Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wernard Bruining

Zelf medicinale wiet olie maken

Recommended Posts

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...mp;#entry702500

Bericht #8

 

Relevant voor dit topic:

Plaatjes van een (betere) destller.

Wat info over bewaren v/h medicijn.

Ik zou graag vernemen wat jullie iedeen over dat boekje zijn.

Goed? Onzin?

 

En een testje om te zien ofdat je drinkbare alcohol gekocht hebt....

Persoonlijk zou ik adviseren om deze test alleen als extra controle te gebruiken.

Een paar euro besparen is leuk. Maar blindheid is mij die besparing niet waard.....

---------------------------------------------------

3.3.8 Methanol en ethanol

 

De alkohol die we gebruiken bij het maken van olie moet abso-

luut vrij zijn van methanol. Methanol heeft schadelijke bij-

verschijnselen die o.a. blindheid tot gevolg kunnen hebben. De

alkohol moet uit louter ethanol bestaan.

 

Wanneer we niet zeker zijn omtrent de samenstelling van de

alkohol, kunnen we dit met het volgende proefje uitvinden.

 

We doen wat van de alkohol die we willen onderzoeken in een

reageerbuisje. Hierbij gieten we een 4% waterstof-peroxyde-

oplossing (H2O2). Dit is zondermeer verkrijgbaar bij elke

drogist of apotheek. De waterstofperoxyde zal gaan reageren

met de alkohol. Methanol en ethanol reageren echter op een

verschillende manier.

 

Wanneer er methanol (CH3OH) in de alkohol aanwezig is, ont-

staan er luchtbelletjes in het reaktie mengsel. Dit is kool-

zuurgas dat ontstaan is door de oxydatie van dit methanol,

volgens de reaktie:

 

CH3OH + 3 H2O2 -> CO2. + 5 H2O

 

De luchtbelletjes zijn slechts korte tijd zichtbaar, dus even

goed opletten wat er gebeurt als we de stoffen samenvoegen.

 

Ethanol (C2H5OH) reageert met waterstofperoxyde tot azijnzuur

(CH3COOH) volgens de reaktie:

 

C2H5OH + 2 H2O2 -> CH3COOH + 3 H2O

 

Deze reaktie nemen we waar door het ontstaan van een azijn-

geur.

 

De meeste alkohol bestaat uit ethanol, maar vaak is er metha-

nol doorheen gemengd om de alkohol ondrinkbaar te maken (van-

wege accijns!). De eerste reaktie (luchtbelletjes) geeft wat

dit betreft de doorslag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stel het verwarmertje zo af dat de temperatuur niet hoger komt dan 34 C. Zo behoudt je enkele van de fijnste cannabinoïden.

Dat lijkt tegenstrijdig met:

 

Gebruik en dosering van medicinale cannabis.

De meeste werkzame stoffen in cannabis worden pas actief na verhitting van deze stoffen. THC en CBD zijn in de plant opgeslagen in de vorm van niet-actieve zuren. Door het plantmateriaal te verhitten tot ongeveer 190 graden C. worden deze stoffen maximaal geactiveerd.

Bron:http://www.hanzeplein.nl/pages/default.asp?articleid=96738&token=122263118@iiQaLgaRgeOa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even wat antwoorden:

 

Wietmedic:

Is niet zo tegenstrijdig hoor.

De ene techniek is bedoeld om met veel hitte zo veel mogelijk THC en "stoned" power te creeren, het andere is bedoeld om door gebruik van en lage temperatuur (34c.) ook de minst voorkomende, kwetsbare cannabinoïden te behouden en te winnen voor medicinaal gebruik.

 

 

Wat betreft plastic slangetjes, het is goed om die eerst met een beetje alcohol uit te spoelen voor je ze in gebruik neemt, dan heb je die witte waas niet meer. Het zijn geen goedkope slangetjes die makkelijk vergaan, want ze worden gebruikt om dure kwetsbare vissen mee te beluchten.

 

Over de alcohol; 95% zoals gebruikt wordt voor het maken van likeur , het is de schoonste methode en het sterilliseerd hé?

Niet gaan rommelen met andere soorten of zelf weet ik veel wat ..........

Keep it lekker simpel en dus foolproof!

