Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Zijn Er Nu Werkelijk Zoveel Wietkwekers Onder Ons Die Illegaal Stroom Tappen?

percentages wel/niet aftappen  

2,136 members have voted

  1. 1. Tap jij illegaal stroom af?

    • Ja
      115
    • Nee
      1919
    • Ik laat de meter langzamer lopen
      101


Recommended Posts

150 kuub per 10 weken is voor een particulier niet niks :P

 

4 rondjes per jaar = een half miljoen liter

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal maar in je tuin staan. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betaal ook gewoon netjes voor de stroom en water enzo... nouja, mijn bedrijf betaalt de stroomrekening, dus de stroomkosten zijn gewoon een aftrekpost voor de belasting.

Draai nu voor het eerst met 2x/4x 600w dus zal wel moeten bijbetalen aan het eind van het jaar, maar mijn werkzaamheden zijn zodanig dat ik dat stroomverbruik goed kan verklaren dus verwacht geen problemen.

Heb gewoon 2 extra groepen in de meterkast bijgeplaatst, zodat ik niet door 50 jaar oude ongeaarde bedrading zoveel stroom pak.

draai met 2 tenten in een ruimte afwisselend dag/nacht, dus hoef niet bij te verwarmen.

Reserveer gewoon 10%van mijn eerste opbrengst voor de energieafrekening eind vh jaar, dan blijft er nog steeds een kleine 10k voor mij over om leuk van te leven naast mijn gewone inkomsten uit mijn bedrijf

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jongens ik ben helemaal vergeten te melden hoe het bij mij is verlopen.

eerste jaar 4 kweeks met gemiddeld 3x 600 watt.

toen is er een schatting gemaakt door oxxio.

vrolijk doorgekweekt met 3x 600.

2 jaar later ruim 20.000 kw opgemaakt.

ze hadden weer een schatting gemaakt ondanks dat ik het digitaal had doorgegeven. .

Ik had inmiddels alles opgeruimd. dus ik heb ze gebeld

Ik gaf mijn stand door, de beste man was zo in shock dat het een paar seconden stil was.

hij vroeg hoe dat kwam.. ik heb gezegd dat ik een electrische kachel constant heb laten draaien maar dat ie nu weg is.

Hij geloofde me en zei dat ik ong 4k moest bijlappen.

paar weken later kwam de factuur en heb gewoon betaald.

we zijn nu een paar maanden verder.. niks meer gehoord

voorschot weer verlaagd

niks aan het handje dus.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd hoe ze reageren als je doodkalm zegt dat je wiet hebt geteeld :likken:

 

alles was toch al weg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jongens ik ben helemaal vergeten te melden hoe het bij mij is verlopen.

eerste jaar 4 kweeks met gemiddeld 3x 600 watt.

toen is er een schatting gemaakt door oxxio.

vrolijk doorgekweekt met 3x 600.

2 jaar later ruim 20.000 kw opgemaakt.

ze hadden weer een schatting gemaakt ondanks dat ik het digitaal had doorgegeven. .

Ik had inmiddels alles opgeruimd. dus ik heb ze gebeld

Ik gaf mijn stand door, de beste man was zo in shock dat het een paar seconden stil was.

hij vroeg hoe dat kwam.. ik heb gezegd dat ik een electrische kachel constant heb laten draaien maar dat ie nu weg is.

Hij geloofde me en zei dat ik ong 4k moest bijlappen.

paar weken later kwam de factuur en heb gewoon betaald.

we zijn nu een paar maanden verder.. niks meer gehoord

voorschot weer verlaagd

niks aan het handje dus.

Als ik het goed begrijp heb je dus ook met een slimme meter gedraaid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey nee geen slimme meter maar met een digitale meter, dat is eigelijk gewoon een ouderwetse meter alleen dan digitaal, dus niet uitleesbaar van afstand, maar ook niet terug te draaien... tenminste zover ik weet.. maar dat hoeft ook niet

in principe betaal je voor je stroom ong 10% van je opbrengst.. als je het goed doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:whistling Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

illegale aftappers moeten ze legaal de handen afhakken !!!!

dat zal ze leren .

want dan kunnen ze geen einde-aderhulsjes meer solderen .

en gaan ze zeuren dan de bek dichtplakken .

:vape:

ps :dit rijmschema loopt niet .

Edited by macerror
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

met illegaal tappen bespaart men heel veel flappen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo achterlijk sommige mensen willen wel betalen voor stroom maar toevallig heb ij vorige week nog 1 artikel gelezen waar de energiemaatschapij verdacht veel verbruik vond.... Dus tipte ze de woute

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je nagaan hoe een maatschappij onder vvd kan afzakken .

wij leerden op school vroeger dat ddr en rusland niet deugden omdat men elkaar daar verlinkte aan de overheid .

big brother is watching you kon niet mocht niet .

in het vrije westen was vrijheid het hoogste goed .

tegenwoordig is klikken iets om trots op te zijn in dit mark trutte land .

het word tijd voor verandering in dit land .

en dan bedoel ik niet die glorix brulkikker maar gewoon een recht door zee ouwe jongens krentebrood partij .

die politici hebben toch allemaal ook wel es een jonko gerookt .

waar zijn ze mee bezig ?

mischien die lui van de gristenunie niet maar die hebben dan weer incest als verzetje .

