Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wernard Bruining

Zelf medicinale wiet olie maken

Recommended Posts

Update 16.00

 

Et Voila

 

gallery_4702_9315_2056609.jpg

 

gallery_4702_9315_1405584.jpg

 

7 ml pure olie.

 

Nu ga ik me verdiepen hoe ik het het beste tot mij kan nemen :verrygood

 

Groetsels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit er fantastisch uit Dennissie.

Geniet ervan :verrygood

 

Iemand al een antwoord kunnen verzinnen over mijn vraag van maken wietolie direct in de olie ipv via alcohol ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga dat toch ook eens proberen.

 

Is het voor de pro's niet interessant om de alcohol weer op te vangen? daar moet toch wel iets voor zijn zou je denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoiets? :wOOt

gallery_12078_5609_1281524.jpg

Maar pro's ken ik niet hoor,alleen liefhebbende amateurs. :verrygood

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar dan met slangen die lang genoeg zijn he aad? :wOOt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hihi.

Als je niet ineens met je voetjes in het ijswater wil staanfreddo2.gif,kan dat weleens verstandig zijn ja. :verrygood

Ach,we live and learn. :wOOt

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga als mijn oogst is gelukt proberen olie te maken van de knipresten die ik overhoud. Dus niet alle plantdelen maar wel de kleine blaadjes uit de toppen.

 

Zou het uitmaken of je 96% of 99% alcohol gebruikt? 99% is te maken uit 96% als je bitterzout (magnesiumsulfaat) in de magnetron doet en dit gebruikt om je alcohol te drogen.

 

Hoe droog is jullie plantmateriaal voordat jullie de extractie doen? Ik kan me namelijk voorstellen dat je een betere extractie krijgt als er een minimale hoeveelheid water aanwezig is. Laten jullie het gewoon aan de lucht drogen of leggen jullie het in een luchtdichte kist met bijvoorbeeld vochtvreter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verwarring :verrygood

 

Mijn slijter kan 96% alcohol leveren voor nog geen € 30,00 ?? Het is van een slijter en hij levert het aan mensen die hun eigen likeur willen maken , klinkt goed alleen die accijns hé zou dus eigenlijk niet mogelijk kunnen zijn in NL want voor de rest lees ik dat de prijs rond € 60,00 moet zitten. Oh ja het gaat om 1 liter.

 

2e verwarring

Dennissie laat zijn wiet 3 minuten trekken

Wernard heeft het nu over 15 minuten maar in het begin van dit topic over 2 dagen

ergens anders in het forum lees je tijden van 2 uur tot zelfs 1 week

??

Op dit moment ben ik geneigd natuurlijk de laatste handleiding van Wernard te volgen maar kan iemand enig licht werpen op deze verschillende "trektijden" . Ik neem aan dat iedereen zoveel mogelijk canaboiden uit zijn wiet wil halen dus blijft er nu niet teveel achter na "slechts" 15 minuten

 

Grtnx Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

aangaande de 2e verwarring heb ik hier mss nog wat nuttige info.

mijn mening is dat er voor medicinaalgebruik wel wat plant mee gerokken moet zijn.

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Weetje :verrygood

 

Hoe lang zou jij dan aanraden om te trekken ?

 

-edit- Ben net de alcohol wezen halen incl. de babyflesjes (gaan maar tot 250cc, welk flesje ik ook nam).

De alcohol is van Royal Prima Feinsprit 96%. Valt weinig tot niets over te vinden op internet behalve onderstaande afbeelding

96% Alcohol

 

Kweet dus nog niet of deze consumptie geschikt is of niet maar volgens de slijter wel dus daar vertrouwen we maar op nietwaar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben nu 3 dagen bezig de olie te maken .

10gr. NDB in 200CC Alcohol en 15 min heftig geschud. Daarna via trechter en koffie filter in babyflesje.

eerste 2 dagen zonder pompje en slecht 25cc verdampt

gisteren een luchtpompje gescoord en nu 12 uur later al 150cc verdampt.

van die 12 uur waren er 8 zonder de flesverwarmer aan !!!

 

DUS het luchtpompje blijkt essentieel voor de snelheid van verdampen meer nog dan de flesverwarmer.

 

Ik hou jullie op de hoogte als dit zo doorga neem ik om 24:00 klokslag mijn eerste olie ervaring ;)

gaan we vrolijk het nieuwe jaar in

 

verder iedereen een voorspoedig 2011 gewenst en dat we met zijn allen in goede gezondheid in 2011 door mogen gaan met growen en blowen :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou graag zo veel mogelijk olie willen maken, met zo min mogelijk alcohol,

dmv een Pollinator te gebruiken. Wie heeft er goede tips?

 

Ik heb de Pollinator maximaal laten draaien om zo veel mogelijk kristallen te

verzamelen. Stel, ik heb 100g skuff liggen, hoeveel alcohol heb ik daarvoor nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal, heb je voor 15gr wiet 300ml nodig.

peace red68 :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ik voor 15g wiet 300cc nodig heb was mij al duidelijk, red68.

 

Wellicht dat ik ook diezelfde ratio moet aanhouden, maar misschien

dat Wernard of een andere expert daar iets meer over kan vertellen.

 

Ik zal niet de eerste zijn die dit wil proberen.