Je weet, als je erbij blowt is een foutje zó gemaakt.

 

Het beste haal je Alcohol in België in de eerste de beste supermarkt.

Google: delhaize of carefour, tik je woonplaats in en de site geeft je de dichstbijzijnde vestiging.

Als je ernaar moet vragen ,het wordt gebruikt voor het zelf maken van likeur.

Het spul kost daar € 28,- per liter, in NL €60,-

Haal dus gewoon een liter of zo en geniet van een warme verse Belgische wafel met slagroom..........dan is het nog een leuke trip ook ...

Als je de alcohol terug wint via koeling in de ijskast kun je nog vrij lang met de alcohol doen.

 

Waarschuwing, als je olie gebruikt ga je als vanzelf minder blowen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even wat antwoorden:

 

Wietmedic:

Is niet zo tegenstrijdig hoor.

De ene techniek is bedoeld om met veel hitte zo veel mogelijk THC en "stoned" power te creeren, het andere is bedoeld om door gebruik van en lage temperatuur (34c.) ook de minst voorkomende, kwetsbare cannabinoïden te behouden en te winnen voor medicinaal gebruik.

Als je op het linkje klikt en het artikeltje leest zie je dat het op de site v/e apotheek staat als uitleg over de drie soorten die ze verkopen. (de drie soorten die onder overheidscontrole gekweekt worden) Het lijkt mij dat die wiet voor medicinaal gebruik is en niet voor "stoned power".

Verder staat er duidelijk dat bij verhitting to 190 graden THC en CBD optimaal vrij komen. Dat is wat anders dan vernietigen van CBD om uitsluitend de THC te behouden.

 

Over de alchol. Als je mijn berichtje nogmaal leest zie je dat ik rommelen met alcohol niet promoot maar een extra testje laat zien.

 

Als je dan toch graag spreekt over rommelen kijk dan eens naar je eigen gebruik van plastic. Plastic flesjes die voor koude dranken bedoelt zijn.

Of aquariumslangetjes die niet voor lucht bedoelt zijn. Niet voor alcohol. Niet voor 'consumptie'. Ik presenteer het niet als een feit maar de kans dat bepaalde giftige stoffen in je medicijn komen is zeker aanwezig. (denk aan de berichten over weekmakers)

En waarom prutsen als je bv glazen destileerkolven zoals gebruikt in een labaratorium voor 15-20 euro kunt kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja medic, je voelt je duidelijk aangesproken in termen van kritiek.

Dat is niet mijn bedoeling en ik heb ook geen enkele zin in communicatie in een dergelijk kader en op een dergelijke toon.

 

De enige keer dat ik jou antwoorde was over de jou veronderstelde tegenstrijdigheid t.a.v. het verwarmen

Ik heb het ook niet over het vernietigen van CBD etc. dat maak jij er van.

 

Als ik over rommelen schrijf heb ik het ook weer niet over jou, dus trek dat niet naar je toe s.v.p.

 

Dit soort schrijfsels verhoogd de verwarring, het vult mensen hun hoofd met verwarrende termen en feitjes over lucht slangetjes "die niet voor lucht bedoeld zijn" zoals je schrijft, gevaarlijke soorten alcohol, weekmakers en wat al niet.

 

Het gaat erom de zaken simpel te houden zodat mensen gestimuleerd worden het zelf te doen en dat bereik je niet door over glazen destileer kolven te gaan praten alsof iedereen die in zijn keukenkastje heeft staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder staat er duidelijk dat bij verhitting to 190 graden THC en CBD optimaal vrij komen. Dat is wat anders dan vernietigen van CBD om uitsluitend de THC te behouden.

dat is een heel slecht advies. want volgens rick simson mogen de cannabinoïde nooit warmer dan 160 graden worden. want dan vervliegt het meeste van de medicinale werking.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat is een heel slecht advies. want volgens rick simson mogen de cannabinoïde nooit warmer dan 160 graden worden. want dan vervliegt het meeste van de medicinale werking.
Dat kan zo zijn... Maar het is volgens die apotheek is dat de werkwijze van de door de overheid goedgekeurde kwekerij(en). 1 van de 3 varianten heeft een hoog CBD gehalte.

