Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wernard Bruining

Zelf medicinale wiet olie maken

Recommended Posts

Guest elmanito
Is het ook mogelijk om het te extraheren met behulp van aceton?

 

Wie bent u????

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup

Dank voor de info, was meer dan ik verwachte B)

Heb moeite met het vinden van zuiver gas en een soxhlet en liter alcohol zijn niet schrikbarend duur hier.

Met een bescheiden budget moet je op de kleintjes letten, maar sluit BHO absoluut niet uit.

Gaat me in 1e instantie ook om medicinale eigenschappen dus zit ik met alcohololie voorlopig wel goed

 

 

salu2

Pierre Paf

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeg maar nee dan krijg je er twee. Dit gebeurt er met BHO als je het op een jointje gooit. Het woordt zeer vloeibaar en trekt driect je joint op. Je kan het "chinezen" op een zilverpapiertje en dat blijft dan vrijwel geheel schoon (zei de ouwe junk)

 

Hier TAW in actie, op een pure afghaan joint natuurlijk :wacko:

gallery_5211_628_12598.jpg

gallery_5211_628_205532.jpg

gallery_5211_628_351540.jpg

gallery_5211_628_263974.jpg

gallery_5211_628_19693.jpg

gallery_5211_628_201215.jpg

gallery_5211_628_136168.jpg

gallery_5211_628_140802.jpg

 

Ik heb zeer ervaren wietforum leden plat zien gaan in het park in Rotterdam na een hijs van zijn originele GGirl vaporizer

post-5211-1294349357.jpg

 

hehe dat was geklopte honey oil van pure shack buds B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben dit toppic begonnen op 19 november 2009 en sindsdien is er veel gebeurd. Wietolie heeft zich een plaats verworven in de Nederlandse mediwiet apotheek en ook een aantal mensen geïnspireerd tot produceren en propageren. Het wordt de hoogste tijd dat ik de productie methode upgrade, want die spa blauw flesjes gebruik ik allang niet meer.

 

 

gallery_7845_9096_1070604.jpg

Je hebt nodig:

1 of meerdere flessen ethanol of ethyl alcohol van een zo hoog mogelijk percentage 94-95% b.v.

Je kunt deze alcohol halen bij een supermarkt in België waar ze € 34,- per liter kost. Kijk op de websites van Delhaize of Carrefour voor de dichtstbij zijnde vestiging.Ter vergelijking in Nl betaal je al snel € 60,- als je het al kunt krijgen.

 

Een babyfles verwarmer en een babyfles, kort model.

Je kunt deze verwarmers goedkoop scoren op marktplaats.nl. Mijn favoriet is die van Phillips. De korte dikke babyflesjes kun je halen bij de HEMA. Ik raad de korte flesjes aan omdat je er goed in kunt roeren met een lange dessert lepel.

 

Een luchtpomp met slang. Te koop in iedere aquarium handel. Koop de dikkere kwaliteit luchtslang die past beter in het aluminium buisje

 

Een aluminium buisje. Te koop bij Praxis, buitenmaat 8 mm.

 

Een hoog (bier)glas of glazen voorraad pot zoals te koop bij de HEMA

 

Een pakje nylon sokjes. Te koop bij de supermarkt

 

Een leeg 10CC pipetflesje Te bestellen bij Plaza 33

 

Een eenvoudige trechter (niet afgebeeld)

15 gram wiet. Dit kan ook minder materiaal zijn bestaand uit kleine topjes en blad. Ik spreek over 15 gram omdat als je hier olie van maakt dat uitkomt op 2,25 gram pure olie. Genoeg om een flesje van 10 cc te maken met 2 gram pure olie. Dat is dus in de meest gebruikte 5x verdunning.

 

 

gallery_7845_9096_2673060.jpg

Span het sokje over het glas en vul dit met de fijngemaakte wiet.

