëren als het bladerdek zo fors is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat gaat prima. Het bladerdek is niet zo gesloten hoor. Er valt best nog wat licht doorheen en voor de luchtstroom is het nog veel meer open.

 

Als de zomer echt begint dan draai ik het wel weer om. Het wordt op mijn zolder als snel 26 graden en dan is het handiger om het in de tent op die "kamertemperatuur" te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij stelt het met led helemaal niks voor om midden in de zomer de temp onder controle te houden of wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je laatste soortje riekte ook een stuk meer, zei je.

Hoe heb je dat dan gedaan met een koolstoffilter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dries_grower, De uitdaging zit hem bij led inderdaad meer in het verhogen van de temperatuur in de tent als de inlaat temperatuur wat lager is. Hogere inlaat temperaturen zijn geen enkel probleem.

 

Het is zelfs eenvoudig om het in de tent koeler te krijgen dan de lucht die je aanzuigt. De planten koelen namelijk zelf ook nog wel een paar graden.

 

@Kees A, Het luchtfilter ligt gewoon midden in de tent op de bakken. Zelfde plek als waar die slang eerst ook al lag.

 

Anders had ik ook door het filter kunnen uitblazen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan!

Ik las ergens een bericht van Cabis dat hij zijn slang had aangesloten op een filter in een soort van box (soft-box-idee), en begreep dat hij weer met een afzuiger de lucht uit die box zoog.

Vroeg me af of je dan niet heel veel verliezen hebt.

 

Jouw systeem werkt dus ook. mooi!

 

Ik denk dat je alleen moet opletten dat er geen vocht bij je filter komt, want ik heb begrepen dat ze dan een stuk minder gaan werken.

(ik bedoel zowel gewoon druppels en spetters, als verzadiging door te vochtige lucht)

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, je kan het filter ook in een softbox inbouwen en dan zo door het filter heen zuigen. Ik vind blazen ook prima werken. scheelt ook nog eens qua herrie. Maar goed in dit geval was het eenvoudiger om het filter gewoon in de tent te leggen. Ik heb plek zat daar.

 

Ik heb een LV meter in de uitlaat liggen en die zat zo rond de 50% dus dat zal wel goed zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag ook weer tijd voor een update. Inmiddels 7 weken 12/12 achter de rug.

 

Eerlijk gezegd weinig te melden over de kweek. Gaat nog steeds zijn gangetje allemaal. Heb alleen de ec wat verlaagd naar 1.1 voor de FloraNova en 1.2 voor de Omnipotent bak. EC begon namelijk wat op te lopen, dus ik neem aan dat ze minder honger hebben. Waterverbruik lijkt ook wat af te nemen.

 

Buiten dat niets te melden, dus maar door naar de foto's.

 

Overzicht van het veldje:

gallery_37858_18685_65697.jpg

 

Even met flits gedaan om te zien waar de toppen nou zitten. Nog steeds niet erg duidelijk, maar je ziet wel die Chocolope toppen hangen. Hoop maar dat dat geen rot gaat geven.

 

Buckeye purple top (met flits):

gallery_37858_18685_23810.jpg

 

en zonder flits:

gallery_37858_18685_58578.jpg

 

gallery_37858_18685_147994.jpg

 

Denk niet dat de toppen nog echt gegroeid zijn, maar ben er nog niet aan toe gekomen om de trichomen te checken. Komt deze week nog wel. Denk dat dan de eerste lichting Buckey toppen er wel uit kan.

 

De Chocolopes beginnen inmiddels ook wat te rijpen:

gallery_37858_18685_63584.jpg

 

Zal volgende keer dat wat grotere toppen van op de foto proberen te krijgen. Probleem is alleen dat de grotere toppen allemaal omgevallen zijn. Misschien nog een steunnetje iets erboven doen ofzo. Al lijkt het zo ook wel gewoon te gaan.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel een beauty hoor die Buckey, zeer fotogeniek.

 

Mooie lage ec, dat zie je terug aan je planten, houden zo.

 

Laatste loodjes want hoelang voor de choco's?

 

Genieten!

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten zijn wel nog flink groen inderdaad. Zal ook wel komen doordat ik nog steeds aanzuur met ph- Grow (salpeterzuur). Geeft ze toch net een tikje N extra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...