Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wernard Bruining

Zelf medicinale wiet olie maken

Recommended Posts

Ook ik ben vandaag begonnen met het maken van wietolie, alleen ik heb 3x 120ml flesjes van Tendo's gehaald, alcohol 96% zuiver.

Hierbij heb ik even een PDF opgezocht en hierin vond ik dat de overige 4% water is, de flesjes zijn hier gewoon verkrijgbaar via de apotheek en kosten me iets meer als 8 euro per flesje, redelijk als je het mij vraagt.

 

Voor de duidelijkheid, het gaat dus om deze flesjes:

 

Tendo_Alcohol_Zuiver_96.jpg

 

Hier een PDFje over de samenstelling:

 

http://www.boldertrading.nl/Consumenten/Al...iver%20Cons.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip Jen.

Je kan ze zo online bestellen via bv deze link: http://www.deonlinedrogist.nl/tendo-alcoho...er-p-10376.html

Er staat alleen nergens dat het Ethylalcohol is. Maar omdat er in de ingredienten alleen maar water en alohol staat moet het wel zo zijn.

 

Zelf heb ik 2 weken terug nadat ook mn derde poging om alcohol te kopen bij brouwland strande(dit keer problemen met accijns en daarom geen verzending) gewoon strohrum gekocht en daar wietolie van gemaakt.

Dat gaat prima.

Je kan eventueel ook de 80% strohrum eerst destilleren dmv de door Wernard genoemde methode.

Kosten zijn dan omgerekend 25 euro voor 550ml zuivere alcohol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatst ben ik gewoon naar Belgie gereden. op de site van Delhaize (supermarkt) mijn woonplaats ingetikt en de site geeft dan keurig aan waar de dichstbijzijnde vestiging in België is.

En ja hoor gewoon in het rek flessen van 500cc (95%) voor € 13,50. (vraag eventueel naar alcohol voor het zelf maken van likeur).Gelijk een paar liter gekocht, ben ik voorlopig mee onder de pannen.

 

Nog even een lekkere vers gemaakte wafel (met slagroom) genoten in het naastgelegen cafeteria. Belgische koffie en thee, maar ook gebak, frites, kleine maaltijden, wijn, you name it, alles door elkaar. Ook de achtergrond muziek, gewoon de Belgische radio, alles door elkaar variërend van Elvis, André Rieu, Robbie Williams tot de nieuwe nummer een op MTV. Trekken die Belgen zich allemaal niets van aan, heerlijk! Van harte aanbevolen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad Wernard,.. Delhaize, Colruyt, GB, etc. etc....

 

Fles alcohol surfin (½ltr) kost 13.50, wel maar 94%, ff vragen want ze staan vaker achter de kassa.

 

 

En de radio.... Radio STUBRU natuurlijk hè ?! :rofl

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog even een vraagje, ik ben dus gelijk begonnen met het terugwinnen vd alcohol en zie nu dat de vloeistof in

de opvangfles troebel is en wittig, is dit normaal ?

Ik gebruik als retourslang een silicone aquarium slang, en zat te denken dat dit wel eens kan reageren met elkaar, iemand die hier meer over weet ?

Vroeger gebruikte ik dezelfde slangen ook als benzineslang op de scooter, en dit harde na een tijdje wel uit, maar ging niet kapot.

Zo ziet de opgevangen alcohol eruit:

 

DSC01030.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben een beetje gefrustreerd. heb 2 gevallen van kanker in mijn vriendenkring. de moeder van 1 van m,n beste vrienden. en de zus van 1 van m,n beste vrienden. heb ze allebij de website mediwiet en de dokumentaire run for the cure toe gestuurd. en de olie aangeboden. maar tot nu toe lijkt het wel of dat ze het geen eens begrijpen dat het ook voor hun wel eens een heel goed medicijn kan zijn. er is volgens mij nog geen 5 % dat hun geloven wat ik zeg wel eens waar kan zijn. ik heb het vermoede dat ze de site en film nog geen eens gekeken hebben. het zit toch diep hoor. het ongeloof dat wiet een goed medicijn kan zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel begrijpelijk Zeiksnor, ik kom ook regelmatig mensen tegen met een afkeer voor alles wat met wiet te maken heeft.

Blijkbaar krijgen deze mensen liever chemo(waar echt de meest zieke stoffen inzitten, één van de chemosoorten die ik heb doorstaan had actieve bestandsdelen die ook in mosterdgas voorkomen :rolleyes: ) dan dat ze naar een natuurlijke oplossing zoeken, puur omdat het zo hoort volgens de maatschappij.

