Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

O.g. Kush Stekkenkweek

Recommended Posts

Het was vandaag een zeer productieve dag en ik denk dat ik straks zal slapen als een blok. De lucht was prachtig diepblauw en ik moest er wel even een kiekje van maken die ik jullie niet wil onthouden.

 

gallery_6495_17175_29073.jpg

Is it a bird or a plane? Whatever it is, it is high!

 

Vandaag was de laatste dag buiten voor de negen beste stekken. Ze hebben het daglicht vandaag voor het laatste gezien, zeg maar dag licht! Maar, ze mogen niet klagen, want wat scheen het zonnetje lekker!

 

gallery_6495_17175_97797.jpg

gallery_6495_17175_103296.jpg

gallery_6495_17175_115819.jpg

gallery_6495_17175_52087.jpg

gallery_6495_17175_178389.jpg

Als het aan de kat lag worden het deze negen.

 

Toen was het tijd voor de grote schoonmaak.

 

gallery_6495_17175_27857.jpg

 

Eerst heb ik de achttien literpotten geboend die de growshop me had geleverd met de modder er nog in. Potten schoonmaken deden ze niet meer aan. Tja, ik wel, want ik hoef andermans beestjestroep niet, zij liever dan ik.

 

gallery_6495_17175_116036.jpg

Schoon is schoon!

 

En toen was ik klaar met de voorbereidingen waarna ik de stekken mee heb genomen naar de tent, die ik eerst met Dettol afgenomen heb. Daarna heb ik hydrokorrels onderin de potten gedaan, vervolgens Special Mix Light van Gold label en toen de stekken over gepot. Dit keer heb ik ook schaaltjes gehaald voor onder de potten.

 

gallery_6495_17175_48432.jpg

gallery_6495_17175_127337.jpg

gallery_6495_17175_56692.jpg

gallery_6495_17175_82824.jpg

gallery_6495_17175_99779.jpg

gallery_6495_17175_82794.jpg

 

Ik heb de klok toch maar even op 18/6 gezet alhoewel het plan was om hem meteen op 12/12 te zetten. Zo kunnen de stekken even aanslaan. Daarnet om 23u is de lamp aangegaan en we zijn weer los!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de kleine rechts achter wisselen met de middelste.

 

Geef ze maar een paar dagen hoor, je kan altijd dieven maar takken erbij toveren is lastig.

 

Probeer dit keer is de vanaf het begin de lamp hoog te hangen (1.20 boven de planten) om ze te laten strekken.

 

Ik blijf erbij dat dit de truc is om van kushjes een redelijke opbrengst te halen en na gesprek met een zaadboer welke veel kushjes in het assortiment heeft weet ik dat ik niet de enige ben.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de lamp gister op zijn hoogst gehangen en 'm vanochtend een centimeter of 10 laten zakken. Zal zo meteen even kijken of dat er ook te dicht op is. Gediefd had ik ze buiten al, ik blijf er verder vanaf tenzij ik iets tegenkom wat er af kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb even gekeken en de hoogte van de lamp is mooi. De temperatuur is 27 graden en de LV maar 44%. Het maakt de stekken verder niks uit dat die zo laag is en dan mij ook niet. ;)

 

gallery_6495_17175_89543.jpg

 

Ik wissel de middelste en de kleine rechts later even wanneer ik iets in het achterste luchtgat doe om die open te houden. Bijvoorbeeld een opengeknipte fles met een panty om het uiteinde tegen beestjes. De overige inblaas gaten ga ik vanmiddag voorzien van slangen zoals ook op het filter. Misschien knip ik daar wel een stuk tussenuit aangezien die aan de lange kant is, waar ik de anderen van maak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed begrijp heb je bij de shop gebruikte potten meegekregen. Die schotels voor die potten. Waar heb je die vandaan? Lekker bezig verder.

 

Greetz appel

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die heb ik bij de Welkoop gekocht, heet in jullie regio dacht ik Boerenbond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkoop boerenbond ja. Zal wel ffies kijken als ik weer spical plus ga halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp ik nu goed dat je stekken hebt gemaakt van planten die in de bloei stonden??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordat die in de bloei stonden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarnet een krachtiger filter gekocht, niet zo handig qua timing met de planten al in de tent maar zo gaan die dingen soms. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het nieuwe filter van 500m3 is succesvol geïnstalleerd en veel stiller als de vorige, alleen reageert hij niet op de thermostaat van de fancontroller. Heeft iemand een idee waar dit aan schort en of ik een nieuwe moet kopen. Zo ja, welke adviseren jullie?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bedoeld afzuiger neem ik aan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de afzuiging, al die termen zijn nog wat nieuw voor me. Nu reageert de afzuiging alleen op de fancontroller maar niet op de thermostaat. Ook heb ik het idee dat ie luider wordt als ik 'm aansluit op de fancontroller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor fancontroller heb je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een oudere versie van deze en ik heb net nog even gekeken maar op de thermostaat reageert ie nog steeds niet. .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn echt klote dingen man, als je het geld er voor heb zou ik even een goeie fancontroller aanschaffen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke raad je me aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

high gozer...

 

te geweldig me collega grower noemt de afzuiger ook altijd filter.... hij dus niet de enige :P sooow vervelend :likken: :whistle:

 

ik zou voor de svent gaan bij puk support.

 

http://www.puksupport.eu/s-vent-automatische-trafo-regelaar-1.5a?keyword=s%20vent

 

stond er naast geen geluidje niks. ik heb de s vent analoog die kan je wat beter stellen maar heeft wel iets een brommetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een mooie.

 

Vind 'm alleen wel prijzig. Zijn er nog goedkopere alternatieven die voorlopig ook voldoen?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand ervaring met deze fancontroller? Zo ja, is het wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die heb ik

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga ik die ook maar halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die dubbele trouwens ook voor de inblaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow ja ik heb nu ook een inblaas, wordt weer een dure maand. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...