Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Rechtzaak tegen mij, Doede

Recommended Posts

Moet wel lachen dat Doede andere kwekers wegzet als criminelen.

 

Wat maakt hem beter dan een andere kweker? Betaalde hij belasting over zijn inkomsten?

 

Lachwekkend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zijn de oogkleppen in de aanbieding ofzo. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is logisch dat de strafrechter de strafrecht wetten volgt. Daarom is dit een rechtsstaat. Scheiding van de machten. Uitvoerende macht (politie), wetgevende macht (politiek) en rechterlijke macht. De een mag niet op de ander zijn stoel gaan zitten. Wij hebben in nederland geen stricte machtscheiding maar het is zeer zeker goed dat de rechter niet op de wetgever zijn stoel gaat zitten. Denk niet dat je blij zou zijn als de wetgever (lees politiek lees Opstelten) op de rechter zijn stoel gaat zitten. Zie je het voor je? Opstelten met een pruik op, hamer in de hand en toga aan? Nee toch? Dus andersom ook niet...

 

De rechter mag alleen de wettekst INTERPRETEREN zoals hij denkt dat die bedoelt is. Hiervoor moet hij de wetsgeschiedenis, memorie van toelichting etc bekijken. Er moet gekeken naar hoe de wetgever de wet bedoeld heeft. Alleen in situaties waaarbij verschillende rechtsregels elkaar tegenspreken (zoals in de zaak met die coffeeshops) kan daaromtrent een uitzondering worden gemaakt. Maar dat is hier absoluut niet aan de orde. Het is verboden en zelfs de gehele Nederlandse bevolking is er niet overeens wat er moet gebeuren. Dit is dus absoluut niet een thema waarin de rechter zich mag mengen.

 

Doede is nu net zo'n geval waar het publiek grotendeels achter staat, maar er worden dagelijks mensen berecht waarvan het volk vindt dat ze wel berecht moeten worden. Voor die ene die niet berecht had moeten worden gaan ze het beleid echt niet aanpassen. Ik steun Doede maar eerlijk is eerlijk; hij is geen goede voorvechter voor de kleine hobbykweker. De kleine hobbykweker die zichzelf voorziet met zijn 5 plantjes thuis zou weer gedoogd of zelfs gelegaliseerd moeten worden, desnoods met een door de electricien aangelegde kweekruimte. Zo iemand had het gevecht aan moeten gaan. Niet iemand die al jarenlang een kas vol heeft staan, want hoe moet het beleid daarop aangepast worden? Mag dan iedereen zo'n kas buiten in de tuin hebben? IK haal het dak van mijn huis en leg er een glasplaat op en dan zet ik de bovenverdieping vol.

 

5 planten legalisering moet weer ingevoerd worden. Een plantenkas buiten niet (vind ik). Nogmaals; ik steun Doede want ik vind het mooi dat hij de strijd aangaat. Chartismatisch en strijdlustig, om die reden is hij de juiste persoon. Maar zijn zaak is niet de juiste zaak tenzij we algehele vrijheid van kweken willen voor iedereen (wat ik denk dat onrealistisch is). Dus afhankelijk van wat we willen; kassen vol in de buitenlucht zonder straf dan is Doede onze man. Gedoogbeleid voor 5 plantjes binnen dan is dit niet de juiste zaak.

 

 

 

Voor Doede's zaak zie ik alleen een mogelijkheid in het feit dat ze de straf realistisch moeten bepalen. Dus op basis van de planten die in de bloei staan en het aantal oogsten per jaar. En eerlijk is eerlijk; kaswiet is geen optimaal klimaat dus voor de prijs die hij er voor kreeg moet hij ook niet voor de volle pont bestraft worden.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet wel lachen dat Doede andere kwekers wegzet als criminelen.

Wat maakt hem beter dan een andere kweker? Betaalde hij belasting over zijn inkomsten?.

