Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

O.g. Kush Stekkenkweek

Recommended Posts

Nooit planten van buiten naar binnen zonder 3 dubbele illegale gif dosis.

 

Die zitten vol met beestjes, maar daar ga je zelf wel achter komen denk ik binnenkort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de planten preventief met neemolie behandeld net voordat ik ze binnen heb gezet. Dit heb ik door het gietwater gedaan en ik zal het nog een paar keer herhalen. Vooralsnog heb ik geen beestje gezien al zag ik wel wat verdachts aan een blad. Met gif ga ik niet werken, ik rook het zelf op, als het te gortig wordt begin ik gewoon overnieuw uit zaad. Jammer van het licht maar dat is dan maar zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat kan ook, maar de bladeren zien er gezond uit en als je de neemolie door het gietwater mengt pak je het probleem aan bij de wortel.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

fancontroller al aanwezig? zoek namelijk ook nog een nieuwe.. :) voor de rest loopt volgens mij lekker bij je man!!

 

Grtz. Smell

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee nog niet aanwezig, wordt niet eerder als vrijdag, tot die tijd maar even volle kracht blazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe ik hier al weken... oook ivm met die king fan contr,,

 

blij dat mijn buren doof zijn.. :P

 

Grtz Smell

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha zo is dat!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de planten preventief met neemolie behandeld net voordat ik ze binnen heb gezet. Dit heb ik door het gietwater gedaan en ik zal het nog een paar keer herhalen. Vooralsnog heb ik geen beestje gezien al zag ik wel wat verdachts aan een blad. Met gif ga ik niet werken, ik rook het zelf op, als het te gortig wordt begin ik gewoon overnieuw uit zaad. Jammer van het licht maar dat is dan maar zo.

Ik hoop het voor je, ben er zelf een keer mee op de koffie gekomen. Daarom post ik het ook, dat jij niet die ellende hoeft mee te maken. Er hoeven maar 2 spintjes ergens te zitten en je hebt over een paar weken een hele populatie.

 

Snap best dat je niet met gif wilt spuiten maar je spuit je toppen ook niet in of zo, ik zie geen kwaad in dit stadium te spuiten. In bloei vindt ik het ook not done hoor! Zou mijn planten nog liever in de kliko flikkeren.

 

Ik hoop voor je dat neem het onder controle gaat houden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor je advies, ik weet dat het inderdaad link is om planten van buiten mee naar binnen te nemen en hoop maar dat het goed gaat. Gif in dit stadium lijkt mij zeker ook minder link, maar toch probeer ik het op de biologische wijze met neemolie. Mocht ik dan toch een spintplaat krijgen begin ik tegen die tijd wel overnieuw. De stekken zijn veel te mooi om het niet mee te proberen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken slaan goed aan, om er nog wat meer strek in te krijgen heb ik de lamp op het allerhoogst gehangen. In mijn preventieve strijd tegen de beestjes heb ik vandaag wat hier bekend staat als de Donner methode toegepast (schoon wit zand over de toplaag tegen beestjes en uitdroging). Ook heb ik weer neemolie en theeolie meegegeven in het drinkwater. Hierin heb ik tevens het minimum aan groeivoeding gedaan en alg-a-mic.

 

gallery_6495_17175_101309.jpg

gallery_6495_17175_104332.jpg

gallery_6495_17175_10947.jpg

gallery_6495_17175_40954.jpg

gallery_6495_17175_12750.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alg a mic gewoon de hele ronde 1 ml per liter water toe blijven voegen.

Dus ook als je gewoon water geeft....

 

Wat heb je allemaal aan voeding liggen voor deze ronde?

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het begin heb ik een paar keer fishmix meegegeven en nu verder met deze:

gallery_6495_17175_70299.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je die neemolie niet op en onder je bladeren spuiten waar het gespuis eventueel zit?

 

Als je nog wel last krijgt van spint later kun je altijd nog roofmijt uitzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blad behandelen als er niets te zien is lijkt mij niet nodig, maar door de neemolie mee te geven in het gietwater pak ik het probleem letterlijk bij de wortel aan. Vandaag heb ik voor de tweede keer 10 ml neemolie op 10 liter water met voeding meegegeven waarvan ongeveer 3 liter is overgebleven. Dit herhaal ik de eerstvolgende waterbeurt en indien ik dan later toch beestjes zie durf ik wel te zeggen dat neemolie absoluut niet werkt of dat ik me een delirium heb gedronken. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint zit naar mijn weten niet in de wortels dus ik zou ook maar even de planten zelf inspuiten.

 

Ik spuit ook elke 2 weke wat op me moeders ook al heb ik nergens last meer van gelukkig.

 

Greetz appel

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf 12 12

 

Eerste 2 weken;

 

1 ml fishmix

1 ml grow

1ml alg

 

Daarna 2 weken

 

1 ml grow

1 ml bloei

1ml fish

 

Daarna 2 weken

 

1ml grow

2ml bloei

1ml topmax

1ml alga

 

1 weekje

 

1ml topmax

2 ml bloei

1ml alga

 

en dan schoon water tot het einde.

 

Beginnen met 2x water 1 x voeding en dan richting week 4 1x water/1xvoeding

 

Zo ongeveer zou ik het doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Appel, wist ik niet, in dat geval ga ik ook de bladeren maar even besproeien.

 

@ Predator, dat is ook nagenoeg wat Biobizz adviseert, maar met fishmix tot in de 2e week 12/12, ben je dan niet bang dat de wiet naar vis zal smaken?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee joh, hoe kom je daarbij?

 

Haha.

 

Ik ben ervan overtuigt dat fishmix onmisbaar is in de eerste weken van de plant, ook nu ik puk gebruik geef ik tm week 5 nog eens in de week 1 ml fishmix per liter water mee. Ook algamic ben ik blijven gebruiken(gehele kweek 1 ml per liter water)

 

Neemolie niet in je aarde gieten maar spuiten... zou het trouwens gewoon laten voor wat het is.

Het kan namelijk ook schade toebrengen als het niet goed ge e mulgeerd is.

 

Als je nu spint krijgt is dat veeeel zwakkere spint als die op stekken zit... mocht je nu spint krijgen dan hebben die nog nooit gif gedronken en krijg je ze al plat met een doppie spiritus in een liter water of een lage dosering masai.

 

Klopt, biobizz adviseert ongeveer ook zo iets maar in veeel te hoge dosering.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dat geval geef ik de volgende keer weer 1ml fishmix per liter water mee. Hoe ik er bij kom van die vissmaak? Aanvankelijk smaakte en rook mijn wiet naar Chinees eten en ik dacht dat het door de fishmix kwam. ;)

 

Met de neemolie zal ik dan maar ophouden en het geen derde keer meegeven.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is de Davin fan controller DV 11 T 2 geworden, deze heb ik gister besteld en ik verwacht hem vandaag of morgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago, daarvan wil ik zeker wel weten hoe die is!!! voor de rest loop je volgens mij lekker!!

 

Grtz Smell :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat ie snel bezorgd wordt want dit kabaal is te verdacht! :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog niks en het was net 37 graden in mijn hok. Dit gaat zo niet goed komen. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...