Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bosrand

Stekken Hokje Met Moedertje

Recommended Posts

Ja idd en ik zag ook dat je wormenshizzle thee gebruikt, echt vet als je dat probeert te benaderen en ik zou ook daarvoor kiezen als ik zou gaan afzuren enzo, dit bedrijf heeft t duidelijk voor elkaar en brengen hydro cultuur en bio/organisch heel dicht bij elkaar.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een weekje verder.

De plantjes groeien rustig aan door.

Vandaag heb ik ze wat water met bacto gegeven.

 

gallery_32929_17403_567283.jpg

 

gallery_32929_17403_1217132.jpg

 

gallery_32929_17403_320802.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer ruim een weekje verder.

Ze krijgen gewoon kraanwater en 1 keer in de week Bacto mee.

Er zijn 2 plantjes die wat probleempjes vertonen, enkel weet ik niet precies wat het is.

Ik denk dat het komt door dat ze iets aan de natte kant gestaan hebben, een andere oorzaak kan ik niet bedenken.

Het zijn in ieder geval geen beestjes, tenminste aan de onderkant van het blad is niets te zien.

 

gallery_32929_17403_234489.jpg

 

gallery_32929_17403_361546.jpg

 

Een van de plantjes met probleempjes, witte vlekjes op de bladeren.

gallery_32929_17403_467170.jpg

 

gallery_32929_17403_1151328.jpg

 

gallery_32929_17403_1169150.jpg

 

gallery_32929_17403_686860.jpg

 

Inmiddels begint het erg vol te worden onder de 2x75w t-neon.

Enkel zal het nog wel een tijdje duren voordat ze het geslacht gaan laten zien, dus ik denk dat ik van de week 2 plantjes onder 3x36w t-neon ga zetten.

Ook mogen ze wel een iets groter potje krijgen, alleen heb ik geen iets grotere, dan worden het meteen 11 liters, dat is ook niet echt ideaal.

Maar eens even zien hoe ik dat op ga lossen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er fris en groen uit. Heb ook even een kiekje van mijn twee Amnees moeders gemaakt.

 

gallery_6495_16874_74376.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaan ook lekker.

 

Wat staat er om heen nog allemaal?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahh ja, dat was ook zo.

Welke van die is de S5?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleinste rechts die je nauwelijks ziet Hopen dat het nog wat wordt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn twee Amnees moeders op 50/50 aarde/perliet gezet en ze houden er van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bosrand, misschien staan ze wat te heet/droog? Daar krijg je ook van die vlekjes van plus opgekrulde bladrandjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te veel water is een mogelijkheid Dries, te veel voeding niet.

Ze staan in lightmix en hebben enkel nog maar water en wat bacto gehad.

 

Die ongekrulde bladrandjes komen inderdaad omdat ze wat te heet gestaan hebben Wietefras, ik had de lamp wat eerder omhoog moeten hangen, die bladeren zijn enkel niet meer recht getrokken.

Die witte vlekjes zijn later pas gekomen, dus het lijkt me niet dat het door de warmte komt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het ook niet precies, maar toen ik me verdiepte in het VPD verhaal kwam ik foto's tegen met van die vlekjes in bladeren met de opmerking erbij dat een te hoge VPD (vooral te droge lucht) voor dat soort plekjes kan zorgen. Eigenlijk vrijwel dezelfde foto's als die van SmokeyBear.

 

Ik zie die witte plekjes ook als ik binnen opgekweekte plantjes buiten zet en het wordt dan erg zonnig. Dan krijgen ze ook van die witte plekjes. Al is dat bij andere planten dan wietplanten, maar het principe lijkt me hetzelfde.

 

De Chocolope moeder heb ik enorm terug gesnoeid omdat ze de tent uit groeide. Ook wat wortels eraf geknipt. Die zit nu onder met dat soort vlekjes.

 

Komt later wel weer goed denk ik dan. Als ze wat groter zijn en goed verdampen wordt het vanzelf vocthig in de tent.

 

Bijvoorbeeld deze:

https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=153547

 

Al lijkt me dat ook wel een magnesium tekort.

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben weer bezig met een nieuwe poging om stekken te maken. Deze keer probeer ik het weer op de oude methode waar ik destijds geslaagd mee gestekt heb. Het enige verschil is dat ik dit keer steenwol gebruik i.p.v. stekgrond. De oude kast heb ik weer klaar voor gebruik gemaakt en daar staan sinds vandaag 16 Amnees stekken in op 18/6. Het water waarmee ik de stekblokken heb natgemaakt heb ik aangezuurd naar pH 5.8. Daarna heb ik nieuwe kleinere gaatjes in de blokken geprikt en de stekken er in gezet met stekpoeder aan de voeten.