 

Doede doelt hiermee op mensen die gekke dingen doen met hun opbrengst. Verzwaren met lood oplossing bijv. Door legaliteit is de kwaliteit beter te concentreren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Murdoch, Amnees en andere mensen die vinden dat Doede zijn verlies als een 'man' moet nemen; ik snap jullie idee. Jullie zitten er in voor het geld en je neemt bewust een risico. Als je die keuze bewust maakt moet je ook de eventuele consequenties accepteren. TENZIJ je ideologisch van aard bent en strijdt voor jouw ideologie. Doede is duidelijk een man die strijdt voor zijn ideologie, alles wijst daarop. Hij is niet de standaard 'broodkweker'. Natuurlijk heeft hij er van geleefd, maar hij heeft ook oog voor het product. Hij gelooft erin dat deze plant vrij geteelt en geconsumeerd moet kunnen worden. Dat maakt niet dat hij vanwege zijn ideologie boven de wet staat, maar dat maakt wel dat hij niet vergeleken moet worden met een broodkweker. Hij verdient het om gesteund te worden want hij is in geen enkel opzicht zoals de standaard broodkweker en verdient daarvoor wel credits. Hij ontloopt zijn straf echt niet, maar hij verdient het ook niet om zo zwart gemaakt te worden als jullie doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

los van dat ik doede het beste gun, het liefst zonder strafopleging

als ik het neutraal bekijk (rechters bril op)

ja hij heeft iets strafbaars gedaan, straf daar dan ook gepast naar

ga geen onzin argumenten geven hij heeft 20 x geoogst in een jaar etc

de rechter had MINIMAAL een gepaste straf moeten geven, dat de rechter zegd dat het niet aan hun is om een statement kan ik mer aan 1 kant nog voorstellen

maar de uitspraak dat is aan justitie om te bepalen.... het is toch trias politica? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das wahr einmal. Trias corruptica is in charge..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@aquar

 

Er wordt wel eens vergeten dat er ook veel goed geregeld is...

 

Noem me er eens een paar dan die niet in zowat elk ander west europees land ook van toepassing zijn??

 

Lariekoek!

We zijn een schim van wat we ooit waren. We hebben gvd zowat de hoogste belastingdruk, brandstofprijs, hoogste boetes, langste wachtlijsten, steeds slechter onderderwijs, duurste gevangenen, patent op t importeren van achterlijke zanbakculturen, innovatie is tanende en ga zo maar door met die eindeloze lijst van ellende die de pure wegkijk politiek ons de afgelopen jaren heeft opgebracht.

Dit land is nagenoeg failliet en de politiek lacht je recht in je bek uit en komt er mee weg. Of had je echt t idee dat ons sociale stelsel houdbaar is zonder gasgelden en europa in ons nek??

 

Maar iedereen heeft een dak boven zn hoofd..

 

Pcies alleen met name in de grote steden wel een dak op andermans kosten, that's how we roll in holland. Ben dr wel beetje klaar mee zie je?

 

De parasiet zn huis is de betaler zn wachtlijst en de spaarders centen zijn de bankiers fiches of iets dergelijks..

 

Kan nie wachten tot Putin wat input komt leveren.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Welkom in de bananenmonarchie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fl13r3flu1t3r: Wat let je om naar een ander, beter land te vertrekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil nog even herhalen, om niet meteen geld te gaan storten, op verzoek van o.m .Doede zelf, en de laatste berichtgeving van het Voc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@aquar

 

Er wordt wel eens vergeten dat er ook veel goed geregeld is...

 

Noem me er eens een paar dan die niet in zowat elk ander west europees land ook van toepassing zijn??

 

Lariekoek!

We zijn een schim van wat we ooit waren. We hebben gvd zowat de hoogste belastingdruk, brandstofprijs, hoogste boetes, langste wachtlijsten, steeds slechter onderderwijs, duurste gevangenen, patent op t importeren van achterlijke zanbakculturen, innovatie is tanende en ga zo maar door met die eindeloze lijst van ellende die de pure wegkijk politiek ons de afgelopen jaren heeft opgebracht.

Dit land is nagenoeg failliet en de politiek lacht je recht in je bek uit en komt er mee weg. Of had je echt t idee dat ons sociale stelsel houdbaar is zonder gasgelden en europa in ons nek??

 

Maar iedereen heeft een dak boven zn hoofd..

 

Pcies alleen met name in de grote steden wel een dak op andermans kosten, that's how we roll in holland. Ben dr wel beetje klaar mee zie je?

 

De parasiet zn huis is de betaler zn wachtlijst en de spaarders centen zijn de bankiers fiches of iets dergelijks..

 

Kan nie wachten tot Putin wat input komt leveren.

 

+1 , ik sluit me bij jou aan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@aquar.

 

Loyaliteit naar mn pa en ma eh.

