Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

kom op maat. :P

er is nog niks verloren!

ik weet dat bij grote tot middelgrote

draaien na enige tijd je vertrouwen een flinke

knauw kan krijgen.

neem een weekje forumverlof.

zodat je door het bos de bomen terug kunt zien.

je gaat er geen spijt van krijgen.

je bent een beetje aan het panikeren,

en naar iedereen aan het luisteren

en geloof mij nu. middelgroot kweken

en een topic onderhouden zijn bereklussen.

let ook op wie wat post alhier.

niet iedereen die hier reageert,

weet met wat hij bezig is.

nog eens LET OP! :)

 

wat die warmte betreft,

ik heb al 100 keer op dit forum gezegd & uitgelegd

dat onze plantjes leven in een klimaat dat

overdag tot +60° oploopt en s'nachts tot 5° kan zakken.

die planten kunnen daar goed mee om!

dat is trouwens waarom je planten hars maken over

hun toppen.

alle amnees

mijn steun heb je voor 300%

en zal vanaf nu je goed blijven volgen.

het zuiden duimt voor jou kerel

devlaming. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pff al die berichten vragen om een sarcastische ondertoon in mijn komende berichten. als je zelf beweert dat je planten het goed doen krijg je berichten dat je klimaat een ramp is, als je zelf zegt dat je klimaat een ramp is word er gezegd dat het wel meevalt.

 

ik opper niet dat ik de beste kweek ever in een mammoth ga neerzetten, is ook niet mijn bedoeling. wat ik nu doe, op deze manier, is EEN manier om 25 gram van een plant af te trekken, dat andere mensen andere manieren hebben, dat kan. ik ben niet arrogant en wil best de redenaties van andere mensen horen op alles waar ik nu mee bezig ben. maar zoals ik het nu doe weet ik uit ervaring dat dit mogelijk is, het financiele gedeelte moet je zo zien, ik heb niet de goedkoopste spullen gekocht, ook niet de duurste, gulden middenweg. dus dan moet je niet verwachten dat je een mega oogst eruit trekt, maar ik heb mijn doel nu al wel meerdere malen beschreven.

 

guesswho, een hoop gedonder? ik beschrijf heel eerlijk mijn ondervindingen, fancontroller die ermee kapt dat kan iedereen gebeuren, ik had eerder een backup plan kunnen bedenken, maar dat is achteraf. als het buiten 30 graden is overdag, en om 22.00 is de temp nog 24 graden doordat de warmte blijft hangen, ja dan kun je verwachten dat je zonder semi-gesloten systeem met koelers een uurtje een hogere temperatuur hebt dan dat je zou willen. dat neemt niet weg dat kweken op deze manier niet mogelijk is ofzo. zoals ik al aangaf, de afzuigers gaan net dat tikje harder loeien als het echt warm is, en omdat ik gewoon rekening moet houden met geluidsoverlast, en NIET in de sectie nieuws/media wil belanden, is 3 van de 18 lampen uit dan een tijdelijke oplossing. hoe kom je erop dat ik 1/3e uitzet??? dat zou idd absurd zijn. en ze kunnen wel een advies geven voor 10 of 12 lampen in een mammoth, maar waar is dat advies op gebaseerd? als je een perfect klimaatsysteem hebt en met co2 werkt kun je er zo 24 lampen in hangen. 600 watt op 1 m2 is gewoon normaal. en net wat je zegt guesswho, ik ga NU de warme periode in, dus deze ronde en de komende kweek ik niet echt optimaal, daarna zal het weer beter gaan. (tenminste dat is de theorie, in de praktijk kweek ik met hoge buitentemperaturen beter)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zitten we je weer gek te maken :), ben het ondertussen het

forum-syndroom gaan noemen gehehehe. Maak je niet druk joh

anders zit je straks ook op jointjes draaien.

 

je plantjes staan nog steeds mooi groen overeind dat is het

belangrijkste.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat bericht was sarcastisch bedoeld dat snap je toch wel :) ik heb al teveel meegemaakt om hier over wakker te liggen. ik geef zelf ook vaak zat kritiek op de manieren waarop anderen kweken, dus kan er wel tegen zelf kritiek te krijgen, zeker als deze onderbouwd is. al zou ik maar 3 Kg oogsten, ik weet dat er altijd rare dingen kunnen gebeuren, m'n leven hangt niet af van deze tent :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 gram per plant is 0,69 gram/watt bij 18 lampen aan, ik zou er mee kunnen leven zoals ik al aangaf.

Is bij dit soort/groote/type kweek zeker geen schande :)

 

Ik zou je overigens adviseren om dimbare evsa's te gaan gebruiken,......dan had je ze tijdelijk kunnen dimmen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik weet dat er altijd rare dingen kunnen gebeuren, m'n leven hangt niet af van deze tent :)

 

 

Ach je kan altijd nog op de camping gaan staan met je tent, jaartje camperen en je hebt hem er financieel gezien ook uit.

