Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dat komt wel goed! Welke dag zit je nu? 2400w zou mooi zijn als je rond de 2ki haalt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind ze er beeldig en kerngezond bij staan.

wordt goeie ronde !

Dank je wel, dat hoor ik graag! Er wordt ook goed op gepast kan ik zeggen. ;)

Dat komt wel goed! Welke dag zit je nu? 2400w zou mooi zijn als je rond de 2ki haalt.

Ik zit nu in het begin van de derde week bloei en als ik er 2k van af kan halen is de missie voor mij 100% geslaagd.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst maar eens een dikke maand verder zijn dacht ik zo..

Als het dan allemaal nog zo mooi is, gaan we dan fantaseren over wat het wel niet zo kunnen opbrengen..

 

Maw.. De huid niet verkopen voor de beer geschoten is.. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Tevreden over canna? Aqua of Hydro, en waarom? Grtz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Tevreden over canna? Aqua of Hydro, en waarom? Grtz

Ja ik ben dik tevreden, de planten hebben geen spoor van te korten! Ik gebruik Canna hydro en kiep het gewoon in de lekbak. :)

 

Eerst maar eens een dikke maand verder zijn dacht ik zo..

Als het dan allemaal nog zo mooi is, gaan we dan fantaseren over wat het wel niet zo kunnen opbrengen..

 

Maw.. De huid niet verkopen voor de beer geschoten is.. :)

Er wordt nog niks verkocht en zeker geen gebakken lucht. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had besloten de planten even droog te laten trekken en toen ik gisteravond op mijn spot kwam was ik verbaasd dat dit bij enkele planten al drastisch gebeurd was. Zodoende heb ik snel 70 liter voedingswater aangemaakt (Ec 1.6. en pH 5.7) en dat verdeeld over beide lekbakken. Mogelijk iets te veel achteraf bezien.

 

gallery_6495_18670_174967.jpg

 

gallery_6495_18670_182758.jpg

 

gallery_6495_18670_115040.jpg

 

Het water simpelweg in de bak kiepen is toch niet zo ideaal als ik had gehoopt, want doordat het niet zo hoog komt te staan duurt het heel lang voor de planten het opzuipen waardoor ze te lang natte voeten hebben. Ook vraag ik me af of de pH niet oploopt doordat de potten alleen van onderen nat worden. Wat denken jullie? Om problemen te voorkomen zal ik voortaan maar via de bovenkant bewateren, ook al is dat erg lastig. Vooralsnog staan alle planten er uitstekend bij, alle planten behalve één! Er is een die lichtgroen begint te worden...

 

gallery_6495_18670_66289.jpg

 

gallery_6495_18670_41346.jpg

 

Van deze plant heb ik de drain gemeten en de Ec was 1.5 en de pH maar liefst 7.8. Hierna heb ik de plant gespoeld met een Ec van 1.6 en een pH van 5.1. Nu maar afwachten hoe de plant het oppakt.

 

Groet,

 

Dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

De drain is een indicatie en ik wilde weten of het een Ec of een pH probleem was en dat weet ik nu door de meting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben alweer een tijdje een stille genieter maar ik kom toch even zeggen dat ik het idee heb dat je eindelijk een goede kweek gaat krijgen :)

Ik had laatst een Super Silver Haze kweekje en een kilo op 1200 watt, daarbij schenen de lampen voor de helft op de grond en aarde.

Dus als ik dit zo vol zie staan moet je daar ruim over heen gaan :icecream:

Succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vind ik nou leuk om te lezen 420man010, dank!

 

Een kilo op 1200watt pakken is een prachtscore! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej D,,

 

Dit kan niet hé.. niet beginnen te rommelen nou toch.. :wub:

Het ging zo lekker en nou ineens "ietsjes" minder??

(beer huid.. :whistle: )

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mijn doen gaat het nog steeds super! :P

 

Maar je hebt gelijk het is wel een barst in het perfecte plaatje! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoevaak vloed je? op mapito was eens in de 4 dagen ideaal. de potten moet je nooit droog laten trekken. alleen de vloer en dan weer opnieuw vloeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vloed zodra de vloer droog is en de potten lichter worden, meestal om de twee dagen. De plant die wat vergeeld is was overigens helemaal droog getrokken, daar kan het ook van gekomen zijn. Maar de volgende waterbeurt ga ik het ze weer via boven geven.

 

Als ik nog een week langer was doorgegaan met groeivoeding denk ik dat er geen enkele plant lichter was, maar dat weet ik niet zeker.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

vroegah draaide we alleen op flores, zonder problemen. in de bloei kun je beter te nat kweken dan te droog.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dan, denk je dat de Ec nog omhoog mag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb niet goed opgelet wat je geeft. Maar ec 1.4 ( dat is incl 0,3 kraanwater) is prima voor amnees. Een puntje hoger mag wel. in deze fase.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef Ec 1.6 (inclusief 0.6 van het kraanwater) en zal de volgende waterbeurt eens Ec 1.7 geven.

 

De lichter wordende plant had ik gisteren naar voren gehaald en ontdekte dat de plant rechts van haar ook wat lichter werd. Die heb ik ook even gespoeld met Ec 1.6 en pH 5.1. Vandaag zijn ze alweer wat opgeknapt zo te zien.

 

gallery_6495_18670_120799.jpg

 

gallery_6495_18670_157746.jpg

Onderin zijn ze nog mooi groen, waardoor een stikstoftekort onwaarschijnlijk is.

 

Zal de beide dames de volgende waterbeurt met een iets hogere Ec spoelen van 1.8 of 1.9. De andere planten staan er (nog) mooi bij maar zullen de volgende keer toch een Ec van 1.7 krijgen om verdere tekorten voor te zijn.

 

gallery_6495_18670_284001.jpg

 

gallery_6495_18670_302933.jpg

 

gallery_6495_18670_219784.jpg

 

Groetjes en kusjes vanuit een groene jungle in Friesland. :D

 

Dilago.

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier sowieso nog een liggen waar ik niks meer mee doe, die mag je wel overnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt een mooi vol hokkie zo!

Denk dat je een paar dagen op me voor loopt zo te zien.

Mijn planten zijn lang niet zo groen als de jouwe, zou bijna willen ruilen...

(Leeftijd vd planten en hun historie speelt de mijne wat parten, zal deze ronde iets fanatieker moeten zijn met verzorgen wil ik er nog een goeie ronde van maken)

 

Denk dat die gele planten van je idd wat te droog geweest zijn, dat spoelen zal ze wel goed doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel maat! :)

 

Toen ik de planten wat geler zag worden werd ik wel wat zenuwachtig, maar ik houd ze in de gaten! :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.7 mag dan zeker wel ja. niet druk maken om klein tekort.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De twee voorste planten knappen al wat op. De linker is al minder geel als haar zuster rechts. De beide dames zullen gespoeld worden met een Ec van 1.9 en een pH van 5.0.

 

gallery_6495_18670_214988.jpg

 

gallery_6495_18670_163616.jpg

 

gallery_6495_18670_6106.jpg

 

Onnodig om te zeggen dat ik zo langzaam maar zeker een hydro fanboy wordt dunkt mij.

 

gallery_6495_18670_105123.jpg

 

gallery_6495_18670_242147.jpg

 

De anderen zullen een Ec van 1.7 krijgen en een pH van 5.0.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha aardig oerwoudje hoeveel dagen bloei zit je nu?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op dag 21 van de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi opgelost dan, kun je toch weer van je ervaring genieten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...