Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

TEST: Topshield Pro

Recommended Posts

Misschien toch maar eens wat tijd voor maken of lekker dat blijven doen waar je mee bezig bent!. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil wel een 20 lampen hok inrichten met jouw kappen, en daarnaast een 20 lampen hok met 10euro-reflectors. en het verslag hier plaatsen. als ik een hogere opbrengst haal met jouw kappen, dan reken ik ze af.. zo niet, dan mag je ze terughebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik garandeer dan dat er onder mijn concept minimaal 10% meer droog gewicht van de planten af komt.

Tja,mag ik daar toch wat erg grote twijfels bij hebben... :P

Test het in de praktijk en laat mij dan weten wat jullie ervan vinden en niet anders om!

Er word gevraagd naar uitleg over wat cijfertje uit het installatieschema,die jullie zelf publiceren,zou wel een antwoord willen zien eigenlijk.

Ik geef aan dat ik weinig verstand heb van planten en geef kweekadviezen enz.

...

Dat de circulatie ventilator niet meer nodig is, is een voordeel bij aanschaf van de XL1 reflectie kap, dit is geen kweekadvies.

Als men dat toch noodzakelijk vindt, ga je gang.

Je zegt daar toch echt,dat je extra ventilatie bij jouw 'concept' niet nodig acht,dat laat zien dat de eerste zin van de quote ieg wel klopt. :)

 

Grt. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik wil wel een 20 lampen hok inrichten met jouw kappen, en daarnaast een 20 lampen hok met 10euro-reflectors. en het verslag hier plaatsen. als ik een hogere opbrengst haal met jouw kappen, dan reken ik ze af.. zo niet, dan mag je ze terughebben.

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou flamen doe ik niet hoor, ik stel alleen wat vragen en probeer wat dingen duidelijk te krijgen.

 

1. Ik verkeerde in de veronderstelling dat Miro silver alleen in gladde vorm leverbaar was, niet in hamerslag. Is er trouwens nog een speciale reden waarom de laatste stukjes wel glad materiaal zijn?

 

2. 10% meer opbrengst ten opzicht van welke reflector dan ook vind ik een hele boude bewering. Ik neem aan dat je dat hebt getest anders dan hier op het forum?

 

Je gaat niet in op de verkleurende topshield en wat dat zal doen met de reflectiviteit van het materiaal. Als het belangrijkste onderdeel van je concept zal je daar zeker ook naar gekeken hebben. Wat gebeurt er met die 20% reflectie?

 

Wat betreft de handleiding: Als je bijvoorbeeld lv etc. gaat aanbevelen heeft dat niets met de kap of de verlichting te maken maar met het kweekklimaat. Dat is een kweekadvies. Datzelfde geldt voor het gebruik van de kap op afstand eerst en de planten naar de kap te laten groeien. Bij zaailingen wil je de kap misschien juist wel direct vlak erboven te hebben.

 

3. Je adviseert dus ook jaarlijkse vervanging van in ieder geval het reflectief materiaal. Is dat ook een jaar voor de spreader? Wat kost een vervangingsset naast de spreader van €22? Of moet je de hele reflector vervangen?

 

4. Ik kom toch nog even terug op je quote:

Door de parabolische vorm van de Topshield Pro XL1 reflector wordt het licht optimaal en met een zelfde lichtsterkte verdeeld. Door het verlengen van de reflectiekap met twee spiegelkapjes, wordt het belichte oppervlak aanzienlijk vergroot.

Ik denk dat er kappen zijn met een betere uniformiteit. De verdeling in de langwerpige vlinder-vorm is natuurlijk niet optimaal.

 

Die 463 watt haal ik ook gewoon uit jouw installatie-advies. Ik vraag er daarom naar. Is dat het advies aan watts per vierkante meter? Bij 600 watt per vierkante meter komen je kappen wel dicht bij elkaar te hangen

 

Maak bijv. een testopstelling met een ander type kap er naast in een 2m2 tent en weeg dan het eindresultaat.

De site Topshield pro mag van mij op verschillende punten verbeterd worden. Ook de folders zijn verouderd.

Het ontwerp van de site is uitbesteed en ik vind dit voor nu voldoende informatief.