Maruh dan zou ik wel een cooler meenemen, anders een beetje te heet he....? :) :P :)

 

 

 

heheh sorry kon het niet laten was een inkoppertje, kan je wel tegen toch? zo als ik al zei ben erg benieuwd

naar de verdere verloop zo te zien word het wel een mooie oogst.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die set-up qua afzuiging is mij bekend, Bij mij ging de zekering van 16amp eraan. Dit gebeurde alleen bij het opstarten. Als ze eenmaal aan zijn is er niks aan de hand. Misschien iets om over na te denken. Met de amperetang ging ik over de 18amp

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ÙPDATE:

 

dag 22 12/12

dag 12 bloei

 

"foto's zeggen meer dan 1000 woorden"

 

gallery_25783_10210_2136559.jpg

gallery_25783_10210_628509.jpg

gallery_25783_10210_506432.jpg

gallery_25783_10210_4445090.jpg

gallery_25783_10210_2774354.jpg

gallery_25783_10210_3326450.jpg

 

op de 1 na laatste foto hangt de nieuwe fancontroller erbij, de dcs is toch wel wat fijner in afstelling dan de easy mmc.

 

op de laatste foto de voeding en supplementen die ervoor moeten zorgen dat ik mijn doel kan waarmaken. mycormix staat er niet bij omdat ik de verpakking weg gooi als die op is :)

 

vandaag vat aangemaakt van 300 Liter met daarin:

 

45 mL Aptus regulator

100mL P-boost

1000mL hypro A

1000mL hypro B

90mL Fulvic blast

 

dat resulteert in ec 2.00, ph 6,2. dus voor het eerst geen ph- nodig gehad.

 

ik heb ze ook nog met Aptus dislike beneveld.

 

wat ik voortaan doe als het vat leeg is, is 20 liter schoon water mengen met de system clean van Aptus, en dit door het systeem laten lopen. dit om de pe en rayjets goed schoon te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:)

 

dat kan verschillende betekenissen hebben, zeg wat je denkt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees,

 

Het ziet er nog groen uit :)

Ze hebben niet veel geleden van de temp verhoging.

 

Wel een heel arsenaal aan producten nodig om daar een mooie oogst vanaf te halen :P

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat kan verschillende betekenissen hebben, zeg wat je denkt :)

 

 

Mooi kerel!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes hoor!! Maar als ik wat mag opmerken beginnen de planten die direct onder de lampen

staan meer te vergelen als de andere planten? Of heeft dit meer met de foto te maken?

 

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Amnees,

 

Het ziet er nog groen uit :)

Ze hebben niet veel geleden van de temp verhoging.

 

Wel een heel arsenaal aan producten nodig om daar een mooie oogst vanaf te halen :P

 

Gr schenkie

 

jep ziet er knalgroen uit, de oudste bladeren die helemaal onder zitten beginnen wat te verkleuren, maar is ook logisch door het dichte bladerdek, maar dat maakt me niet zoveel uit want er zit zat blad aan om het licht om te zetten in energie.

 

idd een heel arsenaal,je hebt voeding, en (word wel eens vergeten)supplementen om de voedingsopname te verbeteren. pas aan het einde van de kweek zal duidelijk worden of het allemaal iets geholpen heeft. vooralsnog is het bij veel planten zo dat de zijtakken lekker mee omhoog komen en als die zo doorgaan met bloeien worden dat erg leuke topjes. voor het oog lijkt het dalijk bijna op een getopte plant, die ook meerdere kleine toppen heeft.

 

en o.a. het flesje regulator heeft de planten waarschijnlijk beschermt tijdens de 52 graden celcius, dat bedoel ik weer met eventuele problemen voor zijn. niet dat ik al wist dat de zekering eruit ging klappen haha, maar een sterkere plant is beter resistent tegen ongedierte en eventuele klimaatproblemen.

 

dus idd een hoop flesjes, maar samen moeten ze de klus gaan klaren, het zijn geen wondermiddelen, maar met een goed klimaat en groene vingers heeft het zeker een toegevoegde waarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik Hypro en super pk werkt altijd voor me :)

Mij benieuwen wat al die toevoegingen gaan doen :P

 

Ziet er allemaal goed uit man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

irezumi, tnx! doe m'n best

 

rodney, zal aan de foto liggen want ik zie geen verschil met wel of niet onder een lamp, zoiezo zit er wel TMV op, dus als je een heel licht blad bovenin ziet, is het er 1 met TMV. tja kleinigheidje houd je toch :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha onze amnees. :P :P

Ziet er keurig uit man. :)

Echt waar :D

Mooi resultaat na 22 dagen. :)

 

Zie je al de verschillen tussen de indica soort en je vorige stavita kweken?

 

Dan mijn tips van de dag. :)

Laatste foto was wel even slikken.

:) Je hebt precies een koophongertje in GS ?? :) :)

 

 

Let op met te veel zaken met elkaar te mengen. :)

Daar kan je redelijk bekraaid vanaf komen.