 

gallery_7845_9096_474685.jpg

Knoop het sokje dicht en vul af met 300CC alcohol. Als regel houdt ik in CC 20 x het gewicht aan. Laat 5-10 minuten weken en beweeg het zakje af en toe op en neer als een theezakje

 

gallery_7845_9096_25783.jpg

Giet de nu groen gekleurde alcohol over in het baby flesje.

 

gallery_7845_9096_1122491.jpg

Plaats het flesje in de babyfles verwarmer. Knip de top af van de speen en steek hierdoor het afgezaagde aluminium buisje .Stop het lucht slangetje enkele cm.in het buisje. De speen voorkomt dat spetters olie uit het flesje ontsnappen tijdens het verdampen, die kunnen soms 10-20 cm hoog spatten.Het plastic slangetje bevat weekmakers die op den duur kunnen oplossen door de hitte en de alcohol vandaar het buisje.

 

Laat de alcohol in ongeveer 1-2 uur verdampen. In een centraal geventileerde keuken is dit geen enkel probleem, zet desnoods een raampje open of de afzuiger aan. Het beste kun je bij een lage temperatuur (max.34C.) verdampen, dan houdt je meeste cannabinoïden intact. Mensen als Rick Simpson verdampen met een rijstkoker op 78C. wat ook geen probleem schijn te zijn.Heb je meer als 15 gram wiet gebruikt en wil je dus meer alcohol verdampen dan kun je die telkens tussentijds bijgieten, maar dat had je wel begrepen hé?

 

gallery_7845_9096_1520551.jpg

 

Als de alcohol verdampt is houdt je als laatste een laagje water over, dat ziet eruit of je een asbak hebt omgespoeld. Dat is de 5-6 % water die in de alcohol zat. Laat die ook verdampen tot er een droge laag zwarte olie over blijft.

 

Vul het druppelaar flesje met olijfolie en giet dat in het babyflesje terwijl dit nog in de verwarmer staat. Als alles warm is mengt dit beter. Meng de olijfolie en de wietolie. Gebruik de olijfolie om de aan de wand aangekoekte wietolie los te krabben en te weken. Roer alles 10-15 minuten goed door elkaar tot je geen klontjes meer ziet.

Giet het mengsel over in het pipet flesje en gebruik hiervoor een trechtertje want zoals het op de foto gaat is nog niet zo eenvoudig!

 

Wil je sterke olie, b.v. om kanker te bestrijden (net zoals in "Run from the Cure") voeg dan zo min mogelijk olijfolie toe, net genoeg om de wietolie vloeibaar te krijgen en zuig deze op met een injectiespuit (zonder naald). Laat de olie in het spuitje afkoelen. De olie wordt dan een beetje stijf zodat ze in het spuitje blijft zitten.

 

gallery_7845_9096_1803109.jpg

 

Neem 1-2 druppels 1-3 keer per dag. Kijk hierbij in een spiegel zodat je de druppels kunt zien vallen en goed kunt tellen. De olie werkt in 15 minuten en blijft 4-5 uur werkzaam. Grote voordeel van druppelen is dat je de werkzame dosis zo goed kunt verdelen over de dag dat de bijwerking "high of stoned zijn" kan worden vermeden.

 

Mediwietolie kan bij mensen heel verschillend werken, ik ben zwaar onder de indruk van 2 druppels maar ik ben ook mensen tegen gekomen die er 8 innemen en niets merken en dat zijn dan geen verstokte blowers of zo!

 

Synthetische medicijnen werken goed bij 50% van een populatie, ieder mens is immers verschillend. Bij de overige 50% werken de medicijnen minder tot niet. Hetzelfde geld denk ik ook voor mediwietolie. Wel zijn er dan vaak ook andere reden waarom het niet werkt. Bij synthetische medicijnen slik je wat je wordt voorgeschreven. Bij mediwietolie dien je zelf uit te zoeken welke dosering het beste bij je past en wanneer je die dient in te nemen. Dat vergt een actievere instelling en die heeft niet iedereen. Verder vinden sommige mensen het doodeng als hun perceptie van de werkelijkheid veranderd en durven dan niet verder te gaan met de olie.

