Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bosrand

Stekken Hokje Met Moedertje

Recommended Posts

Vanavond wat stekken gesneden van de twee Amnees moeders en het verbaast me hoeveel daar van af komt.

 

gallery_6495_16810_113913.jpg

 

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn er idd aardig wat!

Hoeveel precies?

Het zijn er net geen 50 stuks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zeker netjes van 2 moedertjes

Ik heb ze onder 600watt in het groeihok te staan, daardoor zijn ze vrij groot geworden. Eigenlijk zoek ik een economisch meer verantwoorde oplossing en staan ze me in de weg. De gewortelde stekken moeten in het groeihok en ik probeer te bedenken wat ik met de moeders zal aanvangen. Laten afbloeien heeft de voorkeur doch weinig zin denk ik, gezien ik er zoveel van gestekt heb.

 

Zonet zag ik dat er weer twee geworteld zijn:

 

gallery_6495_16810_12857.jpg

 

gallery_6495_16810_8716.jpg

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd om met led te gaan knutselen Dilago. :P

Gaat lekker met het wortelen daar!

 

Ik heb gister stekken gemaakt van Sugar Punch zaailingen van een paar weken oud.

Ik hoop dat ik daar ook een mooi moedertje uit kan verkrijgen.

 

Een dezer dagen ook maar eens beginnen de Santa Maria te stekken.

Het wordt hoog tijd om de weckpotten weer te kunnen vullen met Santa Maria!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij gaat het ook goed met de stekken, van wat ik de 13e gesneden heb is 50% inmiddels al verhuisd naar 3,5 liter potten, van de stekken vd 18e beginnen de eerste ook al wortels onderuit de steenwolblokjes te krijgen volgens mn maatje die er vanochtend ff is wezen kijken.

De Amnezen houden de rare bladgroei, ze gaan nog wel iets vooruit maar verwacht toch niet dat dat nog wat word.

Ze blijven nog heel even staan, zolang ik de potten nog niet nodig heb waar ze instaan zijn ze veilig...

 

Foto's komen zsm, ff wachten tot mijn griepje over is dan ga ik er zelf weer volgas tegenaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de Santa Maria zijn ook stekken gesneden.

Van de 5 planten is 1 een man, van de andere 4 zijn er 2 een vrouw en 2 onbekend.

Ik heb van alle 4 planten 4 stekken gemaakt.

 

Ik had van een aantal stekken nog een stuk blad af kunnen knippen, maar ik wil eens zien of het zonder al te veel te kortwieken ook goed verloopt.

 

De foto's zijn van 2 dagen geleden, toen heb ik ook de stekken gemaakt.

gallery_32929_17403_374976.jpg

 

gallery_32929_17403_938129.jpg

 

gallery_32929_17403_604002.jpg

 

gallery_32929_17403_974611.jpg

 

 

Ik denk dat ik binnenkort de 2 t-neon armaturen in ga wisselen voor twee 100w leds met een 200w driver die dimbaar is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn Herrie en s5 mamma onder 110W Tneon in een DP90 met een buisafzuigertje (filtertje moet nog want s5 meurt).

Ze staan op max 3ltr potjes en ik geef van boven water, aarde verarmt al snel dus dmv drain ververs ik en vul aan, net hydro maar dan met BAC bio groei voeding :icecream:

 

Trek ik, als ik net een verse stek gepromoot heb tot nieuwe mamma (om de 3mnd doe ik dat ongeveer) en dat x 2 een week of 3 later ook een stek of 50, moet ik wel de lamp wat hoger houden en elke uitloper 1st een keer knakken net onder de scheut en daarna een keer top.

Net vd week ex mamma omgehakt, had er 1 en daar een 30stuks vanaf getrokken, die geworteld en de mamma houdt ik dan altijd nog even met wat groen eraan mocht er wat mis gaan met de stekken en die mamma kon 2wk later alweer 20 stekkies (ik had lamp er dicht op ivm propagator) leveren.. nu is de s5 een superplant wat dat aangaat..

 

Punt wat ik wil maken is dat je met wat experimenteren op heel kleine schaal heel grote dingen kunt doen.

 

LED heb ik ook overwogen vd mamma's maar dan heb je weer dat je anders moet voedden en waarschijnlijk bijverwarmen want LED is stuk koeler dan TNeon, de plantprocessen moeten ook een beetje op gang blijven en dat is met 28C op tophoogte en doorverwarming hele ruimte ivm meer omzetten naar warmte door Tneon dan LED, een overweging.