Foutje op de site v/d apotheek? 190C moet zijn 190F? = 88C

Maar dat is nog steeds veel hoger dan de 34C die wernard gebruikt.

Veel wat oudere wetenschappelijk inzichten onwaar blijken te zijn. Bv dat CBD een afbraakproduct van THC is.

 

Bij gewoon koken zal de temp niet boven de 100C uitkomen.

Alcohol kookt bij 78C en water bij 100C. Dus ongeacht ofdat >150 wel of niet wenselijk is; we bereiken die temp niet met het in deze thread beschreven toestel.

 

De warmhoudplaat van je koffiezetapparaat zou erg handig kunnen zijn. Dan kun je van een glazen koffiekan of een hoge wekpot een destileer apparaat maken. Wel >34C... Dus ik zou graag wat onderbouwing lezen over diverse temperaturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus ik zou graag wat onderbouwing lezen over diverse temperaturen.

die zal je waarschijnlijk niet snel krijgen. wat ik wel weet is dat rick simpson de temperatuur zeker 100 graden laat worden. en alles en iedereen genas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk gevonden!

Een webwinkel in Nederland die de goede zuivere alcohol van 96,3% verkoopt!

 

Google: vinemare.nl of klik hier

 

Als je Vinimare via de homepage benaderd klik dan op likeur en destileren.

Een fles van 500cc kost bij hun €20,26 dezelfde prijs als wanneer je het haalt bij Brouwland in België.

Wat wel blijft is dat als je in België gewoon naar de supermarkt gaat (Delhaize, Carefour) je alcohol (voor het maken van likeur) kunt halen voor € 14,50 per halve liter.

kost je benzine, maar je bespaard de verzendkosten.

 

Als je wietolie wilt aanlengen met hennepzaadolie ( €17,96 voor 500 cc.) ga dan naar gezondheidaanhuis.nl of klik hier

Je moet nog wel even hennepzaadolie intikken in de zoekfunctie.

 

Nou mensen dat is dan ook weer opgelost, maak die olie, genees jezelf en de mensen in je omgeving!

 

O ja en veel plezier ermee!

 

Groene groet,

Wernard Bruining

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat kan zo zijn... Maar het is volgens die apotheek is dat de werkwijze van de door de overheid goedgekeurde kwekerij(en). 1 van de 3 varianten heeft een hoog CBD gehalte.

Foutje op de site v/d apotheek? 190C moet zijn 190F? = 88C

Maar dat is nog steeds veel hoger dan de 34C die wernard gebruikt.

Veel wat oudere wetenschappelijk inzichten onwaar blijken te zijn. Bv dat CBD een afbraakproduct van THC is.

 

Bij gewoon koken zal de temp niet boven de 100C uitkomen.

Alcohol kookt bij 78C en water bij 100C. Dus ongeacht ofdat >150 wel of niet wenselijk is; we bereiken die temp niet met het in deze thread beschreven toestel.

Voor het omzetten van canabinoïde zuren is inderdaad een hogere temperatuur vereist voor het carboniseren. Zolang je op lage temperaturen blijft zullen de zuren niet worden omgezet. Bij verwarmen, zoals roken of vaporizen, worden ze wél omgezet.

 

de 40 graden komt niet van de cannabinoïden maar de terpenen in de plant, die veel vluchtiger (of instablieler?) zijn.

 

ikzelf destilleer de alcohol gewoon af bij 78 graden, dat kan prima au bain marie (in een pan heet water), in een uur of 4 heb je makkelijk een halve liter gedestilleerd als je het rustig doet met een koeler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

40C terpenen komen vrij.

Vraag#1: zijn dat de enige stoffen die nodig zijn vooe medicinaal gebruik?

 

78C carboniseren.

Vraag#2: Worden er bij deze temp bepaalde nuttige stoffen vernietigd?

Vraag#3: Komen bij 190C nog meer stoffen vrij? Of nog meer vernietigd?

 

 

Toegegeven dat ik het procede van de staatskwekerij niet ken....

De apotheker wiet is droog. De wiet uit dit topic is nat v/d alcohol. Alcohol heeft uiteraard ook een oplossen vermogen.

Vraag#4: Misschien is vanwege de alcohol minder hitte nodig?

