Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

eerder glanzend dan dof, why?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, hier wordt ik nou vrolijk van. ;)

goed bezig kerel. hopen dat je die laatste kinken er vlot uitkrijgt, blijft toch altijd ff zoeken he.

dat je de ronde maar naar tevredenheid mag afsluiten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die blaadjes die je ervanaf hebt geplukt zijn de verschijnselen van een teveel aan fosfor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

net ff de growguide gelezen, het zou idd zomaar kunnen wat je zegt, juist omdat onderin haast geen fotosynthese plaats vind krijg je al snel een overschot in die bladeren. had vandaag al water gegeven met een lagere ec, maargoed de P-boost ging nog steeds in dezelfde verhouding mee, denk dat ik die maar ff ga minderen.

 

maarja wat is wijsheid, de bovenste bladeren hebben er geen last van, en dat is waar het nu allemaal moet gebeuren, en onderin heb ik dus een overschot maar al krijgen die wel genoeg fosfor, dan heb ik nog amper iets aan dat blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey amnees,

het gekke is dat ik nu hetzelfde heb met de hypro, en de ec bedraagt 1.6 op ph 6.0

en dit zonder extra toevoegingen........... :)

 

zou het een overschot kunnen zijn i.v.m licht voorbemeste mediums . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het klinkt niet logisch dat de onderste bladeren een overschot hebben omdat ze het niet gebruiken

de plant zal toch wel zelf weten wat naar welke bladeren moet!?

 

maar dat je een overschot hebt lijkt mij wel duidelijk

 

gewoon water geven meer niet,

waarschijnlijk zullen ze wat lichter worden en dan weer bijvoeden

 

je moet het niet te moeilijk maken hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites
het klinkt niet logisch dat de onderste bladeren een overschot hebben omdat ze het niet gebruiken

de plant zal toch wel zelf weten wat naar welke bladeren moet!?

Ik zie de logica daar niet in hoor. De plant weet dondersgoed waar alles heen moet, gaat alleen een beetje moeilijk met blokkades of tekorten. Onderste bladeren zullen altijd eerst ziekte verschijnselen tonen als het om bijv N, P of K gaat, mobiele elementen zijn namelijk het meest nodig in de jongste bladeren.

 

Ik had trouwens moeten zeggen tekort aan fosfor, geen overschot, sorry! ;) Kan te maken hebben met een te hoge of lage ph, of natuurlijk te weinig fosfor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zie de logica daar niet in hoor. De plant weet dondersgoed waar alles heen moet, gaat alleen een beetje moeilijk met blokkades of tekorten. Onderste bladeren zullen altijd eerst ziekte verschijnselen tonen als het om bijv N, P of K gaat, mobiele elementen zijn namelijk het meest nodig in de jongste bladeren.

 

Ik had trouwens moeten zeggen tekort aan fosfor, geen overschot, sorry! ;) Kan te maken hebben met een te hoge of lage ph, of natuurlijk te weinig fosfor.

 

 

een tekort? ik geef de max dosering fosfor? met een ph van 6,2... meer kun je niet doen toch?

 

als je de complete fosfor growguide leest, en nagaat dat ik ook met mycorhiza schimmels werk, samen met een flinke hoeveelheid P-boost, dan kun je eerder concluderen dat het een overschot is, wellicht ontstaat daardoor een blokkade waardoor je weer een tekort krijgt. ik ga de P-boost minderen en met K-boost aan de slag..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is de verhouding N/P belangrijk.

 

Zomaar een ideetje hoor ;) .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteraard gebruik ik basisvoeding met NPK, de P-boost is een toevoeging die ik volgens het aptus schema toevoeg, maargoed een half advies heb ik niks aan, dus wat doen? en de planten groeien nu niet meer, is het dan verstandig om meer N toe tevoegen dan in de basisvoeding al zit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is de ph van je water, niet van de grond (toch?), daarbij hoeft ook niet elke pot hoeft dezelfde ph te hebben natuurlijk.

 

De licht uitziende bladeren, bruine plekkies en de nog wat donkere nerven bij enkele bladeren duidden toch echt op een tekort, kan verscheidene oorzaken hebben, te weinig P (minder logisch gezien je schema), dus wat mij aannemelijker lijkt is dat je of een te hoge of te lage ph hebt, of dat een excess aan nog wat anders P uitsluit (kan zo snel niet bedenken wat). Maar een teveel aan fosfor had je wel gemerkt, dan krijg je eerst namelijk ijzer en zink problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd ph van m'n water en niet van de grond. je hebt van die leuke verhoudingen om je grond met demi water te mengen en zo achter je grond ec/ph te komen, maar dat is zo onbetrouwbaar dat ik die grondtest links laat liggen, zou me alleen problemen opleveren als er een verkeerde waarde uitkomt en ik van daaruitweer ga handelen. ik zal m'n hersenen nog eens laten ratelen over dit mirakel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmmm ik geef nog wat om over na te denken.

Calcium en Magnesium moeten altijd in de juiste verhouding zitten.

Een Magnesium tekort zou je eventueel ook nog kunnen overwegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eutech heeft ook PH meters met een grond electrode............

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmmmmm ik geef nog wat om over na te denken.

Calcium en Magnesium moeten altijd in de juiste verhouding zitten.

Een Magnesium tekort zou je eventueel ook nog kunnen overwegen.

 

jep schoot ook al door m'n hoofd, want naast de P N en K boost heb je ook ca/mg boost, normaliter gebruik ik deze ook in deze periode, maar ging er vanuit dat er in de hypro A en B al genoeg ca en mg zat, ik haal zoiezo een fles ca/mg boost erbij, deze een keer toevoegen en kijken wat er gebeurt.

 

maargoed uiteindelijk is het alleen het blad wat geen licht krijgt, dus eigenlijk ook vrij logisch dat dit geen goed ontwikkeld blad is en er haast geen fotosynthese plaats vind waardoor de kleur zoiezo achteruit gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

 

dag 30 12/12

dag 20 bloei

temp max: 29,5 met 18 lampen aan! als de zon een paar dagen weg is zie je meteen dat het een stuk beter gaat met de temp.

 

ze gaan nog steeds lekker, ben langzaam aan begonnen met K-boost van de week, vandaag een vat aangemaakt met op 300 Liter water:

 

45 mL regulator

150mL P-boost

90mL K-boost

1100mL hypro A

1100mL hypro B

90mL Fulvic blast

beetje ph-

 

dat resulteert in ec 2.20, ph 6,1.

 

bekijk nog steeds van dag tot dag wat ze willen drinken, varieerend van 200 tot 400 cc per dag. heb 2 dagen een ec van 1,5 aangehouden ipv te spoelen, en de kleur is van donkergroen naar groen gegaan.

 

heb dus niks extra's toegevoegd voor de kleur van de onderste blaadjes, bovenin gaan ze zo lekker dat ik vertrouwen heb in wat ik wel en niet geef.

helaas vandaag geen foto's kunnen maken, maar die komen morgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig Amnees! Ik w8 op de pics

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

dag 31 12/12

dag 21 bloei

:P

 

gallery_25783_10210_2563168.jpg

gallery_25783_10210_1721762.jpg

gallery_25783_10210_2903701.jpg

gallery_25783_10210_3239078.jpg

gallery_25783_10210_1865626.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijke groene velden om bij weg te dromen. :P

True_Green_Fields.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas nog net te klein om met de trekker doorheen te ploeteren :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

had het liever wat langer willen rekken dat lichte blad, ben gvd pas 3 weken aan het bloeien :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...