Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dank je!

 

Ja als ze te lang worden krijgen ze een knak.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal heel netjes uit

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien ben je nu echt vertrokken met dit medium.

Hopelijk zet zich dit door in de bloei.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

Vandaag heb ik wederkom 40 liter over twee lekbakken verdeeld met een ec van 1.6 en een pH van 5.5. Het handige is dat de pH automatisch op 5.5. uitkomt zodra ik de ec naar 1.6 gebracht hebt. Mogelijk dien ik straks tijdens de bloei zelfs een druppel pH + toe te voegen als de pH op 5.7 moet uitkomen.

 

Ondertussen is alles al nagenoeg dichtgegroeid. Mogelijk had de klok wel twee dagen eerder op 12/12 gemogen maar dat zien we gauw genoeg.

 

gallery_6495_18670_153368.jpg

 

gallery_6495_18670_173270.jpg

Vervolgens heb ik een paar uitschieters een knak gegeven.

 

Dank voor het volgen en fijne avond gewenst.

 

Groet,

 

Dilago

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel! :)

 

Zonder overdrijven kan ik zeggen dat mijn planten er zelden zo mooi hebben bijgestaan, mogelijk nooit eerder. Als het zo doorgaat wil ik niet weer anders en heb ik mijn methode die voor mij werkt gevonden.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Past op met wat je zegt... ga eerst het droognet maar eens zien te halen! (Liefst ook lekker vol)

Maar je planten zien er mooi bossig en groen uit, hou t zo.

Let op met t waterverbruik zometeen, voor je t weet trekken ze elke dag de potten droog!

11 liter potten zijn errug klein als de meiden er zin in krijgen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom zei ik ook 'als het zo doorgaat' want niemand kan in de toekomst kijken. Er kan van alles fout gaan want het blijven planten. Maar goed, ik geloof er in anders deed ik wel wat anders. ;)

 

En die 11literpotten zijn wel klein maar ik kiep gewoon wat meer water in de lekbak, dat werkt prima.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten zijn mooi hersteld van het knakken en ze groeien nog steeds als kool.

 

gallery_6495_18670_38338.jpg

 

gallery_6495_18670_157813.jpg

 

Misschien wordt het te vol, als ik het vergelijk met mijn vorige ronde vermoed ik van wel. Indien nodig kan ik er altijd een paar verhuizen naar een ander hok.

 

Hoe dan ook, niks dan een luxeprobleem, want ik zeg nogmaals rebels als ik ben: zo mooi als vandaag hebben mijn planten er nog nooit bij gestaan. Mogelijk dat ze gister net zo mooi waren en hoe ze er morgen bij zullen staan zien we dan wel weer, elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.

 

Groetjes en kusjes,

 

Dilago.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar goed, ik geloof er in anders deed ik wel wat anders. ;)

Dat is het belangrijkste, als je er zelf in gelooft, dan komt het goed. ;)

 

Ze staan er mooi gezond bij!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet wel zeker dat t pittig vol gaat raken bij je, ik heb bij mij nu 10 dagen terug de klok omgezet en de dames beginnen opeens te veranderen in een woest bos. ik heb er nu 4 de m2 staan, en kan de vloer nog amper zien tussen de bladeren door.

En ik heb letterlijk honderden uitlopers, dus t gaat nog veel erger worden...

Het is net alsof ze ff een weekje moesten omschakelen, en ineens schieten ze de grond uit alsof ze in een baan om de aarde willen raken ofzo.

Had er eerst 10 ingezet, (120x240 tent) maar later nog 2 bijgezet omdat t niet vol ging raken....dacht ik.

Dat was dus duidelijk fout gedacht, had er nog wel 2 uit kunnen gooien ipv bijzetten denk ik.

 

Ach ja, luxeproblemen... mag eigenlijk niet klagen.

 

Hou ze groen makker!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het knakken zijn ze (net zoals toppen) snel van hersteld, dag later vaak al en wat je doet..

je geeft een kickstart aan alles onder de knak, de uitgroei van beneden kan een dag na knakken al hoger zitten dan de knak, goed timen en weten wat/waar je knakt.

 

Ik vind de takjes nog wel wat dun, heb je wel iets van een fan in de tent en ga je een net hangen om het doorhangen later in de bloei te voorkomen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet wel zeker dat t pittig vol gaat raken bij je, ik heb bij mij nu 10 dagen terug de klok omgezet en de dames beginnen opeens te veranderen in een woest bos. ik heb er nu 4 de m2 staan, en kan de vloer nog amper zien tussen de bladeren door.