 

We spreken hier over hitte maar eigenlijk gebeurt de veel van de winning bij 18-20C (kamertemp)

Immers wernard laat eerst een alcohol plant mengsel 2 dagen in een flesje staan. Daarna wordt zoveel mogelijk alcohol/vocht uit het mengel gezeefd. De 34C hitte is voornamelijk om de alcohol uit het vocht mengsel te halen. En zelfs als we dit op hoger temp doen zal het weinig nut hebben omdat de plant al in de vuilnisbak ligt. Dus wellicht moet de temp tijdens die 2 dagen al hoger?

 

Ander vraagje is het vooraf drogen v/d plant noodzakelijk bij dit soort gebruik?

 

Tja medic, je voelt je duidelijk aangesproken in termen van kritiek.
Dat zou jij ook moeten doen Wernard.

 

Dat is niet mijn bedoeling en ik heb ook geen enkele zin in communicatie in een dergelijk kader en op een dergelijke toon.
Dat is weglopen voor belangrijke vragen Wenard. Zie onder.

 

De enige keer dat ik jou antwoorde was over de jou veronderstelde tegenstrijdigheid t.a.v. het verwarmen

Ik heb het ook niet over het vernietigen van CBD etc. dat maak jij er van.

Ok, maar je schreef:
zo af dat de temperatuur niet hoger komt dan 34 C. Zo behoudt je enkele van de fijnste cannabinoïden.
M.a.w. boven die temp gaan ze verloren.

 

 

Dit soort schrijfsels verhoogd de verwarring, het vult mensen hun hoofd met verwarrende termen en feitjes over lucht slangetjes "die niet voor lucht bedoeld zijn" zoals je schrijft, gevaarlijke soorten alcohol, weekmakers en wat al niet.

 

Het gaat erom de zaken simpel te houden zodat mensen gestimuleerd worden het zelf te doen en dat bereik je niet door over glazen destileer kolven te gaan praten alsof iedereen die in zijn keukenkastje heeft staan.

Sorry Wernard maar dit stukje boedoel ik nou met dat jij je de kritiek moet aantrekken. Misschien maakt het bovenstaande jouw systeem/uitleg moeilijker. Ik zie dat absoluuut niet zo maar dat is een mening die jij niet deelt. Maar het is totaal niet relavant ofdat je uitleg daardoor 2x of 100x moeilijker te begrijpen is. Als er rommel (bv weekmakers) in je tinctuur komt dan help je mensen met het verlichten van pijn maar vergiftig je ze met weekmakers. Ik neem aan dat dat niet je doel is.

 

Destileerkolven zijn gewoon te koop op websites. Maar laten we dat effe negeren. Een goed begin zou bv zijn om al je plastic flesjes door glazen flesjes en/of potjes te vervangen. En zelfs (oude) glazen babyvoedingsflesjes. Dat zijn wel dingen die in ieder keukenkastje staan. Dan blijven de slangetjes nog over. Apothekers en medische winkels (waar ze rolstoelen enzo verkopen) verkopen luchtslangetjes voor mensen die een zuurstof/lucht masker gebruiken. Ofadt die tegen hitte kunnen weet ik niet. Maar het is zeker ietsje beter dan.

 

Als je mij niet wenst te antwoorden geef dan antwoord op #13, #14 en #15

Share this post


Link to post
Share on other sites
40C terpenen komen vrij.

Vraag#1: zijn dat de enige stoffen die nodig zijn vooe medicinaal gebruik?

Nee, Cannabinoïden zijn de belangrijkste. THC, CBD, THCV etc. Lees eens wat over terpenen, bijvoorbeeld op de GreenHouse site, er zijn vele artikelen hierover, ook op het forum.

78C carboniseren.

Vraag#2: Worden er bij deze temp bepaalde nuttige stoffen vernietigd?

Vraag#3: Komen bij 190C nog meer stoffen vrij? Of nog meer vernietigd?

Ten eerste gebeurt carboniseren vanaf zo'n 190 graden ongeveer (dat is ook precies de temperatuur van een vaporiser). Lees de topics over de cannalytics ook eens door, daar zie je precies wat het effect is van het verwarmen van de zuren zodat ze zich omzetten naar cannabinoïden. Dat is wat anders dan "vrijkomen van stoffen". Ook andere processen zorgen uiteindelijk voor het carboniseren van cannabinoide zuren. Vluchtige terpenen verdampen uiteraard bij die temperatuur. Als je die niet inademt op opvangt zijn ze weg. Dat is wat anders dan vernietigen.