:vape:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien die lui van de gristenunie niet maar die hebben dan weer incest als verzetje .

 

 

:rofl

 

Op jou zou ik stemmen MAc.

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mac z'n berichten zijn inderdaad altijd zeer vermakelijk om te lezen. Ga zo door Mac!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De energiemaatschappijen zijn in een razend tempo bezig het stroomnet intelligenter te maken door het plaatsen van "slimme meters" in ieder huishouden. Behalve de gemakken die daarbij horen kunnen ze volgens mij vervolgens veel nauwkeuriger bepalen waar er stroom weglekt op het net..................

Share this post


Link to post
Share on other sites

De energiemaatschappijen zijn in een razend tempo bezig het stroomnet intelligenter te maken door het plaatsen van "slimme meters" in ieder huishouden. Behalve de gemakken die daarbij horen kunnen ze volgens mij vervolgens veel nauwkeuriger bepalen waar er stroom weglekt op het net..................

 

Wat is de theorie hier achter? Waarom is het met digitale meters in huis makkelijker om lekstroom op te sporen? Aan aanlevering en registratie van verbruik veranderd toch niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Wat is de theorie hier achter? Waarom is het met digitale meters in huis makkelijker om lekstroom op te sporen? Aan aanlevering en registratie van verbruik veranderd toch niks.

 

Ik zeg niet dat het zo is, maar ik kan het me zo voorstellen omdat de meters nu van een afstand uit te lezen zijn en dus altijd het actuele verbruik bekend is. Als er vervolgens tussen 2 meters een verschil zit met geleverde stroom en verbruikte stroom lijkt het me niet zo moeilijk om te bepalen waar die verschillen gebleven zijn. Ik zou me in ieder geval niet meer op mijn gemak voelen als ik stroom zou aftappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aftappen is voor dieven,ik ben nooit geen dief.

 

Bovendien is het linke soep,en verdien je om gepakt te worden!

Je brengt moedwillig anderen in gevaar.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aftappen is voor dieven,ik ben nooit geen dief.

 

Bovendien is het linke soep,en verdien je om gepakt te worden!

Je brengt moedwillig anderen in gevaar.

 

ik tap ook niet , maar hoe kom je hierbij? met terug draaien breng je sowieso niemand in gevaar. als het netjes wordt aangesloten ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, er zijn ook mensen die vinden dat wietkwekers het verdienen om opgepakt te worden omdat het gevaarlijke drugsdealers zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, er zijn ook mensen die vinden dat wietkwekers het verdienen om opgepakt te worden omdat het gevaarlijke drugsdealers zijn.

 

misgunners lol. we zullen de shops voortaan laten bevoorraden door TL hobby kwekers.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol Twiet, rook er nog eentje en dan zal het verband dat je legt je ongetwijfeld logisch over komen maar dit slaat echt als een tang op een varken. :likken:

 

Het is logisch dat je als grotere kweker je stroomverbruik verborgen wilt houden om niet op te vallen. Je stroom aftappen voor de meter is dan de enige oplossing. En daar ontstaat een status quo en dat staat de legalisering van ons geliefde plantje in de weg. Ik heb installaties voorbij zien komen opgezet door de professionele criminaliteit die het daglicht niet konden verdragen en ronduit gevaarlijk zijn. Er ontstaan regelmatig branden vanwege slechte en onveilige installaties. Dit soort berichten komen onder de ogen van de politiek en die trekken daaruit hun conclusies zonder zich te verdiepen. Dat er hier kwekers zitten die dat wel allemaal goed voor elkaar hebben en buiten hun hobby ook nog wat willen verdienen en zeer serieus met hun hobby bezig zijn zien ze niet. We moeten streven naar een regeling zoals je nu regelmatig al in de VS tegenkomt. Onder een licentie het mogen kweken van planten als je voldoet aan de eisen die hiermee de kwaliteit van je product en je kweekinstallatie waarborgen. Overtreden is intrekken van je licentie. Gewoon je elektriciteitsrekening betalen en belasting over je inkomsten en klaar.... zo moeilijk is het niet.

 

Maar nu pleeg je gewoon diefstal als je stroom aftapt en als je nu denkt dat energiemaatschappijen dit als verlies weg boeken op de balans zit je verkeerd, het wordt gewoon doorberekend aan de mensen die gewoon hun rekening wel betalen.

Kortom, ik kan me voorstellen dat er stroom gejat wordt omdat je anders oom agent op bezoek krijgt maar het blijft diefstal en zolang er op wettelijk gebied niets veranderd zal dit een beetje een kip en ei verhaal blijven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...