Vaak wordt dit oa door de LED goeroes maar ook de GS niet aan je verteld en hebbie dan eindelijk die best dure LED bak mag je nog een mat en een regelaar gaan halen wat je zo € 100 armer maakt wil je het goed doen en dan nog uit zien te vinden hoe je nu moet gaan voedden want water geven gaat ook zo anders, diepgroenpaarse mamma's kunnen je ten deel vallen en die geven stekken die klote wortelen :thumbsdown:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn pp moeders heb ik na het nemen van die +/- 100 stekken na 3 dagen 18/6 op 12/12 gezet en ik laat ze nu afbloeien.

Wordt wel een volle tent, na een dag of 7 is het al nauwelijks meer te zien dat ik ze haast kaal geplukt had...

Hopelijk groeien ze niet nog 4 weken door, dan wordt t een oerwoud.

 

Ruim 90% van de dames is inmiddels geworteld trouwens, en overgepot op 3,6l en 0,5l potjes.

Morgen ga ik een grote wisseltruc uithalen, alle planten verhuizen naar andere tenten, verlichting omwisselen enz.

Amneestent moet jammer genoeg nog wat langer denk ik, de toppen groeien nog steeds... en wil mezelf niet in mn voet schieten door te vroeg te oogsten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken staan er nog fris bij, vooralsnog slechts bij een wortels gespot.

 

gallery_6495_16810_1022.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lostchild, Valt ontzettend mee hoeveel koeler led is hoor. Het laat zich wel veel makkelijker afzuigen. Echter een beetje circulatie fan erop en de temperatuur loopt direct een stuk op in de kast.

 

Je moet er inderdaad wel wat voor doen. Anders floept de warmte zo de hoogte in en de afzuiger uit. Zonde om dan een verwarming te kopen terwijl je een enorme berg warmte zo de tent uit blaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe warm hebben je stekken het Dilago?

Ik heb vandaag maar eens een warmtematje onder mijn propagator gelegd, ik moet eigenlijk nog even een Arduino regelingetje daar voor in elkaar zetten om de temperatuur goed te kunnen regelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan steeds op 24 graden, dag en nacht.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weer zijn er een paar geworteld. Elke stek die wortelt beschouw ik als een klein cadeautje, wat een weelde!

 

gallery_6495_16810_29045.jpg

 

gallery_6495_16810_28962.jpg

 

Op naar de volgende kweek. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daar Dilago!

 

Hier gaat het nog niet zo goed met de stekken.

Ze staan wat aan de natte kant, en een beetje aan de koude kant.

 

De SP stekken beginnen bovenin de kruin wat bruin uit te slaan.

 

De Santa stekken staan er nog wel mooi bij, daar ligt ook een warmtematje onder.

Enkel heb ik te weinig warmtematjes liggen, vanavond maar even een warmtekabel in het hokje neerleggen, misschien dat het wat verbetering geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel, ja ik heb eindelijk mijn methode gevonden denk ik!

 

Jammer dat het bij jou niet wil, maar als ze te koud staan zoals je aangeeft zal het daar aan schorten, dat is althans mijn ervaring. Op mijn vorige locatie was het ook koud en daar kreeg ik ze niet of nauwelijks aan de praat.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowalla

 

stekje los overhiert

 

zit weer in een dwanghandelingsfase

lees ik hier allereil mensen die stekken maken

ga ik lopen nadenken over stekken maken .

en dan denk ik nah heb ik geen ruimte voor .

is zinloos in wezen om stekken te maken .

dus 8 stekjes gemaakt 6 van arnes purple cheese en 2 van een amnesia haze van amaranta seeds .

die arnes purples zijn van onderen verhoutert bleek na 14 dagen dus weg er mee .

en van de amnees had ik er 1 op zo n jiffyachtig dingetje gezet en dacht dan zal dat ook wel nix wezen er uitgetrokken had die wel worteljes !

dus weer terug geplaatst .

en 6 nieuwe stekjes van de amnees in jiffies geplaatst in een koffiebekertje alwaar in ik gehamerde hydrokorrels onderin heb geplaatst in een laagje water .

omdat ik geen perliet had ben ik ze gaan kapot slaan om een soort en met vulkaniese vervangert voor perliet zelf te maken .

dit alles in een emmer op een baksteen omdat het anders door de hele kamer vliegt .

en geen wortelstimulas stekpoeiert of hormonas di cuttingas gel en zo hoor .

nee gewoon een asprootje op een liter regenwater is pure wilg in pilvorm

die stekken gaan daar zwaar op spacen en racen allemaal bio hier .

 

 

gallery_7335_4882_591982.jpg

hier de amnesia haze stek in close up .

er zit een plastiek afdakje overheen wat het wat onduidelijkachtig maakt .

maar tis een stek van een amaranta amnees een 12 weker die onder 150 watts er wel 14 tot 16 over doet .

dus die gaat de kerst makkelijk halen

gallery_7335_4882_172046.jpg

en hier linksonder ergens rechts in het midden de moederplant .

want die heb ik 12/12 in de perp gegooid want die afgesnejen dochter doet het goed .

maar die is nog gepamperd met de luiert nog om de poepert dus duurt me te lang moederplant word afgebloeid .

