Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wernard Bruining

Zelf medicinale wiet olie maken

Recommended Posts

ik heb hier vrijwel dagelijks mee te maken zeiksnor,

en bij vrijwel alles wat ik met een ander doe

geld een mondelinge of schriftelijke geheimhoudingsverklaring.

over elke schets of krabbel of brabbel heerst mijn auteursrecht en publicatierecht tot het moment van opdrachtgeven,

tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

dat zal normaal wel zo zijn. maar niet bij wiet olie

 

daar maakt het geen pepernoot uit wie het verteld of door geeft.

 

ik was ook alleen maar benieuwd naar waarom wernard dat zo doet ?

 

nou dat antwoord heb ik nou. maar dat wist ik al hoor

 

ik had er eigenlijk helemaal niet over moeten beginnen hoor. maar dat kan ik dan weer niet laten he.

ik ben regelmatig een heel vervelend ventje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé wat jammer ik dacht even dat je het begon te begrijpen, wat je nu allemaal weer schrijft, daar ga ik niet stuk voor stuk op reageren hoor.

Dat is te warrig en te emo aan het worden en geeft vooral aan waar je zelf mee bezig bent.

 

Nou vooruit eentje dan, ik geef altijd credit aan Rick Simpson in mijn artikelen en op mijn website, hij wordt daarin herhaaldelijk genoemd dus hoe je erbij komt te beweren dat ik dat niet doe?

 

Voorlopig ben jij degene die in een toppic dat ik gestart bent de deskundige loopt uit te hangen en met allerlei hele en halve beschuldigingen over mij aankomt zetten om je eigen handelen te rechtvaardigen.

Waar het hart vol van is loopt de mond van over.

Wat je zegt dat ben je zelf luid een oude volkswijsheid.

 

I rest my case

Lijkt me beter om met deze conversatie te stoppen, het niveau daalt ..........

Chill man, neem nog een drupje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het niveau was al gedaald voor de discussie. en ik begrijp dat jij op veel niet wil reageren.

 

en je noemd rick simpson wel, maar een paar pagina,s terug. en als je dan toch vind dat de bron erbij vermeld moet worden, als specifiek dat stuk over genomen wordt. hoord rick zijn naam er hier toch ook bij te staan ?

 

anders lijkt het net of dat jij de bedenker bent van alles. als iemand anders het over zou nemen en ergens anders zou plaatsen.

en dat duid op jatten ! of ging het alleen maar om de manier ? en deze keer niet over de olie ?

 

nee het zou je sieren als je nou eens je eigen naam weg liet en die van rick simpson er bij deed.

 

en kan je mij ook uit leggen ? waarom ik hele of halve beschuldigingen over jou moet plaatsen om mijn eigen handelen te moeten rechtvaardigen ?

 

ik heb helemaal niks maar dan ook niks met jou te maken ! ik help alleen maar omdat ik graag mensen en dieren help en een betere wereld wil. en daar hoeft mijn naam niet bij te staan hoor.

en heb ik jou ook niet voor nodig omdat te rechtvaardigen :D

 

Chill man, neem nog een drupje. maar probeer deze keer eens een druppeltje puur of 1:1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bad form zeiksnor.

 

Ook op een forum wordt bronvermelding op prijs gesteld en dat is verre van onredelijk.

 

Dat is het laatste wat ik er over in dit topic van je wil horen. Serieus. Geen woord meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn...Net nu ik me wil gaan verdiepen in de olie lopen de topics spaak... :D

 

Misschien tijd voor een aparte olie sektie met Weetje als mod?

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb helemaal geen problemen met een draad over olie, integendeel. Ik vind echter wel dat dat een evenwichtige draad moet zijn en geen fanatieke, bijna religieuze kruistocht tegen de ongelovigen. Je doet de goede zaak geen goed door niet open te staan voor kritiek en als je alle zorgen over ethiek en toepassing naast je neer te leggen. Wat dat betreft juich ik Wernards publicaties alleen maar toe. Ook Wernard gelooft niet in een almachtig medicijn (verbeter me als ik je fout interpreteer Wernard), maar wel in een zeer krachtige stof die aantoonbaar goede effecten geeft in een aantal gevallen. Negeren van de wetenschap komt dicht tegen haarlemmerolie en kwakzalverij aan. Gelukkig komen er steeds meer (goede) wetenschappelijke publicaties beschikbaar over olie.

 

Als moderators zijn we ook verantwoordelijk voor de goede sfeer op het forum en in een dergelijk waardevol topic hoort dit soort gekissebis niet thuis.

