Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Die stipjes vind ik ook maar niks, bv de 2e foto van onder, dat blad rechts onder in de hoek vertrouw ik niet.

Zou jammer zijn als ze terug waren, planten zijn verder prachtig gezond.

Ze zijn op deze fotos wel opeens erg donker, wat LC ook al aangeeft, hoger hoef je echt niet te gaan met ec.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank 420man010!

 

@ Lostchild, je hebt gelijk hoor, ik heb gisteren ingestuurd met Ec 1.7 en kreeg een Ec van 1.8 terug. De volgende keer geef ik de planten weer 1.6 en eventueel zak ik daarna nog meer. De witte puntjes op het blad zijn tripsen en die zijn nooit helemaal weggeweest helaas.

 

@ Scirocco, die Lostchild heeft een scherpe blik, maar tripsen vind ik minder erg als spint. Ze zijn nog lastiger om van af te komen in mijn ervaring. Maar goed, als het hierbij blijft doe ik het er voor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij autopots staan ze niet continu nat, het systeem trekt ook altijd even droog, ik gebruik het zelf :) erg zuinig systeem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het autopots bewateringssysteem ook gehad, Hazes. Het werkt met een vlotter die het voedingswater in de 40litertank tegenhoudt. Zodra de planten het plateautje hebben leeggedronken waar ze elk afzonderlijk op staan, wordt het weer aangevuld tot hetzelfde niveau van een tweetal centimeters. Het droog trekken duurt hooguit enkele seconden en daarna loopt het plateau weer vol, zodat de planten eigenlijk constant natte wortels hebben. Pas als de watertank leeg is komen de planten echt droog te staan, of als er een slangetje verstopt raakt.

 

Op zich een leuk systeem, maar ik heb het toch verkocht. Twee vlotters heb ik bewaard en ik heb al zitten denken om in elk van de beide lekbakken een te leggen zodat ik mijn vat vol kan kiepen en een tijdje kan wegblijven van mijn spot. Het voordeel van minder vlotters op een groter aantal planten is dat er minder snel ongemerkt slangetjes verstopt kunnen raken.

 

gallery_6495_18670_94395.jpg

 

Zodoende ben ik ook niet bang als de planten 48 uur of langer met natte voeten in mijn kweekruimte staan, want ze krijgen hun zuurstof toch wel door het luchtige medium.

 

gallery_6495_18670_181997.jpg

 

gallery_6495_18670_56925.jpg

Vanavond 19.40uur net voordat de lampen aangingen.

 

De planten in de linker lekbak hebben vanavond weer water gehad met een Ec van 1.6 en een pH van 5.6. Ze zijn donker zat dus begin ik maar weer wat af te bouwen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor de dagelijkse update zou ik haast zeggen, maar haast en spoed zijn zelden goed.

 

Vandaag staat de klok 27 dagen op 12/12.

 

De temperatuur met de lamp aan is 28 graden en met de lamp uit 23 graden.

 

Nog steeds verloopt de kweek probleemloos en daarom kon ik het niet laten nog wat foto's te maken.

 

gallery_6495_18670_35347.jpg

 

gallery_6495_18670_40453.jpg

 

gallery_6495_18670_61563.jpg

Wel groen en parmant maar gelukkig geen knollenland!

 

Kennelijk leer ik het niet zomaar af. Hier volgen nog een paar die zoals gewoonlijk onbewerkt, zonder hps licht en met flitser zijn gemaakt. Het risico op hermafrodieten wordt vergroot maar je ziet ook alles er op.

 

gallery_6495_18670_72170.jpg

 

gallery_6495_18670_18847.jpg

 

En toen klonk er een stem in de kweekruimte: kom je hier nou om te kweken of om kiekjes te maken? Waarop ik zei lach eens naar het vogeltje:

 

gallery_6495_18670_24165.jpg

 

Groeten en een fijn weekend gewenst.

