Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GrowingP

10 X Super Lemon Haze

Recommended Posts

Ohja nog even over die oplossing de buffertabs. Eigenlijk werken ze super maar als jij bodem ph ergens rond de 4/5 zit wat in zijn geheel niet ondenkbaar is zal je er niets aan hebben hoor zijn ze zo weg en nog niet opneembaar voor je planten.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf het een zeer vermakelijk topic vinden..Het meest verwonderlijke vind ik nog wel,

dat TS het verschil niet kent, tussen geld uitgeven en investeren..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sativa Avitas,

 

lol.

 

Ze zien natuurlijk niet waar ik nog meer voor knok of hoe gedisciplineerd ik in andere dingen ben.

Welke risico's ik neem etc.

En dan is oordelen makkelijk, maar dat moeten ze lekker zelf weten en zegt verder niks over mij.

 

Agent orange,

 

Ik gooi misschien troep in mijn planten, maar jij blijkbaar in je eigen lichaam :P

Toch gun ik je wel oprecht dat je lekker van je broodje geniet.

 

Word als het goed is biogreen groeivoeding omdat Rodja zo vriendelijk is mij een flesje aan te bieden.

 

Oude Rocker,

 

Dan lees je niet goed of trek je verkeerde conclusies.

Want geld kan je maar 1 x uitgeven, dat is bij investeringen niet anders.

 

Deze discussie ga ik graag met je aan per pm of eventueel een offtopic topic als de mods daar mee instemmen.

 

Dinsdag heb ik groeivoeding als het goed is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima, ik wens je veel succes maar zie het triest in. Als hier wat van afkomt zou mij dat zeer verbazen. Mochten er eventueel nog wat trichomen op de blaadjes komen zou ik daar maar bolletjes van draaien en die oproken in een pijpje. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol @ Dilago

 

Ik zou alles in de ice-o-lator pleuren, maar dat kost dan weeer 80 euro XD zo blijf je bezig :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, op dit forum krijg je volgens mij maar 2 soorten tips:

 

-stop er maar mee en wordt klant van mij!

-geef 10.000 euro uit aan een compleet ingerichte kweekkamer

 

 

Of de helft van de replyers zijn heel vermogend, of het zijn allemaal mensen die beginnen met hulp van een netwerkje, papa`s creditcard... Weet ik het. In ieders geval zit er volgens mij bijna niemand op een laag inkomen hier die alles zelf stukje bij beetje heeft opgespaard :o

Wat een onzin, ik draai in een hokje iets groter als ts het enige wat ik kwijt ben is 40(?) euro aan een beetje A & B voeding. Je moet wel weten wat je er mee moet doen.

 

Je kunt wel denigrerend gaan doen maar kweken is hobby die geld kost net zoals veel andere hobby's. Ja gaat toch ook geen boot kopen als je geen geld hebt voor een roer? Dan heb je wel een boot maar ben je nog stuurloos.

 

 

Maar goed ik neem aan dat dat de volgende ronde wel goed komt. Wie zijn eerste ronde was wel goed?

 

 

Wat heb je aan groei voeding? Je zit toch al in de bloei?

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan lees je niet goed of trek je verkeerde conclusies.

Want geld kan je maar 1 x uitgeven, dat is bij investeringen niet anders.

 

Kijk, daar zit het verschil tussen de denkwijze van een oud ondernemer (25 jaar ervaring)

en een starter.

Investeren, betekend in dit verhaal;

 

Geld steken in je basis benodigdheden (medium, voeding en je hardware) op een dusdanige schaal, dat er een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is, dat je je investering met winst terug haalt.

Geld uitgeven, wat jij dus doet, is zo zuinig mogelijk proberen na te streven er nog iets van te maken.

Hierbij ligt de mislukking op de loer en je dus al je (weinige) geld kwijt bent.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, Hoe kreeg je dat hokje en de apparatuur die erin hangt dan Johnny? Viel dat voor je deur van de vrachtwagen af?

 

Ik wou dat ik het bij 40 euro voor voeding had kunnen houden... Ben zelf al voorbij de 1500 euro. Maar dat heb ik ook niet in 1 dag gepint en uitgegeven. Daar spaar je voor... Af en toe 50 euro voor een nieuwe lamp, dan weer 80 voor een liter bloeistimulator...

 

Is het fair om iemand compleet af te branden daarvoor? Als je niet alles in 1x goed aan kan schaffen moet je maar kappen? Meest idiote advies dat ik ooit op een topic heb zien geven. En ik heb heeeeeeel veel reacties gezien in de afgelopen paar jaar...

 

@ rocker: Het verschil tussen een ondernemer en een hobbyist, ken je dat ook dan?

 

Een ondernemer zegt:"geen winst! Hou maar op!"

 

Een hobbyist zegt: "mwah, geen winst, wel fun. Gewoon doorgaan! Wordt vanzelf wel beter. Heb er toch lol in..."

 

Je hebt overigens ook nog 2 types ondernemers. 1 met visie en 1 met gebrek aan visie. Een ondernemer met gebrek aan visie verwacht dat zijn 1e kweekje meteen winst oplevert, als dat niet gebeurd is het afgelopen. De ondernemer met visie accepteerd 2 verliesgevende rondes omdat hij weet dat hij dat met 5 winstgevende rondes die er achteraan komen recht kan trekken en dan op een totaal winst zit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk kost de rest ook geld (500 tot 1000 per lamp in totaal) maar dat haal je er toch ook weer uit?

 

Je kunt het wel op hobby gooien maar jij bespaard toch ook een hoop door niet naar de shop te gaan? We komen op het zelfde uit, geld.

 

Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je er dan geen plezier in hebt? Je begint eens met 1 lampje en het breid zich uit, zo gaat dat bij 90% van de kwekers.