 

Ik heb het oude topic inmiddels weer geopend maar we houden het scherp in de gaten. Vanaf nu weer een open, respectvolle discussie over dit belangrijke onderwerp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dennissie-

t loopt toch bijna gesmeerd hier? :D

 

Soms moet er ff een hobbeltje geeffend worden,

en dat is ook niet vreemd.

passie,geestdrift en bevlogenheid kunnen soms wat uit de bocht schieten,

en opvattingen over de breedte van de bocht zullen blijven verschillen.

 

En dat blijkt des te meer, op t moment dat ik probeer te omschrijven aan de overheid

hoe ik het als mijn burgerrecht zie( soms zelfs mijn plicht) om olie te mogen maken.

Wat een krampachtigheid kleeft er dan aan dit onderwerp !!!!!

En diezelfde spagaathouding voel ik als ik iemand zie waarvan ik denk dat die wel eens olie zou kunnen proberen,

help ik dan een medemens of speel ik dan de "pusher"???

 

Ik kan daar woedend van worden,

zo onbesproken het onderwerp soms moet zijn.

En vanuit dat perspectief kan ik de breedte van zeikkies bochten soms wel wat nuanceren. B)

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo en nu terug naar de oorsprong van het hele verhaal:

extractie.

 

hier iets om weer terug te komen op het topic.

HEXAAN

 

Groeten Zb :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wazzup schreef: Ook Wernard gelooft niet in een almachtig medicijn

Ik begin altijd met te vertellen dat synthetische medicijnen slechts bij 50% van een populatie goed werken, bij de andere 50%v werkt het medicijn minder tot helemaal niet. Immers ieder mens is anders. Ik neem aan dat dit bij wietolie ook zo is. In de praktijk merk ik dat het bij 50% goed werkt en bij de andere 50% minder tot niet, al heeft dat wel verschillenden oorzaken.

 

Het kan zijn lichamelijke variatie, maar ook de geestelijke instelling speelt een grote rol. Je hebt mensen die er absoluut niet tegen kunnen hun greep op de zogenaamde werkelijkheid te verliezen, ze zijn wars van enige verandering in denken voelen, zien of ervaren. Anderen hebben er blijkbaar (onbewust) voor gekozen om hun ziekte te ondergaan om er van te leren en saboteren (onbewust) hun genezing.

 

Je kunt uiteraard over deze laatste conclusie strijden, maar het helpt wel om mensen dit van tevoren te zeggen zodat ze niet met te hoog gespannen verwachtingen olie gaan gebruiken. Ook voorkom je zo dat mensen er niets voor willen doen en denken "als ik die olie maar slik dan komt alles wel goed".

Bij cannabis als medicijn is juist een actieve, assertatieve instelling van de gebruiker wenselijk. Je moet zelf uitzoeken of en hoe het voor je werkt. In welke dosis en op welke tijd je het moet gebruiken.

 

 

Interessant dat verhaal over die Hexaan.

Er zijn echter wel patienten die slecht tegen aardolie producten kunnen.

Met name zij die ziektebeelden hebben als gevolg van het werken met oplosmiddelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hexaan nooit gebruiken ivm toxiciteit op lange termijn speciaal voor het zenuwstelsel.Bij Hexaan is dat groter dan bij ethanol.Hexaan kan ook vervuild zijn.

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf woon ik in Rotterdam dus even naar Belgie voor een fles alcohol is niet echt een optie. Ben dus bang dat Wodka de enige oplossing voor mij is.

Heeft iemand ervaring met een bepaald merk of moet ik gewoon voor diegene gaan met het hoogste percentage alcohol erin ? (B.v. Hooghoudt zal geen optie zijn bevat "slechts" 40%).

2e reden om (nog) niet helemaal naar Belgie te rijden is dat ik niet weet of wietolie wel de oplossing voor mij is. Wel weet ik dat het nuttigen als thee met mijn huidige soortje (NDB) niet te doen is. Dit is zo bitter dat het drinken ervan mij steeds meer gaat tegenstaan zo erg dus dat ik het steeds vaker niet binnen kan houden. :D

 

Ik hou me aanbevolen voor tips.

 

Grtnx Tourtje (weer alive and kicking na lange afwezigheid B) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel...

 

Vandaag eindelijk aan het brouwen geweest.

 

Via een drogist op het net alcohol besteld. Van het merk Tendo 96% ZUIVER alcohol. Na lang zoeken eindelijk aan de alcohol gekomen,alleen een beetje prijzig (8,50 euro per flesje met 120 ml inhoud) maar dat is niet belangrijk,ik konn u eindelijk starten.

 

Eerst 2 sokjes gemaakt waarvan 1 met 15 gram topafval,en een ander sokje met 8 gr.Sannies Jack en 7 gr. Dabney Blu.

Toen 2 flesjes alcohol in een glas gedaan waarna ik de sokjes 1 voor 1 heb laten trekken (3 minuten elk) Daarna de sokjes goed uitknijpen zodat er nagenoeg geen druppel achterblijft.