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

had 400ml op 15 gr blad afval.

na een uurtje prutelen andere 100ml erbij gedaan.

sukses en gezond 2011.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij heeft het over skuff, dus alleen de trichomes. Ben ook wel benieuwd.

ja weet het.

zijn moeilijk te vinden meer als 250ml vindt je niet vlug.

ik laat mij wiet of bladafval normaal een kwartiertje trekken.

mijn blad afval en wiet bewaar ik wel koud, namens de alcohool ook.

lekker koel in de frigo.

denk wel dat het meeste van de hars; thc wel ingetroken is.

denk met skuff gelijk.

doe ook maar wat ik lees; heb wel onder vonden als ik warmer dan 45gr stook wordt ik stonet van de olie.

geweldig tegen mijn morfine.

peace red68 :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ga er maar een bijgooien tot verzadiging :wave:

 

Ik denk dat je er best wel veel in kunt oplossen, het blijft tenslotte ook opgelost als je de alcohol grotendeels verdampt en blijft het behoorlijk vloeibaar. Je hebt met een geconcentreerde vloeistof wel meer filtreerverliezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

toffe topic! Waardevolle info ;)

 

hoe zit het gebruiksgemak vs. kwaliteit van het olie maken met een Soxhlet t.o.v. de Wernard methode :P

Komt er veel meer bij kijken met een Soxhlet, met name qua veiligheid?

Weegt de investering op tegen de besparing van alcohol?

Hoeveel kwaliteit verschil is er tussen beide methodes?

 

 

salu2

Pierre Paf

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren ff een update,

 

Mijn olie is klaar . Dwz in laten dikken tot "drap" toen olijf olie erbij (8ml). 10 min terug in de flesverwarmer af en toe stevig roeren en gieten in 10 ml pipet flesje.

 

Maar helaas :wave: het effect is minimaal. Vanochtend wel redelijk (2 druppels) vanmiddag weer 2 druppels (niet gemerkt) zonet 4 druppels maar helaas niets ;).

 

Tevens op mijn zwager met recente gordelroos geprobeerd maar eerst 2 druppels onder de tong en 3-4 druppels op de buik in gordelroosregio. Toen hij na 1 uur aangaf niets te merken nog 3 druppels oraal gegeven maar 2 uur later niets... Geen pijnverlichting zelfs niet een lichte high en hij heeft al zeer lange tijd geen cannabis ervaring meer dan zouden 5 druppels in 1 uur toch wel moeten inslaan).

 

Wat is er fout gegaan ? Zijn er meer gebruikers die meerdere druppels nodig hebben willen ze het effect merken ?

 

Of zal mijn olie te slap zijn, met andere woorden een te laag THC gehalte in de wiet ? Ik heb niet mijn beste kwaliteit genomen (vervuild met beginnend zaadvorming dus een herma) maar het waren wel de toppen terwijl ik verslagen lees van geslaagde alcohol-olie puur alleen van knipafval ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal goede vragen pierre. Bij cannalytics testen kwam de bho er sterker en zuiverder uit. Als je daar een duppeltje van op je jointje laat vallen kruipt het tot aan je filter mee. Alcohololie loopt niet zo mooi en laat ook meer residu achter. Er komt meer mee dan alleen de cannabinoiden, en dat zou vanuit medicinaal oogpunt zelfs gunstig kunnen zijn. Je houdt daardoor dus qua volume ook meer olie over in mijn beleving, maar wel onzuiverder.

 

Voordeel van alcohololie is dat je je alcohol kunt terugwinnen, want net als gas is dat relatief een kostenpost. Een litertje pure alcohol kost toch snel zo'n 30 euro. Als je daar minimaal 70-80% van kunt hergebruiken is dat een voordeel. Bij alcohololie werk je warm: ook bij een soxhlet verwarm je uiteindelijk de vloeistof. De extractie is zowel bij de "week" methode als de soxhlet extractie koud, maar het indampen gebeurt met warmte. Bij BHO zelfs superkoud en deze verwarm je ook niet meer boven kamertemperatuur. De BHO bevat daardoor meer zuren dan alcohololie, dat kunnen we ook aan de cannalytics testen zien.

 

Verder is het ook persoonlijke smaak. Ik neig naar een voorkeur voor BHO van toppen (niet van skuff) om te roken, daar zit het meeste body in en is het meest zuiver (mits je gas goed is). Dat laatste (het gas) is de enige onzekere factor bij bho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe ronde nieuwe kansen. NU mijn vorige olie oogst eigenlijk mislukt was. (Te weinig effect dus of de herma heeft te weinig cannaboiden in zich of teveel verdunt ) :wave:.

 

Nu 15gr NDB genomen maar dan gewone mooie toppen van mijn tuin plantje (was net iets over de 15gr dus dat is gelijk compleet op ) op 275ml alcohol (in mijn babyflesjes past geen 300ml ) en 7-8 minuten laten trekken. Kleur is veel lichter dan vorige keer die 15 minuten getrokken had. Staat nu netjes te borrelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Een litertje pure alcohol kost toch snel zo'n 30 euro.

 

Volgens Nederlandse maatstaven mag je er wel €50 bij optellen ivm de accijnzen voor een litertje 96% v/v pure ethanol. :wacko:

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope niet meer ben bezig met bij de slijter gekochte alcohol voor nog geen €30,00

 

zie ook : post 208 en vooral 210 in dit draadje.

Om het makkelijk te maken :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...