Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

O.g. Kush Stekkenkweek

Recommended Posts

Doordat ik de actieve inblaas uit heb gezet en die oude fan controller tussen de afzuiging i.v.m. het kabaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net met die gasten gebeld en ik krijg de fan controller pas maandag binnen. Dat wordt gekookte wiet. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn ze niet zo vlot.. greensell is pas snel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mosterd na de maaltijd. ;)

 

Nou ja, ik kan zondag de bladeren altijd gekookt serveren bij de patat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slim idee van dat metsel zand, je geeft dus van onder water?

 

Hoop dat je beestjes vrij blijft.

 

Ze zien er mooi uit, mooi egaal veldje ga je krijgen omdat ze percies gelijk groeien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, de temperatuur is weer een beetje onder controle na het betere kluswerk van vanmiddag. Daarnet was het 26 graden, maar wel met de lamp uit.

 

@ Johnny Sack, ik geef ze alleen maar water via de bovenkant, aangezien het metselzand 100% schoon is kan dat gewoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan er goed bij, al vind ik ze wel enigszins gedrongen. Aangezien de lamp niet hoger kan, moet ik het hier mee doen en wellicht komt de strek er straks nog in als de klok op 12/12 gaat.

 

gallery_6495_17175_40160.jpg

 

De 18 literpotten vind ik veel handiger met water geven. Het enige nadeel is dat ze de onderste twee luchtgaten wat blokkeren. Dit heb ik als volgt opgelost. De actieve inlaat heb ik tussen de rits net boven de planten geplaatst die de lucht er overheen blaast en tevens fungeert als extra ventilator.

 

gallery_6495_17175_52628.jpg

 

En de passieve heb ik op deze manier geplaatst:

 

gallery_6495_17175_53526.jpg

 

Ik heb nu de afzuiger weer op volle toeren draaien en de fan controller tussen de actieve inblaas. Zo hoop ik de temperatuur wat naar beneden te krijgen. Net was het met de lamp aan 30 graden en dat is hoewel nog wat te heet, al een sterke verbetering t.o.v. vanochtend. Bovendien was het hier erg warm vandaag, warmer dan het geweest is tijdens mijn vorige ronde..

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik piek dezer dagen ook tegen de 30gr aan

ik hou de tent koel met 0.7gr verschil tov de kamer, maar als de kamer al 29 graden is....

en dit ook met kleine plantjes in groei uit zaad... zou dus ook wel 5 graden cooler mogen zijn maarja

het is niet anders....

 

mag ik daar ook nog aan toevoegen dat bij m'n buitenkweek in serre in 2013 ik prima wietjes had die soms een halve dag bij 50 graden stond! Of de wiet echt fluffy wordt van de warmte heeft denk ik toch een groot stuk met de soort en feno te maken

 

imo

 

gallery_37780_15958_846219.jpg

Edited by Lord Imotep
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat stelt me gerust imo, want veel kouder dan 30 graden met de lamp aan krijg ik het momenteel ook niet in mijn hok. Ik heb mijn nieuwe afzuiging net sinds de warme dagen dus weet ik nog niet hoe het klimaat in mijn tent zal zijn bij een koelere dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon de lamp zo hoog mogelijk houden, strek komt dan vanzelf op 12 12

 

Denk dat je wel kan omschakelen, grote potten groeien ze een stuk sneller.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schakel morgen om zodra ik de fan controller binnen heb. Dit keer ga ik ze ook toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen moet je met deze opstelling en soortje niet doen....

 

Je kan veel beter de hoogste een paar keer pletten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen moet je met deze opstelling en soortje niet doen....

 

Je kan veel beter de hoogste een paar keer pletten.

Mee eens, je hebt er best veel op staan dus dat is helemaal niet nodig. Je kunt inderdaad beter pletten/knakken als dat nodig zou moeten zijn.

 

Zou die inlaat boven je planten laten uitkomen, je blaast nu toch wat op die planten in die hoek. Daar kunnen ze last van gaan krijgen. Koude lucht zakt altijd naar beneden dus in die zin maakt het ook niet uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ga ik eens even proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fancontroller ondertussen al binnen? of laten ze je lekker hangen? :)

 

Gtrz. Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik heb 'm binnen, ben er gematigd tevreden over. Het hele apparaat moet in de tent hangen omdat de thermostaat er aan vast zit en dat vind ik verre van ideaal. Had ik dat geweten zou ik even verder hebben gekeken.

 

Mijn nieuwe afzuiger is erg rumoerig moet ik tot mijn spijt constateren, veel rumoeriger dan de vorige en ik kan 'm niet eens op halve kracht hebben draaien zonder dat je hem duidelijk hoort buiten. Dat met maar 500m3 capaciteit voorspelt ellende en een mislukken van deze kweek. Nu heb ik 'm nu nog niet opgehangen aan rubbers en zal kijken of dat verbetering brengt. Helaas staat mijn tent echt op klote locatie en moet het zo stil mogelijk, ik kweek als het ware midden tussen de mensen in een hok waar iedereen in principe langs kan en mag lopen. Maar goed, het was dit of een tent in mijn slaapkamer neerzetten en dat leek me nog net iets minder optimaal.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmmmm niet echt een hele grote aanrader dus? ach joh.. gewoon in jee slaapkamer kweken.. .voor dat natuurgevoel.. hahaha

 

Grtz. Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ding doet het verder prima, dus als je het geen probleem vindt dat de thermostaat er aan vast zit kan je 'm rustig kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

De actieve inlaat heb ik tussen de rits net boven de planten geplaatst die de lucht er overheen blaast en tevens fungeert als extra ventilator.

 

gallery_6495_17175_52628.jpg

...

Ik hoop dat je de tent in een verduisterde kamer hebt staan, want op deze manier heb je wel lichtlekken naast de inlaat gecreëerd. :rolleyes2:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hok waar de tent in staat is pikkedonker maar ik heb 'm daar alweer weg. ;)

 

Desondanks dank voor de tip! :)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ding doet het verder prima, dus als je het geen probleem vindt dat de thermostaat er aan vast zit kan je 'm rustig kopen.

Bij nader inzien is ie te rumoerig voor mijn locatie dus ik stuur hem retour. Weet iemand nog een fan controller die helemaal stil is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk wel dat het de fan controller is, want als ik er een andere tussenzet verandert de klankkleur van het elektronische zoemen en als ik de afzuiger direct in het stopcontact doe hoor ik het niet. Ook lees ik her en der dat elektronische fan controllers er bekend om staan. Volgens mij moet ik om van het gezoem af te zijn geen elektronische hebben maar de Smscom 8amp mechanische controller.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk wel dat het de fan controller is, want als ik er een andere tussenzet verandert de klankkleur van het elektronische zoemen en als ik de afzuiger direct in het stopcontact doe hoor ik het niet. Ook lees ik her en der dat elektronische fan controllers er bekend om staan. Volgens mij moet ik om van het gezoem af te zijn geen elektronische hebben maar de Smscom 8amp mechanische controller.

Neem een trafo gestuurde, die zijn het super stil! Maar goed in de zomer zul je altijd meer moeten afzuigen natuurlijk. Als ik je verhaal zo lees had je hem in een kelderbox staan?

 

http://www.puksupport.eu/klimaatbeheersing/Klimaatbeheersing/s-vent-automatische-trafo-regelaar-1.5a

 

Dat is een mooi ding, die sms dingen vindt ik ook kut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja deze hoor ik meer goeie verhalen over. Is die ook echt muisstil?

 

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Smscom Hybride 2 amp fancontroller?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...