 

Toegegeven dat ik het procede van de staatskwekerij niet ken....

De apotheker wiet is droog. De wiet uit dit topic is nat v/d alcohol. Alcohol heeft uiteraard ook een oplossen vermogen.

Vraag#4: Misschien is vanwege de alcohol minder hitte nodig?

Bedrocan maakt geen olie maar wiet. We hebben het hier over olie en niet over natte wiet. Het is puur extractie dmv in alcohol oplosbare stoffen, je kunt hier heel veel stoffen voor gebruiken, zoals nafta en zelfs chloroform, maar dat is niet zo veilig om te gebruiken als alcohol. Goed lezen!

We spreken hier over hitte maar eigenlijk gebeurt de veel van de winning bij 18-20C (kamertemp)

Immers wernard laat eerst een alcohol plant mengsel 2 dagen in een flesje staan. Daarna wordt zoveel mogelijk alcohol/vocht uit het mengel gezeefd. De 34C hitte is voornamelijk om de alcohol uit het vocht mengsel te halen. En zelfs als we dit op hoger temp doen zal het weinig nut hebben omdat de plant al in de vuilnisbak ligt. Dus wellicht moet de temp tijdens die 2 dagen al hoger?

 

Ander vraagje is het vooraf drogen v/d plant noodzakelijk bij dit soort gebruik?

Als jij je wiet al een dag in de alcohol legt en een aantal keren regelmatig schudt zit er vrijwel niets meer in je wiet maar is dat opgelost in de alcohol en ja, vooraf drogen is noodzakelijk anders krijg je vocht in je olie. De plant bestaat voor 70-75% uit vocht.

 

Voor je zo'n toon aanslaat, lees eerst eens wat meer over de materie. google is je vriend.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ten eerste gebeurt carboniseren vanaf zo'n 190 graden ongeveer (dat is ook precies de temperatuur van een vaporiser). Lees de topics over de cannalytics ook eens door, daar zie je precies wat het effect is van het verwarmen van de zuren zodat ze zich omzetten naar cannabinoïden. Dat is wat anders dan "vrijkomen van stoffen". Ook andere processen zorgen uiteindelijk voor het carboniseren van cannabinoide zuren. Vluchtige terpenen verdampen uiteraard bij die temperatuur. Als je die niet inademt op opvangt zijn ze weg. Dat is wat anders dan vernietigen.
Ok ze gaan verloren. Het effect lijkt mij gelijk. De vraag blijft dan nog steeds is het goed of foute deze stoffen op te offeren om bij hogere temperaturen

 

 

 

Bedrocan maakt geen olie maar wiet. We hebben het hier over olie en niet over natte wiet. Het is puur extractie dmv in alcohol oplosbare stoffen, je kunt hier heel veel stoffen voor gebruiken, zoals nafta en zelfs chloroform, maar dat is niet zo veilig om te gebruiken als alcohol. Goed lezen!
Waar heb ik dat geschreven. Nergens.

 

Als jij je wiet al een dag in de alcohol legt en een aantal keren regelmatig schudt zit er vrijwel niets meer in je wiet maar is dat opgelost in de alcohol en ja, vooraf drogen is noodzakelijk anders krijg je vocht in je olie. De plant bestaat voor 70-75% uit vocht.
Maar dat water verdampt sneller op 34-86 graden dan tijd die nodig is voor het drogen.

 

Voor je zo'n toon aanslaat, lees eerst eens wat meer over de materie.

Wat voor een toon? Vragen stellen is dat zo'n probleem?

google is je vriend
Een vriend die veel tegenstrijdige meningen laat horen. Ik zal verder niemand meer lastig vallen met vragen die verdraaid worden. Echt als je terug leest zie je dat ik op geen van mijn gestelde vragen een antwoord heb gekregen. Zie bv je antwoord op wiet drogen. Ik vroeg niet naar het vochtgehalte v/d plant...

