Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

O.g. Kush Stekkenkweek

Recommended Posts

Beter te vroeg dan te laat toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nog max 3 weken moet nu dan zou ik nu geen voeding meer meegeven, er zit zo te zien nog zat voeding in je planten, de verbrandde puntjes lijken ook iets verergerd.

Bij mij hadden ze ook ongeveer deze kleur toen ik nog zo'n 3 weken moest ben ik ook gestopt met voeding geven, mede doordat ik iets eerder moest oogsten in verband met toprot zat er eigenlijk nog te veel voeding in naar mijn idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan houd ik op met voeden en begin vanavond met spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago je bent niet echt tevreden over de roofmijt en ja as ie al dood was voordat ie werd geleverd is het kut.

 

Maar ik werk altijd met stekken en het is zo makkelijk om van die pleuris spint af te zijn.

Ik had eens een hok vol spint maar met deze manier nooit meer.

 

Mijn advies: 1: zorg dat je hok/tent clean is !!

2: Dompelen in welk goedje dan ook bij aankomst(hier vertimec)

3: Bij overpoten weer dompelen in ANDER goedje (hier floramite)

4: na 5 dagen nogmaals vertimec

2 weken later roofmijt

 

Succes gegarandeerd !!

 

Nice plants btw

 

Just made it

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me een effectieve methode, wellicht dat ik die de volgende keer ook probeer m.u.v. de roofmijt, want dat vind ik persoonlijk verspilling van geld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste keer heb ik ze hier besteld, kwamen goed aan.

Roofmijt is zeker geen verspilling van je geld.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dan zal ik ze de volgende ronde nog een kans geven (eventueel preventief).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je besteld spical plus en haalt ze zelf op.weet je zeker dat ze nog leven

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De spint is niet helemaal weg maar het vormt geen bedreiging meer. Nog twee tot drie weken tot de oogst.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat de temperaturen weer gedaald zijn heb ik een kacheltje bijgezet om het dauwpunt te voorkomen. Echter heb ik geen thermostaat en regel ik de fancontroller zelf voordat de lamp aan en uitgaat. Hetgeen ik gister helaas eenmaal vergeten ben waardoor het vanochtend bijna 30 graden in de tent was. Hiervan baal ik wel even en ik hoop maar dat het me vergeven wordt door de planten. Hoe dan ook, ik heb (nog) geen rot gezien maar de kans wordt nu aanzienlijk groter en met die grote cola's weet je het nooit. Aan de ene kant is het verleidelijk om de grootste toppen vroeger te oogsten omdat wanneer laat geoogst hiervan vaak niets overblijft.

 

gallery_6495_17175_4504.jpg

gallery_6495_17175_157144.jpg

gallery_6495_17175_62100.jpg

gallery_6495_17175_23976.jpg

gallery_6495_17175_115367.jpg

 

Fijne dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let ook op dat nu er de herfst in komt de bladeren niet in de top gaan rotten, haal dus de rotte bladeren op tijd weg.

Heb hier zelf ook last van gehad, totaal geen toprot, echter bij een hoofdtop een rot blaadje laten zitten, die dus verspreide naar de hoofdtop zelf.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, die probeer ik allemaal weg te halen maar bij bossige dames als deze is dat vrij lastig om er geen een te missen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ziet toprot toch wel redelijk komen? Op moment dat je in de eerste top rot ziet kun je alsnog gaan panikeren. Dat levert toch minder schade op dan weken te vroeg oogsten?

 

ps Pas maar op met die Pikmin. Die kunnen soms best nog wat schade aanrichten :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weken te vroeg oogsten is sowieso geen optie, al is de verleiding nog zo groot.

 

Ja, als mijn toppen worden meegenomen door Pikmin, verandert al mijn wiet in zaad wat uitgespuugd wordt door de Onion. Daar is geen kruid tegen gewassen. :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit.

goed opletten dat er geen kleine gele blaadjes tussen de grote toppen zitten,heb je die dan zit er waarschijnlijk rot tussen.

zelf zou ik ze niet langer laten staan dan een dag of 7, ze zien er al best rijp uit.

stekken zijn altijd wat sneller klaar dan zaadplanten. hoeveel weken 12/12 nu?

mischien handig om met een update het aantal dagen 12/12 te vermelden.

succes,

 

dePaashaas :vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas op met minder water geven (teveel is ook niet goed) loopt de EC weer wat op.

