Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

jep schoot ook al door m'n hoofd, want naast de P N en K boost heb je ook ca/mg boost, normaliter gebruik ik deze ook in deze periode, maar ging er vanuit dat er in de hypro A en B al genoeg ca en mg zat, ik haal zoiezo een fles ca/mg boost erbij, deze een keer toevoegen en kijken wat er gebeurt.

 

maargoed uiteindelijk is het alleen het blad wat geen licht krijgt, dus eigenlijk ook vrij logisch dat dit geen goed ontwikkeld blad is en er haast geen fotosynthese plaats vind waardoor de kleur zoiezo achteruit gaat.

Ik zou alleen even een scheutje mg meegeven omdat ik niet denk dat je een ca tekort hebt.(zeker niet met hypro)

Als je niet genoeg mg meegeeft krijg je uiteindelijk ook een ca probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wist dat ik iets vergeten was uit de winkel mee te nemen, ca/mg boost dus. ondanks dat het er verder leuk uitziet zal ik die idd wat toevoegen, een scheutje kan geen kwaad.

 

edit: en toch he doc.. als je de growguide leest van calcium en magnesium zijn de problemen bij een tekort heel anders als de lichte bladeren die ik onderaan heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Amnees, op de verkleuring beetje na, maar dit komt wel goed!!

 

GR Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog even goed naar je foto's gekeken en ik zeg een lichte dosering mg voor een weekje.

Zou geen extra ca toedienen.

Maar dat is wat ik denk. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe is het met je temp nu Amnees? Al de 30+ aangetikt vandaag of?

Share this post


Link to post
Share on other sites
UPDATE:

dag 31 12/12

dag 21 bloei

 

Wij spreken normaliter van bloeidagen zodra de klok op 12/12 gezet is. Dit is niet arbitrair omdat sommige stekken al komen met bloeiharen. Je bent dus eigenlijk ruim 4 weken bezig op dat moment, over twee dagen zit je dus op 5 weken bloei. Als je het van die kant bekijkt dan valt het wel mee met je voedingsproblemen. Je zult nog 3-5 weken moeten bloeien. MG/CA extra boven wat je normaal doet lijkt me niet nodig. Afsterving onderin is eerder van een lagere EC of weinig licht. Ik zou eerder een beetje PK gaan geven onderhand.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zeker 30+ aangetikt vannacht haha, 3 lampjes om en om in de middelste baan uitgezet.

 

moet wel zeggen dat ik erg blij ben dat ik de lucht niet direct van buiten haal, buiten was het net 29graden, en om de tent maar 22 graden, een huis koelt de lucht gelukkig een beetje.

 

ik reken ook ongeveer 8 weken vanaf 12/12, kan een weekje eerder of later zijn.

ik houd in grote lijnen het aptus "expert" schema aan, dus ik werk met losse p-boost en k-boost, werkt perfect en is een stuk logischer dan het "gevorderd" schema. wel moet je in beide schema's topbooster gebruiken, maar dit heb ik niet gedaan omdat je ray-jets dan eerder verstoppen, in ruil daarvoor ben ik vandaag begonnen met green sensation toe te voegen in lichte vorm.

 

ik volg het schema gewoon vanaf 12/12, wat zij ook als "bloei" zien.

 

heb nog geen andere spulletjes gehaald voor die onderste bladeren, het is al een weekje stabiel kwa kleur dus blijkbaar doe ik het goed.

 

heb de spint blijkbaar ook goed uit kunnen roeien want ik kan geen 1 beestje of eitje vinden, ga dus vanaf nu ook niks meer spuiten, mochten er toch ergens wat eitjes liggen en uitkomen, dan wens ik ze veel succes met fokken, mijn oogst zal er niet onder lijden aangezien ik niet meer zo lang hoef.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je geeft P en K apart, en dan geef je green sensation ?

 

Green sensation is toch gewoon de PK boost van Plagron mineraal of niet ?

