Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

O.g. Kush Stekkenkweek

Recommended Posts

Mijn stekken gingen inderdaad wel veel sneller in de bloei (na 10 dagen al), maar de kweek duurde uiteindelijk wel net zo lang als mijn zaad kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan geen macro shots maken met mijn camera als het licht uit is wegens gebrek aan belichting. Anders neem ik vanavond wel even een paar close ups met de lamp aan, misschien is het dan goed te zien hoe ver ze zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb niks geroken wat naar rot ruikt, maar ik was vergeten dat te doen voordat de lamp aanging. Ook heb ik geen rot gezien, echter weet ik dat ik geen garanties krijg. Hier wat macro shots met de lamp aan.van daarnet.

 

gallery_6495_17175_21987.jpg

gallery_6495_17175_39437.jpg

gallery_6495_17175_126283.jpg

gallery_6495_17175_79375.jpg

gallery_6495_17175_59864.jpg

 

Volgens mij kunnen ze nog wel even blijven staan. Wat denken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de foto's van gisterochtend te zien mogen ze nog wel even staan.

Op die 2e foto van onder zit 1 blaadje met omgevouwen punt naar boven, die lijkt er wat vreemd uit te zien, maar misschien is het wel schaduw.

Kun je geen foto's met flitser maken, dat is iets duidelijker volgens mij dan met hps licht.

 

Elke dag zeer goed blijven controleren of je vreemde blaadjes en of rotte plekjes tegen komt.

Ook goed kijken op de hoogte waar het bladerdek zit, daar begon vorige ronde de rot bij mij, dat miste ik bijna.

Eenmaal rot tegen gekomen zou ik het omhalen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blaadje zat vast dus ik vertrouw er op dat ik nog veilig ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paashaas: ik heb altijd binnen met een direct 12/12 systeem gewerkt maar mts je met redelijk zaad werkt kloppen de bloei tijden aardig ( 1 week langer moet je je niet op verkijken tog?) meeste soorten zijn 10 weken bloeiers waarvan indien nodig de langere phenos staan dit is eigenlijk nooit langer dan een week.

 

hoe is zit met volle sativa;s heb ik heb geen ervaring mee kan me voorstellen dat dat bij langbloeiers van 14+weken maar zo 2 weken + is.

 

lees de mooi verslagjes maar door van bijv atmo :jump:

 

dilago mooie toppen in de maak, echt benieuwd naar het eind resultaat dit is van RQS tog??? ben benieuwd of ze de og een beetje in haar waarde hebben gelaten. mooi verslag :excl: :wave:

 

ps\: point of discussion: wtf is dat voor plaatje onder het onderschrift :rtfm: hoop niet dat dat de trent word iedereen van die .!@#$% foto's eronder maakt wietforum alleen maar onoverzichtelijker............

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

dilago mooie toppen in de maak, echt benieuwd naar het eind resultaat dit is van RQS tog??? ben benieuwd of ze de og een beetje in haar waarde hebben gelaten. mooi verslag :excl: :wave:

Het zijn stekken van zaadjes van RQS. Ik heb nog nooit eerder OG Kush gerookt dan mijn eigen, dus dat is de enige referentie die ik heb. Echter zijn de reacties positief die ik krijg dus blijkbaar doen ze hun naam wel eer aan. :)

ps\: point of discussion: wtf is dat voor plaatje onder het onderschrift :rtfm: hoop niet dat dat de trent word iedereen van die .!@#$% foto's eronder maakt wietforum alleen maar onoverzichtelijker............

 

peace hempy

Het is Olimar die op een blad zit samen met zijn pikmin. Vind je het geen mooi plaatje? ;)

Vaak is het wel zo, als er een schaap over de dam is volgen er meer. Echter hadden ze het zonder mij ook wel verzonnen moet je maar denken.

 

Groet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdomme, ik heb rot ontdekt in de dikste cola. Het zal ook weer niet anders. Nou, ik zal maar beginnen te oogsten. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een klote zooi zeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt wel. Nog een geluk dat ik er aardig op tijd bij ben. Heb zo'n 15-20 gram weg kunnen gooien schat ik van de twee planten die ik nu geoogst heb. De groene planten laat ik nog even staan want deze hebben zelden rot heb ik me laten vertellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal vanavond weer even goed kijken, want te vroeg oogsten blijft jammer en ik wil ze graag nog even laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plekken van die 2 met rot in de gaten houden met andere planten op die plek, kan een rotplek (in dit geval wel heel letterlijk) zijn met de luchtstromen ed in je opzet.

