Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

rodney: 5850

racker: 7200

cannabusiness: 8666

krizizz:6125

orientalsmoking:6391

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice Nice ziet er netjes uit.

ik gok op zo'n 7575.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kunt beter anders denken, het is niet de plant die het verste afstaat die het het beste doet met de grootste toppen! Het zijn de planten die dicht bij je lamp staan die het slecht doen. Hoe komt dat? :P

 

omdat het onder de lamp veel te warm is en iets van de lamp af niet. Omdat de warmte niet afgevoerd werd en/of er niet genoeg koudere verse lucht aangevoerd werd door mijn inblaas.

de LV was gemiddeld 45-50%

 

waar blijven die updates amnees :)

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens, het liefst had ik er een semi-gesloten systeem van gemaakt met een koeler en alles erop en eraan. maar dat is in deze ruimte geen optie, nu zou je zeggen, als je wat minder m2's had gebruikt had je ruimte over gehad voor een airco, wellicht co2 ook meteen erop. misschien is het nog niet opgevallen op de foto's, maar ik heb rondom net ruimte om me tussen de buitenkant van de tent en de muren te wringen, om je een idee te geven, de ruimte zelf is maar 3.70 breed en 7 meter lang. als ik die flap er tussenin rits en daar alles in zet, heb je zo'n 12m2 meter ter beschikking ipv 18. dus met een perfect klimaat en 12 m2 en ik noem maar iets 1 op 1 draaien met 600 watt boven 1 m2 zit je op 7200 gram, dat is haalbaar maar dan moet je toch wel erg goed kunnen kweken. dat is namelijk 37,5 gram per plant. wellicht dat ik een kromme logica heb ofzo die voor anderen maar moeilijk te begrijpen is, maar om op diezelfde 7200 gram uit te komen heb ik met meer planten "maar" 25 gram per plant nodig, en dat wil ook zeggen dat ik "maar" 0,67 gram/watt hoef te draaien, nou dat is me al eerder gelukt met een klote klimaat en spintaanvallen van hier tot tokio en minder kweekervaring en verkeerde voedingslogica etc.

 

edit: cannabusiness, heb je uberhaupt de vorige update(24 uur geleden) gezien? ga niet elke dag foto's posten, beetje zinloos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja ligt er maar helemaal aan hoeveel geld je hebt. Weet zeker dat als je het

geld er voor gehad had je ook een semi gesloten systeem er in zou hangen.

Althans ik zou dat wel doen als is het alleen maar omdat het allemaal een stuk

gemakkelijker dan word. Heb je het geld niet en je hebt toch een bepaalde

target die je wil halen zul je effe omwegen moeten zoeken. De manier hoe jij

het doet is dan helemaal niet zo verkeerd hoor. Het is alleen jammer als je

lampen moet uitzetten maar je bent oud en wijs genoeg om daar een oplossing

voor te vinden lijkt me. Snap alleen niet waarom je die

1 gram schimmels per pot er in gedaan hebt.

 

verder ben benieuwd naar de nieuwe update kan je proberen ook een beetje

van onder de fotograferen ben benieuwd hoe het er daar uit ziet.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

je toppen zullen niet veel langer worden, ze zijn er wel zo'n beetje

 

misschien nog 1 of 2 cm

 

je heb een beetje te lang voorgegroeid, teveel energie om alles te transporteren

de onderste takken zijn ook zowat helemaal kaal

komt nog wel wat bij maar is niet de moeite

 

maar ik denk dat je zo'n 26gr per plant haalt

hoeveel is dat per watt?

 

verhoog je wel je ec?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag een tegenvaller, de zekering is er vannacht uitgeklapt van de fancontroller. dus 15 lampen aan zonder afzuiging, mini/maxi meter stond op max 51,6! LV max 99%. schrok me de tering, durfde de rits bijna niet open te maken, mjah uiteindelijk valt het allemaal wel mee, kon niks aan de planten zien, wat bovenste blaadjes die een beetje slap hingen maar verder eigenlijk niks. wat wel apart is is dat ze vaak maar 12 lampen in zo'n tent adviseren, als ik er 12 in had gehangen was er waarschijnlijk niemand geweest die zei, waarom niet gewoon 15 of 18. schnappie?

 

ben meteen naar de sjop gereden, 12 amp zekering gesprongen, waar het aan ligt weet ik niet, maar die 12 amp zekering is zoiezo niet te weinig voor 2 x 4250 kuub. heb nu een 10 amp zekering in de easy mmc, met nog maar 1 afzuiger erop, en heb de andere afzuiger op een nieuwe DCS 8 Amp fancontroller gezet, 1tje via het stopcontact, 1tje via het schakelbord. als de stroom van het schakelbord uitvalt gaat zoiezo degene die in het stopcontact zit door.. dus 2 backups ingelast.