Jammer genoeg zijn er maar weinig mensen die verder durven te kijken/denken, dan de algemene mening....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zeker. het is maar een gekke tijd. ik ben blij dat je, je mening en ervaring met ons wilt delen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen zijn op aarde gekomen om ervaringen op te doen, te leren en geestelijk te groeien.

Het krijgen van een ziekte en alles wat daarna komt inclusief chemokuur kan daarvan een onderdeel zijn. Je ziet dan dat deze mensen hoe dan ook niet van hun mogelijke ervaring afstand willen doen.

Ze hebben hun eigen weg gekozen.

Dat dien je te respecteren en dat doe je niet door aan te dringen op een andere keuze.

Het beste is dan ook om deze mensen zodra je merkt dat ze een dergelijke keuze hebben gemaakt met rust te laten en in hun waarde.

 

Verder is het zo dat mensen die wél een oliekuur nemen voldoende uitzichzelf gemotiveerd moeten zijn omdat te doen.

Ze moeten het echt, echt willen.

Immers een kuur houdt in dat je 60 gram pure olie in 90 dagen inneemt.

Daarvoor moet je echt wel je best doen!

60 gram olie kost best wel veel wiet en die kostprijs moet natuurlijk wel op waarde worden geschat hé?

 

Groene groet,

 

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat maak ik in mijn omgeving toch iets anders mee,

mensen die ik wat gegeven heb varieren van 22 tot 92

wel zijn zij vaak in een verre staat,

dus wordt elke oplossiong aangegrepen om te herstellen.

Maar ik merk juist een heel andere verstandhouding met een tinctuur

dan met een joint of dampert....

 

en zoals Wernard zegt,

iedereen neemt alls op zijn/haar tijd....

Ik denk dat dat ook heel belangrijk is,

we kunnen dit een dogma noemen

maar misschien luisterd iemand ook gewoon naar zijn eigen innerlijk.

 

greetz Weetje

 

 

owja,

die witte troebel....

die klopt niet!!!!

Ik denk zeker dat hier iets heeft gereageerd.

een volglas opstelling is het safest.

 

Greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
owja,

die witte troebel....

die klopt niet!!!!

Ik denk zeker dat hier iets heeft gereageerd.

een volglas opstelling is het safest.

 

Hmm, ik was er al een beetje bang voor, kan het niet het water zijn wat nog moet scheiden vd alcohol ?

Ik heb nml bovenin de fles een dikke laag heldere vloeistof, pure alcohol denk ik.

Heb jij hier nog een idee over Wernard ? of iemand anders ?

En als we het hebben over een volglas opstelling, Weetje heb je hier plaatjes bij hoe jij het gemaakt hebt ?

Thnx alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een retour opstelling gebruikt,

is het juist verbazend hoe schoon de alcohol is,

nou kan he idd aan het water of toevoegingen liggen,

ik ken deze alcohol niet in olie gebruik.

 

Als de alcohol vaker gebruikt wordt gaat die na een aantal

keer vies ruiken, een geconcentreerde wietbotermaaklucht.

Dan wordt het tijd om de alcohol weg te doen, wat mij betreft.

 

Ook blijkt mij steeds meer hoe enorm belangrijk de temperatuur is,

hoe lager hoe beter.

Ik begreep gister van een natuurgeneeskundige dat een tinctuur nooit hoger gestookt wordt dan 38 graden.

Ik kreeg inzicht in het goede van chlorofyl, wat veel anti oxidanten bevat, als ik het goed zeg.

 

Ik ben al helemaal happy dat ik de opstelling mag gebruiken, hehe

helaas mag ik er geen foto's van maken.

Het beroep van de man ligt in de laboranten hoek.

Het is een kleine opstelling van een liter, zo.n 250 gram droog afval.

en dan wat glasbuiswerk etc.

 

Greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Ik begreep gister van een natuurgeneeskundige dat een tinctuur nooit hoger gestookt wordt dan 38 graden.

 

Dit heeft ook te maken voor het behoud van belangrijke stoffen zoals de terpenen die bij 50 C of hoger medisch onwerkzaam worden.Een ander punt is dat bij sterke verhitting stoffen kunnen ontstaan zoals Benzo(a)pyreen (Poly-aromatische koolwaterstof), dat kankerverwekkend is.Volgens de warenwet mogen kruidenextracten niet meer dan 10 ppb/kg bevatten aan Benzo(a)pyreen.

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht al wat aanvulling vanuit jou hoek te krijgen

tanx.

grtz Weetje

 

Maar dan is olie maken dus strijdig met het tinctuur wezen

als er gewerkt wordt boven die 38 graden.

Uitgaande van de oplosmiddel is het advies echter:

stook zo hoog als het damppunt van de al;cohol.

