Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

O.g. Kush Stekkenkweek

Recommended Posts

En die verbrandde puntjes, lijkt dat enkel zo of zitten die er ook?

En als ze er zitten, hoe lang al, zitten ze er net, dan zou ik rustig aan doen met voeding geven en de dosis niet verhogen, ze zijn (lijken) groen genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zitten ook inderdaad wat verbrandde puntjes bij enkele planten en ook zijn de bladeren van sommigen wat lichter groen dan anderen, ik kan merken dat elke plant anders reageert op de voeding. Ik ben gister begonnen met een halve dosis van wat ze normaal gewend zijn zonder fishmix.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag wordt als het goed is de roofmijt bezorgd en dat wordt tijd ook. Het middeltje Bugdeath heeft weinig uitgehaald en ik zie dat de spintplaag helaas alweer volop floreert. Bij sommige planten zet de vergeling van de bladeren nu in rap tempo in en ik hoop maar dat het komt door de bloei. Ook zijn er planten met rode steeltjes en eigenlijk begin ik me wel een beetje zorgen te maken.

 

Dit zijn de foto's van zonet.

 

gallery_6495_17175_24315.jpg

gallery_6495_17175_134806.jpg

gallery_6495_17175_41414.jpg

gallery_6495_17175_182940.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie sommige bladere met verbranden bladpunten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik je bladeren zie valt de spint nog wel redelijk mee.

 

Van de roofmijt moet je ook geen wonderen verwachten, is eigenlijk meer om preventief te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat de cavalerie er maar op los, hoe meer spint dat ze doden hoe beter!

Mooi afbloeien en je gaat er een lekker rokertje aan overhouden.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de reacties. Helaas is de roofmijt niet bezorgd vandaag, zal morgen wel komen dan mag ik hopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de roofmijt gekregen en uitgezet, maar volgens mij zit er geen levende meer bij. Zal wel komen omdat ze een dag te laat bezorgd zijn. Weer 40 euro door de gootsteen. :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je ze besteld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De roofmijt heeft niks uitgehaald dat ik kan waarnemen, behalve dan dat er overal strooisel over de bladeren van mijn planten zit. Deze beestjes ga ik mijn geld niet weer aan verkwisten, de volgende ronde pakken we het anders aan.

 

gallery_6495_17175_148750.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit er daar in de buurt geen horticoop?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar bestel ik altijd me zakkies spical plus. Kan je ze zelf ophalen, weet je zeker dat ze nog leven

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de tip maar, ik zing deze ronde wel uit en ga de volgende keer preventief te werk als er nog geen toppen aanzitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa nu zou ik er niks meer aan doen. Bedoel ook voor de volgende ronde(s)

Hier in de buurt zit horticoop in de boerenbond. Ik bel altijd dat ik ze nodig heb en op dinsdag of donderdag ken je ze ophalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorheen hadden ze ze hier van ecostyle maar tegenwoordig niet meer. Eigenlijk denk ik dat die beestje niet veel uithalen tegen spint, dus ik zal er alles aan doen om spint te voorkomen want genezen is lastig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik heb gelukkig geen last meer van die klote beesten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu weet je waar ze naartoe zijn gegaan. :(

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net als bij de vorige ronde wordt een gedeelte van de planten weer geel op sommige plekken, waar de anderen er piekfijn bijstaan. Misschien hadden ze lichtstress? Of zouden ze last hebben gehad van de clip ventilator? Ik heb de clip ventilators maar wat meer naar boven laten blazen en de lamp iets hoger gehangen. Echter blijf ik het een vreemd fenomeen vinden, waarom de ene plant wel en de andere niet? Zal ik de gele planten anders nog wat fishmix geven?

 

gallery_6495_17175_56752.jpg

gallery_6495_17175_5693.jpg

gallery_6495_17175_85724.jpg

Misschien toch maar even met de stofzuiger er door.

 

De ontwikkeling van de toppen gaat verder top.

 

gallery_6495_17175_75723.jpg

gallery_6495_17175_207785.jpg

 

Tot op heden heb ik geen rot ontdekt en de spint is ook redelijk onder controle. Misschien heeft de roofmijt toch nog geleefd en wat gedaan. Hoe dan ook, als er geen grote tegenslagen meer komen denk ik dat ik deze ronde wel uitzing.

 

Fijne dag. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor. :tu

Hoop dat je de spint nog onder controle kan houden. Hoe lang moeten ze nog?

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat ik snel kan oogsten want mijn voorraad slinkt met de dag! Volgens mij moeten ze nog twee- of drie weken om er tien te hebben gestaan. Het exacte moment van oogsten vind ik nog lastig te bepalen, maar sowieso zo laat mogelijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komende weken goed in de gaten houden ivm toprot.

Ik weet niet of je al gestopt was met voeding geven, zo niet zou ik daar nu mee stoppen als ze nog 2 a 3 weken moeten.

Ik heb zelf ook een plant staan die gele bladeren krijgt, ik snap niet helemaal waarom nog.

Ik zou me er niet te druk meer om maken als ze nog maar max een week of 3 moeten.

Zijn lekkere topjes die daar staan, succes nog even.

Wat zijn je temperaturen en luchtvochtigheid eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste dagen tussen de 19 en 28 graden maar toen het warmer was steeg de temperatuur soms bijna tot 35 graden. De LV is tegen de 50%, die probeer ik laag te houden door ze minder water te geven. Zal ik nu al ophouden met voeden denk je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...