Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

haha dilago begint echt een broodjongen te worden

 

lekker volgepompt wietje straks :likken:

1.7 is echt te hoog man, klopt je ec meter wel?

Het is niet te hoog, kijk maar naar de planten, ze neigen eerder naar de lichtgroene kant. Als ik hier mijn brood van moet eten dan wordt het een krappe hap! ;)

kweek je nu dezelfde amnees als vorige keer of is dit de phd cut?

de groeistructuur lijkt anders

Ja het is precies dezelfde. Ik denk dat de klok wat eerder op 12/12 had gemoeten maar ik was bang dat het niet vol zou komen.

 

Had zelf een kraanwater ec van 0,3 en dan kweek je goed op 1.4. Geloof me genoeg ervaring.

 

Wie hier die roept dat 1.6 1.7 hoog is met een kraanwater ec van 0.6 kweekt zelf op mapito of rfx? Zo ja wat is eigen kraanwater ec.

Ik zie het ook wel aan mijn planten, 1.6 is nog te weinig zelfs. Vanaf nu geef ik een Ec van 1.7 want ik wil geen gele planten.

 

ik kweek op rfx

eerste helft vd kweek 1.5 tweede helft 1.3 afbloei 1.1

inclusief kraanwater ec 0.5

Als ik op jouw locatie zou kweken zou ik ook zo insturen. Maar kijk eens naar de foto's, zie jij diep donkergroene planten met verbrandde puntjes?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is precies dezelfde. Ik denk dat de klok wat eerder op 12/12 had gemoeten maar ik was bang dat het niet vol zou komen.

 

Jammer, dat niemand je dat even influisterde.. :rofl

Dat had JW toch ook wel even een keer kunnen zeggen.. :whistle:

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar is JW als je hem nodig hebt en wie is JW?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog even een foto van gisteren.

 

gallery_6495_18670_293276.jpg

 

Om lager dan een Ec van 1.6 te geven lijkt me niet handig, want je ziet wel dat ze hier amper genoeg aan hebben. En de pH meter is vers geijkt dus daar ligt het ook zeker niet aan.

 

Eigenlijk is het ook niet te vol, de planten zijn hooguit wat hoog. Volgende ronde maar wat meer op een m2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gooi die klok nou maar om

Klok om! klok om!

Klok om ! 12/12... :D

Al eerder gezegd: om die klok.

Ik zou zeggen gooi die klok om je ziet nu duideljk dat ze ervoor gaan!

 

Eerlijk gezegd, dacht ik dat het Jack White was die er zo op had lopen hameren..

Maar dat donderd niet, weet je voor de volgende run, dat het gerust wat eerder mag nog.. :tu

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vraag is of het dan vol was gekomen, kijk maar op de laatste foto.

 

Niet om betweterig te doen, maar te vol is het niet vind ik persoonlijk. Dus volgende keer kan de klok wel eerder om, maar dan moeten er ook wat meer op een m2 staan. En wat Jack White zegt zal me een zorg zijn, van hem moest ik de planten er uittrekken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jack hier al een tijdje niet meer gezien,

zal hij "te groot" zijn om toe te geven, dat het allemaal piekfijn in orde is gekomen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jack hier al een tijdje niet meer gezien,

zal hij "te groot" zijn om toe te geven, dat het allemaal piekfijn in orde is gekomen??

Ik denk dat Jacky stilletjes het topic volgt op zijn kalender kijkt en denkt: 'nog vijf weken, er kan nog van alles misgaan!'

 

Vanavond hebben de planten in de rechter lekbak 35 liter water gehad met een Ec van 1.76 gehad en een pH van 5.68. De vloer van de linker lekbak was nog niet helemaal droog dus heb ik die kant gemakshalve even overgeslagen en symbolisch 5 liter uit hetzelfde vat gegeven.

 

De plant die een paar dagen geleden wat gelig werd is er weer helemaal. Haar buurvrouw nog niet helemaal maar die heb ik ook een dag later behandeld.