 

Daarna de alcohol thee overgegoten in een longdrink glas en dat glas in een babyfles verwarmer gezet. Temperatuur varrieert tussen de 33 en 37 graden.

 

Nu maar wachten tot de alcohol verdampt is.

 

Foto van het eindresultaat plaats ik als het klaar is,tenminste...als het allemaal lukt..Tis mijn eerste keer.

 

Duimen maar.

 

Groetjes

Dennissie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehh Dennissie,

 

ik wil geen spelbreker zijn maar weet je ZEKER dat je Alcohol heb die voor consumptie geschikt is ? Wat ik hier gelezen heb ik de alcohol via een apotheek/drogist bijna altijd de verkeerde . Welliswaar goedkoop maar wel gevaarlijk.

Check nog ff voordat je de olie neemt :verrygood

 

Grtnx Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed lees (Tendo en kleine flesjes), dan heb je de verkeerde. Prima geschikt om overal op te smeren, maar niet om te consumeren of roken.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn van Tendo verschillende soorten alcohol in de handel. Die hele dure is vrijwel zeker de juiste overigens - deze dus! De andere soorten alcohol hebben ook een waarschuwing: "Niet voor inwendig gebruik" - dat heeft deze dus niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo leer je elke dag wat bij :verrygood

 

De enige die ik van Tendo had gevonden was die die niet geschikt was voor consumptie.

 

EmTee

-EDIT- beetje olijfolie-getrokken wietolie onder de tong maakt een verkoudheid trouwens een stuk draaglijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites
er zijn van Tendo verschillende soorten alcohol in de handel. Die hele dure is vrijwel zeker de juiste overigens - deze dus! De andere soorten alcohol hebben ook een waarschuwing: "Niet voor inwendig gebruik" - dat heeft deze dus niet.

 

Dit zijn dan ook de flesjes die ik gebruik. :verrygood

 

Update: na 8 uur is ongeveer de helft van de alcohol verdampt.Het begint ook al donkerder te worden.Alleen zit ligt er op de bodem een grijze massa...Is dit zoals het hoort?

 

Morgen fotoos.Of het nou lukt of niet. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoor zo gaat die goed,

je kunt m vanacht ook uitzetten

en morgen weer doorgaan.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even nog op het late uurtje een nadenkertje voor de heren oliefabrikanten onder ons (Weetje en Wernard lees je mee :verrygood ).

 

Is het niet mogelijk om de wiet direct voor, laten we zeggen 1 uur, te koken of te verwarmen direct in olie i.p.v via alcohol ?

 

Dus zeg een aantal gram vergruisde wiet in een aantal cc olijfolie en dan maar laten pruttelen. Later de wiet eruit zeven en als het goed is, volgens mijn redenatie, zou je een vorm van wietolie hebben . Gezien dat THC en andere canaboiden het beste oplossen in vetten krijg je mischien nog een sterkere kwaliteit ook.

 

Of praat ik nu complete onzin met deze redenatie ?

 

Ik hoor het wel

 

Grtxn en prettige avond verder Tourtje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gistere om 10 uur savonds de stekker eruit getrokken en vanmorgen 8 uur weer ingeplugd.The quest for oil continuis.

 

Rond de 60% is verdampt.... :verrygood

 

Ik heb voor de eventuele verdunning walnoot olie gehaalt.

 

Welke verhouding moet ik toepassen? Of helemaal niet verdunnen?

 

Groetsels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 2 uur.

 

De laatste cm alcohol is bezig aan het verdampen.

 

gallery_4702_9315_2151770.jpg

 

gallery_4702_9315_515988.jpg

 

gallery_4702_9315_2359058.jpg

 

Duimen dat het goedkomp :verrygood

 

Niemand tips over het aanlengen van de olie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat zelf tegenwoordig nog net genoeg alcohol erin zitten,dat het nog net druppelbaar is.

Gelijk goed voor de conservatie en er is dan ook geen vermenging meer nodig met andere oliën.

Zie ik daar wat vaste deeltjes trouwens?

Als dat zo is het misschien verstandig om een andere methode voor het zeven te gebruiken.

Ik doe het zelf met deze hennep koffiefilter :verrygood ,maar ik heb hier helaas nog geen Europese leverancier voor kunnen vinden.

Succes!

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 15.00

 

gallery_4702_9315_2293038.jpg

 

gallery_4702_9315_1708849.jpg

 

gallery_4702_9315_1907291.jpg

 

Nog een uurtje te gaan denk.

 

Niet aanlengen dus?.......

 

Ik bewaar het nu gewoon puur en naderhand is het toch ook nog verdunbaar neem ik aan?

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...