Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Rechtzaak tegen mij, Doede

Recommended Posts

Klopt Elmanito, dus vandaag heb ik haringkuit op mijn boterhammen gegeten en dat doe ik morgen ook. Panharing is meer kuit dan vis. De hommen geef ik ook aan onze kippen, want die belief ik niet.

Trouwens Flier, bij Burgsluis heb ik ook wel fint gevangen: die zijn overigens niet te vreten. Het is een en al graat, net als geep overigens. Het enige wat ik met geep doe, is roken en dan alleen de gefileerde ruggetjes eten.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zonder van de kuijt, dat hadden weer kleine haringtjes kunnen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaar ook dat minimum maten bullshit zijn aangezien vis een bepaalde hoeveelheid hom/kuit per kg genereert.

 

Fint pak ik vaak daar waar het kolkt tijdens zeebaarzen voordat de schemer invalt, met name daar waar je niet komen mag. Onder de Neeltje Jans of achter t Noordzeekanaal gemaal ijmuiden waarbij je metertje of 20 over een 50cm breed richeltje boven t kolkende moet..

 

Naasten zijn over t algemeen minder enthousiast over mn stekken..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder geld dus, want Mark Rutte -ik citeer hem- kan het aan Duitsland en Frankrijk niet verkopen dat we die "troep" gaan legaliseren. Baas in eigen land? Nee dus en wat betreft de inwoners: ook geen baas in eigen brein.

Als je iets niet wil geef dat dan ruiterlijk toe en verschuil je niet achter EU-regels.

Net of andere landen geen EU-regels schenden.

Duitsland creëerde na de eenwording met Oost-Duitsland een begrotingstekort ver boven de 3 % en Frankrijk volgde Duitsland hierin. En wij ons maar netjes aan die 3 % norm houden.

Nederland verhoogt de pensioenleeftijd naar 67 jaar, Hollande verlaagde de leeftijd van 65 naar 60 of 62 jaar.

In Griekenland verdienen kraanmachinisten in de havens met EU-geld aangelegd en waar geen schip afmeert ongeveer 1 ton voor hele dagen niks doen.

Als er in Nederland zulke salarissen zouden zijn verstrekt aan kraanmachinisten dan zou Lee Towers nooit een zangcarrière zijn begonnen. Achteraf bezien is het dus jammer dat we onze machinisten zo karig beloonden: nu zitten we met Lee Towers opgescheept.

De EU brengt alleen maar voordelen. We zouden door de EU allen 1 maand extra salaris er mee opgeschoten zijn: waar die extra maand gebleven is?

Dat moet je maar eens aan de klanten van de voedselbank vragen of aan ouders die de sportschool van hun kinderen niet meer kunnen betalen.

Als ik met niet vergis dragen we ongeveer 7 miljard af aan Brussel en krijgen er 2 van terug.

Dus per inwoner brengen we jaarlijks ongeveer 300 euro naar Brussel.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mn ballen met die 300 eurie..

Ervanuitgaande dat hele wijken aan t infuus hangen zal de netto afdracht voor jan boerenlul met werk vele malen hoger zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 300 euro kloppen wel, maar er zijn ook nog andere verstorende factoren. Met accijnzen op brandstoffen en tabak denkt de regering wel dat we op een eiland wonen.

Je zal maar een sigarenzaak of een tankstation op 10 kilometer van de grens hebben. En die miljarden naar Griekenland krijgen we uiteraard met rente terug: we verdienen er zelfs nog aan.

Er is nog nooit iemand rijk geworden door geld weg te geven.

Voor Doede maken we uiteraard een uitzondering: we krijgen er geestelijke rijkdom voor terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof dr allemaal niks meer van Xtreme. Kunnen mij nog meer vertellen met dat cijfergegoochel van ze.

Zal wel zoiets zijn als met werkloosheidscijfers; ww en zzp niet meetellen kom je idd op mooi percentage uit al ligt die in realiteit natuurlijk 3x zo hoog.

 

K zeg maar zo; je kan beter met je eigen visie ten onder dan met die van een ander.

 

Doen wat moet gebeuren en verder met n dikke vinger omhoog beetje je leven vol flieren en fluiten..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik leef mijn hele leven al "voor de fluit en de duit". En daar heb ik nog geen moment spijt van gehad, meneer Tiest Verdult. (dat was toch de echte naam van de Flierefluiter in Marijntje Gijzen?)

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dono.

Das voor mijn tijd iig.

Heb pas net haar op mn ballen dus zal google dr s op naslaan..;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met accijnzen heeft Mark niets met het buitenland te maken.

