Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik doe ook wat roofmijt in mijn moederhok hopelijk zijn ze dan helemaal spintvrij en stekken met meteen roofmijt erop haha :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat wou ik net zeggen het begint bij je moeders

ervaren stekkers zetten elke paar week roofmijt uit in hun moederplanten

anders word het alleen maar erger zoals inderdaad resistente spint in je moeders dat is het laatste wat je wil

wat spuiten om 9 weken door te komen is nog te doen maar met moeders is dat geen goed idee die staan veel langer

maar je toppen zien er mooi hard uit verder toch geen fluff

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fata

Hoezo spint erger bij de moeders en spuiten van gif als je bij mamma's heel makkelijk de RH op 80% kunt zetten en zo de spint letterlijk laat ontploffen?

Dan ga je toch niet spuiten met gif met alle gevolgen van dien?

Ervaren stekkers maken er juist een puinhoop van met al dat gif van ze, hoe denk je dat die spint resistent wordt tegen alles wat er tegenaan gegooid wordt?

Als je een spintje uit de tuin mee krijgt dan heb je die over het algemeen zo kapot met een eenvoudig middeltje, heb je spint vd stekkenboer in huis ben je de sjaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoel het anders, je kan bij moeders beter elke paar weken roofmijt uitzitten zodat je juist geen resistente spint krijg op je moeders

bij een standaard kweek van 9 weken kun je nog een keer spuiten omdat je het er daarna afkapt moeders blijven veel langer staan

dat bedoelde ik, juist geen gif op je moeders spuiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik droom zelfs over spint,een heeeele grote die inplaats van een bladgroen cel mijn hoofd aanprikt

je hebt vast wel starship troopers gezien met dat hersenetend insect? gruwelijk... :likken:

 

 

Je plant onaantrekkelijk maken voor spint is niet zo lastig,kaneelthee zetten op de collieweed methode,en preventief spuiten op moeders en stekken 1x per 2 weken tot aan de bloei.

Zo heb ik mijn stekken voor guerilla schoon gehouden tegen luizen thripsen en spint,alleen wast het wel weg na regen dus dan opnieuw spuiten.

 

Als je spint onder de microscoop legt en ze een druppel kaneelthee geeft als drinken,doet dat me gelijk denken aan de cinnamon challenge zo hard lijden ze pijn! :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hazes heeft in 8 jaar tijd nog nooit last gehad van ongedierte, alleen 1x beetje toprot. Maar spint of trips of weet ik veel wat voor beestjes, ik ken ze niet, heb ik geen last van gehad.

 

Maarja ik ben ook een domme schreeuwer die maar wat doet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken ook wel kwekers die nooit last met beestjes hebben, daar hoorde ik zelf eerst ook bij tot het een keer misging. Langzaam maar zeker zit ik er sterk aan te denken om maar een kweekje uit zaad te gaan doen nadat ik mijn kweekruimte geheel ontsmet heb, want ik ben bang dat ik anders weer met hetzelfde gekut kom te zitten.

 

Een soortje als Sugar Punch zit ik aan te denken om eens te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon doen.. Een keertje geen gezeik. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago,

 

Ik zit met precies het zelfde probleem.Met de zelfde middelen gespoten en toch blijft de spint terug komen.

Ipv spuiten smeer ik nu de bladeren in met een mengsel van Floramite en Nissorun dit doe ik met een oldschool scheerkwast dit lijkt meer effect te hebben als spuiten tot nu toe.

 

Als ik Roofmijt uitzet doe ik ook altijd een panty om het filter en in de in/uitlaten. Heb een keer een filterdoek gehad met een rode gloed van de Tetrixen;).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ouwe zaadkweker Dilago!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago,

 

Ik zit met precies het zelfde probleem.Met de zelfde middelen gespoten en toch blijft de spint terug komen.

Ipv spuiten smeer ik nu de bladeren in met een mengsel van Floramite en Nissorun dit doe ik met een oldschool scheerkwast dit lijkt meer effect te hebben als spuiten tot nu toe.

 

Als ik Roofmijt uitzet doe ik ook altijd een panty om het filter en in de in/uitlaten. Heb een keer een filterdoek gehad met een rode gloed van de Tetrixen;).

Erg vervelend is het en zeker als ze je grammen kosten.

 

Ik hoor wel vaker positieve berichten over Floramite.tegen spint, maar dan begin je alweer met planten waar insecten opzitten en dat wil ik eens een keer niet. Wanneer je kweekt met planten uit zaad zijn er andere rampscenario's mogelijk helaas, maar ik wil het toch een keer proberen.

 

Ouwe zaadkweker Dilago!

Ach, als jij het kan kan ik het zeker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal vanavond een soort biologisch schoonmaak middel tentoonstellen met een soort stoomapparaat waar je die spint zeer fijn onder bedwang ken houden. En bij preventief spuiten blijven ze weg. Zonder resistent te worden van dat spul. Wordt ook gebruikt in de palmbomen brance.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maandag gaan de planten om, de roofmijten kunnen de spintplaag niet meer in bedwang houden en het is wel mooi geweest., Ben er nog bij langs geweest met de stofzuiger vanavond om de meeste webben te verwijderen en dat zal ik morgen nog herhalen. Ben al begonnen met spoelen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maandag gaan de planten om, de roofmijten kunnen de spintplaag niet meer in bedwang houden en het is wel mooi geweest., Ben er nog bij langs geweest met de stofzuiger vanavond om de meeste webben te verwijderen en dat zal ik morgen nog herhalen. Ben al begonnen met spoelen.

