Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GrowingP

10 X Super Lemon Haze

Recommended Posts

Die had je al enkele keren moeten geknakt/geplet hebben,zeker die vooraan op de foto ...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn opa vertelde me eens:

 

Een plant kan niet harder groeien dan de zwakste schakel in de ketting toestaat. Als een plant bijvoorbeeld volop licht, water en co2 krijgt, maar niet genoeg voedingsstoffen, dan wordt zijn groei gedwarsboomd.

 

Amen!

 

Groet Plantformer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer de grote nog wat weg te buigen van de lamp doormiddel met een touwtje na beneden trekken dat ze op gelijke hoogte zijn of zet de grootste in de hoeken van de tent en de hele kleine plantjes op een ophoging midden onder de lamp mits ze je toch niet weg wil doen mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scrognetjes lossen een hoop op! Daarmee kun je je oppervlakte ook veel beter benutten en een hoger rendement halen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de grote plant gisteren al opzij gezet.

En net 2 kratjes onder kleine 2 plantjes gezet.

Momenteel even veel aan me hoofd, maar heb nog wel een netje waar ik wat van ga maken.

Moet ook nog dieven, want dat wil ik sowieso.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn opa vertelde me eens:

 

Een plant kan niet harder groeien dan de zwakste schakel in de ketting toestaat. Als een plant bijvoorbeeld volop licht, water en co2 krijgt, maar niet genoeg voedingsstoffen, dan wordt zijn groei gedwarsboomd.

 

 

Anders gezegd: De beperkende factor bepaalt de opbrengst.

En dat is een ijzeren wet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieven kan altijd maar zal nu niets extra s geven aangezien je al in de bloei zit.

Stekken snijden kan je gewoon altijd doen maar wil je ze inzetten moet je t gewoon in de groei doen natuurlijk anders zoek even op reveggen.

Ze zullen nu wel hard gaan groeien met de groeivoeding :)

 

@ beaker zal dr opletten ..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijven sowieso maar groeien vooral 1.

Bloei gaat ook lekker en steeds sneller, leuk om te zien :)

Dus eigenlijk te laat met dieven.

 

Zal voorzichtig moeten zijn met de voeding nu.

Als ik niet te veel gekke dingen doe komt het wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dilago, nee geen stekken gesneden.

Kan dit nog op het einde ook, want ik moet waarschijnlijk nog wel 8/9 weken. ;)

Wel, wat niet kan is nog nooit gebeurd maar dan bloeien je planten al en wordt het lastiger de stekken weer terug in de groei te krijgen. Hoe langer je wacht, hoe lastiger het wordt en aangezien je toch nog moet dieven kan je van dat spul stekken maken.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oude rocker wel on topic houden he :)

 

@dilago t kan wel hoor bloeiende toppen stekken en terug in de groei zetten je bent alleen zo een maand of 2 verder voordat je weer verder kan.

Alleen t dieven in de bloei heeft geen zin en volgens mij gaat t je grammen kosten ipv opleveren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat inderdaad ook eens gedaan!

ik kreeg eens een paar stekken van een vriend die die had gesneden voor me.

Hij vertelde me toen ook al dat ik geduld moest hebben omdat hij ze van een plant in de bloei had gesneden.

Mijn geduld raakte op want het duurde wel heel lang .

 

ontopic:

Het valt me enigs zins niet tegen over hoe ze er nu uit gaan zien en ik hoop dat je ze een beetje kleur kan gaan geven.

kun je er niet een uit halen en in het dag licht een fotootje maken dan zien we echt de goede kleur en leverd het misschien weer wat goed advies op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als ik nou enkel bladeren weghaal ipv takken is het dan wel oke?

Is er in ieder geval beter licht op de onderste toppen.

 

Zal morgen wat foto's maken ook met 1 uit de tent.

Lijkt me sowieso onhandig stekken te maken, want heb geen 2e tent hoor.

 

Wil nu bloeivoeding minimaal doen, 2 ml per liter en dan een halve liter per plant.

En wil eigenlijk toch de ultra pk toevoegen al maakt dit het misschien onnodig "ingewikkeld".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nou eerst eens op had gezocht wat het nut is van dieven (of wat dieven überhaubt inhoudt), dan had je die 1e vraag ook niet gesteld, zodat je je weer een hoop commentaar van anderen had kunnen besparen. :rolleyes2:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik heb gedaan de eerste keer dat ik wietplanten zette is ze planten en ze laten groeien en zo nu en dan wat water (met voeding) geven.