Was niet van plan die hier alleen oud te laten worden.. Wordt allemaal beetje veel werk op de farm en iemand zal straks die luiers moeten doen eh..;-)

 

 

 

M

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Weet niet wat je onder zandbakculturen verstaat, maar ken genoeg allochtonen die hun handje niet ophouden, maar gewoon keihard werken & ondertussen ook beroofd worden door de bananenoverheid.Ken trouwens ook genoeg autochtonen die alleen hun handje ophouden & nooit gewerkt hebben, maar wel 3 keer pre jaar op vakantie gaan naar de costa's.Gelieve niet alles over 1 kam scheren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@aquar.

 

Loyaliteit naar mn pa en ma eh.

Was niet van plan die hier alleen oud te laten worden.. Wordt allemaal beetje veel werk op de farm en iemand zal straks die luiers moeten doen eh..;-)

 

M

Begrijpelijk en een lovenswaardig streven. Ik zou m'n ouders en vrienden zeker ook gaan missen. Maar stel je de vraag eens: Heb ik het werkelijk zo slecht?

 

Elmanito: +1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Wat hier trouwens het grootste probleem is, zijn al die k*tregeltjes, die ze verzonnen hebben om het volk bezig te houden, waar dat achterlijke gedoogbeleid er 1 van is.Bij aanvraag van een vergunning komt er een administratieve molen op je af + alle kosten die je nog een keer moet maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scheer niks over een kam maar verder is t me geheel duidelijk.

Wat je wilt, laat ik het er op houden dan dat 70% van de gevangenen besneden is.

 

Moet je toch als muziek in de oren klinken??;)

 

@aquar

 

Nope, heb t zelfs akelig goed maar niet dankzij de bv NL..

 

Ik doe nie meer mee aan de poppenkast en buiten BTW krijgen ze geen cent van me op n verkeersboete hier en daar na dan..

 

Doorroken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind kwekers die verantwoord wiet verbouwen natuurlijk geen criminelen.Kwekers die daarentegen verzwaringsmiddelen, insecticiden (gif) gebruiken, haarlak spuiten of veel te zwaar bemesten (alles voor het geld), mensen uitbuiten of bedreigen, die vind ik crimineel.

 

Ik zou de mensen hier op dit forum,die het altijd zo druk schijnen te hebben met mijn verdiensten er op willen wijzen , dat het vrij normaal is dat je voor verrichte arbeid wordt beloond. Dat is evident. Ik heb niemand benadeelt, bestolen of bedrogen.

Integendeel!!

Er was een groep mensen ,die mijn biologische kaswiet erg kon waarderen en die daar nu dus niet meer aan kunnen komen en daar goed van balen!

Ik had me ook lekker ‘’anoniem’’ in stilzwijgen kunnen hullen en stiekem rijk kunnen worden,wat ik totaal niet ambieer.

Ik heb al minsten 44 jaar duidelijk stelling genomen tegen de autoriteiten. In 1990 heb ik een kort geding betreffende legalisering tegen de staat aangespannen en daarna voortdurend in kranten mijn standpunten naar voren gebracht.

Coffeeshops zullen bevoorraad moeten worden ,daar is niets mis mee.

Daar komt bij dat ik een tuinman ben en het erg leuk vind om op een verantwoorde manier met planten bezig te zijn. Biologische kaswiet verbouwen is ook aanzienlijk meer werk dan lampenteelt (plofwiet). Je hebt veel meer te maken met klimatologische omstandigheden, die een stuk moeilijker te beheersen zijn dan bij lampenteelt. Dus dan heb je ook al gauw eens een oogst die een stuk minder is.

 

Het moet natuurlijk net als met bier. Iedereen mag zoveel bier brouwen als hij wil,maar als je het wilt verkopen , dan moet je dat doen binnen de wettelijke kaders. Dan maakt het dus niet uit of je twee planten zet of twee honderd.

Hoeveel mensen van jullie verbouwen hun eigen groenten?

Ik zou de criticasters willen vragen of ze mij ook uit kunnen leggen waarom zij anoniem op dit forum vertoeven?

Enige zelfreflectie lijkt mij in deze geen overbodige luxe.

Besef dat eendracht macht genereert.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot ongeveer het jaar 1998 kon een wietteler aangifte doen bij de belasting van zijn winst behaald met de wietteelt. Echter in dat jaar zijn er "verklikker" belastingambtenaren aangesteld: die informeren Justitie actief over belastingplichtigen die aangifte doen van hun winst behaald met de wietteelt.

Die krijgen vervolgens justitie op hun dak. Justitie neemt evenwel niet de genoten winst -omzet minus kosten- in beslag, maar de omzet zonder die eerst met de gemaakte kosten te verminderen.