Met de houderschapsbelasting heeft Mark niets met het buitenland te maken.

Met de Belasting op Personenauto's en Motorrijwielen heeft Mark niets met het buitenland te maken.

Met de BTW heeft Mark niets met het buitenland te maken.

 

En MET WIET WEL INEENS ??????? S*D3M13T3R Toch eens op met dat gel*l Markie.

Nooit meer een premier die tot z'n 43 ste nog bij z'n moeder woonde !!!!!

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Artikel in Forbes; marijuana in Nederland steeds verder af van legalisering. Hierin wordt ook vermeld hoe ik als afschrikwekkend voorbeeld wordt neer gezet. Het is een waarschuwing en een slag in het gezicht van heel cannabisminnend Nederland.

M.i. is er maar een manier om dit tegen te gaan en dat is ''eendrachtig''de zaak te benaderen. Door bv. spotjes op de radio te kopen of advertenties in bv. de Volkskrant te laten plaatsen.Zoveel mogelijk brieven naar kranten schrijven. Kortom verhef je stem en laat je niet kisten. We moeten de angstcultuur doorbreken.

http://www.forbes.com/sites/ceciliarodriguez/2014/05/13/why-pot-is-losing-its-lustre-in-the-netherlands/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Als je de maatschappij door medusa standbeelden & kinderjochies laat leiden is het al gauw gedaan met de maatschappij.Economie hier gaat ook steeds meer op Griekenland lijken.Enige waar ze goed in zijn is het verspreiden van leugens.Wat gaat Markie doen als zijn mutti aan het dementeren gaat, Haldol laten voorschrijven???

Share this post


Link to post
Share on other sites

OPEN BRIEF AAN DE MINISTER-PRESIDENT VAN HET KONINKRIJK DER NEDERLANDEN

 

Geachte heer Rutte,

Het heeft ons teleurgesteld dat de parlementaire en maatschappelijke

discussie rond regulering van de teelt van cannabis, te zien als

logische consequentie van het door een vrijwel unanieme meerderheid van

het parlement in de afgelopen decennia geaccepteerde coffeeshopbeleid,

doorkruist wordt door Uw recente publieke uitspraken*, inhoudende een

negatieve kwalificatie van cannabis.

U gaf daarbij aan te willen voorkomen “dat de troep” zijn weg zou vinden

naar het buitenland, waarbij U opnieuw de mantra herhaalde dat tachtig

procent van de in Nederland geteelde cannabis wordt geëxporteerd. Dit is

een extrapolatie die zelfs door de KLPD wordt betwist.

De genoemde stigmatiserende kwalificaties kunnen als grievend worden

beschouwd voor de ca. 800.000 à 1 miljoen Nederlandse (incidentele, dan

wel reguliere) consumenten van cannabis, bij wie U aldus niet de indruk

wekte “premier van alle Nederlanders” te willen zijn.

U hebt immers met de kwalificaties “troep” en “rotzooi” een

waardeoordeel uitgesproken over cannabis als -in Uw ogen- moreel

verwerpelijk en inferieur van aard.

We geven U daarbij graag het volgende in overweging. Het RIVM, ook door

Uw kabinet hogelijk als adviseur gewaardeerd, plaatste cannabis in een

aan toenmalig minister Klink in 2009 uitgebrachte ranking over de

schadelijke effecten van negentien drugs, pas op de elfde plaats. Dit

terwijl, om een voorbeeld te noemen, alcohol al op de derde plaats

verscheen (direct na heroïne en crack).

We mogen U dan ook, mede op grond van dit RIVM rapport, verzoeken de

termen “troep” en “rotzooi” niet meer te gebruiken wanneer cannabis

opnieuw aan de orde mocht komen, dan wel dezelfde kwalificatie ook toe

te passen op de aanzienlijk schadelijker alcohol, een drug die

traditioneel in de samenleving breed geaccepteerd is.

We voelen ons in deze oproep gesteund door de openlijke

standpuntbepalingen van zowel Uw coalitie-partner PvdA, alsook van de

oppositiepartijen SP, D66, GroenLinks, Partij voor de Dieren en 50Plus,

die alle van mening zijn dat de cannabisteelt op een fatsoenlijke manier

dient te worden gereguleerd.

 

Met verschuldigde eerbied, namens het Verbond voor Opheffing van het

Cannabisverbod,

 

Henk Poncin Derrick Bergman

Voorzitter Secretaris

 

* Interview met AT5 en RTV NH, 14 mei 2014

 

Verbond voor Opheffing van het Cannabisverbod

www.voc-nederland.org | info@voc-nederland.org

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat die "vereende krachten" beter als " verkrachtte eenden" kunnen worden omschreven.

