Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

TEST: Topshield Pro

Recommended Posts

:wave: die moeten ze nog maken.

 

Ik kan vanaf vandaag zeggen, dat de dames onder de topshield beter groeien

Dan onder de adjust a wings ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeien is wat anders dan bloeien :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor stekken zijn het de juiste kappen :wave:

Of ze vette toppen gaan krijgen ? Ja dat is effe afwachten

 

Binnenkort eersy testen met een paar leukw evsa"s

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is er een isodiagram van deze reflector??

Ik ben gewoon benieuwd wat die aangeeft.

Het geeft meer inzicht in de mogelijkheden van deze reflector. :wacko:

 

Ik ben daar ook wel benieuwd naar ;)

Ik zal je wel vertellen dat ik de dames nog nooit zo omhoog heb zien wijzen B)

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weledelen heren wat is een isodiagram?

 

Wat kun je daar uit aflezen?

 

Topshield,

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko:

 

Wat denk je zelf......... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stomme vragen bestaan niet!

 

Jij weet het dus ook niet, had liever een antwoord.

Ik heb geen idee wat het is, gissen lukt me wel!

Heb jij het antwoord?

 

Topshield,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij bedoeld dus een licht meting!

 

Als je dat bedoeld, ja dat is tot in den treure uitgevoerd.

Meten is weten, hoe denk je anders dat je een goed product ontwikkeld?

Gaat niet met de natte vinger, Haha!

 

IK dank U!

Topshield,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je hier dan ook grafieken van ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grafieken? nee!

Meetstaten heten ze!

 

Als je er wil zien? kan ik eens zoeken en ik denk heel veel uitleg geven. is echt super saai.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand het begrijpt zonder een gebruiksaanwijzing.

Het is een vergelijkingstest van heel veel kappen!

1 meetstaat zegt dus niet veel!

 

Zeg het maar?

 

Topshield,

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kan me niet voorstellen dat iemand het begrijpt zonder een gebruiksaanwijzing.

 

ik zou het proberen, ik denk dat het je zal verassen hoeveel kennis er op dit forum zit :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik probeer er tijd voor te maken om de gegevens op het forum te plaatsen met de gebruiks handleiding er bij!

 

Topshield,

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt, ik was op zoek naar een wetenschappelijke onderbouwingen waarom deze kap beter zou zijn! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een isodiagram laat zien onder welke hoek en met wat voor spreiding het licht de kap verlaat, en met wat voor uniformiteit. Da's eigenlijk een standaard meting bij kappen.

 

Van de GAVITA Triple Star (ook lumatek reflector) ziet dat er zo uit:

post-5211-1294351051_thumb.png

 

Voor de HortiStar als volgt:

post-5211-1294351294_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zie je maar er valt genoeg te leren!

 

Dank je wel Whazzup!

 

Waar kunnen we ( of ik) dit diagram laten maken, kan beter iemand doen die dit al vaker heeft gedaan!

 

Topshield,

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe die had je eigenlijk bij het ontwerp moeten maken, dat zou eigenlijk de basis voor je ontwerp moeten zijn, op die manier heb je ook goede meetwaarden wat betreft licht ipv alleen temperatuur.

 

GAVITA heeft een eigen opstelling om deze waarden te meten, maar laat ze ook door een extern instituut officieel nameten. Dat zijn geen hobby-opstellingen waar je dat kunt laten doen. Als leverancier zou ik niet bij de eindgebruikers te rade gaan voor de meting van je kap, maar het wat hogerop zoeken in de voedselketen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jij bedoeld dus een licht meting!

 

Als je dat bedoeld, ja dat is tot in den treure uitgevoerd.

Meten is weten, hoe denk je anders dat je een goed product ontwikkeld?

Gaat niet met de natte vinger, Haha!

 

IK dank U!

Topshield,

 

 

dus nog geen diagram gemaakt???

hoe weet je dat je een goed produkt hebt ook alweer? ohja natte vinger werk...

 

grappig.......

 

maar ja de testers zijn blij geloof ik, we wachten nog even op de bloeiende planten en topontwikkeling.. :wacko:

 

wat ik me afvraag is of ze idd goed gaan bloeien.

nu heb ik weer goede ervaring met breed schijners in de groei en diepte in de bloei...

veel doen dit andersom maar goed, dat mag, ik haal er op deze manier meer af...

 

dit is ook de rede volgens mij waarom de bloei van andere lampen het niet voldoende doen, geen ir licht op de toppen voor het aandikken.

diep licht komt ook lager in de plant, geen fluff...

denk toch dat de topshield dit gaat missen, aangezien het ontwerp voor breed is ontworpen en met een ir weerkaatsingsplaatje.....

 

maar ja we zullen zien en ben benieuwd...