Dus als je de winst opgeeft -wat overigens wettelijk verplicht is- bij de belasting wordt je dubbel genaaid: eerst belasting betalen en vervolgens nadat er aangifte is gedaan bij justitie ben je ook je omzet kwijt omdat die als wederrechtelijk verkregen voordeel wordt aangemerkt.

Indirect werk je dus bij het indienen van de "vereiste" aangifte, die duidelijk, stellig en zonder voorhoud moet worden ingevuld, mee aan je eigen veroordeling, terwijl deze medewerking wettelijk niet verplicht is.

Dus ook is hier weer een spagaat te constateren.

Wat vroeger ook wel gebeurde is dat een wietteler een café of nachtbar kocht en (een deel van

zijn) wietomzet transformeerde in café omzet.

Echter, door de wet BIBOB is het nagenoeg onmogelijk om een bar op te starten met (alleen maar) een verdenking van criminele contacten. Het bewijs moet niet eens geleverd worden, slechts een verdenking is voldoende om krachtens de wet BIBOB een vergunning te weigeren.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind kwekers die verantwoord wiet verbouwen natuurlijk geen criminelen.Kwekers die daarentegen verzwaringsmiddelen, insecticiden (gif) gebruiken, haarlak spuiten of veel te zwaar bemesten (alles voor het geld), mensen uitbuiten of bedreigen, die vind ik crimineel.

 

Ik zou de mensen hier op dit forum,die het altijd zo druk schijnen te hebben met mijn verdiensten er op willen wijzen , dat het vrij normaal is dat je voor verrichte arbeid wordt beloond. Dat is evident. Ik heb niemand benadeelt, bestolen of bedrogen.

Integendeel!!

Er was een groep mensen ,die mijn biologische kaswiet erg kon waarderen en die daar nu dus niet meer aan kunnen komen en daar goed van balen!

Ik had me ook lekker ‘’anoniem’’ in stilzwijgen kunnen hullen en stiekem rijk kunnen worden,wat ik totaal niet ambieer.

Ik heb al minsten 44 jaar duidelijk stelling genomen tegen de autoriteiten. In 1990 heb ik een kort geding betreffende legalisering tegen de staat aangespannen en daarna voortdurend in kranten mijn standpunten naar voren gebracht.

Coffeeshops zullen bevoorraad moeten worden ,daar is niets mis mee.

Daar komt bij dat ik een tuinman ben en het erg leuk vind om op een verantwoorde manier met planten bezig te zijn. Biologische kaswiet verbouwen is ook aanzienlijk meer werk dan lampenteelt (plofwiet). Je hebt veel meer te maken met klimatologische omstandigheden, die een stuk moeilijker te beheersen zijn dan bij lampenteelt. Dus dan heb je ook al gauw eens een oogst die een stuk minder is.

 

Het moet natuurlijk net als met bier. Iedereen mag zoveel bier brouwen als hij wil,maar als je het wilt verkopen , dan moet je dat doen binnen de wettelijke kaders. Dan maakt het dus niet uit of je twee planten zet of twee honderd.

Hoeveel mensen van jullie verbouwen hun eigen groenten?

Ik zou de criticasters willen vragen of ze mij ook uit kunnen leggen waarom zij anoniem op dit forum vertoeven?

Enige zelfreflectie lijkt mij in deze geen overbodige luxe.

Besef dat eendracht macht genereert.

 

Sluit me compleet bij jou aan Doede.

 

Vind dat het kweken voor iedereen nu mogelijk moet gaan worden. Binnen en buiten.

 

Coffeeshops moeten de taak op zich nemen om te kijken naar de kwaliteit en overige dingen om gekloot uit te sluiten. Hierdoor is het afgelopen met de criminele circuit en is het voor iedereen mogelijk om net als bier/tabak je eigen wiet te telen.

 

Dit is hoe ik het graag wil zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Besef dat eendracht macht genereert.

 

Juistem, maar je hebt helaas hier mensen die eerst met een hele specifieke sociale meetlat rondlopen om af te wegen wie dan wel en wie niet iets aan de kweek van cannabis mag verdienen. Daar verzinnen ze dan allerlei criteria bij alsof ze Opstelten zelve zijn en de hoofdmotivatie is en blijft gewoon afgunst. Beetje sneu allemaal.

 

Criminelen zijn mensen die bereid zijn om geweld te gebruiken tegenover een ander om hun doel te bereiken.

