Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

O.g. Kush Stekkenkweek

Recommended Posts

Haha vreemde geuropvatting heb jij :lol;

Dat zou je denken maar ik was niet de enige die dat vond. ;)

 

Gelukkig werd de geur lekker zoet sinds de wiet eenmaal gedroogd is.

 

zat ook al te denken wat dat voor wiet op moest brengen dan.... babi pangang autoflowers? gekweekt op een libra met kroepoek?

Lol, ik werd ook niet bepaald blij van de geur kan ik je zeggen, want ik houd niet eens van chinees. :D

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb maar niet meer gespoten en heb tot mijn spijt geconstateerd dat de planten spint en trips hebben. :(

 

Wat kan ik nu het beste doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roofmijt uitzetten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dan zal ik daar achteraan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triest.. komt hier ook ineens aanzetten die bende.

 

Gegroet, Cum Laude.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had gewoon die roofmijt moeten halen ipv van die bug death.

 

Klote spint

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die Bugdeath had ik wel kunnen laten liggen. Nou ja, het is al zo. Zal morgen naar de Welkoop om roofmijt te bestellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon laten gaan... is geen geintje. Het kan veel erger.

 

Roofmijten en aaltjes uitzetten is het enigste wat je nog kan doen.

 

LV hoog houden.

Edited by Cum Laude
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

iets met een stofzuiger :P

 

hoop dat je die "nasty-buggers" onder de duim kan houden

 

entocare is een directe leverancier van koppert producten voor particulieren

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een stofzuiger, serieus? Ik heb het elders ook al gelezen maar ik vrees dat er dan alleen tak overblijft. Ja, u bent toe aan een Daewoo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had een dimmer op de stofzuiger gezet zodat ie niet te hard gaat. Je kan eventueel een panty of een dunne sok op je stofzuiger buis zetten.

Als je een borstel opzet mondje hebt is het helemaal perfect. Je ziet de spint met webben zo de buis in zuigen.

 

Opgerot staat netjes. Beter als rot..

 

Gegroet, Cum Laude.

Edited by Cum Laude
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zoiets hebt als spint is het mijten inzetten, niet meer spuiten (anders gaan je mijten dood) en fingers crossed en volgens mij hadden/gaan mijten hier echt nog wel een oorlog winnen, ze staan er goed bij verder en voorkomen is bij elk ongedierte beter dan genezen.

 

Neem maakt dat je wiet enorm bitter kan gaan smaken, helemaal als je het via de wortels meegeeft.

Duurt ongeveer 7wk voordat het bio afgebroken is in plantmateriaal dus bedenk eer ge met de spuit gaat spelen.

 

Jammer dat je nu tegen deze problemen oploopt, ze staan er verder erg mooi bij :withstupid:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet om de beterweter uit te hangen maar ik heb je hier voor gewaarschuwd.....

 

De planten gaan wel erg mooi. Hopen dat je het met beestjes tegen beestjes nog een beetje onder controle kunt houden.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had een dimmer op de stofzuiger gezet zodat ie niet te hard gaat. Je kan eventueel een panty of een dunne sok op je stofzuiger buis zetten.

Als je een borstel opzet mondje hebt is het helemaal perfect. Je ziet de spint met webben zo de buis in zuigen.

 

Opgerot staat netjes. Beter als rot..

 

Gegroet, Cum Laude.

Zo een heb ik inderdaad, ik ga het proberen vanavond als de lamp aan is! :)

 

Niet om de beterweter uit te hangen maar ik heb je hier voor gewaarschuwd.....

 

De planten gaan wel erg mooi. Hopen dat je het met beestjes tegen beestjes nog een beetje onder controle kunt houden.

Het verbaast me ook niet dat ik ze heb, maar leuk is anders. Ik heb de roofmijt bestelkaart in huis en de stofzuiger paraat. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou wel stofzuigen als ze ook daadwerkelijk webben hebben gespannen om je toppen.

Het kan zijn dat je hier en daar wat klein blad beschadigd. Daar krijgen ze ook wat stress van.

 

Vinden ze niet fijn.

