Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wernard Bruining

Zelf medicinale wiet olie maken

Recommended Posts

Tja... zoals je wss wel weet zijn wratten niet psychosomatisch gebonden! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ook bij de hond geprobeerd met uitslag waar hij maar niet vanaf kwam. En ik heb dat eerst ingesmeerd (verdund), en dat ging prima. Het was wel een grote plek maar gewoon heel dun erop gesmeerd en daarna een flink eind gaan wandelen zodat het er een beetje intrekt en hij het er niet allemaal aflikt.

Ik heb hem ook wel eens zo een druppel gegeven (1:5 verdund) ging ook prima maar 2 was net teveel en als je je hond goed kent herken je het gelijk als het teveel is.

Bij mijn hond hield dat in dat die de hele dag op de bank heeft liggen slapen. Gelukkig maar.

Maar hij is er wel gek op, als die ruikt dat ik het potje opendoe dan staat die al bij me te piepen. Maar ik wil er geen recratieve gebruiker van maken :) dus hij krijgt het alleen als die wat heeft en dat is eigenlijk bijna nooit.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar hij is er wel gek op, als die ruikt dat ik het potje opendoe dan staat die al bij me te piepen.

 

Is dat dan geen teken dat wietolie gezond is? :)

Honden ruiken toch instinctief wat goed voor hun is dacht ik! ;)

 

Probeer maar es een kankerstok (sigaret) onder haar neus te duwen... die van mij gaat lopen dan!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb redelijk wat ervaring met olie en huisdieren en dat gaat héél goed!

De verdunde versie is het best, ook om te smeren.

 

Als het dier veel pijn heeft kun je beter de onverdunde versie geven.

Dat werkte beter bij onze hond als de Tramadol van de dierenarts.

Dat reduceerde de pijn, ontpande en deed hem slapen.

 

Wat Kramer ook al schreef, als je de olie de hond laat ruiken zul je aan zijn reactie zien dat hij er niet op tegen is.

Het is gewoon een natuur geneesmiddel daar hoeven we niet moeilijk over te doen.

 

Groene groet,

 

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites
De DG olie is klaar... pffff... puur is ie moelijk handelbaar.... wordt nl meteen hard, net caramel! :)

 

Voor te smeren gebruik je toch best een verdunde olie lijkt me!

Ik smeerde daarstraks een drupje puur en had meteen een paar haren mee... Pattex is er niks tegen! :D

de haren rondom kan je beter verwijderen, dat is veel makkelijker smeren. ook adviseer ik om uitwendig altijd puur te behandelen, dat werkt vele male beter dan 50/50 verdund , wat ook begrijpelijk is omdat puur 2 x zo sterk is

 

het flesje even op de kachel zetten of in een beker met heet water., dan is pure olie ook te druppelen en te smeren. goed dik (dat gaat 50/50% vermengd niet) en vaak insmeren, dat is de hele clou

 

gr snorry ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
de haren rondom kan je beter verwijderen, dat is veel makkelijker smeren.

 

Dat was ik van plan ook! :)

Morgen de tondeuse uithalen!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij katten werkt het ook maar in heel lage dosis (1:10 of nog meer aanlengen) anders krijg je dit (niks aan de hand overigens, geen dierleed, gewoon erg ver weg in dromenlanddeze rakkert kat, mijne hebben het soms ook en als ze dan wakker worden is het heel shcrikachtig en vallen ze ook vd kast af waar ze op liggen, helemaal de weg kwijt dan, mooi man katten :)

 

gallery_22678_8365_24248.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Acupunctuur wordt al sinds duizenden jaren toegepast op dieren,het is zelfs nog ouder dan de bijbel om maar een voorbeeld te geven.