 

Mensen die wiet verzwaren horen daar bij, maar ook mensen die zich bezig houden met partij politiek. En dan kan die laatste groep wel heel nobel doen alsof hun geweld goedgekeurd is door een 'meerderheid' en dus compleet okay, maar geweld is NOOIT okay dus als je het inzet moet het gepast en uit zelfbehoud zijn (bv als reactie op geweld van een ander).

 

Een overheid die dus iemand veroordeeld tot een astronomische boete (kan je alleen innen als je bereid bent om geweld te gebruiken), daar waar 'zelfbehoud' in geen velden of wegen te bekennen is, is per defenitie crimineel. Als je dan ook nog eens bedenkt dat ze met hun geweld tov een gewas de prijs van dit gewas zo opdrijven dat er criminele opportunisten op af komen, dan wordt het er niet mooier op. Als je dan ook nog eens vast stelt dat deze overheid vervolgens allerlei manieren gaat verzinnen om met deze criminele opportunisten in gevecht te BLIJVEN en dat ze een poging wagen om hier grof aan te VERDIENEN, dan komen we op het nivo GTA3 (SAMP iemand?) aan waar de overheid gewoon 1 van de vele bendes is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een ver verleden heb ik de volgende definitie van het recht moeten leren: recht is het geheel van regels dat dient om de samenleving te ordenen.

In de loop van de laatste decennia is de wetgever de wetgeving gaan misbruiken om de samenleving te sturen richting een door de overheid gewenst gedrag.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

De rechtelijk macht is er om ons te beschermen tegen de macht van de staat.Zij is er niet om als wraakinstrument van het OM. te fungeren. De zgn. liberalen zij er op uit om de rechtelijk macht uit te kleden. Als het aan hen licht , dan kan de rechter in de toekomst in geval van een ongewenste uitspraak op non- actief worden gezet. Ook willen zij de gang naar het Europese recht zoveel mogelijk blokkeren. Procureurs- generaal hebben de opdracht gekregen, dat hennepteeltbestrijding prioriteit nummer 1 is.

Volgende week gaat Opstelten naar Berlijn om de Duitse politie te betrekken in het bestrijden van de zgn. 80% wiet die naar het buitenland zou gaan. Ik heb dit alles uit betrouwbare bron.

Door dit alles en het vormen van de Nationale Politie ontstaat een ''horror scenario''. Het ontstaan van de politiestaat.

Hennepteeltbestrijding is een werktuig geworden om de rechtelijk macht uit te schakkelen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies, ze trekken hun eigen verkeerde plannen, en mister uhm eh, tja eh hum, nou dat zit zo, weet dondersgoed dat dit vechten tegen de bierkaai is. Maar ook Ivootje is een marionette poppetje in het geheel.

 

En het is precies zoals het hier in Nederland gaat, alles wordt afgebroken voor de minder bedeelden...de armen worden armer, en de rijken worden rijker! (zie post 284 pagina 15)

 

Als de crisis straks helemaal voorbij is, wat ik betwijfel, begint het grote graaien weer (het is eigenlijk nooit gestopt)

 

De grote boeven in de politiek, het bedrijfsleven, banken worden nooit gepakt, maar beschermt....dit gebeurt nu ook in de hennepteelt!

 

De wereld is gek aan het worden, en de gewone man is zoals altijd het makkelijkste slachtoffer, en wordt aangepakt ten koste van alles.

 

Jij bent ook een gewone levensgenieter, een gewone burger Doede. Wel een die probeert het beste uit het leven te halen, en te genieten van alles....en zijn plantjes. En nu Doede? kijk eens wat ze met je doen?!?

 

Maar ik heb je van de week zien zitten bij juffrouw Jinek, je hebt het goed gedaan, duidelijk verhaal, en je hebt weer geprobeerd uit te leggen dat het zo averechts werkt met dit huidige wietbeleid.

 

Alleen maar positief, enne die Ivo gaat jou grammaticaal niet onder de tafel krijgen hoor, ik heb werkelijk nog nooit iets van z'n gebrabbel begrepen!

 

Ik ben benieuwd wat er in de toekomst nog allemaal staat te gebeuren, als we nog minder te vertellen krijgen onder de druk van het geldverslindende Brussel!

 

Jij hebt je statement weer gemaakt van de week, zelfs Evaatje gaf je gelijk betreft de grote problemen met alcohol in vergelijking met de problemen met (SOFT)drugs, en dat de overheid degene is die het monster creert.

 

 

Doede for president!.... :j

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...