 

gallery_6495_18670_57811.jpg

 

gallery_6495_18670_239334.jpg

Dit is ze vanboven bekeken.

 

in gedachten genomen dat gele planten niet meer herstellen weet ik niet wat ik zie, want de plant is bijna weer net zo groen als de anderen die geen tekorten vertonen. Derhalve hebben beide dames vanavond weer uit hetzelfde vat gekregen als hun zusters. Mochten ze toch nog wat achterblijven spoel ik ze nogmaals apart.

 

gallery_6495_18670_105356.jpg

 

gallery_6495_18670_12162.jpg

 

gallery_6495_18670_248754.jpg

 

gallery_6495_18670_219371.jpg

 

Een groene groet vanuit zuid oost Friesland.

 

Dilago.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er primadelux uit maatje!

Die m2 ers komen echt wel vol zodra die toppen..bonken worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis een haze he... beter als t niet zo propvol staat, komt t licht lekker diep en dat zie je echt terug op de weegschaal straks.

En ze benne lekker hoog, dan is er ook lekker veel ruimte voor nog meer van die mooie plokkies in t midden.

 

Je zit met voeden volgens mij wel aardig goed, ik zie net als jij geen raar wegdraaiende bladpunten, verbrande puntjes en zwaar donkergroene dames.

Hoeveel drinken ze eigenlijk?

Mijn 12 meiden hebben er geen enkele moeite mee om een dikke liter per dag op te slobberen, het is dat ze snachts in t licht staan anders zou ik ze 2x wateren per dag.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er primadelux uit maatje!

Die m2 ers komen echt wel vol zodra die toppen..bonken worden.

*Like*

 

Vooralsnog is het lange tijd niet zo lekker gegaan. :)

 

Tis een haze he... beter als t niet zo propvol staat, komt t licht lekker diep en dat zie je echt terug op de weegschaal straks.

En ze benne lekker hoog, dan is er ook lekker veel ruimte voor nog meer van die mooie plokkies in t midden.

Het zal me benieuwen, de planten zijn vrij hoog geworden. De volgende ronde zet ik er meer op een m2 is het plan, als ik tenminste genoeg stekken heb tegen die tijd.

Je zit met voeden volgens mij wel aardig goed, ik zie net als jij geen raar wegdraaiende bladpunten, verbrande puntjes en zwaar donkergroene dames.

Hoeveel drinken ze eigenlijk?

Mijn 12 meiden hebben er geen enkele moeite mee om een dikke liter per dag op te slobberen, het is dat ze snachts in t licht staan anders zou ik ze 2x wateren per dag.

Wat voeden betreft zit ik duidelijk aan de onderste grens, als ik nog een puntje lager gaan krijgen ze tekorten. Deze grens zoek ik bewust op aangezien ik overal lees dat je een Amnees weinig moet voeden.

Mooi dat je planten zoveel drinken! Dat is altijd een goed teken.

 

Hoeveel de mijne drinken weet ik niet precies, ik kiep gewoon steeds water in de lekbak zodra de vloer droog of zo goed als droog is. Hierbij baseer ik mij op het autopots principe waarbij de planten altijd natte voeten hebben. Ze drinken bij dat systeem als het ware hun bordje leeg en krijgen dan meteen een nieuwe portie. Door de luchtigheid van mapito of rfx-1 kunnen de planten prima de hele tijd natte poten hebben.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gelul ook over een ideale EC waarde waar je niet over of onder zou moeten gaan zitten...

We hebben niet dezelfde voeding, setup en ook groeit de 1 amper voor waar de ander zijn plantjes 5wk (niet gepland) in de groei laat staan.

 

Hoe de mamma waar de stekken vanaf komen gevoed was speelt ook mee, zou je mijn s5 stekken krijgen dan kan je gerust naar 1.8 als je wilt omdat ze zo gewend zijn aan voeding.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier hetzelfde...