 

http://wbvc.bc.ca/acupuncture/

 

 

Niemand is nog nooit dood gegaan door het gebruik van Cannabis & dat geldt ook voor dieren.Persoonlijk ben ik van mening dat toepassing van wietolie bij honden inwendig beter in de vorm van een tinctuur kan gebeuren dan wietolie gemengd met een plantaardige olie, dit ivm iets andere stofwisseling dan wij zelf.Tinctuur moet je dan denken op basis van jenever (30% v/v).Dosering moet je dan denken aan een derde van een normale dosering van volwassene, dus ipv 3 x dgs 25 druppels, dus 1 x dgs 25 druppels, wel rekening houden met de type hond die je hebt Chihuahua of een Mastino is een big difference. :) Wietthee helpt trouwens ook, weet ik uit eigen ervaring.

 

Geschiedenis stukje over Cannabis americana

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik lees langs de zijlijn mee...

 

Heel interessant allemaal...

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij katten werkt het ook maar in heel lage dosis (1:10 of nog meer aanlengen) anders krijg je dit (niks aan de hand overigens, geen dierleed, gewoon erg ver weg in dromenlanddeze rakkert kat, mijne hebben het soms ook en als ze dan wakker worden is het heel shcrikachtig en vallen ze ook vd kast af waar ze op liggen, helemaal de weg kwijt dan, mooi man katten :)

 

gallery_22678_8365_24248.jpg

maar probeer dit toch te voorkomen. het mooie van dit medicijn is, dat het langzaam opgebouwd kan worden tot zeer hoge dosis bereikt kan worden. dan zijn zulke dingen niet nodig.

ook al zal het geen schade aan de kat brengen. ik denk juist dat die dosis heel geneeskrachtig geweest is. toch moet er ook om de geestelijke gesteldheid van de kat gedacht worden op dat moment..

 

ik zelf heb deze fout ook meerder male gemaakt. wat resulteerde in een trippende hond. bij deze nog eens: het spijt me. maar wel zeer geneeskrachtig en ik heb er zeer veel van geleerd.

 

en met de hond gaat het buiten gewoon goed.

 

het ging in dit geval om een gebroken teen waar ook een uitwendige verwonding aan zat die ook behandel;d was met olie, maar deze werd er af gelikt dor de hond.

 

mijn ervaring met honden of katten is ook, dat er sterke en minder sterke honden zijn. het is absoluut af te raden om de dosis die voor een pitbull geen problemen geeft aan een poedel te geven. ook dan krijg je dronken lopende honden.

maar ook daar herstellen ze zonder ook maar 1 probleem van en is zeer duidelijk te zien dat die dosis geneeskrachtig heel goed was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We dwalen hier af heren.

 

op www.amateurnatuurgeneesdierenartsenforum.nl kunnen jullie hier verder over discussiëren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dit ga je krijgen als mensen wietolie zelf gaan maken en dan nog ook nog eens keer zelf gaan uitproberen.Gezien het feit het middeltje ook nog eens een keer sterk geestverruimend werkt bij wijze van zelf experiment, dan kan een topic alle kanten op gaan.:)

 

On-topic

 

In dit topic hebben we het over de manieren om zelf wietolie te maken, dus ook de oplosmiddelen daartoegerekend.Ik heb hier een pdf-filetje hoe in de professionele kruiden-industrie bepaalde oplosmiddelen niet op prijs gesteld worden, maar ook interessant welke kwaliteitseisen er gesteld worden voor een kruidenextract.

 

Namaste :D

Toxic_Solvent_Found_in_Curcumin_Extract_2010.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
We dwalen hier af heren.

 

Mijn excuus voor het off-topic!

Ik had beter een nieuw topic geopend want de discussie moet blijkbaar stoppen hier....

 

Als een mod zich geroepen voelt mag ie van mij knippen vanaf mijn vraagstelling inzake het wrattenprobleem en het in een nieuw topic plakken!

Wietolie tegen wratten oid!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rick Simpson gebruikt pure benzine om zijn olie te maken!

 

Heeft iemand ervaring hiermee?

En waar vind je pure benzine?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rick Simpson gebruikt pure benzine om zijn olie te maken!

Benzine is een samenstelling van verschillende stoffen,hier word Benzeen bedoeld.