 

Dilago.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van mij zuigen toch zichzelf vast en daardoor staan ze soms wel even droog, duurde soms wel paar uur voordat het weer begon, ook zit er een kleine verhoging in en krijgen de planten al niks meer als er 5mm water nog in het midden staat. Bij mij tenminste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vind ik dan nog een nadeel aan het autopots systeem, want ik heb altijd geleerd dat planten in de bloei niet droog moeten trekken. Maar goed, ik lees dat er meer tevreden gebruikers zijn en ik twijfel niet aan de ervaringen. Helaas heb ik dat zelf zo niet ondervonden destijds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjah geen idee, waarom zouden ze niet even droog mogen staan? Ik hanteer autopots en andere locatie eb en vloed systeem en laat ze daar soms ook wel even dagje droogtrekken, ze het even " moeilijk" maken :)

Maar jij raadt me dat dus af om te doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, waarom zou ik? Als het voor jou werkt moet je het mooi zo houden. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op aarde, doe ik het wel af en toe,

Het schijnt, dat de plant dan meer hars aan gaat maken, om zich "te wapenen".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je veldje staat er erg mooi bij, nice pics :-)!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Reggie! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loopt mooi door, denk en hoop dat je je record gaat aanscherpen ;-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar reken ik stiekem ook op Drrr, maar mocht dat toch niet zo zijn dan is de volgende stap meer planten per m2 en sowieso begin ik de volgende ronde met Amnees stekken van andere moeders. Deze ben ik momenteel buiten aan het opkweken, ze hebben een paar ijskoude nachten over de gelederen gehad en krijgen nog een bad met vertimec voordat ze naarbinnen gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker beestjes kweken in je nieuwe moeders

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zaten er al in toen ik ze kreeg, juist daarom staan ze buiten. Als je schone Amnees stekken voor me hebt mag je me altijd bellen, ook midden in de nacht uit bed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen last van de hitte?

Nee, de temperatuur is nog niet boven de 28 graden geweest, dus gaat lekker.

 

De vloer van de rechter lekbak was droog getrokken, daar heb ik vandaag weer 40 liter voedingswater in gekiept met een Ec van 1.59 en een pH van 5.6.

 

gallery_6495_18670_159917.jpg

 

gallery_6495_18670_145476.jpg

 

gallery_6495_18670_126964.jpg

 

gallery_6495_18670_83319.jpg

Zijn de planten blij, dan ook de kweker.

 

Dank voor het volgen.

 

Fijne avond en groet,

 

Dilago.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang staan ze nu officieel in de bloei? Ziet er goed uit, op naar 1 op 1

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trips geeft zilverachtige slakken spoor schade ONDERIN de plant, zwarte poepkorrels zichtbaar in het blad en die tekenen in het blad is geen trips voor zover ik kan beoordelen :search:

Ook heeft trips in no-time op alle planten wel wat schade en ze vermenigvuldigen als een malle eenmaal perfecte omgeving gevonden.

Op mijn oude adres had ik er jaarlijks last van ivm gemeenteperkje vd deur en ik was er (ff Neem of PVP zilverflesje kuurtje) ook zo weer vanaf.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang staan ze nu officieel in de bloei? Ziet er goed uit, op naar 1 op 1

Vandaag staan ze 29 dagen op 12/12!

Als ik in deze setting de 1 op 1 haal huur ik een vliegtuig met een banner met de tekst: 'dreams do come true!' :D

 

Trips geeft zilverachtige slakken spoor schade ONDERIN de plant, zwarte poepkorrels zichtbaar in het blad en die tekenen in het blad is geen trips voor zover ik kan beoordelen :search:

Ook heeft trips in no-time op alle planten wel wat schade en ze vermenigvuldigen als een malle eenmaal perfecte omgeving gevonden.

Op mijn oude adres had ik er jaarlijks last van ivm gemeenteperkje vd deur en ik was er (ff Neem of PVP zilverflesje kuurtje) ook zo weer vanaf.

Ik zal er nog eens naar kijken, maar volgens mij is het wel trips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan echt gelijk op, ik met lemon zit nu op dag 43 waarvan 14 groei dus 29 bloei :D

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Als ik in deze setting de 1 op 1 haal huur ik een vliegtuig met een banner met de tekst: 'dreams do come true!' :D

 

typisch een broodkweker, opgegroeid met weinig, snelle centjes en dan ineens gek doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nog maar het begin, collega en daarna ga ik sparen voor een snelle auto. Je kent ze wel, veel te groot en prominent geparkeerd bij de growshop voor de deur op een zeker tijdstip. Zo weet je voortaan dat ik binnen ben. :D

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago

Zeg dat nou niet van een auto.. komen ze straks mij aan de kop zeuren als ik koffie aan het drinken ben daar :withstupid:

Heb een hele dikke sinds een jaartje en het is nu vaak al kwijl kwijl als ik ergens ten tonele verschijn en dat voor een Volvo :jump:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...