Veel succes gewenst! Hoop dat je er nog wat moois vanaf haalt.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel en er zit zeker nog genoeg moois aan! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me wel los te lopen,je hebt in ieder geval heel wat te knippen d8 ik zo.

 

Ik hoop dat je je hok en omgeving vrijkrijgt van die resistente insecten,zodat je snel aan het zaad kunt!

 

 

Je gaat nog wel even posten hoeveel gram gemiddeld per plant je droog hebt geplukt?

 

 

Go0d luck. :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik jaag het door de spinpro/ tumble trimmer en zal de opbrengst laten weten als het droog is. Voordat ik weer bezig ga in dit hok ga ik de boel goed ontsmetten. Echter is de kogel nog niet door de kerk of ik de volgende ronde al uit zaad ga kweken of stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal wel weer een stekkenronde worden want die heb ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij heeft juist de spintplaag t weer opgegeven... t was laatst veel erger maar t wordt nu minder lijkt wel.

Snap er geen bal van...

 

Ik laat ze deze x zo lang mogelijk staan, over ong. anderhalve week zit ik op d65 12/12.

Spoelen ben ik al een dikke maand mee bezig volgens mij, sinds de dag dat de afzuiging uitviel staan ze al op kraanwater.

(Zit ook niet veel groen meer aan de planten, maar de toppen groeien nog steeds, en t kleeft weer als een malle)

Zoete kauwgomballenlucht heb ik ook weer in overvloed in mn tentje, qua grammen ziet t er niet best uit, maar de kwaliteit is evengoed wel oke denk ik.

 

Succes met de laatste loodjes en t knippen, ook al doet de spinpro t meeste werk voor je...

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou wel uit zaad kunnen gaan kweken maar denk dat het probleem toch echt in het hok zit en dan heb je het ook gewoon uiteindelijk in de schone zaadplanten zitten, gewoon goed het hok besmetten desnoods alles nieuw zeil en nieuwe potten en gewoon alles bespuiten en vergassen :kill: :kill: :evil:

 

Het zal wel weer een stekkenronde worden want die heb ik.

mijn raad maak eerst je hok spint vrij voordat je ze erin zet en als je ze erin zet eerst dompelen in een andere ruimte en niet meteen onder hps zetten als je ze gedompeld hebt nachtje laten bij komen, en gebruik iets meer gif dan de aanbevolen dosering. Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij heeft juist de spintplaag t weer opgegeven... t was laatst veel erger maar t wordt nu minder lijkt wel.

Snap er geen bal van...

 

Hoe hoog is de RH nu in jouw tentje dan?

De kamer waarin mijn tent staat is 70% lv op een cheap ass witte meter en in de tent zit ik op 65% momenteel, RH zal daaromtrent zijn want het is vies plakkerig en mijn airco heeft gvd een storing waardoor ik die niet volop aan kan zetten en die monteur belt maar niet :thumbsdown:

 

Spint haat RH boven de 50%.

Boven de 60 is momenteel bijna onvermijdbaar en dat helpt een heleboel :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou wel uit zaad kunnen gaan kweken maar denk dat het probleem toch echt in het hok zit en dan heb je het ook gewoon uiteindelijk in de schone zaadplanten zitten, gewoon goed het hok besmetten desnoods alles nieuw zeil en nieuwe potten en gewoon alles bespuiten en vergassen :kill: :kill: :evil:

 

Het zal wel weer een stekkenronde worden want die heb ik.

mijn raad maak eerst je hok spint vrij voordat je ze erin zet en als je ze erin zet eerst dompelen in een andere ruimte en niet meteen onder hps zetten als je ze gedompeld hebt nachtje laten bij komen, en gebruik iets meer gif dan de aanbevolen dosering.

Uiteraard ga ik eerst het hok aanpakken, daar ga ik een paar dagen achter elkaar gaspatronen afsteken en eerst komen er geen planten in zodat er niks te vreten is. Misschien dompel ik ze wel weer in gif, maar ik laat de stekken eerst aansterken. Andere potten komen er ook want ik ga nu in 18literpotten kweken.

 

Spint haat RH boven de 50%.

Boven de 60 is momenteel bijna onvermijdbaar en dat helpt een heleboel :innocent:

Is het echt zo eenvoudig? Kan je met wat water de spint doden? Het klinkt te mooi om waar te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had je nog beloofd om wat fotootjes te versturen van een antie spint middel en actie.

 

Dit wordt o.a. veel gebruikt..met sucses.

 

gallery_44403_18027_1080343.jpg

 

Stoom apparaatje aanschaffen. Wat water met een paar druppels detergent erin en spuiten.

Wel een maskertje opdoen, want de substantie riekt behoorlijk.

De planten blijven er gezond bij..de spint kiest het hazepad.

Eitjes aan de onderkant bladeren kun je met dit apparaat super bespuiten.

Je spuit lichte nevels van onder naar bovenkant plant. Zo bereik je het grootste gedeelte.

 

Ik had je nog beloofd om wat fotootjes te versturen van een antie spint middel en actie.

 

Dit wordt o.a. veel gebruikt..met sucses.

 

gallery_44403_18027_1080343.jpg

 

 

Edited by WeedRunner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...