 

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe die had je eigenlijk bij het ontwerp moeten maken, dat zou eigenlijk de basis voor je ontwerp moeten zijn, op die manier heb je ook goede meetwaarden wat betreft licht ipv alleen temperatuur.

 

GAVITA heeft een eigen opstelling om deze waarden te meten, maar laat ze ook door een extern instituut officieel nameten.

 

Ik begrijp dat ik niet altijd duidelijke taal spreek! Ben ook niet bekend met de wijze waarop het volgens de kenners zou moeten uitzien.

Ben tenslotte een groentje!!!! Wel hoop ik dat jullie zullen ervaren dat de XL1 reflectiekap niet zomaar een kappi is.

 

Er zijn verschillende wegen die naar Rome leiden!

Aangezien ik geen gebruik heb gemaakt van een isodiagram wil niet zeggen dat ik geen lichtmetingen heb gedaan! Heel veel zelfs!

Je kunt op verschillende manieren de effectiviteit van een lichtsysteem testen, zoals in dit geval mijn kap! (topshieldpro)

 

De kap is getest op zijn stralingswarmte, lichtverdeling en reikwijdte.

Als je voorkomt dat je appels met peren vergelijkt, dus bij elke test van welke kap dan ook hetzelfde testpatroon uitvoert, kun je heel goed zien wat de resultaten van de kap zijn!

 

Dan alle resultaten vergeleken, is het eenvoudig te bepalen welk lichtsysteem, op een aantal parameters getest het beste uit de bus komt!

Dit is zeer tijdrovend maar wel zeer realistisch gekeken naar de functionaliteit van het betreffende product!

Uiteindelijk ziet een isogram van het mooie kappi er professioneel uit!

 

Zonder isogram van het kappi, is dit nog steeds hetzelfde kappi waar heel veel meetresultaten en testen aan vastkleven!

En de testen in de ontwikkelingsfase lieten zien dat ik het goed deed.

Nu jullie nog laten zien dat zelfs met een kritische blik het kappi de moeite waard blijkt te zijn!

 

Als ik terug denk aan de tijd dat ik met mijn product rondging bij de growshops en de blik kreeg van daar heb je er weer een met zijn product en een lulverhaal.

10 tot 15 % meer opbrengst, ja zeker? dat geloof ik niet, wat !!, dat kan niet wordt er dan gezegd!

 

Ja, daar sta je dan met je ontwikkeling en resultaten, men gelooft je niet!

 

Mogen de testers van het wietforum mij ondersteunen met de resultaten! Hoe meer kritiek des te sterker het slaagt of mislukt!

 

Ik ben benieuwd!

 

Topshield,

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je wat lichtmetingen? Da's altijd leuk en illustratief. Je had het al in een ander topic naar ik meen over een meting onder de kap in vakjes van een decimeter verdeeld toch? Da's best wel interessant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de topshield echt meerwaardw geeft gooi.ik alles vol met deze kappen.

 

 

 

 

 

 

 

Voor een test :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meetstaten komen er zo snel mogelijk aan!

 

Ik zal de gegevens van een paar type kappen laten zien.

Geplaats in logische volgorde betreffende hun lichtspreiding en stralings temperatuur!

 

Vooral dan te zien wat de resultaten van de adjust-a-wing zijn, vond ik interessant gezien het blijkt dat bijna iedereen de spraeder niet gebruikt! Deze wing komt goed uit de test! Maar details volgen later!

 

Met lichtspreiding bedoel ik: Het verschil in lichtintensiteit van

de kappen geprojecteerd op een groot oppervlak verdeeld in vakken van 10 cm bij 10 cm.

 

Bij de isodiagram kun je zien hoe het licht de kap verlaat!!

Ik heb gekeken hoe het licht bij de planten aankomt, want daar moet het zijn werk doen tenslotte!

 

Hierbij heb ik onderzocht wat de warmtestraling van de lamp bij, verschillende kappen, verschil in lampafstand, gebruik van de wel bekende spraeder en uiteinlijk de topshield pro zijn.

 

Topshield,

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooh, de test is hier helemaal niet, maar in dit topic.

Verwarrend hoor. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben wel zeer benieuwd naar de resultaten, gezien ik toch wel beperkte hoogte heb, met deze kap moet ik dus dichter op me planten kunnen..

 

toch las ik dat de ventilator die er aan vast zit aangaat zodra je lamp aangaat.. zorgt dit dan er niet voor dat je lamp sterkte afneemt, kan dit met een EVSA??

ik ben maar een noobje op dit gebied hoor!

 

Als het bij de testers goed uitpakt dan heb je een grote kans dat ik er (ook) een aanschaf!

 

Gr, Shilizous

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...