 

Kun je kijken wat er op staat bij de ingredienten van de P en K component van Aptus ? Pure fosfor geven kan namelijk alleen dmv fosforzuur, alleen het lijkt me sterk dat je dit gebruikt als pure stof, dit zou dan in een gebufferde versie aangeleverd kunnen worden met KOH, dan heb je meteen een pH buffer in je voeding zitten tegen mensen die niet kunnen kweken, maar pure P en K apart zonder andere mineralen er bij geeft problemen, ook met expert kwekers. pH kun je meten, maar de meeste mensen titreren hun voeding niet om de buffercapaciteit te berekenen. Ik ook meestal niet. :P

 

Voor spint zou ik je aanraden om een zwavelverdamper te kopen. Ik zou er 2 ophangen in jou tent, zet deze iedere week de eerste 4 weken een uur aan, afzuigers uit (kleintje heel zacht voor geur). Zwenkventilatoren aan. Werkt preventief fantastisch (schijnbaar). Heb er zelf Thrips mee weggejaagd.

 

Uiteindelijk moet alles gewoon uit je voeding komen zonder gekke flesjes. Dus je kunt best PK toevoegen via basisvoeding EN extra P boost EN extra K boost EN green sensation, maar waarom ? Je kunt je planten ook een PK overdosis geven door ze gewoon geen stikstof meer te geven...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

P-Boost

Krachtige bloeistimulator

Planten hebben in de bloeifase een grote behoefte aan fosfor. P-Boost bevat fosfor en linksdraaiende aminozuren. P-Boost is volledig wateroplosbaar en laat geen residuen achter.

P-Boost is een organo-mineraal product dat uitblinkt door de opneembaarheid van de bloeibevorderende actieve stoffen. P-Boost heeft een krachtig stimulerend effect op het bloeiproces en stimuleert tevens de productie van proteïnen, fytohormonen en vitamines. Met de P-Boost haalt u in de bloeifase een optimaal rendement zonder risico van verstoppingen.

Voordelen

Organo-minerale bloeistimulator

Stimuleert knopvorming

Stimuleert vruchtvorming

Verbetert de productie van proteïnen, vitamines en fytohormonen

 

Tips & Trucs

P-Boost is volledig wateroplosbaar en zorgt niet voor verstoppingen in

druppelsystemen.

Vervang de Super-PK door de P-Boost voor een nog beter resultaat.

De P-Boost heeft een minimaal effect op de pH en EC van de

voedingsoplossing.

 

Samenstelling

P-Boost bevat linksdraaiende aminozuren, fosfor en organische stikstof.

 

Toepassing

Gebruik P-Boost vanaf knopvorming tot de 6e week bloei.

Gebruik 30-50 ml P-Boost per 100 liter water.

Schudden voor gebruik.

Volledig wateroplosbaar

Laat geen residuen achter in druppelsystemen

 

 

 

 

K-Boost

Krachtige afbloeistimulator

Planten hebben in de afbloeifase een grote behoefte aan kalium. K-Boost bevat kalium en linksdraaiende aminozuren. K-Boost is volledig wateroplosbaar en laat geen residuen achter.

K-Boost is een organisch product dat uitblinkt door de opneembaarheid van de afbloeibevorderende actieve stoffen. K-Boost heeft hierdoor een krachtig stimulerend effect op het afbloeiproces en verhoogt de opbrengst en kwaliteit. Met K-Boost haalt u in de afbloeifase een optimaal rendement zonder risico van verstoppingen.

Voordelen

Organo-minerale afbloeistimulator

Verstevigt eindproduct

Opbrengstverhogend

Verbetert kwaliteit

 

Tips & Trucs

Gebruik K-Boost gedurende de laatste twee weken voor een keihard

eindproduct

De K-Boost heeft in een iets hogere dosering een nog beter effect.

Probeer eens een dubbele dosering van 100ml/100l.

K-Boost is volledig wateroplosbaar en zorgt niet voor verstoppingen in

druppelsystemen.

De K-Boost heeft een minimaal effect op de pH en EC van de

voedingsoplossing.

 

Samenstelling

K-Boost bevat linksdraaiende aminozuren, kalium en organische stikstof.

 

Toepassing

Gebruik K-Boost vanaf de 5e week tot en met de 7e week bloei.

Gebruik 30-50 ml K-Boost per 100 liter water.

Schudden voor gebruik.