Het product wordt hoofdzakelijk op het forum gezien en besproken.

Een goed product verkoopt zichzelf, ook met hier en daar opmerkingen dat men vindt dat het beter kan.

In theorie hoor ik keer op keer dat men het beter weet. Even voor de duidelijkheid: Ik heb het niet over jou whazzup.

Test het in de praktijk en laat mij dan weten wat jullie ervan vinden en niet anders om!

 

Ik vind niet dat wij op wietforum moeten zoeken naar de werking en installatie van je product, daar ben je als leverancier verantwoordelijk voor. Natuurlijk moet je wel openstaan voor commentaar, opmerkingen en verbeteringen, maar je moet wel in staat zijn om uit te leggen waarom je concept werkt. Twee lampen naast elkaar (of meer) is een veel voorkomende opstelling, ik neem aan dat je daar over hebt nagedacht. De testen op het forum nota bene zijn in deze opstelling uitgevoerd. Natuurlijk weet iedereen het op het forum altijd beter maar daar moet je je niet zoveel van aantrekken als je gelooft dat het in werkelijkheid anders zit. Dingen gaan snel rondzingen dus je kunt het het beste maar gelijk zo duidelijk mogelijk uitleggen :P

 

5. kweekadviezen had ik het al over gehad maar er staat echt letterlijk op je site dat een circulatieventilator overbodig wordt. Daar ben ik het dus zeker niet mee eens. Die ventilator kan een belangrijk onderdeel van je klimaatbeheersiong en luchtverversing zijn. Dat gaat over weer kweekklimaat, en niet over lichtadvies.

 

Als je meer opbrengst wilt hebben bij hetzelfde vermogen lamp, maar een andere reflector, dan zul je dus iets doen met de verdeling van het licht of zorgen dat er meer licht op je planten komt. De topshield is daarvoor de uitviinding, maar ik geloof gewoon niet dat je minimaal 10% meer opbrengst haalt ten opzicht van een (nieuwe) goede reflector. Je hebt niet meer dan 10% meer licht en je hebt geen perfect lichtbeeld. Dan kun je zeggen dat je niet weet hoe het komt maar dat het gewoon zo is maar dat gaat er bij mij altijd slecht in - ik wil graag weten waarom en wat daar dan achter zit. :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoiezo komt het over alsof er gegarandeerd word dat je opbrengst omhoog gaat. nou sorry, maar NIEMAND maar dan ook NIEMAND kan iets garanderen als het om een plantje kweken gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd nog meer en als het dan niet meer is geworden dan ligt dat natuurlijk niet aan het produkt :huh:

waarom zouden ze bij ajaw er nooitgeen fan onder gemonteerd hebben vraag ik me dan af?

 

omdat ze weten hoe te kweken ipv, zoals ik nu al tijdje op WF lees, van allerlei beweringen die niet gestaafd kunnen worden anders dan waar forum leden mee aankomen.

 

ik mis in het topshield PP topic een 2e kap (hang er een adjust naar ofzo), niet echt een test zo

 

Ik wil de Topshield testen of eigenlijk mij zelf testen en neem de proef op de som

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed lezen LC: er hangen daar twee versies Topshield reflectoren :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heb ik gelezen maar ik vind het dan toch wel erg bevoordeeld testen zo, geen vergelijkingsmateriaal aanweizg anders dan een zelfde kap alleen iets anders uitgevoerd.

 

zou deze kap wel eens tov een adjust willen zien hangen qua lichtbeeld, ik schrok me zelf helemaal het apelazerus wat

een verschil de lumatek tov de adjust kap was door die vlindervorm vd kap op welke stand dan ook :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoiezo komt het over alsof er gegarandeerd word dat je opbrengst omhoog gaat. nou sorry, maar NIEMAND

maar dan ook NIEMAND kan iets garanderen als het om een plantje kweken gaat.

 

Als er volgens de topshield pro handleiding gewerkt word garandeer ik minimaal 10 % meer aan opbrengst.

Weet ik! Het is heeeeel moeilijk om geloven. Er word mij te vaak gezegd dat 10 % meer opbrengst door de topshield onmogelijk is.