 

gallery_6495_16810_71576.jpg

 

gallery_6495_16810_9624.jpg

 

En nu, geduld. Rustig laten wortelen, het plantje weet zelf het beste wanneer het wortelen moet....

 

Ik hoop dat het nu weer werkt!

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste dilago, in mijn topic heb ik mn stekken op light mix gestekt en na 19 dagen lift off.

Als een stekje wil groeien dan groeit t echt uit zichzelf en heb je geen poeder nodig en gewoon kraanwater does the trick.

 

Klein advies, gooi wat seramis of hydrokorrels onder je blokjes want die drogen uit waar je bij staat ;-)

 

Succes man

 

Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb laatst me stekken in steenwol pluggen gestoken met wat bio clonex en gewoon water uit de kraan

 

niks van ph gemeten ofzo en alles geworteld

 

zodra ze in de propagator gaan gewoon 2 weken afblijven

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste dilago, in mijn topic heb ik mn stekken op light mix gestekt en na 19 dagen lift off.

Als een stekje wil groeien dan groeit t echt uit zichzelf en heb je geen poeder nodig en gewoon kraanwater does the trick.

 

Klein advies, gooi wat seramis of hydrokorrels onder je blokjes want die drogen uit waar je bij staat ;-)

 

Succes man

 

Poldergrower

Dat is ook een methode, op deze locatie wil ik geen geknoei met grond dus probeer ik het met steenwol.

 

heb laatst me stekken in steenwol pluggen gestoken met wat bio clonex en gewoon water uit de kraan

 

niks van ph gemeten ofzo en alles geworteld

 

zodra ze in de propagator gaan gewoon 2 weken afblijven

Klinkt goed, snoei je de grootste bladeren ook?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat ze een beetje aan willen slaan bij je Dilago.

 

 

Bij mij gaat het niet zo geweldig met de plantjes in het moederhokje.

Naja ze staan er wel redelijk bij.

Ik had ze laatst verpot naar 11l potten.

Toen heb ik ze ingewaterd met iets minder dan 1l water met Bacto per pot, maar volgens de bladeren is het te nat.

Ik zal een dezer dagen nog even foto's maken.

Ook is de temperatuur niet heel hoog, rond de 22 graden ongeveer, dat zou wel iets hoger mogen, maar nog geen idee hoe.

Edited by bosrand
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat ze een beetje aan willen slaan bij je Dilago.

Dat wordt gewaardeerd en ik hoop het ook! De bladeren waren al rechtgetrokken dus het lijkt de goeie kant op te gaan. Verder heb ik vandaag nog vier nieuwe stekken gesneden. Twee waren zo groot dat ik daar vier van gemaakt heb. Er staan dus sinds vandaag zes nieuwe bij. We zullen zien of het werkt, weggooien kan altijd nog.

 

gallery_6495_16810_23386.jpg

Het zijn er een paar meer geworden.

 

Bij mij gaat het niet zo geweldig met de plantjes in het moederhokje.

Naja ze staan er wel redelijk bij.

Ik had ze laatst verpot naar 11l potten.

Toen heb ik ze ingewaterd met iets minder dan 1l water met Bacto per pot, maar volgens de bladeren is het te nat.

Ik zal een dezer dagen nog even foto's maken.

Ook is de temperatuur niet heel hoog, rond de 22 graden ongeveer, dat zou wel iets hoger mogen, maar nog geen idee hoe.

De temperatuur lijkt me wel ok. Voed je ze wel voldoende? Ik heb de moeders onder hps en ze glimmen van gezondheid. Kan ook komen door de fishmix waar ik ze af en toe mee verwen, want schoon kraanwater ben ik uiterst spaarzaam mee. Daar houden de planten niet zo van is mijn ervaring.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik heb ze tot dat ze overgepot zijn op 11l potten niet gevoed.

In elke 11l pot zit nu een buffertab, dus nu hebben ze wel wat voeding.

De eerste probleempjes die de laatste keer op de foto te zien waren, die komen denk ik wel door een tekort aan voeding.

Nu hebben ze gewoon te natte voeten, maar dat gaat wel weer goed komen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken worden lichter groen uit de nieuwe scheuten. Zal ik ze een beetje voeding geven?

 

gallery_6495_16810_11338.jpg

 

gallery_6495_16810_58189.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dit stadium niks geven Dilago, je ziet duidelijk dat ze aanslaan JUIST aan de wat lichtere uitlopers.

Ze zijn wortels aan het maken wat je 1 op 1 aan je kruintjes ziet! Gaat goed....zorg voor je plugs dat die niet te droog worden en geen water op gieten maar laten opzuigen van onder. En over afzuren kennen jullie me wel is echt niet nodig nu...

 

Succes man

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...