Volledig wateroplosbaar

 

Laat geen residuen achter in druppelsystemen

 

kon op google geen etiket van green sensation vinden, de reden dat ik probeer of dit werkt icm met wat ik al geef is, dat ik nog 4 liter van dit dure spul heb staan, liever proberen om het te gebruiken dan weg te gooien ofzo. maar het is zoiezo geen pk13/14, omdat ik geen topbooster gebruik wat wel in het schema staat vervang ik deze voor de green sensation, maar zoiezo maar in zeer lichte dosis, kijk wel wat er gebeurt. kan ook nog de 2na laatste week enkel green sensation geven en daarna een weekje water.

 

 

heb trouwens ook gewoon rondjes gedraaid met enkel hypro A en B, waar dus in principe vanalles in zit, maar dan had ik nu al zware tekorten gehad, en enkel de ec omhoog doen dan krijg je weer een overschot aan stoffen die je niet nodig hebt in deze periode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Green sensation is gewoon PK meststof.. met nog wat extra's.. wat precies weet ik niet. Dus beetje dubbel op om dan ook nog p boost en k boost mee te gaan geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ the brick, lees was er staat:

 

kon op google geen etiket van green sensation vinden, de reden dat ik probeer of dit werkt icm met wat ik al geef is, dat ik nog 4 liter van dit dure spul heb staan, liever proberen om het te gebruiken dan weg te gooien ofzo. maar het is zoiezo geen pk13/14, omdat ik geen topbooster gebruik wat wel in het schema staat vervang ik deze voor de green sensation, maar zoiezo maar in zeer lichte dosis, kijk wel wat er gebeurt. kan ook nog de 2na laatste week enkel green sensation geven en daarna een weekje water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oja deze liep ook nog:

 

rodney: 5850

racker: 7200

cannabusiness: 8666

krizizz:6125

orientalsmoking:6391

bolluhhaze: 7575

chriet: 7488

wietjeuh: 7650

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realistisch gezien ongeveer 6480 gram...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rodney: 5850

racker: 7200

cannabusiness: 8666

krizizz:6125

orientalsmoking:6391

bolluhhaze: 7575

chriet: 7488

wietjeuh: 7650

keesthemad: 6480

 

optellen.. delen.. ik zou er tevreden mee zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja ik lees wat er staat. Maar weet uit mijn hoofd .. staat ook op het etiket dat green sensation een P en K mestof is..

Idd niet in de verhouding 13/14. Maar is wel degelijk een pk meststof... waarbij jij ook nog los P en K meegeeft..

Dus ik ben benieuwd... Meeste topboosters zijn trouwens gewoon P en K meststoffen hoor..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Haha ja ik lees wat er staat. Maar weet uit mijn hoofd .. staat ook op het etiket dat green sensation een P en K mestof is..

Idd niet in de verhouding 13/14. Maar is wel degelijk een pk meststof... waarbij jij ook nog los P en K meegeeft..

Dus ik ben benieuwd... Meeste topboosters zijn trouwens gewoon P en K meststoffen hoor..

 

 

houd die gedachte even vast..

 

waarom staat er dan in het schema bij expert EN gevorderd, zoiezo een pk of losse p en k in het schema, en daarnaast topbooster. als het allemaal 1 pot nat is en er zit geen verschil in waarom doen ze dat dan?

 

ik laat de topbooster achterwege, en vervang die voor wat green sensation.

ik heb gemerkt dat green sensation zoiezo het droge stof gehalte doet toenemen. vandaar dat ik (ik val in herhaling) gemiddeld 24 tot 28 % droge wiet overhoud.

 

en blijkbaar heb je nog steeds niet goed gelezen, ik stel voor om de 2na laatste week enkel green sensation te gebruiken, dus dwz de p en k boost zoiezo dan niet meer gebruiken, de p-boost gebruik ik zoiezo nog maar 1 week!

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

 

dag 34 12/12

dag 24 bloei

temp max: 31,0 met 15 lampen aan

 

vandaag een vat aangemaakt met op 300 Liter water:

 

45 mL regulator

100mL P-boost

100mL K-boost

1100mL hypro A

1100mL hypro B

90mL Fulvic blast

100mL Green sensation

 

dat resulteert in ec 2.20, ph 6,1.