 

Ze zien eruit alsof ze normaal de herfst in gaan, wel is er her en der een verdachte plek waar minder luchtstroom is maar dat kan je makkelijk verhelpen door het bladerdek wat uit te dieven zodat je geen stilstaande lucht pockets krijgt wat een grote veroorzaker is van rot, let je nog zo goed en probeer je te regelen, die plekken (zijn ook die plekken waar je zo kut bij komt) heb ik altijd extra in de picture.

 

Hele bad hoeft er niet af, een paar bladvingers links en rechts en niet teveel en GEEN blad eraf gaan halen wat in toppen zit of vlakbij een top met het bladsteeltje, de dan onstane wondjes zijn wederom broedplekken, afgeknipte bladvingers kunnen geen kwaad.

 

Rot heeft deze zomer al vele mooie kweekies op het laatst flink doen tegenvallen, wees gewaarschuwd en let goed op:

ook met je neus, net voordat lampen aan gaan ruik je het het best..

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf zou ik ze niet langer laten staan dan een dag of 7, ze zien er al best rijp uit.

stekken zijn altijd wat sneller klaar dan zaadplanten. hoeveel weken 12/12 nu?

mischien handig om met een update het aantal dagen 12/12 te vermelden.

succes,

Dank voor deze info, want ik wist niet dat stekken eerder klaar zijn dan zaadplanten. Ik heb de klok 7 juli op 12/12 gezet en dat is volgens mijn berekeningen 48 dagen wat neerkomt op 6,8571428571428571428571428571429 weken. Wanneer uit zaad gekweekt horen de planten 10 weken te bloeien meen ik te hebben gelezen. Laat ik ze dus nog een week staan, dan zouden de planten twee weken eerder klaar zijn dan de vorige ronde uit zaad.

 

Ik heb nog geen bruine haren gezien en kan me haast niet voorstellen dat ze met een week al klaar zijn, maar als je gelijk hebt zou ik het alleen maar mooi vinden. Hoe eerder klaar hoe beter. :)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hele bad hoeft er niet af, een paar bladvingers links en rechts en niet teveel en GEEN blad eraf gaan halen wat in toppen zit of vlakbij een top met het bladsteeltje, de dan onstane wondjes zijn wederom broedplekken, afgeknipte bladvingers kunnen geen kwaad.

 

Rot heeft deze zomer al vele mooie kweekies op het laatst flink doen tegenvallen, wees gewaarschuwd en let goed op:

ook met je neus, net voordat lampen aan gaan ruik je het het best..

Ik zal vanavond eens proberen of ik het kan ruiken. De tip om blad af te knippen vind ik een hele handige. Denk dat ik al een paar wondjes hebt gemaakt toen ik gister wat blad verwijderde, maar vanaf nu zal ik de schaar hanteren. De rot heeft bij mijn vorige ronde ook al toegeslagen, waar deze soort om bekendstaat gevoelig voor te zijn. Derhalve ben ik op mijn hoede en het zou me eigenlijk verbazen als ik er van gevrijwaard bleef.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschil in berekening: stekken zijn al volwassen dus scheelt je week of 3 wat zaden nodig hebben om voorbloei te tonen, dan pas zijn ze klaar vd bloei en als je ze dan op 12/12 zet (zaailingen dus) dan kan je vanaf dag 1 dag 1 bloei rekenen.

 

Velen gaan heir nogal eens de mist mee in en krijg je van die wonderen dat ze een haze in 7wk afbloeien of andere vage dingen die als je doorvraagt en de som goed doet gewoon gelijk zijn aan de gemiddelde tijd dat een plant moet staan, 9.5wk (dag of 67) met de klok op 12/12 en een zo probleemloze kweek, hebbie problemen zijn ze meestal week eerder klaar dan anders, met stekken helemaal en heb je 5-10gr de stek.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp: stekken zijn 3 weken eerder klaar omdat ze bij aanvang al 3 weken oud zijn, juist?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaaiingen moeten volwassen worden eer ze gaan bloeien.groei je lang voor op 18/6 zullen ze eerder in de bloei gaan na omschakelen dan zaaiingen die meteen of bijna meteen op 12/12 worden gezet. mijn ervaring is dat stekken ongeveer een week eerder klaar zijn dan zaaiingen die een aantal weken hebben voorgegroeid.met zaaiingen direct op 12/12 is het verschil veel groter(en klopt de opgegeven bloeitijd ook niet).

op foto"s is het een beetje lastig te zien hoe ver ze al zijn maar op de laatste foto op de vorige pagina zie ik toch best een hoop bruine haren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...