Nou, ik heb nog veel meer % verhoging gezien en tevens bevestigd gezien door mensen die het zelf ervaren hebben.

Natuurlijk is het veel makkelijker om een oordeel te hebben over onwetendheid, ja, er is meer dan de ervaring van je zelf.

 

Niemand, nooit en altijd zijn behoorlijke eenzijdige woorden!

Er zijn mensen die een enorme schat van ervaring, gevoel en liefde leggen in hun doel een plantje groen te houden.

Buiten dat! het gaat hier om het verschil in gereedschap, niet over wat een plant wel of niet kan.

Bij de testen staan er voldoende planten onder kap a en kap b om het verschil van opbrengst te kunnen uitrekenen.

Ik heb nog geen enkele volledig uitgevoerde test negatief zien uitmonden in 2,5 jaar.

Ik hoef en zal er geen moment aan twijfelen. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja heb ik gelezen maar ik vind het dan toch wel erg bevoordeeld testen zo, geen vergelijkingsmateriaal aanweizg anders dan een zelfde kap alleen iets anders uitgevoerd.

 

zou deze kap wel eens tov een adjust willen zien hangen qua lichtbeeld, ik schrok me zelf helemaal het apelazerus wat

een verschil de lumatek tov de adjust kap was door die vlindervorm vd kap op welke stand dan ook ;)

 

Eerst vragen en dan oordelen a.u.b. :huh:

Er zijn twee forum leden die een vergelijkingstest hebben gestart zoals ik dat had gevraagd te doen.

Doss heeft de test met twee spiegelkappen naast twee XL1 reflectiekappen uitgevoerd.

Tim heeft de test met twee adjus-a-wings naast twee XL1 reflectiekappen uitgevoerd.

 

Doss heeft door lengte tekort van de kabels en afwezigheid de XL1 kappen nooit laag kunnen hangen en

heeft vervolgens de oogst er twee weken eerder afgehaald en dit niet gedroogd.

Tim heeft daar aantegen wel naar mij geluister en daarom ook de grens van 10 % ruim overschreden.

Natuurlijk zegt men dan dat kan niet, waarom zou je dat ook geloven.

Daar voor zijn we tenslotte ook mens voor, toch!

 

De test die ik maak, om daar even op terug te komen, is geen vergelijkingstest.

Ik test mijzelf en laat dat anderen zien of de topshield werkt boven een relatief groot oppervlak.

Ik zeg namelijk dat de XL1 reflectiekap met topshield dat aankan. De opbrengst zal dat uitwijzen.

Natuurlijk ga ik van deze test een eerlijk verslag maken door er regelmatig en veel foto's van te laten zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik dus wel!

 

Een draai met jou kappie koste me juist 10%

 

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wanneer verliest de spreader zijn werking??

Wat is de drop-off?

 

Wanneer zou je die moeten vervangen??

 

Mvg.

Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou ik dus wel!

 

Een draai met jou kappie koste me juist 10%

 

:huh:

 

Dank je wel ph. ;)

Als jij de test nu nog eens maakt maar dan het de door jouw kritiek verbeterde versie

en dan in een hok met een andere kap, de beste die je hebt?

 

Laten we dat nu eens doen dan blind zeggen dat jij de ene oogst met de andere oogst kunt vergelijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wubbo

 

Het oude type topshield verkleurde na twee oogsten.

Het nieuwe type verkleurd veel minder en met de ventilator er op bijna niet meer.

De verkleuring treed op aan de bovenkant van de topshield.

Het onderste deel van de topshield verkleurd nooit een laat altijd voldoende licht door.

 

De topshield heeft als hoofddoel om de warmte van de hps lamp af te schermen.

De verkleuring is vermeld omdat als je dat niet doet men daar over gaat

klagen en er vergeten word wat de werking van het product is.

Helaas werk dat voor de meeste mensen zo. :huh:

 

Drop-off ?

 

Ik heb in het verleden alleen de behoorlijk verkleurde topshields er onderuitgehaald.

Ze moeten een jaar mee kunnen bij normaal gebruik.

Hang je ze te dicht op de lamp dan word het kunststof te warm en verkleurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat denk ik wel ja.

