Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

TEST: Topshield Pro

Recommended Posts

en als de lamp uitgaat.gaat die fan dan ook uit? als ze dicht op de planten hangen gaat dat toch tijdelijk een probleem (verhoging temp.) met zich meebrengen?

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens maak je geen zorgen over die fan!

 

De fan heeft meerdere voordelen!

 

En de kap Xl1 reflectiekap met topschield kan echt heel dicht op de planten! 5-10cm

Daar is de kap voor ontworpen en uitvoerig op getest.

Ben van de week bij iemand geweest die de kap op mijn advies ook aan het testen is en doet wat ik zeg.

Nou het verschil van 12 op 12 dus het linkse en het rechtse hok was pak en beet op een 10 m afstand te zien!

 

Al weer iemand met goede reseltaten!

 

Topshield,

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas geen antwoord op men vraag :verrygood

 

als de lamp uitgaat.stopt de fan dan onmiddellijk ?

 

of blijft hij draaien tot de lamp afgekoeld is?

 

(misschien is zo de vraag duidelijker)

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk eens op de site van topgrow :verrygood

 

De fan sluit je aan voor je vsa aansluiting maar na je relais.

Of zoals ik heb gedaan. De fan apart op een timer :wave:

 

 

 

En gaat dus uit zodra de lamp uitgaat met een naloop van 15 minuten.

Duidelijk toch :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

het had dus vanuit de fabriek met een temp sensor moeten zijn imo en los van de vsa ofcoz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Had vanuit de fabriek met een temperatuursensor gemoeten!

 

Is de kap straks helemaal niet meer betaalbaar.

Onnodige elektrische elementen en verbindingen maken de kap storings gevoelig!

 

Bij het ontwerp is de kap zo eenvoudig als mogelijk en van hoogwaardige materialen gemaakt om storingen te

voorkomen en het voor de klant niet onnodig moeilijk te maken.

 

Dit nieuwe concept van groeien en afbloeien roept al genoeg vragen op!

 

Best eng de kap er zo dicht op! maar het kan!!

Ik heb super resultaten gezien! over de gram / watt verhouding heen!

 

Topshield,

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de topshield nu 10cm van de top af.

Temperatuur blad opp is nu 29. Omgevingstemp is 26.

 

Best eng allemaal, maar groeien en bloeien doen ze.

Als ik 1 gr per watt haal kom ik topgrow wel ff een gebakje brengen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tim En ik dan?

 

Ik mag geen gebak!

Word ziek van tarwe.

 

Topshield,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij krijg een ijsje :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij het ontwerp is de kap zo eenvoudig als mogelijk en van hoogwaardige materialen gemaakt om storingen te

voorkomen en het voor de klant niet onnodig moeilijk te maken.

 

 

moet altijd zo lachen bij hoogwaardige materialen hahaha

kun je nml over alles zeggen, zelfs boter of plastic..

 

sorry hoor moest t even kwijt en heb nix anders te melden, laat wel weten dat ik de topshield topics volg en afwacht op de verbrande luchtige toppen of juist het tegenovergestelde... :verrygood

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga maar een XL1 reflectiekap met topshieldpro kopen.

Kun je er eens aan ruiken, voelen en misschien kom jij er dan achter???

Heb je wat te doen! Haha!

 

A-Top-Trading

Topshield,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me af als je fan ermee stopt ,en je komt maar 1x in de 3dagen in je ruimte, hangen je planten tog op 15cm van een 600w, zwaar te verbranden.......zou eigenlijk een automatische stop zeg maar moeten worden ingebouwd.zodra de fan uitvalt de lamp er ook mee stopt anders is dit cruciaal voor je toppen/Planten.

 

Groet,M :verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Algemeen directeur

A-Top-Trading

Topshield,

 

denk je nou echt dat ik niet weet wat hoogwaardige materialen zijn?

 

meneer de directeur........

moet je er niet bij zetten joh staat niet stoer hier...

 

 

ik ben nml al met pensioen en wat jij doet deed ik al toen ik net kon stemmen :wave:

 

@mena, jij hebt een heel erg goed punt waar ze echt wat mee kunnen goed over nagedacht :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit ik dacht dak de eenigste was die met pensioen is :verrygood

 

1op 1 zegt me weinig lukt me ook met een simpelhammerslagje.

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens toch,

Laten we geen problemen maken hier

 

Als je fancontrol ermee kapt en je afzuiging kapt ermee heb je toch ook vette pech,

Evenals afzuigers voor cooltubes, pomp relais die kunnen blijven hangen, etc etc

 

Volg het topic van ons testers en kom er achter of dat het een top product is of niet

ik zeg I.i.g het werkt perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed zo Tim moeilijk doen is makkelijk!

 

Helemaal mee eens!

 

Onzin typen omdat je niets beters te doen hebt laat het dan!!!!

 

Ik dank U

 

Topshield,

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh ik typ onzin..... :verrygood

 

leg het dan goed uit hoe het werkelijk zit en dat ik ongelijk heb, want ja alleen zeggen van niet en niet onderbouwen volstaat niet hoor?

