Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

TEST: Topshield Pro

Recommended Posts

mooi initiatief, maar denk dat iedereen wel een soortgelijke situatie creëerdt al :wub:

A- wing, fannetje wat eronderdoor blaast

 

Top shield??? vroeger heette dat heat-shield ;)

Toevallig ook een gratis bij me A-wing gehad... en die werkt ook al goed hoor weinig ruimte.

 

Enige voordeel(?) is dat de Fan er al aan vast zit op een goed gemonteerde wijze.

Maar ik vind een Fan op die plek te veel lichtverlies brengen, ik hang hem persoonlijk liever wat verder weg.

 

Ben benieuwd wattie tegenover een A-wing gaat doen met heat shield ;)

 

gr

 

BK

 

Snap je reactie, je hebt een oordeel over een foto en begrijp uit je reactie dat je niet de site bebt bezocht waardoor je dan denk ik een andere reactie had gegeven.

Lichtverlies doordat de fan aan het einde van de lamp zit. Ja natuurlijk! zal ook altijd blijven bij het gebruik van een fan, op welke afstand of hoe klein hij ook is.

Gezien dat bij het eindproduct een fan is toegepast zal denk ik betekenen dat dit toch voordeel oplevert! Kijk maar hoe dit is opgelost in het plaatsings schema van de kappen! www.Topshieldpro.com

 

Topshieldpro heeft niet geprobeerd om ook een graantje mee te pikken van deze enorm grote markt,

maar heeft werkelijk 2 jaar met een redelijk budget ontwikkeling gestopt in een goed en vernieuwend totaalconcept.

Er is daarbij met alles rekening gehouden.

Met name de effectiviteit (de energie- prestatie verhouding!)

Eigenlijk makkelijk gezegd, zijn de manieren om af te bloeien en de effectiviteit van alle producten welke nu verkrijgbaar zijn op een eerlijke manier getest.

De positieve parameters van deze testen, dus het vergelijken van de verschillende producten,( alleen toepassing van gasontlading lamp) zijn tot uiting gekomen in een totaal concept.

Waarbij constant is geluisterd naar wat de consument wenst.

De consument heeft in het verloop van de ontwikkeling veelvuldig getest.

( Met altijd positief resultaat ) Dit is met name de reden dat na een lange weg het product eindelijk verkrijgbaar is.

 

Dit produkt word bij Top Grow Systems in Weert geproduceerd en is gemaakt van hoogwaardige materialen, wat dan wel resulteert in een hoge kostprijs.

Maar goed! Dat is logisch! een geweldig product en spotgoedkoop samen! probeer het maar!!!

 

Bijv. Het aluminium van de grote kapdelen is dik, heeft een hamerslag struktuur en een reflectie waarde van 98%.

(Topshieldpro) heeft dus niet zomaar een product op de markt gezet, maar heeft geluisterd naar de klanten.

Vandaar ook de doorontwikkelde spreader met fan.

 

 

bij deze effe toegelicht waar de klepel hangt!!!!

 

Willywortel

Share this post


Link to post
Share on other sites
eerst zien dan geloven....

 

met zo'n schildje gaat er ook een hoop licht geweerkaatst worden, wat de lichtintensiteit doet afnemen.

als ter compensatie de lamp er dichter op kan is dit mooi, maar of het weer opbrengstverhogend zou werken is een ander verhaal.

Dan heb je ook nog de onderliggende toppen die we ook allemaal hard willen hebben, lukt dat met dit ding of niet?

 

ik gebruik lumatek op de medium en diepe stand en nergens fluf, dat is wat we willen volgens mij :wub:

 

ben benieuwd naar de test, of ik m nou wel of niet mag doen ;)

 

Reactie!

 

Lichtdoorlaatbaarheid Topshieldpro is 80%

Bij eerdere testen werd er gemiddeld 10% meer van de plant afgehaald met een hoge kwaliteit.

bijv. 450 gr droog van 16 planten op een vierkante meter met een 600 w lamp.

10% van 450 = 45 gr *3.5 Euro tegen een kostprijs van 20Euro. Tel uit je winst! Ongeveer 130 Euro.

Buitendat is de Topshieldpro een goede bescherming tegen overbelasting van de planten ( dus warmte stress in de zomer ! ).

Als het dan volgens de critici niet opbrengst verhogend is! Want dat is heel moeilijk meetbaar, is het zeker een waardevolle zekerheid om in de zomer de stessfactor aanzienlijk te verlagen. Wat wil je nog meer!

 

Wil je het voordeel meten moet je een vergelijkbare test doen in een ruimte links en rechts.

allebei rechts en links dag of nacht tegelijk laten lopen met dezelfde stekken nieuwe of gelijke lampen en trafo,s enz.

En hoe groter de massa van de opbrengst om te vergelijken des te nauwkeuriger is de test.

 

En een hard eindproduct met Topshieldpro ( 110% ) zeker! vergeet niet dat de hardheid voortvloeit uit wat je ze te eten geeft.

Geef je ze goed te eten en je gebruikt dit nieuwe concept! daar word je blij van.

Maar goed, de testverslagen op het wietforum zullen het laten zien of het zo is!

 

 

Willywortel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou voor mij op het juiste moment komen deze test, aangezien mijn planten omgaan rond pakjesavond, tenminste dat is mijn verwachting. Ik gebruik zelf goedkope spiegelkappen en ben zeer benieuwd of die fancy reflectors echt winst opleveren. Ik werk nu met 4x600W allemaal mooi op een rij. Ik zou dus 2 spiegelkappen en 2 van deze fancy dingen kunnen draaien en dan zouden de verschillen goed zichtbaar moeten zijn. Ik ben eventueel bereid om bij de start alles te voorzien van nieuwe lampen. Denk dat ik dan voor de Green-Powers ga. Ik ben op zoek naar een optimaal hok en bij succes wil ik dan naar de betere reflectors toe.