 

Bij pure alcohol zo'n 65 graden....

 

Weetje weet weer meer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Maar dan is olie maken dus strijdig met het tinctuur wezen

als er gewerkt wordt boven die 38 graden.

Uitgaande van de oplosmiddel is het advies echter:

stook zo hoog als het damppunt van de alcohol.

 

Bij pure alcohol zo'n 65 graden....

 

Weetje weet weer meer

 

Eigenlijk is een tinctuur een water/alcohol aftreksel en de olie een extractie weer daarvan.Rick Simpson zegt in zijn filmpje om niet hoger dan 143 C te gaan, maar dat vind ik zelfs te hoog.je zou eigenlijk een niet giftig oplosmiddel moeten hebben die al verdampt bij 40 C.

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

rick simpson kookt de olie ook met hoge temperaturen. en daar werkt de olie ook goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt alcohol ook al verdampen bij 34C. zoals ik doe en adviseer.

Het duurt alleen wat langer, een hele dag en soms twee.

Om het proces te versnellen hang ik er een aquarium lucht pompje in.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

CO2-extractie zou een oplossing kunnen zijn.Dit wordt al door een aantal aromatherapie producenten gedaan om etherische oliën te winnen.Het probleem bij het verdampen van alcohol bij 34 C dat de verdamping langzamer gaat waardoor de alcohol meer de kans krijgt om water aan te trekken en je wilt niet extra water in je olie.Het zou alleen kunnen wanneer de LV laag gehouden, zo rond de 30%.

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is de Tendo alcohol nu ook geschikt om wietolie te maken?

 

groet,

 

Hscarry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ;)

Ik heb het gebruikt en teruggewonnen, na een dag was de alcohol weer geheel helder.

Achteraf gezien denk ik dat het bevriezen vd slang, en staaf(waar ik de slang draaiend naar beneden omheen heb zitten)

ervoor gezorgd heeft dat de alcohol wit uitsloeg, deze keer doe ik het met goed koud water toevoegen en nu blijft de alcohol vanaf het begin af aan zuiver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien dom vraagje maar als je wiet thee maakt dan (zo is bekend) lossen de Cannabinoïden zeer slecht tot niet op. Oplossing is een klontje boter bij het water (en man heb ik dat geweten :lol: ). Op deze manier maakt men ook wietboter alleen dan met meer water, langer koken en veeeel meer boter.

 

Kan je op deze manier dus eigenlijk ook niet veel makkelijker wietolie maken ? Gewoon je knipafval en een paar topjes in ruim kokend water en dan flinke laag (hennep) olie erbij . Uurtje doorkoken en na afkoelen de olie scheiden van het water ?

 

In theorie zou dit moeten werken lijkt mij. En mischien nog beter, de topjes en knipafval alleen maar in olie die je dan een uurtje op 100 graden zet(b.v. op een pan met kokend water).

 

Iemand een idee of al geprobeerd ?

Edited by Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer intressant... misschien wel een manier om met me adhd om te gaan zonder andere medicatie en mijn longen een beetje te sparen... :)

 

deze word op de todo list gezet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is mss ook handig als je het zat bent om alcohol te kopen.

de SmartStll

 

Zeer veilig in gebruik bovendien :)

 

PH

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

het goedkope alternatief voor alcohol kopen. Ik heb nu zelf een liebigkoelertje staan nu, eerste run daarmee aan het maken. Gaat wel lekker snel: een half litertje teruggedestilleerd in een paar uur, echter wel bij 78 graden.

 

Edit: waarom overigens niet gewoon het laatste beetje alcohol erin laten en het gewoon een tinctuur laten zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb deze keer de hennepzaadolie gebruikt voor de verdunning,maar na het lezen van de houdbaarheidsdatum op de fles(maar 6 weken na opening houdbaar)

En wat als je niet met olie maar met bv Jenver verdunt. Dat lijkt mij beter voor de houdbaarheid.

De wiettinctuur bevat plantenresten die hebben ook een bepaalde houdbaarheid. Extra alcohol zal dan beter conserveren.

 

Plastic aquarium slangentjes zint mij niet zo.

Als je bv de verpakking van een tuinslang leest staat er op dat het niet voor drinkwater is.

Het lijkt mij beter slangetjes te gebruiken die wel voor drinkwater geschikt zijn. Of van die glazen lab buisjes.

Helaar weet ik van geen van beide waar ze te koop zijn.

 

Als je de ingeblazen lucht stofvrij(er) wilt maken kun je nog een flesje met 2 slangetjes maken. Flesje halfvol met water. Het lange slangetje helemaal tot aan de bodem. Dan gaat de lucht door het water wat weer een beetje reinigt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...