 

De ene keer heb je stekken die kunnen 1.8ec makkelijk hebben

De andere x heb je stekken waarbij de ec max 1.5 kan hebben.

 

Die waardes krijg je niet op een etiket of bladzijde van een boek..

Die moet je van je plant aflezen :) kwestie van vallen en opstaan

 

Ziet er goed uit dilago!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gelul ook over een ideale EC waarde waar je niet over of onder zou moeten gaan zitten...

Mee eens. Als ik er naar geluisterd had en op Ec 1.4. was gaan zitten zouden mijn planten nu allemaal geel zijn. En ik voorspel dat ik dan weer heel veel ander gelul had gekregen. :D

 

Die waardes krijg je niet op een etiket of bladzijde van een boek..

Die moet je van je plant aflezen :) kwestie van vallen en opstaan

Inderdaad Wiekspiet, je moet de planten lezen! En als ik ze zo lees is een Ec van 1.7 ideaal.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het leezen gaat je goed af :D.

Mooi hoor !

Edited by wietbladeren
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indd, wat schema's enzo ook zeggen. Elke plant is anders.. Heb 1 plant van de 6 die stukken lichter is, was in de groei ook de enige die meer indica-eigenschappen had. Dus denk dat verschillende pheno's binnen de soort er ook nog te maken mee kan hebben.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat denk ik ook wel, er zitten namelijk een paar verdwaalde Shackzilla's tussen en mogelijk waren dat net die twee die wat gelig werden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt ze er mooi bijstaan Dilago !

 

Lijkt wel een hok van een pro boterhammenkwekert :hug:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha dan weliswaar op kleine schaal maar desondanks dank!;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

broodterham! xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik keek net in mijn hok en de toppen waren veranderd in broodjes! :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warme broodjes gaan doorgaans vlot over de toonbank..

Ook in Friesland?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De broodjes gaan hier zeker warm over de toonbank maat en vermoedelijk zelfs beneden de prijs, want het gerucht gaat dat ik de markt verpest. :P

 

Update tijd. De planten staan er (nog steeds) goed bij. Momenteel zit ik midden in de fase waar het bij mij op aarde zo vaak misging.

 

gallery_6495_18670_190762.jpg

 

gallery_6495_18670_194189.jpg

 

Vanavond heb ik de planten in de rechter lekbak allemaal via de bovenkant water gegeven met een Ec van 1.745 en een pH van 5.6. Dit omdat ik achterin nog een plant ontdekte die wat tekorten vertoonde en aan het gewicht te voelen droog had gestaan. Niks dramatisch gelukkig, maar om verdere tekorten voor te zijn grijp ik graag direct in. De rest van het water heb ik in de lekbak gekiept en de dames zeik en de zeiknat gezet.

 

gallery_6495_18670_107929.jpg

 

gallery_6495_18670_92869.jpg

 

gallery_6495_18670_111970.jpg

 

Het kweken op rfx-1 bevalt me vooralsnog erg goed en ik heb niet te klagen over de resultaten tot dusver.

 

gallery_6495_18670_34734.jpg

 

gallery_6495_18670_109688.jpg

 

gallery_6495_18670_7378.jpg

 

Dit was het voor nu. De plant met de tekorten heb ik niet op de foto gezet want ze schaamde zich en dat moet je respecteren nietwaar?

 

Dank voor het volgen en groet,

 

Dilago.

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
:dope: mooie kleur, hoop dat ik de mijne ook weer zo kan krijgen
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoog zat met de voeding nu (zie ook bladnerven).

Nog hoger gaan gaat je bezuren,

 

Klinkt beetje tegenstrijdig met mijn vorige post natuurlijk maar daar kan ik ook niks aan doen, plant geeft aan zat via meer getekende bladnerven en bladstand, het puntje vh blad knikt wat bovenin de plant.

 

Wat zit er her en der aan wittige spikkels oid op/in het blad?

Zijn je vrindjes terug?

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...