 

geef nu ook water met P-boost, ec 1,9, ph 6,2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ rodney, ligt er zeker aan wat je budget is mjah ik schakel vanaf nu gewoon wat lampen uit als het buiten echt te warm is, zo niet dan toch gewoon 18 lampen aan, m'n afzuigers kunnen het wel aan, maar die 2 gaten in dat multiplex(zie pagina 1) daar komt echt een teringherrie uit, als ik 15 lampen aan heb is dat echt een heel stuk minder dan met 18 lampen. gewoon een bulderend geluid als de afzuigers echt hard loeien.. maruh foto's? 1 dag geleden foto's geplaatst, kijkt iedereen daar overheen of wat?

 

@ chriet, 26 gram per plant is 0,69 gram/watt bij 18 lampen aan, ik zou er mee kunnen leven zoals ik al aangaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eigenlijk is het probleem niet die 2 weken voorgroei (die tip had ik gekregen van m'n maat) maar het probleem is dat ze zo snel allemaal aangeslagen waren, dus dan kun je je wel vastpinnen op 2 weken 18/6, maar dan zijn ze natuurlijk als je ze op 12/12 zet een stuk bossiger dan wanneer je 2 weken 18/6 hebt, maar je hebt problemen met aanslaan. doe dit niet alleen allemaal, heb in principe de vrijheid in hoe ik het doe, maar als je dan zo'n tip krijgt denk je, oke dan gaan we lekker 2 weken wachten totdat de lampen op 12/12 gaan, volgende keer wat eerder op 12/12 zetten. wat ik dan weer wel apart vind is dat veel mensen 2 weken 18/6 niet aandurven omdat ze anders de hoogte in schieten, bij mij blijven ze juist laag. niet dat ik dat als een probleem zie, maar vind het toch apart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lengte van een plant word niet alleen bepaald door de groei tijd die je hem geeft

daar spelen nog andere factoren een rol in. Kut man dat je zekering er uit vloog

gelukkig dat je planten niks mankeren dat zou een domper zijn zeg.

 

groet rodney

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
eigenlijk is het probleem niet die 2 weken voorgroei (die tip had ik gekregen van m'n maat) maar het probleem is dat ze zo snel allemaal aangeslagen waren, dus dan kun je je wel vastpinnen op 2 weken 18/6, maar dan zijn ze natuurlijk als je ze op 12/12 zet een stuk bossiger dan wanneer je 2 weken 18/6 hebt, maar je hebt problemen met aanslaan. doe dit niet alleen allemaal, heb in principe de vrijheid in hoe ik het doe, maar als je dan zo'n tip krijgt denk je, oke dan gaan we lekker 2 weken wachten totdat de lampen op 12/12 gaan, volgende keer wat eerder op 12/12 zetten. wat ik dan weer wel apart vind is dat veel mensen 2 weken 18/6 niet aandurven omdat ze anders de hoogte in schieten, bij mij blijven ze juist laag. niet dat ik dat als een probleem zie, maar vind het toch apart.

Weet je hoe dat komt dat jou planten vrij laag blijven na 2 weken voor groei?

omdat je Regulater van aptus gebruikt die zorgt voor een korte tak :)

Super spul!!

Gr.Jack.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weet je hoe dat komt dat jou planten vrij laag blijven na 2 weken voor groei?

omdat je Regulater van aptus gebruikt die zorgt voor een korte tak :)

Super spul!!

Gr.Jack.

 

jep daar zit zeker iets in, regulater zorgt er zoiezo voor dat je korte internodes krijgt, eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan dat je plant dan ook minder de hoogte in schiet, maar het heeft er zeker aan bijgedragen dat ik nu 1 gelijk vlak heb, zit weinig verschil in hoogte tussen de verschillende planten. maar als regulater er weer voor zorgt dat je hoofdtop niet de lengte van een colafles bereikt dan word het natuurlijk moeilijk om lange toppen te krijgen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

de aptus regelator werkt dus wel :P

 

hoe staat het met de update pics amnees, het wordt weer eens tijd he :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt ja korte internodes kwam even niet op de naam :P maar wat maakt het uit dat je geen lange cola flessen krijgt? ook al zal je geen Regulater gebruiken je gewicht zal het zelfde blijven,Regulater zorgt er wel voor dat je kwaliteit omhoog gaat en beschermt de plant ook tegen de warmte voor al in de zomer periode :) gebruik je ook een booster? als je een goeie wil hebben raad ik je die top booster aan van aptus die is organisch dus het thc gehalte stijgt er enorm mee en hij is zuinig in gebruik. veel sucses!

Gr.Jack.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tim, jep werkt zeker, pics? you're kiddin me :P

 

@ jack white, ik beschrijf precies wat ik wel en niet gebruik, topbooster dus niet, weet eigenlijk zelf al niet meer wat m'n reden daarvoor was, heb 2 uur uitleg gehad over de voeding van aptus maar dat onderdeel is niet meer blijven hangen :) hoef opzich ook geen colaflessen, gaat me toch om het totaal gewicht, en gelukkig komen de zijsprietjes ook mee naar boven, het is meestal bij mij zo dat de hoofdtop voor 1/3e van het gewicht zorgt, de rest moet aan de sprieten komen die aan de zijkant mee omhoog komen. net wat je zelf zegt, je plant kan beter tegen de warmte, mooi voorbeeld is dus dat het een nachtje 52 graden is geweest, en de planten er haast niet onder lijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei, elekproblemen zijn KUT voor het zelfvertrouwen! :)

Heb dat ook een paar keer gehad.