En waar vind je pure benzine(benzeen)?

Gezien de eigenschappen kan je dat wel vergeten,wat waarschijnlijk wel zo fijn is. :)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik wel weet is dat hij het over Nafta heeft ......

En dat is een aardolie product.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Benzine is een samenstelling van verschillende stoffen,hier word Benzeen bedoeld.

 

Op zijn website zegt hijzelf dat de nafta die hij gebruikt 'benzine' wordt genoemd in Europa... Hij bedoelt benzeen dan volgens jou??

 

Gezien de eigenschappen kan je dat wel vergeten,wat waarschijnlijk wel zo fijn is. :)

 

Waarom? De goede man Simpson doet het toch ook!

Volgens hem is het makkelijk te verkrijgen bij verfverdelers!

Ik ken er ook geen prijs van... maar het moet goedkoper zijn dan alcohol!

 

Feit is... een goede vriend van mij heeft longkanker! Het komt er dus op aan dat we de komende tijd zoveel olie als mogelijk gaan maken... wat het kost maakt eigenlijk geen reet uit maar volgens Rick zou pure Nafta beter geschikt zijn als oplosmiddel dan alcohol!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat ik wel weet is dat hij het over Nafta heeft ......

En dat is een aardolie product.

 

Nafta = diesel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nafta = diesel

 

Ik peins van niet! :)

 

Quote van Rick:

 

"The process that I am about to describe involves washing the starting material twice with a good solvent such as pure naphtha, to remove the available resin from the plant material. Naphtha has proven to be a very good solvent to produce the oil and in Europe it is often called benzine"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nafta lijkt heel erg op benzine,maar is niet hetzelfde.

Ik ging er in mijn vorige post vanuit,dat het een eng.-ned. vertalingsfoutje was en er benzeen werd bedoeld.

Nafta(naphta) heb ik inderdaad ook weleens over gelezen als oplosmiddel voor hasholie.

Maar gezien de moeilijke verkrijgbaarheid en de juist veel duurdere prijs van nafta dan bv. alcohol is het ook niet echt een goede optie IMO.

 

Grtz. Aad

 

Ps Nafta is trouwens ook een samenstelling van koolwaterstoffen,dus het gebruik van het woord puur is ook hierbij niet van toepassing.

 

Edit :

Waarom? De goede man Simpson doet het toch ook!

Dat maakt het nog niet zalig natuurlijk. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat naptha gewoon petroleum was?

en dat is niet duur

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe er zijn heel eel soorten "nafta" - dat is een verzamelnaam. Wasbenzine, petroleumether...

 

hier een link naar de verschillende brandstoffen voor kooktoetellen. Petroleum en benzine is het in ieder geval zeker niet, en ook geen puur benzeen. Als het white gas naphta is dan is het wasbenzine. Maar het kan ook net zo goed petroleumether zijn dat in het Engels "Benzine" heet maar niks met onze benzine uit de pomp te maken heeft. Dat heet daar gasoline.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de info Whazzup!

 

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat hij dan wasbenzine bedoelt!

En nog een vager vermoeden dat nog niemand het hier gebruikt heeft om olie te maken! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een mail gestuurd naar Rick Simpson...

 

Hier het antwoord van een compagnon van hem...

 

I would go to a paint supply store and buy it there. In Europe, it is

often called benzine (technical benzine etc.) and it is used to thin

paint and they have it in each and every store. Look for naphtha with

no rust additives etc. (usually the cheapest one). Or you can buy

medical-grade naphtha. Still, if you do everything right, you will

evaporate it all, and so it makes little difference. More info on our

site.

Your friend should also vaporize a bit every day.

Best wishes,

Jindrich Bayer

 

Ik ben er eerlijk gezegd nog niet uit! Wordt hier thinner bedoeld?

Effe gegoogled...verf kan je ook nog verdunnen met terpentine, white spirit en wasbenzine.

 

Zal het dan toch wasbenzine zijn wat Rick bedoeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...