 

Jammer, jammer, zou het ook dit jaar zo zijn dat er meer sporen in de lucht hangen zoals vorig jaar ook het geval was?

Toen ging ook de een na de ander, of het nu binnen of buiten was, ten onder aan rot.

 

Hier 2x in de afgelopen 6jr, mijn lv komt nooit boven de 45% uit op een min/max metertje (planten hebben het niet makkelijk hier) slechts 2x rot gehad en dat was op de plek met de meest fucked luchtstroom in tent, recht onder een ventilator die dicht tegen wand aan hing en 'dode' lucht wapperde.

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet zeker waar het aan ligt maar denk een combinatie van alles bij elkaar. Het vreemde is dat een aantal van mijn planten mooi groen is gebleven terwijl anderen gelig werden en twee daarvan zat vandaag dus rot in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooralsnog geen toprot meer ontdekt, maar na gister ben ik bang dat het er toch zit en ik het gewoon niet zie. Hoe dan ook, ik kan geen losse blaadjes ontdekken in de grote toppen en over de groene planten maak ik me minder zorgen. Aangezien ze nog wel even kunnen neem ik het risico en laat ze nog maar even staan. Omdat de toppen die ik gister knipte vanbinnen nat aanvoelden heb ik gister de nog staande planten maar geen water gegeven. Dat de Ec daardoor oploopt moet ik maar op de koop toenemen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer alles nauwkeurig geïnspecteerd en er is (nog) geen rot te zien. Eigenlijk zijn er nog maar twee die gevoelig voor rot kunnen zijn. Uit voorzorg heb ik een van de ventilators onder de rokken laten blazen zodat het niet te vochtig wordt. Morgen oogst ik de eerstvolgende plant omdat die klaar is.

 

Een mooie tijd en een mooie quote:

 

als de vrucht het toelaat, zendt hij meteen de sikkel erin, omdat de oogsttijd aangebroken is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi plaatje, beter dan die van olimar :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik heb nog een beetje rot in wat hoofdtoppen ontdekt en ben bezig al die planten te oogsten. Er staan nu nog drie die ik ook meteen oogst zodra ik deze planten geknipt heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon alles knippen en gelijk van start met de nieuwe ronde!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de hele dag zitten knippen en ben nog niet eens helemaal klaar op een paar takken na. Doch vind ik het welletje en ben de geur van verse wiet wel even beu. Ben nog wel een beetje rot tegengekomen in wat hoofdtoppen, maar het ziet er naar uit dat de schade beperkt is. Uit voorzorg heb ik alles maar klein geknipt en dat ligt nu in mandarijnendozen op kranten te drogen in de tent. Beide clipventilators blazen er op halve kracht overheen en vanwege de kou heb ik er ook een kacheltje bijgezet.

 

Het lijkt me een prima oogst en volgens mij is het wel wat meer dan de vorige keer. Zodra de wiet droog is zal ik het wegen en het gewicht bekend maken. Altijd leuk om te weten nietwaar? Ik vond het een leerzame ronde die ondanks de spint tamelijk soepel verliep. Dus, einde verslag.

 

@ Appel, dit was de laatste ronde met deze tent, de rits is kapot en er komen gaten in het tentdoek. Ook heb ik een betere locatie gevonden waar ik de OG Kush die nu bij mijn moeder staan kan laten af bloeien onder 2 x 600 watt. De updates daarover post ik in mijn andere verslag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch is een kijkje genomen bij de nachtbraker dilago haha:) ziet er mooi uit man, leuk om mee te lezen in je leer procces! Beetje jammer van de rot maar in je nieuwe tent gaat het vast helemaal goed komen met je volgende ronde! Zou wel oppassen met die toppen op de kranten, na een dag even omdraaien denk. Heb zelf welis rot gehad tijdens het drogen op die manier en het begin is al aanwezig he, uiterraard zullen je condities in je hok beter zijn als die in mijn droog ruimte.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de rot kan inderdaad doorzetten, derhalve heb ik de wiet zo klein genipt en ververs ik de kranten in het begin meerdere malen per. Dat zou afdoende moeten wezen maar ik blijf voorzichtig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het drogen gaat goed, de toppen zijn al flink gekrompen en ik denk dat ik de 4 ons niet eens ga halen. Harde cijfers volgens zodra de wiet droog is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

elke keer dat ik dat plaatje zie heb ik de neiging om me kuchi te laten ontkiemen :rtfm: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wees gewaarschuwd voor de duivel zijn gewas! :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...