 

wellicht dat ik het volgende vat een hogere ec (2.4 ofzo)hanteer, en dan ook de laatste keer P-boost meegeef. en dan rustig afbouwen. kleur is er nog niet op achteruit gegaan, en nog steeds geen verbrande bladeindes, hier en daar een plant met 1 geel blad..

 

ik zou eigenlijk 150 P en 150 K moeten doen maar dat word dus opgevangen door 100mL green sensation.

 

foto's over een paar dagen, 't verschil moet wel zichtbaar zijn he :P

 

ik zal aan het einde ook eens berekenen hoeveel euro's voeding en toevoegingen er in totaal doorheen zijn gegaan, denk dat dat reuze meevalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

topbooster van aptus is GEEN voeding en dus niet ec verhogend

 

wat doet green sensation.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 100mL green sensation liet de ec van 2.10 naar 2.20 gaan

 

wat het precies doet, daar kan ik geen antwoord op geven, als je dat echt wilt weten moet je plagron een mailtje sturen omdat ze niet veel los laten over wat erin zit op het etiket zelf.

 

P-boost? neem aan dat je K-boost bedoeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik bedoelde kboost maar ik heb t al uitgegumd

 

maar als green sensation je ec verhoogd dan veranderd het dus wel je samenstelling en wordt de boost verkleind....

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ik bedoelde kboost maar ik heb t al uitgegumd

 

maar als green sensation je ec verhoogd dan veranderd het dus wel je samenstelling en wordt de boost verkleind....

 

 

ec van 2,1 of 2,2.. who cares..

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij staat er precies op wat er in zit en als je het mij vraagt is dat door elkaar heen

gooien van voedingscomponenten op het einde van de kweek een beetje nutteloos. En dan

ga ik kijken naar de verhouding procentueel tussen dat het fout of goed gaat en dan merk

ik uit ervaring dat het vaker slecht gaat dan goed. Dus dan kan je het mijn inziens beter

laten. Maar wij kwekers zijn de meest eigenwijze fuckers die er zijn en vinden iedere kweek

weer het wiel uit dus ik zou zeggen lekker doen en kijken wat er gebeurd. Kan ook fun zijn

toch?

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

ec van 2,1 of 2,2.. who cares..

 

en net wat je zegt, K-boost pas laatste 2 weken (allerlaatste week enkel water) heb uitgerekend dat ik nog ongeveer 3 weken moet, dus dat klopt wel. volgens het aptus schema staan ze 9 weken op 12/12. ik hoop op 8 weken ongeveer uit te komen, dus loop nu ongeveer gelijk, wellicht paar dagen voor op het schema, ze gaan vrij hard vind ik zelf, dus dan moet je anticiperen op je schema. schema volg ik in grote lijnen maar dat wil niet zeggen dat ik PRECIES doe wat er op staat.

 

ik ben geen mongool die klakkeloos ff 300 mL op 300 Liter water green sensation toevoegd, ik kijk goed naar wat er gebeurd, start met een lichte dosis, en dit voer ik wat op. dat heb ik tot nu toe in deze kweek met elke toevoeging gedaan.

 

ieder z'n eigen ding, voorlopig kan ik geen recent topic vinden met een vergelijkbare kweek waar het heel veel beter gaat.. (wow echt eigendunk die amnees) of je moet even een foto van je eigen planten laten zien rodney?! begreep dat die ook lekker hard gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees: dit zal een goed opbrengende ronde worden.... met zo een tentje zou ik wel in mijn behoeften kunnen voorzien :P

 

Ben je van plan steeds pp te nemen of komen er nog andere soortjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Amnees: dit zal een goed opbrengende ronde worden.... met zo een tentje zou ik wel in mijn behoeften kunnen voorzien :P

 

Ben je van plan steeds pp te nemen of komen er nog andere soortjes?

 

 

dat ligt aan de markt, komende half jaar is iedereen nog wel voorzien van goedkoop verkrijgbare haze dus wil daar het liefst niet mee gaan leuren, wellicht nog nlx ofzo, maar ik ben toch wel erg te spreken over wat er nu staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...