Lees goed de etiketten (ik scan die altijd in om nadien te kunnen raadplegen)

Maar er zijn echt zaken die je beter niet mengt of liever gezegd hoe je het mengt.

(je moet eens puur A & B mengen zo snel kan het foutlopen)

Controleer dagelijks op dit: :)

Overvoeding.

zie je het eerst aan bruine bladpuntjes die er “verbrand” uitzien.

Dan dien je onmiddellijk in te grijpen.

Voorlopig is dat niet het geval.

 

Zeggg. :)

Die aptus clean.

Kan je eens een foto van die rayjets nemen?

Zijn die gaatjes zo fijn?

Ik gebruik het spul voor mijn drippers open te houden,

Die hebben een gause van 0.2mm diameter.

Ben benieuwd……….

 

 

Nog een vraagje :P

Met wat meet je je ec en pH fotoke???

 

Carry on amnees Carry on. ;)

devlaming :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

You know where you are, you're in the Jungle baby time to die (welcome to the jungle, Guns 'n Roses)

 

Ziet er vet uit Amnees, schitterend egaal toppenveld dude :)

Heb je alvast je machete geslepen om straks een baan door deze jungle te hakken? :P

Ga zo door en keep 'm green, gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ devlaming, natuurlijk zijn er wel verschillen waar te nemen, maar de opbouw van de plant ziet er vrijwel hetzelfde uit, korte plant met veel korte internodes, zoiezo kun je geen 1 hok met het andere vergelijken, hier gaan ze zoiezo veel en veel beter dan m'n vorige hok. 2 weken voorgroeien met een PP is toch anders dan met een haze soortje, dus ik ben van "moeilijk" naar "makkelijk" gegaan kwa plantsoort, zoiezo scheelt het natuurlijk een hoop dat je 2 tot 3 weken meer kwijt ben met zo'n soortje, dus bladproblemen, spint etc heeft ook 3 weken langer de tijd om je plant te verzieken.

 

de flesjes kunnen uiteraard niet allemaal samen, maar dat hoeft ook niet, elk flesje heeft z'n eigen werking en is maar toepasbaar in een bepaald groei of bloei stadium, maar je moet niet kijken naar hoeveel flesjes er staan, maar wat de werking van de inhoud is. de reden dat ik de topbooster niet gebruik is overigens dat de rayjets er verstopt van kunnen raken, en durf het risico niet te nemen (ondanks de system clean) dat er dadelijk in het midden wat rayjets minder goed werken, denk dat ik wel wat green sensation ga toevoegen als vervanger van de topbooster. of dat wijs is of niet dat zie ik dan wel.

 

m'n ec en ph meter is van hanna. heb even een foto op i-net gezocht:

 

hanna-combi-ph-ec-meter-(hi9813).jpg

 

foto van rayjet heb ik niet, zou niet weten hoe klein de gaatjes zijn.

 

@ smokeyB,

 

tnx! verschil met de echte jungle is dat daar geen steunnet hangt :P en heb nog geen apen gezien, wel wat slangetjes :)

heb nog niks geslepen, alles op z'n tijd.

green keepen is idd wat ik ga proberen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik nog met grondsproeiers werkte deed ik altijd effe naspoelen met afgezuurd water

nooit problemen gehad met verstopte sproeiers. Volgens mij gaat het er ook alleen maar

om dat er geen water met voeding in je irrigatie systeem blijft hangen.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toen ik nog met grondsproeiers werkte deed ik altijd effe naspoelen met afgezuurd water

nooit problemen gehad met verstopte sproeiers. Volgens mij gaat het er ook alleen maar

om dat er geen water met voeding in je irrigatie systeem blijft hangen.

 

groet rodney

 

heb je gelijk in!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kweek hoor.

In jou geval zouden dimbare ballasten wel handig zijn. :P

In plaats van lampen uit en aan in de zomer kan je het geheel dimmen om een gelijkmatige groei te houden.

 

Wat een mega voedingslijn.

Het doet me een beetje aan Humboldt denken. :)

 

 

Ik verwacht Cola's van jou. :)

 

Greetz

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

eigenlijk staat er gewoon basisvoeding, losse n,p,k voeding, en de rest is geen voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey amnees

 

ik vind de dames er heel goed uitzien! mooi donker groene bladeren, echt sjiek!

keep up the good work!

 

grtz wietjeuh

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij gaat het er ook alleen maar

om dat er geen water met voeding in je irrigatie systeem blijft hangen.

 

dat klopt het grootste probleem is wat ik denk de caliumophoping, als dit ophoopt krijg je een zoutachtig spul wat kan verstoppen.

zie het als dichtslippende aderen.

 

-----

 

Maar ik zie hier en daar ook lichtelijk aan de onderste bladeren minder groen worden, hou ze goed in de gaten want als je er niet op tijd bij bent is je hele plant straks geel en dat gaat je kosten. Voor de rest lekker groen zooitje daar :)

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...