Voor de rest helemaal niks, enkel kijken wat de plant doet.

Ik had zelf zoiets, ik kan van alles uit gaan halen van wat ik gelezen heb, scroggen, toppen, fimmen, knakken, buigen, dieven, maar ik kan ook eerst eens zelf bekijken hoe het nu eigenlijk gaat zonder dat ik dat allemaal doe.

Enkel heb ik op een gegeven moment in de bloei toen 1 plant moeten knakken omdat die te dicht bij de lamp kwam.

Ik vond het best een leerzame ronde en er kwam genoeg lekkere wiet vanaf.

 

Dus mijn advies is, zeker nu de bloei begonnen is, doe niet te veel, en kijk wat er gebeurd en trek daar je lering uit zodat je een volgende ronde eerder in kunt grijpen op de juiste manier

 

Hoezo Beaker, niet iedereen begrijp na het lezen van een uitleg precies wat er bedoeld word of twijfelen aan zichzelf of hetgeen wat ze gelezen hebben, soms wordt het pas echt duidelijk als je het zelf eens gedaan hebt, of een ander het hebt zien doen, het is toch niet nodig om daar commentaar op te gaan geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beaker,

 

Ja baas!

 

Bosrand,

 

Dat vind ik nu ook het leukste, is allemaal een beetje chaotisch en te gehaast gedaan.

Heb daar ook zeker geen spijt van.

Actie is soms beter dan wachten op (het zogenaamde) perfecte moment.

Vind de natuur zijn gang laten gaan ook leuk ipv er een hele wetenschap voor maken voor de meest goede oogst.

Al wil ik daar natuurlijk wel naartoe, perfectie creëren.

Heb wat schema's gezien en dan lijkt het de indruk te wekken dat het 5+ soorten voeding nodig heeft. :huh:

Dure aarde, wortelsimulators, groeivoeding, bloeivoeding, bacteriën hier enzymen daar....tsjah als dat de lol van het kweken moet zijn.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dosering die je aanhoudt lijkt me wat veel van het goede. Ik,zou beginnen met 1ml/l en kijken wat je planten doen, densnoods bouw je zo op.

Ultra Pk zou ik nog wat mee wachten, je bloei is namelijk nog maar net begonnen.

 

Kan me niet voorstellen wat je je planten zou aangedaan hebben zonder het forum :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder het forum hadden de planten het niet overleeft of had ik een vriend ingeschakeld.

Ken wel wat mensen met "verstand" van kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@dilago t kan wel hoor bloeiende toppen stekken en terug in de groei zetten je bent alleen zo een maand of 2 verder voordat je weer verder kan.

Toevallig heb ik het recent geprobeerd en uiteindelijk de moed opgegeven. De bloeiende stek wortelde wel maar leek eenmaal een tijdje onder 18/6 bevroren. Echter heb ik niet twee maanden gewacht, dus misschien had het nog gekund.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Best niemand bij je hobby betrekken,

geen elektricien's,vrienden,kenissen met ervaring,...

lekker voor jezelf houden ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan overigens net zo snel met zaad starten als je over het wortelen van stekken doet. Gewoon je zaadje in een plug drukken en in een glas water zetten. Luchtsteentje eronder en bruisen maar. Ik denk dat je dan eerder fatsoenlijke planten gaat krijgen dat wanneer je een bloeiende tak gaat stekken. Ik heb 2 week geleden 1 van de Og kush gestekt en alhoewel er wortels onder de plug uitkomen als dreadlocks zit er totaal geen groei in.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt allemaal leuk dat advies om te stekken, maar heb maar 1 tent en daar staat het in de bloei.

 

Net weer fotootjes gemaakt.

 

gallery_40695_17805_2978751.jpg

 

gallery_40695_17805_940377.jpg

 

gallery_40695_17805_3030665.jpg

 

Gaat imo de goede kant op.

Heb nog nooit echt grote toppen gezien ook, dus zou leuk zijn als dat lukt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het valt me niks tegen hoe het gaat, straks gaan de mensen die eerst aan je twijfelden nog om advies vragen *duikt weg*. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat sluit ik ook zeker niet uit dilago.

Mijn eigen voedingslijn is natuurlijk ook al in ontwikkeling.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...