 

Grtz Dos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu een bewezen ruimte, waar momenteel 3x 600 adjust a wings gemonteerd zijn,

Hier is nu nog plek voor 1 extra 600watter, deze zou zeker de topshield pro kunnen zijn :lol:

zodoende zou goed te zien kunnen zijn, wat de topshield pro voor meerwaarde zou kunnen creeeren,

gezien deze toch een concurent is van de adjust a wing, ;)

 

Er gaan 70 amnesia opgesteld worden in 11 liter potten op een kweekoppervlakte van 1,40breed

en een diepte van 2.8 meter.

 

overige info.

2500m3 softbox incl carboriginal filter

1500m3 aktieve inblaas,

klimaat regeling geregeld met een simpele spc controller..

 

lijkt je dit wat

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit. dubbele post

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit produkt word bij Top Grow Systems in Weert geproduceerd en is gemaakt van hoogwaardige materialen, wat dan wel resulteert in een hoge kostprijs.

 

Wat kost dit systeem??

Share this post


Link to post
Share on other sites

compleet denk ik wel meer als 200 euro, maar zonder lamp en evsa staat die bij indoorgarden voor 120 te koop :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dames en heren denk erom: het is bijna pakjesavond, inschrijven kan nog!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik meld me toch aan, ik dacht dat ik niet geschikt was maaar wie niet waagt wie niet wint ;)

 

kweekruimte is 80x80x160

lamp 400 w dimmable

evsa lumatek

tent ds 80

afzuiging 425m3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik trek me bij deze terug uit deze test. Ik ga me toch weer bezig houden met hokken en heb geen tijd voor verslagen maken, helaas... Van het madurodam spul terug naar de polsdikke kabels... ;)

 

Grtz Dos

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil hem ook wel tegen over een adjust a wing hangen in mijn 2x 600 watt hokje van 1.20 bij 1.10.....

Staan nu wat shackzilla's en cheeseberry haze in...

Mag dus daar boven hangen of voor de nieuwe ronde...

 

Hoe dan ook, snap als het niet ideaal gevonden word maar niet geschoten is altijd mis.. ;)

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me af waarom de planten naar de lamp toe moeten groeien.. ;)

Dat wil ik helemaal niet..!

 

Ben benieuwd wat er onder de lamp komt.

Het zou voor de test mooi zijn om een sativa dom te gebruiken.

Zij maakt van hotspots..... luchtkastelen :P

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou idd best leuk zijn in me tentje,

zou ook leuk als dat door de schoorsteen naar beneden dondert op pakjes avond ;) maarjaah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg volgende week amnesia x ssh.

In de 4x600 ruimte

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou weet ik weer waarom ik niet geschikt dacht te zijn, ik heb namelijk maar 1 lamp ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de Topshield site zeggen ze ook 80%LV...en dat in deze tijd van het jaar?

En dan lukt dat die 80%.....welke filter krijg je bij de test ter test..... ;)

 

Zegt dit wat over de resurts...?

 

Je volgt daarbij de aanwijzingen op van de fabrikant wat betreft gebruik:

 

 

Goodluck :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

80% LV ....

 

Nou ik heb wat rondes gedraaid, met een opgefokte boneco bevochtiger ;)

Met de eerste 2 weken dik 80 % lv.

 

En de filters hiervan hebben toch zeker 5 rondes gedraaid.( grote jongens :) )

 

 

:P

 

ik neem graag de proef op de som... waar ik de adjust a wings heb hangen

Daar hangt nu een vers carboriginal filterje in. die echt wel 80% kan hebben voor een lange tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

80% lijkt me inderdaad geen goed plan. Nou is het destructiever als de fan hard draait (een filter in een vochtige ruimte op zich raakt niet zo heel snel verzadigd) maar toch.

 

Overigens moet je maar eens meten vlak na de lampen uit gaan wat er gebeurt met je lv...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De datalogger komt eraan ;)

Eerst eens afwachten wat de uitslag wordt hier... Haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem aan dat het een vergelijk mag worden en niet precies wat de fabrikant zegt.

 

de hoogte van de lamp zo dicht mogelijk zo dat de plant het aankan.

 

als we veel moeten aanpassen is het lastig, ik heb mijn klimaat prima op orde en ga dat niet aanpassen, tenzij zij de spullen leveren.

 

 

ffe offtopic: wil wel een test draaien met 2 x 1000de met een plasma in het midden in een INT150 dan kan ik in een andere INT150 met 4 x 600 draaien.

kijken wat het verschil is ;) wie sponsort het 1e tentje? miss voor de helft hahahaaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij valt bij voorbaat al af met dat geitenwollen-sokken bio gedoe van je polletje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

geitenwollen-sokken bio gedoe

 

ik ga helemaal stuk hiero hahaha ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je je klimaatapp niet willen aanpassen.

Mocht de topshield nou echt een meerwaarde geven, heb je alles

Er toch zo uit....

 

wie weet is de topshield wel de beste reflector op de markt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb niet echt een klimaatapp tim.

 

ik heb geen bevochtiger en geen ontvochtiger.

ik heb een dimmer op mijn inlaat en uitlaat, de rest regel ik met de hand.

zelfs een kachel heb ik niet haha

 

ik denk dat de enige manier om je klimaat goed te regelen is met een gesloten systeem, en dat krijg ik toch niet voor elkaar :P

 

ach ik red mezelf wel en mag niet klagen, maar we blijven dromen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je mag je best aanmelden hoor Polletje, op de site van de fabrikant gaan ze bij het kweekadvies uit van minerale voeding, ieder zijn vak moet je maar denken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...