 

Maar spint is dan wel 'tijdelijk' weg..

Edited by Cum Laude
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net nog even gekeken en web is niet te zien. Ik heb dus nog maar niet gestofzuigd en hoop maar dat de roofmijt straks soelaas biedt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet niet om meteen de stofzuiger te 'reinigen' na opzuigen vd spinnekes, ze kruipen zo de stofzuiger weer uit terug naar het paradijs als je niet oppast :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is niet gestofzuigd en ik zie ook maar af van die methode. Door de growshop werd mij met klem aangeraden om Bugdeath wél te gebruiken in dit stadium, want het is biologisch en geen gif én het zou de smaak van de wiet ten goede komen. Ik heb het advies opgevolgd en gister de planten besproeid, waarbij ik mijn andere hand zoveel mogelijk voor de toppen heb gehouden. De roofmijt bestel ik later en zet die dan uit om het restant uit te roeien.

 

Al met al ben ik geen fan van sproeien en vind het ook enorm jammer dat het moest. De vorige ronde heb ik uit zaad gekweekt en geen beestjes gezien, dus dat heeft toch mijn voorkeur. Een pluspunt voor deze ronde is dat ondanks de spint en trips de planten er mooier bijstaan dan de vorige keer. Dát heeft alles te maken met mij en de ervaring die ik heb opgedaan. Ik heb ze nu natter staan en ben gelijk begonnen met voeden, ze hebben nagenoeg geen enkele waterbeurt zonder gehad en dat ze het lusten is te zien. Hier volgen wat kiekjes van rond de klok van 11 uur.

 

gallery_6495_17175_70822.jpg

gallery_6495_17175_162346.jpg

gallery_6495_17175_62594.jpg

gallery_6495_17175_95245.jpg

 

Lamp uit en flitser aan (vanwege onvoldoende licht).

gallery_6495_17175_170997.jpg

gallery_6495_17175_69442.jpg

gallery_6495_17175_22972.jpg

gallery_6495_17175_48631.jpg

gallery_6495_17175_72497.jpg

gallery_6495_17175_11878.jpg

gallery_6495_17175_77500.jpg

Prima temperatuur toch voor in de zomer?

 

Fijne dag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je in die verkopp praatjes trapt...

Zelf weten natuurlijk maar spuiten als je planten in de bloei staan is hier een no go. Verder staan ze er inderdaad mooi bij.

 

Alleen zou je je temperatuur meter op tophoogtw kunne hangen ipv daar beneden.

 

Groetjes missappel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is geen gif Missappel, de man is zelf bio kweker en ik rook zijn wiet al sinds ik tiener ben. Een goede verkoper zorgt dat hij zijn klant tevreden houdt en hem het verkeerde potje voor twee tientjes verkopen zal hij niet doen denk ik. ;)

 

Maar goed, ik ben er ook niet blij mee, begrijp me niet verkeerd. Ik zag geen andere mogelijkheden meer, de volgende ronde wordt er weer uit zaad gekweekt.

 

Groet.

 

Edit: Bekijk hier de site, ik durf van deze bespoten wiet wel te roken straks.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan dat wel zo snel achter de behandeling met Bugdeath aan denk je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh jammer dat de neemolie zo weinig tegen de beestjes doet.

Ik gebruik t ook, en bij mijn weten vinden de beestjes het smerig, of het ze dood, wellicht niet, maar zou even goed kunnen dat het de voortplanting toch tegenwerkt. Denk dat de goede conditie van je planten best eens mede door neem komt.

Goed plan dat busje bugdeath, ben benieuwd naar je bevindingen. succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik vind het ook jammer dat de neem olie weinig tot niks doet. En dat terwijl ik het meegaf aan het gietwater met een paar druppels thee olie en de planten ermee heb bespoten. Voor mij heeft het dan ook afgedaan, want zelfs een milde vorm van spint en trips kan ik er niet mee bedwingen.

 

Dat de planten er zo goed bij staan komt vermoedelijk eerder door de fishmix dan door de neem. Dat denk ik althans, want ik gaf het de vorige ronde ook en toen glommen ze zo mooi lang niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...