Anyway volgende week ga ik naar een medisch lab waar vriend wat testjes voor me gaat doen. Daarna weet ik precies wat het effect van bepaalde temperaturen en stoffen zijn. Dan heb ik toch mijn antwoorden zonder dat hier mensen irriteer met vragen die ze niet lezen of niet kunnen/willen beantwoorden.

Tijd voor de grote rode ban button whazzup.

Dit was dat mijn zeer korte "carriere"op dit forum ;) Vaarwel en blow ze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zou jammer zijn Wietmedic,

en ik begrijp het ook niet zo, eiguluks...

En zie niet wat er mis is aan je vragen,

waarvan sommigen gewoonweg nog niet beantwoord kunnen worden.

 

Je zult ook begrijpen dat dingen soms ook niet te complex gemaakt moeten worden(heb ik soms een handje van...)

maar dat punt leek me hier nog lang niet bereikt.

 

Boom shankar, Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het ook zonder vinden als het wietforum zonder een gedreven mediwiet gebruiker als wietmedic verder moet. De menschen die de vragen stellen en durven te stellen zijn ook de enigen die wijsheid zullen vergaren.

Voor het omzetten van canabinoïde zuren is inderdaad een hogere temperatuur vereist voor het carboniseren. Zolang je op lage temperaturen blijft zullen de zuren niet worden omgezet. Bij verwarmen, zoals roken of vaporizen, worden ze wél omgezet.
Ten eerste gebeurt carboniseren vanaf zo'n 190 graden ongeveer (dat is ook precies de temperatuur van een vaporiser). Lees de topics over de cannalytics ook eens door, daar zie je precies wat het effect is van het verwarmen van de zuren zodat ze zich omzetten naar cannabinoïden. Dat is wat anders dan "vrijkomen van stoffen". Ook andere processen zorgen uiteindelijk voor het carboniseren van cannabinoide zuren. Vluchtige terpenen verdampen uiteraard bij die temperatuur. Als je die niet inademt op opvangt zijn ze weg. Dat is wat anders dan vernietigen.

 

Als jij je wiet al een dag in de alcohol legt en een aantal keren regelmatig schudt zit er vrijwel niets meer in je wiet maar is dat opgelost in de alcohol en ja, vooraf drogen is noodzakelijk anders krijg je vocht in je olie. De plant bestaat voor 70-75% uit vocht.

 

Voor je zo'n toon aanslaat, lees eerst eens wat meer over de materie. google is je vriend.

 

Toen ik carboniseren las moest ik wel mijn lach even onderdrukken.. Het feit dat de term vervolgens in de daarop volgende post gewoon rustig nog een gebruikt word vind ik persoonlijk duiden op een gebrek aan googlen ;) ;)

 

Ik kom met deze kritische opmerking vanuit mijn eigen kennis en interesse op het gebied van zowel chemie als biologie. Het carboniseren is zoals de wiki al zei het toevoegen van HCO3- ofwel koolzuur aan frisdranken. Ik denk dat je dit niet bedoeld in de voorgaande posts waarin het over carboniseren gaat. Ik begrijp dat het om een proces van verval van het THC molecuul en de vorming van andere cannabinolen gaat bij verhoogde temperatuur.

De eerst volgende koolstof chemie gerelateerde term die lijkt op carboniseren is carboxyleren. Ik denk echter dat je carboxyleren ook niet bedoeld hebt omdat dit het proces is waarbij er een carboxylgroep aan het molecuul toegevoegd word, een carbonzuurgroep bestaande uit COOH.

Ik denk echter dat Whazzup in al zijn voorgaande het verdwijnen van de carbonzuren bedoeld en dus eigenlijk het ontstaan van de cannabinolen uit de cannabinol zuren. Bij dit proces verdwijnen ook letterlijk op moleculair niveau die carbonzuur groepen van het molecuul tijdens een proces dat decarboxyleren heet. Het is absoluut een ingewikkeld onderwerp waarbij je toch enigszins de juiste kennis moet hebben.. ->maar gaan dan niet vermoedens en ideeën als waarheden ventileren, laat dit over aan chemici.

De temperatuur vragen zijn wel degelijk van belang.. Want er vanuit gaande dat de bestanddelen van het extract wanneer dit gedurende 48 uur bij 20 graden getrokken heeft ook fragiele bestanddelen bevat welke al vervallen of vervluchtigen bij 78 graden of hieronder al. Echter om de olie zo optimaal en teven efficiënt snel te produceren is het gebruik van een lab optelling met een koeler sneller.