 

even een reactie met wat verduidelijkingen zoals ik ze ken...

ik zal wel weer gelul krijgen met deze uitingen maar ze zijn waar...

 

kom op topshield laat je niet kennen en ga in op mijn mening aub, zo niet blijf ik dat ding afkraken, ik daag je uit voor een echte uitleg...

niet met onzin reklame gelul, we weten echt wel beter. :wave:

 

 

 

 

de hps geeft evenveel licht en warmte, wat lul jij een onzin zeg..... je blaast alleen de warmte weg thats it!!!

hotspots ontstaan door samensmeltingen van kruisingen van het licht naar een oppervlakte toe!

hoe gebruik je je licht effiecienter dan, je gebruikt voornamelijk weerkaatsingslicht? prima hoor maar het is niet efficienter, je hebt zo minder deirecte straling daarom kan je kap lager, maar door m lager te hangen behoud je op het oppervlakte de zelfde lichtintesiteit dan met een andere kap op een hogere hoogte.... daarom kan deze kap nooit beter zijn dan een kap zonder topshield, de natuurwetten houden dit nml tegen.

direct licht is altijd feller dan weerkaatsingslicht, je enige voordeel is de warmte die je wegblaast, wat je zoiezo moet doen!

en je hebt minder ir straling omdat deze met een omleiding afneemt, maar de plantjes gaan hier prima mee om in het juiste klimaat?

 

geef eens een echte uitleg en verdiep je eens in de materie!

 

beetje jammer dit...

 

 

1. haal je dan van die 1,7m2 ruim een kilo, want dat is wat je zegt he!!!!!!

 

2. ook minder dieptestraling, omdat je voornamelijk weerkaatsingslicht gebruikt, en handig in de zomer? de hps geeft evenveel warmte af hoor, die moet weg nog steeds als voor de topshield!

 

3. ik zie werkelijk geen verschil met mijn plantjes!

 

4.waarom dan????

 

5. leg uit dan????

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tim, inderdaad, ik volg het helemaal en als het bij jullie allemaal werkt, dan koop ik dr ook een.. punt uit.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat mij om de manier van uitleg mensen, er zijn geen verbanden waarom die zo goed is...

 

thats it...

 

heb de tekst beetje aangepast met de verbanden..

 

Oke! Ik zal het uitleggen!

 

Een hps lamp heeft een slecht lichtopbrengendrendament ^600W = 540w warmte en 60w aan licht energie omzetting.

 

Ik ben gaan proberen een systeem te ontwikkelen om de licht energie effectiever te gebruiken, door de weerkaatsing te gebruiken van het licht neemt de lichtintesiteit en warmtestraling af. Dit compenseer je door de kap dichter op het gewas te zetten. Zo heb je de voordelen en niet de nadelen.

omdat de warmte van de straling word weggeblazen door de ventilator en licht hier geen invloed van heeft kun je hogere opbrengsten behalen.

de lichtbron word zo beter verdeeld over het gehele oppervlak.

de warmte in de ruimte blijft hetzelfde, maar het gewas krijgt meer licht omdat de afstand naar het gewas korter is, licht neemt af naarmate het verder weg staat. door een goed weerkaatsend materiaal te gebruiken 98% is het verrlies van 2% ruimschoots ingehaald door de afstand van de lichtbron naar het gewas!

dus:

1 Minder investering aan lampen en trafo's per oppervlakte door betere lichtverdeling

2 Door het afvoeren van de stralingwarmte minder kans op verbranding van het blad.

3 Hogere droge massa van de bloem, de stralingswarmte zorgt voor luchtige toppen wat nu word onderschept!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vraag me af als je fan ermee stopt ,en je komt maar 1x in de 3dagen in je ruimte, hangen je planten tog op 15cm van een 600w, zwaar te verbranden.......zou eigenlijk een automatische stop zeg maar moeten worden ingebouwd.zodra de fan uitvalt de lamp er ook mee stopt anders is dit cruciaal voor je toppen/Planten.

 

Groet,M :verrygood

 

had hierop wel een reactie verwacht van Topshield of komt die nog?

 

Groet,M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk komt er reactie!

 

Polletje heeft helemaal gelijk, zal meer tijd nemen om de tekst goed te formuleren!

 

Ik dank je voor de correctie!

Haastige spoed is nie goed.

 

@Mena Muria: Als de fan uit zou staan als de hps lamp aan staat bied de topshieldpro voldoende bescherming.

Met een werkende fan functioneerd de topshield beter!

 

Topshield,

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee dus als ik het goed begrijp krijg ik op 15cm bij fan uitval geen verbande toppen,of verbrandt gewas.

Groet,M

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad

 

De topshieldpro bescherm de planten.

Er zijn meerdere faktoren die de toppen kunnen verbranden.

Als bijv de omgevingstemperatuur, dus de luchttemperatuur in je hok hoog word, verbranden de toppen makkelijker!

Daarom word geadviseerd om in de zomer de topshield iets hoger te hangen dan in de winter.

 

Topshield,

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me wel dan een top kappie ,zeker die extra fan en brede kappen

ik kon de adjustwings er dichtop hangen 25 cm +- en je merkt het goed wat het met je dames doet

dus dan moet dit wel werken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...