 

gallery_7335_4882_1204087.jpg

 

en dat was em weer hier .

het was wel 12 jaar geleden dat ik es een stek had gemaakt

dus dan gaat dat kriebelen .

had die moederplant al geschlacht getoond ?

nee dat niet maar dat zeg ik ik heb er de ruimte niet voor om ze af te bloeien dus als het mannetjes zijn worden ze ook weg :jump: gegooid

 

dus maakt het eigenlijks niet veel uit weet je wel .

gewoon leuk stekjes

 

gm :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mannetjes moeten ook gestekt worden! :innocent:

 

 

 

Dan doe ik de vrouwtjes wel. :likken:

 

gallery_6495_16810_81380.jpg

 

gallery_6495_16810_32016.jpg

 

gallery_6495_16810_77628.jpg

Roots.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van mijn ong 100 PP stekken heeft op 1 na alles het gehaald. Ga met 48 mijn volgende ronde doen, van de rest heeft het grootste deel een ander baasje, het restantje heb ik euthanasie gegeven.

De amnees-kneusjes zijn ook geëlimineerd, en ik maak ook geen moeders van de reserve PP stekken.

Volgend jaar ga ik met iets anders beginnen, maar met wat heb ik nog niet besloten.

 

Wel grappig dat ik met een experimentje voor de grap gelijk zo'n goed resultaat haal, en dat de stekken die verhuisd zijn de totale kosten van het experiment ruim terugbetaald hebben.

 

Fotos komen zodra de nieuwe garde in de tent gaat.

(Moet ik eerst nog ff het restant vd amnezen omhalen, knippen en drogen die nu de grote tent nog bezet houden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de drie s5 stekken die ik afgelopen zomer kreeg heeft een het overleefd. Deze was ondertussen groot genoeg gegroeid om van te stekken, dus dat heb ik vanavond maar even gedaan. Naast Amnees is S5 een soort die me erg aanspreekt. Ben blij deze pheno eindelijk in mijn bezit te hebben en binnenkort zal ik daar ook een kweekje mee draaien. De stekblokjes heb ik wederom ingewaterd met aangezuurd water en wat groeivoeding. Daarna heb ik een heel klein beetje aangezuurd water in de lekbak bij de stekken gegoten alla Derek Bud om uitdroging te voorkomen. De kap heb ik er dit keer niet op omdat de LV hoog genoeg is door het water wat in de bak staat.

 

Vorige keer slaagde de Derek Bud methode niet, maar dat lag 'm eerder aan de temperatuur dan de methode vermoed ik.

 

gallery_6495_16810_52600.jpg

 

gallery_6495_16810_41392.jpg

 

gallery_6495_16810_59184.jpg

 

gallery_6495_16810_2676.jpg

 

De methode waarop ik momenteel succesvol stek bevalt me wel, echter vind ik de bladeren wel een beetje mat geworden op het moment dat er wortels zijn. Eens kijken hoe dat op deze wijze gaat met wat water in de lekbak.

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

owalhallah

 

GEEL MAAR GEWORTELD EN GEGROEID OOK NOG LOL

 

gallery_7335_4882_35990.jpg

wat is mamma trots op haar dochter die 3 weekjes geleden nog haar eigen hoofd was .!!!!!

gallery_7335_4882_520351.jpg

en zo zie je dus dat een wietplant die als t ware word onthoofd als een worm weer doorleeft als een tweeling .

\het steeltje was wat roodachtig maar dat trekt al enigsince bij .

 

hier ff een close oupe de la loupe

gallery_7335_4882_990763.jpg

want das vele male mooier dan een digimacro das geen kunst aan .

geef mij maar dat oldfashioned back to the roest vintagne reetro gevoel .

ouderwets stekken en closeuppen

oude tijden herleven

 

Gewoon Genieten

M :jump:

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer mijn stekken geworteld zijn hebben ze vaak ook rode steeltjes en wat dof of geel blad. Dat probeer ik nu te perfectioneren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat juist de grote fanleaves eraan zitten zodat de stekken de voeding daaraan kunnen onttrekken. Die worden dan inderdaad geel, maar dan heb ik wel het gevoel dat ze in ieder geval nog nut hebben gehad voor de plant. Als de stekken geworteld zijn haal ik die gele fanleaves eraf en dan heb ik een mooie groene stek over.

 

Beetje voeding in het water wil ook wel helpen, maar als je het overdrijft dan wortelen ze weer niet lekker.

 

Prachtige reetro macro inderdaad macerror :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...