 

Je kunt de olie ook op de huid smeren of in een warm bad druppelen!

 

Mediwietolie is niet verslavend, je kunt het dank zij de olijfolie niet meer roken (het is dus in die zin geen rookbaar genotmiddel meer) en is volkomen onschadelijk. In 8000 jaar is nog nooit iemand aan cannabis overleden. Een vriendje van me heeft als test een half flesje ineens genomen, hij was twee dagen knetter high, dat wel, maar verder en ook daarna was alles ok. Met olie houdt je altijd controle en je raakt nooit in paniek of zo.

 

Maak mediwietolie, help jezelf en de mensen in je omgeving, wietolie is het ideale volksmedicijn!

Veel succes en plezier ermee!

 

Groene groet, Wernard Bruining

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met olie houdt je altijd controle en je raakt nooit in paniek of zo.

 

 

Groene groet, Wernard Bruining

mijn ervaring is dat zeer zeker wel kan. zeker als mensen nog nooit wiet gebruikt hebben en te veel olie in 1 x nemen. dit kan gebeuren als ze zonder begeleiding olie nemen.

 

als de olie gelijk in geslikt wordt kan het makkelijk een uur of langer duren eer het gaat werken, er kan dan gebeuren dat de mensen denken dat ze te weinig genomen hebben en nemen nog wat. waarna het eerste ook op eens begint te werken. en deze mensen worden dan te stoned/high voor de eerste keer. en kunnen zeer zeker de controle over hun gedachten en gevoelens kwijt raken.

 

het is daarom als nog nooit gebruiker van wiet heel verstandig om heel voorzichtig en laag in dosering te beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gezien het feit dat Wernard volgens voortschrijdend inzicht zijn methode continu update zou ik het bij een link naar zijn site laten, anders gaat ook deze versie een eigen leven leiden

Share this post


Link to post
Share on other sites
...hehe dat was geklopte honey oil van pure shack buds :D

 

Dank voor de toegift haha

Water loopt me in de mond, ziet er verrukkelijk uit ! :verrygood

 

 

salu2

Pierre Paf

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik daarom tegenwoordig glazen babyflesjes en silconenslang. Zal binnenkort een update van de methode plaatsen.

Groene groet,

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit artikel laat weer duidelijk zien dat plastic niet echt het goede materiaal is om je medicinale wietolie in te maken.

 

Onderzoek uit vrijwel alle kunststoffen komen hormoonverstoorders vrij

 

Namaste :rofl

 

Ik heb bijvoorbeeld ook altijd gehad dat frisdrank uit blikjes of glazen flessen me 10 keer beter smaakte als in de plastic flessen.

 

kennen meer mensen dit? Ik had een scheikunde leeraar die eens ter sprake bracht dat hij drank uit glas beter vond smaken dan uit plastic dus toen wist ik dat ik niet de enige was.

 

De glaze flessen van nutricia chocomel zie je ook bijna nergens meer, want die kochten wij altijd en smaakte het beste. Nu heb je die pakken en kleine plastic flesjes. Uit blik smaakt die nog steeds heerlijk. Maar glas is echt het beste verpakking als je het mij vraagt voor alle dranken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand ervaring met het behandelen van wratten met wietolie?

Mn doggie heeft er 2 waarvan er eentje lijkt groter te worden.... baasje ongerust! :)

 

En is het dan ook beter pure olie te gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, wietolie helpt bij mensen tegen wratten, effect is meestal te zien in enkele dagen tot een week.

Zal dus ook wel werken bij dieren.

 

Gewoon de olie opbrengen.

Eventueel eerst op een pleister druppelen zodat de olie langer op zijn plaats blijft.

 

Groene groet,

 

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Wernard :)

 

Gebruik je dan vermengde olie of pure?

Ik heb nl nog een flesje Double Fun wietolie staan maar die is 50/50 vermengd met walnootolie!