 

in mijn geval zekering van de lampen uitgeklapt.

Ik had dan echt het gevoel van dat alles vergeefs was. :)

 

En dan val je terug op je blauwdruk van je kweeksetup.

Mijn 1ste basisplan was bv vanin het begin goed is opgesteld (wat bij jou ook het geval is) :)

 

na een paar dagen stationair draaien (dwz stilstaan maar toch de motor aan)

Terug objectief observerend kunnen “kijken” wat ze doen en wat ze nodig hebben.

Toen had ik het erg lastig om er nog in te “geloven”

 

toen terug naar de tekentafel en de volledige basis herbekeken.

Zo van, (in uw geval) :)

 

welk soort grondje was het ook weer, ( ec waardes)

is de grond nog oke(voldoende vochtig, dwz in de volledige pot. (ook vanboven tensio).

 

 

wat zit er allemaal in mijn watergift qua basisvoeding en additieven,

(sommige dingen mengen echt nie!! Let op!) :)

 

wat is de verhouding EC en verdamping (iets wat jij best goed in de gaten houd)

 

 

zijn je ec en ph meters nog goed geijkt. (eff tussen ijken) :)

 

grote beestjes/ schimmel controle.

(met zo een zware led zaklamp en een goed vergrootglas).

 

Wat ik wil zeggen,

pas op dat je niet in dezelfde val trapt of ik.

Kijk en vergelijk goed in welke fase de planten zitten.

Reken niet in weken! kijken. En blijven posten amnees.

Je bent hier in goede handen.

 

 

O ja alvast enkele tips alla boerke devlaming.

Lampen bijzetten aanzetten en uitzetten vind devlaming geen goed plan.

Zoek even op hoe de fotosythese verloopt bij planten.

Dan zal je snel doorhebben dat,

je best niet te veel knoeit met

De inval van het licht.

Zeer kwalijke factor LICHTSTRESS!!!

 

@allen planten verzetten of af en toe lampen bijzetten of van hoek veranderen

zal je opbrengst ALTIJD!!! BENADELEN!!!!

(zoek het eff op; elke boom plant of bloem gaat daar aan dood.

 

Ga je ons verwittigen voor je pk gaart gebruiken?

Dat wil ik je echt van besparen! :)

 

Goed uitkijken met die hoge temps.

Gebruik lichte EC waardes ivm de verdamping van de planten. :P

 

Indien mogelijk, als de lampen 8 uur aanstaan eens nevelen met bladvoeding

(of dit w.e. eens met massai(tegen spint) t’is nu de moment.

 

 

verwar indica niet met stavita he het ziet er totaal ander uit.

 

Alla

Bedankt voor de mooie reportage amnees,

Heb er zelf al een en ander van opgestoken.

Maar je setup is wel top

enne volg je eigen weg.

t'is de enige juiste.

Grtjs devlaming :)

 

ps eigelijk weerte laat gepost,

de 3 de triple is nl al binne, :) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit ziet er goed uit!

 

Mooie tent en alles goed aangesloten, kost even tijd maar dan heb je ook wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er heel goed uit!!! :P :)

 

ik denk dat je rond de 7650 gr gaat zitten :)

 

grtz wietjeuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hoop gedonder lees ik wel :)

 

Tja je hebt echt bezuinigd op de verkeerde dingen vind ik

Had eens je geld in een koelsysteem gestoken zoals dr Rodney Mckay al opmerkt

 

Dan had je met het geld wat je bespaard op afzuigers , filters , uitvallende controllers , nieuwe zekeringen

en weet ik niet wat je allemaal nog gaat uitspoken om het koel te krijgen in het koelsysteem kunnen steken.

 

Nu heb je bv 1/3 van je lampen uit... maar je hebt ze wel betaald!

Als je dat geld ook in je koelsysteem had gestopt was je al een heel eind op weg geweest

 

Ook adviseert men 10 max 12 lampen in een mammoth , waarom zou dat wezen?

Je gaat ook nog eens de warmste tijd van het jaar in...

 

dat het een nachtje 52 graden is geweest, en de planten er haast niet onder lijden

 

Dan komt dat verderop in de kweek wel naar boven denk ik

 

Tot zover mijn kritische noot :P

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me bij guesswho aan, het is wel kut maar het komt toch nog goed. je kan niet alles tegelijk.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd , ook respect dat je het doet!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja m'n planten lijden er zwaar onder dat het een nachtje 52 graden is geweest, alles ligt plat over een week, ik ben ook echt een sukkel dat ik er 18 lampen in hang, heb idd echt de verkeerde dingen gekocht, gvd waar ben ik mee bezig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

uuuuhm....plat? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja m'n planten lijden er zwaar onder dat het een nachtje 52 graden is geweest, alles ligt plat over een week, ik ben ook echt een sukkel dat ik er 18 lampen in hang, heb idd echt de verkeerde dingen gekocht, gvd waar ben ik mee bezig!

:P Sarcast. Gaat lekker verder toch :)

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...