Fracdest.jpg

 

Dit wil echter niet zeggen dat de olie die op deze manier geproduceerd word beter van kwaliteit is dan een olie welke over tijd ingedampt en dus zonder verwarmen geconcentreerd is. Ik denk persoonlijk dat er een zekere mate van verlies van werkzame componenten is. Wanneer een olie gerookt word vinden de omzettingen alsnog plaats als gevolg van een verhitten van het product en als deze dan cutaan (op de huid) of oraal (via de mond) gebruikt wordt bevat hij nog alle oorspronkelijke componenten. (Waarvan de werkzaamheden nog niet volledig in kaart gebracht zijn)

Dan tot slot om terug te komen op het punt van de verschillende extractie methoden, wanneer er een extractie snel plaats vind bij een lage temperatuur zoals bij de butaan extractie worden alleen de componenten welke goed in butaan oplossen mee genomen. Als gevolg word er nu voornamelijk THC en CBD en THC-V geëxtraheerd uit de wiet.

Wanneer men echter bij een hogere temperatuur en met een minder selectief oplosmiddel gaat extraheren worden veel meer componenten uit het plant materiaal in de alcohol getrokken. Dit omdat de grotere en slechter oplosbare moleculen door de hogere temperatuur vaak beter op kunnen lossen. Resultaat is dus een rijkere olie voor wat betreft componenten, waarschijnlijk ook rijker aan werkingen denk ik.

De reden waarom droog materiaal van planten gebruikt moet worden is vlot uit te leggen. In een mengsel van alcohol en water dat aan de plantencellen ontrokken kan worden als het materiaal te nat was kost het meer moeite om de olie te concentreren want nu moet er ook nog water uit.. met een kookpunt dat boven de 78 graden van de alcohol ligt.

 

Het is leuk, het is zeer interessant, het is veel belovend maar het is bovenal zeer ingewikkeld...

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anyway volgende week ga ik naar een medisch lab waar vriend wat testjes voor me gaat doen. Daarna weet ik precies wat het effect van bepaalde temperaturen en stoffen zijn. Dan heb ik toch mijn antwoorden zonder dat hier mensen irriteer met vragen die ze niet lezen of niet kunnen/willen beantwoorden.

als je de uitslag hebt zou je mij dan kunnen pmen aub. ik vind namelijk helemaal niks geks aan jou vragen. en ben daar zelf ook heel benieuwd naar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De reden waarom droog materiaal van planten gebruikt moet worden is vlot uit te leggen. In een mengsel van alcohol en water dat aan de plantencellen ontrokken kan worden als het materiaal te nat was kost het meer moeite om de olie te concentreren want nu moet er ook nog water uit.. met een kookpunt dat boven de 78 graden van de alcohol ligt.

 

Bedoel je te zeggen, als het plantmateriaal nog nat is dan zit er aan het thc molecuul nog een watermolecuul gekoppelt.

De thc is dan nog inactief. Thc wordt pas actief als dat water molucuul los is van het thc molecuul. Het is bijna onmogelijk

om het water uit je plantmatriaal te krijgen, dmv verwarming, zonder daarbij de werkzame stoffen te beschadigen.

Door droog materiaal te gebruiken heb je dit waterprobleem getackeld.

Dit verhaal heb ik een jaar geleden ergens gelezen, en werd bij navraag bevestigd!

 

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedoel je te zeggen, als het plantmateriaal nog nat is dan zit er aan het thc molecuul nog een watermolecuul gekoppelt. De thc is dan nog inactief. Thc wordt pas actief als dat water molucuul los is van het thc molecuul. Het is bijna onmogelijk om het water uit je plantmatriaal te krijgen, dmv verwarming, zonder daarbij de werkzame stoffen te beschadigen.

Door droog materiaal te gebruiken heb je dit waterprobleem getackeld.