Dit land is doodziek ervanuitgaande wat deze bevolking de afgelopen jaren zonder slag of stoot over zich heen heeft laten komen en nog steeds laat komen..

Bedoel een bevolking die het pikt dat de pensioengelden kaltgestehlt worden door de EUmaffia, zich 1000 eurie door de neus laat boren en ga zo maar door is gewoon terminaal.

Vraag me wel eens af wie er nou eigenlijk de echte vijand is; de politiek of de sheeple om je heen die het allemaal slikken..

Blowers zijn op een uitzondering na gewoon luie flikkers dus mijn hoop op een collectief statement is er nagenoeg niet.

 

Te lui om te kweken maar veelal fit genoeg om de uitkering in rook op te laten gaan..

 

We're all fucked met deze instelling.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat die "vereende krachten" beter als " verkrachtte eenden" kunnen worden omschreven.

 

Haha ik ga stuk.. Verder sluit ik me helemaal bij jou aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou zo mooi zijn als hieruit een positieve uitspraak kwam. Daar kunnen we allemaal wat aan hebben in de toekomst, jurisprudentie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een dramatisch artikel in Rolling Stoned over Paul Houtgast, de Groningse Doede. Bij hem werd een inval gedaan door een arrestatie team omdat ze vermoeden (naar eigen zeggen) dat hij een vuurwapen zou bezitten wat dus jereinste kletskoek is.Dit valse argument werd ter intimidatie gebruikt,

Hij en z'n vrouw hebben drie dagen op blote voeten in een cel gezeten en hun kinderen (9 en 18) werden in tussen tijd aan hun lot over gelaten, terwijl hen was toegezegd dat er voor hen gezorgd zou worden.Ik word hier kotsmisselijk van.

Het is de hoogste tijd om eendrachtig (coffeeswhops, consumenten,recreatief en medicinaal, kwekers) stelling te nemen tegen deze fascistoïde praktijken. Bv. d.m.v. een fonds waaruit je dan juridische bijstand, spotjes op de radio of advertenries in de Volkskrant kunt financiëren. http://www.rollingstoned.nl/dramatische-noodkreet-kweker-paul/

Als iedere cannabisgenieter bv. structureel 2 euro per maand zou storten, dan heb je vrij snel kapitaal bij elkaar en kun je een vuist maken. Wij moeten proberen dit macabere gebeuren te stoppen.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doede, ik begrijp je emoties, maar enige nuancering lijkt me toch op zijn plaats.

We weten geen van beiden of er een redelijk vermoeden bestond of Houtgast al dan niet in het bezit was van een vuurwapen.

Wellicht is het een vals argument, maar het is aan de verdediging om het feitencomplex boven water te krijgen.

En op blote voeten in een cel zitten: je vraagt gewoon aan een paar agenten om schoeisel en sokken op te halen en je krijgt gegarandeerd het gevraagde.

Zo niet, dan verzoek je om een medisch consult en de bezoekend arts schrijft gegarandeerd sokken en schoeisel voor.

En dat van die kinderen wordt ook groter gemaakt dan het is: een kind van 18 is meerderjarig, als het goed is mondig en zeker in staat voor zichzelf en voor een jonger broertje of zusje te zorgen.

Wat overigens niet wegneemt dat ik van oordeel ben dat Justitie ook hier weer met een kanon op een mug aan het schieten is: een overkill Nederland onwaardig.

Een bijdrage van 2 euro zou ik met alle genoegen voldoen, mits er sprake is van transparantie van de inkomsten en uitgaven.

Overigens kan ik me heel goed beheersen bij het doen van giften: mijn huidige giftenbestand bestaat uit een maandelijkse bijdrage van 9 euro voor de clini-clowns.

Giften aan de Nederlandse Hartstichting en soortgelijke instellingen, waarvan de bestuursvoorzitters een paar ton per jaar verdienen, vind ik een belediging voor de mensen die door weer en wind met de collectebus van deur tot deur gaan.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat soort publicaties moet je met een grote korrel zout nemen, Elmanito. Zelfs de voortbrengingskosten €0.25 per gram zijn volkomen uit de lucht gegrepen. Die variëren van €0,50 tot €1.00 per gram.(mits je de stroomkosten netjes meerekent).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zou wel erg goedkoop zijn met een prijs van 9,- per kg :lol: Spanje heeft een lagere kostprijs door het goeie klimaat dan hier in NL, dus weet ook niet waar die 0.25 vandaan komt.Graag een onderbouwing.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...