En ik heb letterlijk honderden uitlopers, dus t gaat nog veel erger worden...

Het is net alsof ze ff een weekje moesten omschakelen, en ineens schieten ze de grond uit alsof ze in een baan om de aarde willen raken ofzo.

Had er eerst 10 ingezet, (120x240 tent) maar later nog 2 bijgezet omdat t niet vol ging raken....dacht ik.

Dat was dus duidelijk fout gedacht, had er nog wel 2 uit kunnen gooien ipv bijzetten denk ik.

 

Ach ja, luxeproblemen... mag eigenlijk niet klagen.

 

Hou ze groen makker!

Gaan we doen bro en het motto is vol is vol, de grenzen blijven dan echt niet langer open en de raddraaiers gaan er uit!

 

Het knakken zijn ze (net zoals toppen) snel van hersteld, dag later vaak al en wat je doet..

je geeft een kickstart aan alles onder de knak, de uitgroei van beneden kan een dag na knakken al hoger zitten dan de knak, goed timen en weten wat/waar je knakt.

Ja het herstellen gaat sneller dan op aarde, een dag later is het alweer klaar.

Ik vind de takjes nog wel wat dun, heb je wel iets van een fan in de tent en ga je een net hangen om het doorhangen later in de bloei te voorkomen?

Een fan gebruik ik niet meer want ik dacht dat Amnees niet houdt van tocht in de nek. Ik heb een actieve inblaas die een beetje aanstaat en de afzuiger en deze twee zorgen voor luchtverplaatsing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het meten lijkt bij tijd en wijle wel een momentopname, want als ik de voeding nogmaals goed roer fluctueren de waarden behoorlijk. Derhalve check ik en dubbelcheck ik de waarden en check ze daarna nogmaals.

 

gallery_6495_18670_266586.jpg

 

gallery_6495_18670_10473.jpg

 

gallery_6495_18670_50873.jpg

 

Uiteraard kan het gebeuren dat de waarden nog oplopen nadat ik het voedingswater al in de bak gekiept heb. Dat is wel een spannend aspect aan deze manier van kweken. So far so good.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De temperatuur van je oplossing verandert je Ec ook behoorlijk, hoe warmer hoe hoger die Ec. Misschien heeft dat er ook wat mee te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de temperatuur was gedaald van het voedingswater wat een nacht had gestaan. Dat verklaart e.e.a. zeker.Echter gebeurt dat ook met het water wat de planten niet meteen opdrinken en wat in de lekbak blijft liggen.

 

Ik zal morgen mijn meters maar even ijken, dan weet ik tenminste dat het daar niet aan ligt.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meters zijn geijkt en bleken niet eens zo veel af te wijken. Heb vanavond 40 liter voedingswater verdeeld over beide lekbakken waarbij ik wat meer in de linker heb gegoten.

 

Geen foto's deze keer.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bloei begint er al wat in te komen en alles is bijna dichtgegroeid.

 

gallery_6495_18670_28553.jpg

 

gallery_6495_18670_85766.jpg

 

gallery_6495_18670_216210.jpg

 

Ik krijg hoe langer hoe meer de indruk dat ik eindelijk een kweekmethode heb gevonden die mij ligt.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens geef ik de planten geen enzymen, is het ook beter dat wel te doen? Zo ja, tel ik dat op bij de Ec van de A&B voeding?

 

En wanneer moet met bloeivoeding beginnen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten doen het lekker, fijn zo.

 

Enzymen, waar zou dat nodig voor zijn?

 

Bloeivoeding begin je mee zodra je zichtbare bloei hebt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees regelmatig dat enzymen gebruikt worden aan het eind van de bloei tijdens het spoelen. Het fijne weet ik er niet van vandaar de vraag.

 

Zichtbare bloei is er al enigszins, zal dan de volgende keer maar met de bloeivoeding beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van enzymen weet ik niks, behalve dat ik denk dat ik ze niet nodig heb.

 

Hoelang staan ze op 12/12? Ik wacht tot minimaal 14 dagen 12/12 met omschakelen van de voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan nu twaalf dagen op 12/12.

 

Ook mijn planten hebben geen enzymen nodig zo te zien, maar hoe spoel je dan op het einde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik spoel drie dagen met enkel FloraKleen van GHE, da's voldoende. Ik draai eerst een vat van 220 liter door de slabs, circa 10 liter per slab, en daarna gewoon drie dagen lang druppelen met FloraKleen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...