 

Op dit moment staat ook Danish Gold-olie te pruttelen... deze gaat puur rechtstreeks in de spuit!

Mss beter puur gebruiken... blijft ie beter plakken, niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt van de grootte van de plek af.

Onverdunde olie is ook sterker en als je er veel van moet smeren wordt de mens of hond er ook nog high van.

Is het een klein oppervlak dan kun je ook onverdunde olie gebruiken.

 

Maar ik denk dat die 50/50 oplossing het heel goed doet hoor!

 

 

Groene groet,

 

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites

De DG olie is klaar... pffff... puur is ie moelijk handelbaar.... wordt nl meteen hard, net caramel! :)

 

Voor te smeren gebruik je toch best een verdunde olie lijkt me!

Ik smeerde daarstraks een drupje puur en had meteen een paar haren mee... Pattex is er niks tegen! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het zelf ook gebruikt bij een wratje op mijn hand. Gewoon pure olie erop en het was na 2/3 weken weg. Het duurde wat langer omdat ik niet elke dag smeerde, te laks :) .

Veel succes

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaar die truc met die pleister.

Dan blijft de olie 24 uur in contact komen met je huid.

De pleister fungeert dan als buffer.

Als je de olie rechtstreeks op de huid smeert is het in 10-15 minuten verdwenen.

 

Ook is het spannend om elke 1-2 dagen de pleister te vernieuwen, dan kun je n.l. zien hoeveel je wrat of je melanoom geslonken is.

Als je elke dag de pleister vernieuwt en dat een weekje doet scoor je maximaal effect.

 

Groene groet,

 

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites
Veel succes

 

Gr Kramer

 

Thanks! :D

 

Vandaar die truc met die pleister.

 

Ok dat gaan we proberen dan!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mn doggie heeft er 2 waarvan er eentje lijkt groter te worden.... baasje ongerust! ;)

Zou er toch ook even een dierenarts-mening op navragen(de wratten/groeisels) om alles uit te sluiten. :D

En over het gebruik van de olie bij dieren heb ik ook wel wat grote bedenkingen,de doseringen zijn zowiezo erg moeilijk te bepalen.

Een paar kleine plekjes aansmeren zal waarschijnlijk geen enkel negatief effect hebben,maar als het invloed gaat hebben op de hond zijn geestesgesteldheid of zelfs merkbare lichamelijke bij-effecten heeft,zou ik er onmiddelijk mee stoppen. :D :o

 

Grt. Aad

 

Ps

Foei Wernard!

Zal dus ook wel werken bij dieren.

Dat is nou niet echt een hele sterke redenering in mijn ogen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een paar kleine plekjes aansmeren zal waarschijnlijk geen enkel negatief effect hebben,maar als het invloed gaat hebben op de hond zijn geestesgesteldheid of zelfs merkbare lichamelijke bij-effecten heeft,zou ik er onmiddelijk mee stoppen. :) :D

 

Grt. Aad

 

Absoluut... van het moment dat ik negatieve effecten zie stopt de behandeling onmiddellijk! Mn hond is mijn leven!!

Al denk ik niet dat het kwaad kan... maar dat moet ik effe afwachten natuurlijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

Nogmaals,ik denk niet dat het bij enigszins verstandig gebruik in dit geval kwaad zal kunnen.

Meer een algemene opmerking.

Ik merk in het dagelijks leven helaas,dat de alternatieve zweverigheid aan het doorslaan is naar de huisdieren.

Ik kan er met mijn verstand echt niet bij,hoe mensen hun hond met naalden laten prikken :) op basis van een wetenschappelijk niet te bewijzen(en het is geprobeerd,trust me! :D ) volksremedie.

Psychosomatisch effect bij mensen?Jazeker.

Is dat te vertalen naar huisdieren,denk het niet!

Maar ik zou ze toch echt niet allemaal te eten willen geven,die dat wel doen. ;)

 

Sorry voor het off-topic dwalen,moest er effe uit! :o

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...