Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Zijn Er Nu Werkelijk Zoveel Wietkwekers Onder Ons Die Illegaal Stroom Tappen?

percentages wel/niet aftappen  

2,136 members have voted

  1. 1. Tap jij illegaal stroom af?

    • Ja
      115
    • Nee
      1919
    • Ik laat de meter langzamer lopen
      101


Recommended Posts

Dat IS er, bbb, je moet alleen even zoeken, en nee niet bij de gemiddelde GS nee...

 

Kees.

 

Misschien wel leuk om te weten: Je zit dan wel aan 60kVa en meer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat wist ik wel kees, ik bedoel dus een stoomgenerator voor bijv. 10 - 20 lampen. Een mooi compact model, en een redelijke prijs. Een 60kva stoomgenerator is een beetje teveel van het goede

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draai ongeveer al 8 jaar met 6x600 watt, zit rond de 20.000 kw per jaar.

Als ik mijn eindafrekening heb gehad, is het eerste wat ik doe termijn

bedrag 20 euro omhoog gooien. Stroom word toch elk jaar duurder,

en ik krijg zodoende elk jaar wat terug. Ik denk dat als je altijd netjes

betaald, hebben ze geen reden om op onderzoek uit te gaan.

Toen ik begon, heb ik nuon gebeld om mijn termijn bedrag

omhoog te gooien met 300 gulden testijds ofzo, daar deden

ze wel wat moeilijk over. Dat kon niet in een keer, maar moest

in stappen. Tegenwoordig kan alles via internet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoor niemand over de beruchte meldingsplicht :wOOt of zou dat allemaal bullshit zijn ?

elkaar bang maken om niks ?

 

en over piekvorming , kan iemand daar iets meer over vertellen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kben van plan om een kas met 20plante( manne plus vrouwen, moeten nog geselcteerd worden, alleen vrouwen blijven over)

250w of 400w pakken? ivm verbruik, ik ga het bij een vriend doen en die is wat gesteld op zekerheid ivm stroom.

Volgens mij kan het helemaal niet kwaad om gwn een hok met 400w lamp op te hangen mits je gwn je stroom betaald, ik ga niet meedoen aan aftappe en derlegelijke!!

graag antwoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeggen , lees eens op je gemak dit hele topic door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MOet trouwens wel zeggen dat ik laatst 3 kwekerijen opgerold heb zien worden waarbij er ook in de krant vermeldt stond dat er medewerking was verleend bij het oprollen door de NUON!!!! En daar bedoelen ze niet mee dat die gaan kijken of er met de meter is geklooid maar daar duiden ze mee po het feit dat er explosief gebruik is geconstateerd. Nu is dat wel te begrijpen als er afgetapt wordt en ze een lek hebben van bijv 20.000kw per jaar en dat wil niet op voorhand zeggen dat ze over de meter gedraait hebben!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat gaat nog wat worden als ze die "slimme"meter gaan plaatsen. dan kan de nuon alles zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bij me vader op de zaak een hok gebouwd van 8meter bij 4meter. Tap geen illegaal stroom af. Nergens voor nodig omdat het een bedrijf is dat veel stroom verbruikt dus verschil zien ze niet zomaar. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, ik ben Ted

 

ben heel benieuwd bij hoeveel lampen het een probleem wordt om het netjes te betalen. ik ben van plan 6 lampen te gaan hangen van 600W, dan de rest er nog bij dus tel maar op. Ik moet zeggen dat ik een paar pagina's over heb geslagen en is het misschien al geroepen maar misschien wil iemand het me nog een keer zeggen. Ik wil best betalen maar als me dat gelijk de das omdoet.. wat moet ik dan

 

Groet Ted

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Tedje,

 

Naar onze mening is het juist het niet betalen dat leidt tot onderzoek en opsporing. Maar ja, dat is natuurlijk persoonlijk.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij kan inderdaad op lpg draaien,......moet volgens mij niet moeilijk zijn om hem op aardgas te laten lopen :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei, kijk, dat is interessant!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je hier in een flinke villa woont en vanzelf al veel stroom gebruikt aan Centrale Airco, dan maken die lampen niks uit, en kosten van stroom ook niet...

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

muahahahahahahahahahahahah

 

Ik kan alle stroom gebruiken die ik wil !!!!!! en ik betaal netjes ;)....bij mij wordt het verbruik over het hele woonblok gerekend, en dan gedeeld, lekker sociaal toch ;)....maar ik heb nu sinds kort een kweekje en heb daar maar 1x400w in staan, en kweek voor met 100w TL, dus dat is ook niet zo veel ... En ik rijd altijd op de fiets, dus ik bespaar het milieu en de medemens genoeg om te bepleiten voor mijn manier van kweken :smoke.....

 

Maar voor de grootkwekers onder ons, dit is een uitgelezen kans om lekker te kweken zonder schuldgevoel :lol:.....

 

groe(n)ten

 

 

groenduimpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buitenkwekers die bij lichten.......hhhhhmmmm :) Helemaal geen slecht idee!!!!

Weet iemand hoe je van een lantarenpaal stroom kunt aftappen???

Ook leuk voor illigale buurtfeestjes LOL :D

 

Grt Leip

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een 400 en 600 hangen en betaal netjes. ;)

kreeg zelfs nog geld terug ;)

binnenkort misschien verhuizen nog een lampje erbij, is een oud hus dus veel stook kosten :(

tomaatje

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het te doen om 2 hokjes te draaien met 6x600watt elk? (om en om) en dan netjes te betalen?

 

dan heb ik het niet over een woning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is mogelijk !

Als je bijvoorbeeld krachtstroom hebt liggen.

Ik weet uit eigen kring dat betalen in bedrijfspanden heel goed mogelijk is mits pand het toelaat en je goede elektro aansluitingen hebt .

denk dat je in de elektra topic moet zijn met deze vraag. Om en om draaien is heel goed te doen mits je luchthuishouding in orde is ik denk dat je bij zo,n opstelling michien baat hebt bij vertragingsrelais om je stroompiek op te vangen. Tenslote zijn nuts bedrijven ook maar bedrijven wat wil zeggen dat ze je graag als klant zien zolang als je betaalt. Dat soort hokken gaan vaak de mist in door stroomdiefstal, mochtdit het geval zijn komt de andere kant van de munt je voordeel is je hebt niet gestolen, je nadeel ze kunnen nu wel traceren hoevaak je hebt gedraaid wat weer tot een naheffing kan leiden.

 

Je moet voor jezelf de afweging maken !

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, afleiden hoelang je draait... Eerlijk gezegd hecht ik daar niet eens meer waarde aan.

Als ze je pakken overdrijven ze het toch altijd met een stuk of 2 kweekjes. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee!!..........1x6oow lamp dus gewoon betalen.

Zou wel gek zijn met een lamp, mischien slapende

honden wakker maken!.

 

De rest die wel genoodzaakt is te stelen ............suc6 ....ermee! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 hokken met 6 lampen zou ik niet in een woonhuis doen...

 

Je kunt best problemen krijgen met je energieleverancier...

 

6 lampen is op het randje denk ik.

 

Gasaggregaatje kan prima, die dingen doen maar 51 of 52dB en met een mooi kastje er omheen zijn ze trilvrij.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...