Zeker als je al een tijdje met de zelfde setup en genetika werkt.

 

Ik zeg het zo vaak tegen andere................

 

Never chance a winning team :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen vragen mr. topshield.

 

ik lees liever keiharde data dan afgeronde kweekjes waar de lamp is ingezet en dat mis ik heel erg en de argumenten die je aandraagt helpen daar niet aan mee.. dan is het altijd wel "iets" waardoor het beloofde niet gehaald wordt.

 

wil je niet bashen echt niet maar ik heb in de afgelopen 7jr al zoveel voorbij zien komen qua heilige gralen :huh:

 

stel even:

ik heb een hamerslagje met 600W en gebruik simpel voedingslijntje zonder boosters of wat dan ook.

 

stap ik over op de topshield dan heb ik 10% meer tov vd hamerslag en ga ik dan ook nog een booster gebruiken dan trek ik er nog "ff" 30% bij ;) verandering van bulb en een lumenboost nog een buiten beschouwing gelaten.

 

Stellen dat je betere resultaten kunt krijgen omdat de lamp er dicht op kan is wel realistisch, Tim zijn verslag is maar deels bruikbaar want Tim had aardig wat veranderd tov de vorige keer, dan neem ik ph als ijkpunt, die is niet zo vd verandering :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik wil wel een 20 lampen hok inrichten met jouw kappen, en daarnaast een 20 lampen hok met 10euro-reflectors. en het verslag hier plaatsen. als ik een hogere opbrengst haal met jouw kappen, dan reken ik ze af.. zo niet, dan mag je ze terughebben.

 

 

Zeg Mr. Top Shield, komt hier nog een reactie op? Ik neem aan dat amnees dit wel serieus kan regelen, en dan heb je aan het einde ook een sterk resultaat met 10% meer of juist niet... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

 

Stellen dat je betere resultaten kunt krijgen omdat de lamp er dicht op kan is wel realistisch, Tim zijn verslag is maar deels bruikbaar want Tim had aardig wat veranderd tov de vorige keer, dan neem ik ph als ijkpunt, die is niet zo vd verandering.

 

Ik snap echt niet hoe je zo kortzichtig kunt zijn of anders gezegd niet wakker! :huh:

Jij zet een verandering in een ruimte ten opzichte van een vorige keer, boven de test

van twee verschillende kappen in die zelfde ruimte met de zelfde condities enz.

 

Je zit me te stangen of weet echt niet waar de klepel hangt!

Sorry informeer je eerst eens goed voor je koeien voor paarden gaat aanzien!

 

Met vriendelijke groet,

 

 

@markZ

 

Kun jij je voorstellen dat ik op een dergelijk voorstel niet serieus in ga!

 

Toch leuk geprobeerd!

 

@ ph

 

Prima !!

 

Als je het wiskundig benaderd is het niet mogelijk wat je zegt, ondanks dat ik geloof dat jouw hok constant produceert!

 

Ik heb er vrede mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom ga je er niet serieus op in dan (20 TSP's en 20 hamerslag)?

Amnees zie ik er wel voor in staat om het te doen, en qua jouw kosten heb je in het slechtste geval 20 gebruikte TSP's terug, maar als je jouw beweringen waarmaakt heb je in één keer 20 stuks verkocht.

Zo kan iedereen het verschil zien in de planten qua opbouw, gewicht e.d. en ook de lichtverdeling in de ruimte, dus het lijkt me gewoon een goede test zoals een fabrikant hem zou willen...

 

Maar misschien is dit dan weer teveel handelpraat voor het forum, dat kan whazzup wel beoordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit soort topics met een heleboel claims zegt mij één ding,een Lumatek/Gavita/adjust a wing is the way,sorry topschield maar dat is mijn mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ art

 

Ja ik weet het! :huh:

Als je boven het maaiveld uitsteekt word je kop er afgehakt!

Ik maak de lulverhalen en jullie oordelen er over zonder dat je het geprobeerd hebt.

 

Ook niet echt sterk, toch. ;)

Ik houd het maar op onwetendheid.

Maar toch bedankt voor je reactie.

 

Dit soort topics: waar hoor ik dan nu bij?