Dit verhaal heb ik een jaar geleden ergens gelezen, en werd bij navraag bevestigd!

greetz sijp

 

Nee, sorry dat bedoelde ik niet precies. Wat ik daarvoor bedoelde is het proces dat jij nu omschrijft de omzetting van THC-en overige cannabinol zuren naar de werkzame vormen door verwarming. Bij dit proces wordt er de zuurgroep van het molecuul losgemaakt en vervangen door een OH groep, bekend van de alcoholen.

Ik weet zo niet wie je verhaal bevestigd heeft.. maar ik kan het zelf niet scheikundig gezien beredeneren zoals door jou gesteld is. Het is gewoon de voorsprong die je hebt bij gebruik van 95%+ EtOH (alcohol) qua indampen om je olie te concentreren. Wanneer er veel vocht in de wiet zit zal deze door de concentratie gradiënt en osmotische druk in de alcohol worden getrokken en extra af verdampt moeten worden. Waardoor de indamp voorsprong van het gebruik van de +% EtOH alweer wegvalt en bij een destrustievere 100 graden het water nog afgedampt moet worden.

dit bedoelde ik ongeveer de eerste keer :rofl

 

Later, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT :P leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

 

hoeveel gewicht aan cannabis is er naar schatting nodig voor dit proces?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben er zelf nog niet helemaal uit, maar ik gebruik 10-20 keer de hoeveelheid alcohol als het gewicht aan wiet.

Verder gebruik ik hardplastic babyflesjes van de Hema i.p.v. de spa blauw flesjes.

Ook duw ik het luchtslangetje niet meer tot in de alcohol maar hang die tot vlak boven het vloeistof oppervlak.

Duurt iets langer maar dan hangt het slangetje niet te borrelen in de kokende alcohol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@snowy hehe carboniseren... decarboxyleren is het dus - je hebt ook helemaal gelijk ik gebruik gewoon de foute term :P

 

Over de temperaturen die daarbij worden gebruikt:

 

Extraction of cannabis is typically achieved by organic

solvent (maceration or percolation) or SFE. As a first step,

the plant material, or in some cases the obtained extract, is

decarboxylated to convert all cannabinoid acids into their

neutral form, unless the acid form is the targeted product.

Decarboxylation of the cannabinoid acids in the plant

material, which is a function of time and temperature, is

performed as a multi-step process [28]:

1. The first step involves exposure of the plant material to

temperatures of 100-110°C for 10-20 min. This step

removes water and allows for uniform heating of the

plant material.

2. The second step involves heating at 115-125°C for 45-

75 min. Care must be taken to avoid thermal degradation

of (1) to cannabinol (CBN) (16).

bron

 

Verder gebruik ik zelf inderdaad een dergelijke destillatie opstelling met liebigkoeler maar ipv een open vlam eronder gebruik ik een hoog pannetje bijna kokend water op een elektrisch plaatje (zelfs met een vacuüm allonge) en alles uiteraard netjes geslepen.

 

Zo kunnen we bij een cannalyse test heel goed zien of wiet of stuff vers is: veel zuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand al een tip hoe ik het beste deze olie onverdund kan opvangen in een pipetflesje oid.

 

Of is onverdunde olie te dik voor een pipetflesje ?

 

Ik wil wat gaat experimenteren met olie in mijn Volcano vaporizer, deze heeft namelijk liquid pads.

 

Bedankt !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste kun je een 5 ml spuit gebruiken,

kun je kopen bij de apotheek.

zeg je bij de balie , heb geen naalden nodig

is voor hobbyen en lijmen= scheve ogen verdwenen.

als je de aho hebt uitgedampt en het is nog iets warm

kun je het opnemen met de spuit.

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok thnx voor de tip.

 

Kan ik het beste de ethyl wassing doen van 30sec intrekken daarna 30sec shaken en dan filtreren ?

 

Of mag er best wat chlorofyl bij zitten voor te verdampen ? Had hem liefst zo zuiver mogelijk natuurlijk.

 

 

Voor oraal ontstaat geen high toch ? Das jammer want dan was het een win win situatie als ik het wil

gebruiken voor rugpijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met het gebruik van hash-olie tegen huidkanker

mijn zus heeft deze ziekte spijtig genoeg...en er zijn al uizaaingen...beenmerg aangetast enz...

heb haar verteld over hasj-olie en wil dit zeker proberen aangezien de dokters hebben verteld dat ze niet meer te genezen is!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...