Ik ben het trouwens met je eens dat een Lumatek/Gavita/adjust a wing prima spul is.

Dan komt het bij jou ook prima in orde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom heb ik dus maar 2 lumatek kappen hangen en ik weet echt wel waar ik over praat...

na de nodige hamerslag, adjusts en ook heel even een daystar en cooltubes natuurlijk

 

was de Diamond kap 2jr geleden ook niet da bomb?

 

ik lees zo links en rechts je replies, draai nu 1st zelf maar eens 2 rondjes

 

1x met je eigen kappen zoals je nu doet, dan een keer met een paar gavita's of adusts ofzo of nog een keer met je eigen kappen maar neem net een maatje kleinere potten (dat is wat ik bij Tim bedoel die is op 3.5ltr gegaan, dat is zowat hydro met 3x pdg water geven en dus GEEN vergelijk)

 

dat wat ph dan stelt krijg je dit :huh:

Als je het wiskundig benaderd is het niet mogelijk wat je zegt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook een beetje een technische kijk,ik wil geen fan onder mijn lamp,alleen maar verstoring,ik werk tot week 5 bloei zonder circulatiefan,maar gebruik mijn overcapaciteit van mijn afzuiger om een mooie luchtstroom te creëren van onder naar boven.

Omdat ik in een vierkant tentje kweek,met vijf planten en het dus ook moet hebben van diepstraling omdat mijn planten groot worden,voor mijn situatie is dit niks,ga maar rekenen!

 

Ik zeg niet dat jou kap rotzooi is,maar het heeft geen meerwaarde in mijn ogen ;)

Die conclusie haal ik uit de info die je zelf geeft,mijn advies is ten eerste een marketing opleiding volgen :wub:

 

@Lostchild,

Diamondkap heb ik platgetrapt :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom ga je er niet serieus op in dan (20 TSP's en 20 hamerslag)?

Amnees zie ik er wel voor in staat om het te doen, en qua jouw kosten heb je in het slechtste geval 20 gebruikte TSP's terug, maar als je jouw beweringen waarmaakt heb je in één keer 20 stuks verkocht.

Zo kan iedereen het verschil zien in de planten qua opbouw, gewicht e.d. en ook de lichtverdeling in de ruimte, dus het lijkt me gewoon een goede test zoals een fabrikant hem zou willen...

 

Maar misschien is dit dan weer teveel handelpraat voor het forum, dat kan whazzup wel beoordelen.

 

Ja zeker! en jij gaat een verslag maken van test met 40 lampen.

Dan ben ik de kappen zeker kwijt, niet handig.

 

Als jij nu een voorstel doet voor een serieus verslag van bijv. 4 tegen 4 kappen dan is dat toch meer geschikt voor het forum.

Jij moet mijn beweringen waarmaken, ik weet dat ik geen lulverhalen vertel.

Ik houd niet van plaatjes makers.

 

En ik ben ook echt slim genoeg om te weten dat ik geen 10 tot 15 % moet garanderen als dat niet het geval is.

Dat gaat een product zeker de kop kosten als dat wat beweerd word niet haalbaar blijkt.

 

Ik ben zeker een voorstander om de XL1 reflectie kap met topshield nog een keer door iemand te laten testen tegen welk lichtsysteem wie dan ook wil.

Hoe vaker er een test ondernomen word des te duidelijker word de waarde van het product.

Zelfde trafo's, lampen, planten in het zelfde testhok naast elkaar, alleen verschil in reflector. Dat is een juiste vergelijkingstest en daar uit kun je op maken of de topshield zijn bewering waarmaakt.

 

Terug te komen op beweringen!

Word de test van Tim waar de XL1 reflectie kap naast de adjust-a-wing getest zijn in twijfel getrokken of hebben jullie die test gemist.

Hij is ruim over de 10 % heen gegaan, is dat zeker net zo als ik dat ruim twee jaar met verschillende testpersonen heb ervaren toeval geweest.

 

Als je moeite hebt dat te accepteren! wie weet laat jij wel iedere keer 10 % liggen, maar goed iedereen moet dat doen waar hij of zij zich het beste bij voelt,

 

Succes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...