 

Iemand afbranden, dacht dat in mijn afgelopen posts redelijk opbouwend ben geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt wel wat je zegt SA.

 

Maar TS geeft ergens in het begin aan, dat hij deze hobby is gestart, om daarmee enig geld mee te genereren.

Dat gaat dus niet lukken op deze manier.

Al het geld wat hij er in steekt, zal verloren zijn, omdat hij onvoldoende vermogen heeft, om deze minionderneming een kans van slagen te gunnen.

 

Wat jij schetst met je 1500 euro and still counting herken ik ook wel. Hier niet anders.

Neemt niet weg, dat ik de overtuiging heb, dat je met een budget van 500 euro ook klein kunt beginnen.

Maar dan moet je ook daar je "winst" verwachting op aan passen.

 

Dan ga je draaien met een klein tentje en 4 plantjes.

Daar doe je dan een paar rondjes ervaring mee op en de kleine beetjes winst "spaar" je om daarna wat groter te kunnen gaan.

Ik denk, dat de vuist regel kan zijn, dat je je eerste rondje (mits alles goed verlopen) net voldoende kan zijn, om je eerste investering terug te verdienen.

Dus na 4 geslaagde rondjes, zou je in theorie de investering kunnen doen, die jij en ik ook hebben gedaan.

 

TS , maar ook vele andere starters, denken dat ze snel binnen lopen, maar zo is het gewoon niet

 

PS..

Wat Johnny dus ook zegt

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sowieso, topoogsten draaien met je 1e planten is gewoon een illusie(of er moet een pro over je schouder heengluren). En dat is wel erg lullig voor jou GP, maar er kijkt een heel leger aan pro`s over je schouder mee, maar jij wilt zelf graag leren met je eigen fouten. Dat maakt dit voor jou nog een lang traject..

 

De fout dat je je geld propt in iets waar je achteraf ook niks aan hebt gaat nog wel eens vaker gebeuren. Ik heb me ooit verslikt in de mammoth lite. "Das nog eens een goedkoop tentje!" dacht ik... Tot je de hps erin hangt en de hele tent geel kleurd XD

 

50 euro vernaggelt... Ach, heb er een groeitentje van gemaakt. T-neon schijnt er maar een beetje doorheen..

 

Vallen en opstaan is alles wat je kan doen. Ik zie deze man vallen, maar de tips die hem gegeven worden die in de richting gaan van opgeven vindt ik erg slecht. Na vallen geef je niet op. Je staat op en gaat door ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oude rocker,

 

Ik denk snel binnen te lopen?

Heb volgens mij onderhand wel 20 x gezegd dat ik het bewust het risico neem dat er 0 vanaf komt.

En dat ik er ook vrede mee heb als ik er niks af haal maar dat ik het toch gewoon wil proberen er het beste van te maken.

Ik ga er verder niet meer op in, want wil niet het risico lopen dat het topic straks dicht gaat, hoe graag ik het ook wil uitleggen.

 

Sativa Avitas,

 

ik leer (val) liever dan dat ik opgeef inderdaad.

Tsjah en ik hou nog steeds voor mogelijk dat er wat af komt hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je doorzet is alleen maar positief iets en dat je gedisciplineerd bent met geld ook. Als je iets meer van een ander aan zou nemen komt het helemaal goed. Volgend jaar lach je om je eigen gekloot.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johnny_Sack, ik lach nu al om mijn eigen gekloot :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg dat hij er beter mee kan stoppen aangezien dit project alleen maar zn portomonee leeg trekt. En dat is geld wat er noet is.

 

Daarnaast ben ik zelf ook ooit begonnen vanuit de schuld sanering dus die vlieger van een groot budget gaat niet op.

 

Maar ik deed wel goed lezen tips opvolgen en elke cent bekijken of het wel kan en nuttg is om uit te geven.

 

Zoals k al eerder zij kweken hoeft helemaal niet veel geld te kosten als je de basis maar op orde hebt en die hoeft niet veel te kosten.

 

Een hokje bouwen met restmateriaal schakel app kan je vervangen door een wekker en op tijd wakker worden bewateren met een gieter.

Een magneet ballast kost niet veel je klimaat is wel erg belangrijk en je filter dus daar niet op bezuinigen.

 

Een sannie voordeel pakketje en goede grond.

 

Denk dat ik t zou opstarten voor een 300 euro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg gamma. Voor 300€ kom je een heel end als je niet veel eisend bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi maar eens zomaar 300 euro op tafel als je een uitkering hebt. Succes! ;)

 

Ik zal uitkomen op 100 euro voor een tentje. nog eens 100 voor goede afzuiging + filter. Nog een keer 100 voor de lamp+ vsa... Oh. Daar hebben we 300 euro al. Nog geen voeding aarde niks.... Dan wordt het eerder 400 euro. Dat is al een halve uitkering. Hoe doen we dat? Rekeningen, boodschappengeld... Welke laat je liggen voor een maand? Stop je 30 dagen met eten of betaal je gewoon helemaal niks meer a la New kids?:)

 

Je kan besparen op je tentje en een mammoth lite nemen haha. Heb je een extra nachtlamp van 2 kuub :P

 

Het klinkt allemaal zo makkelijk als je t moet geloven. In welke vorm van schuldsanering zat jij dan wel niet dat men je de ruimte gaf om 300 euro aan een hobby uit te geven? Waarschijnlijk een krediet van de kredietbank of niet? Geen enkele bewindvoerder zal je die ruimte geven. Tenzij je veel meer verdiend dan je moet afbetalen.... Bewindvoerders moeten ook verantwoording afleggen voor de rechter he? ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan besparen op je tentje en een mammoth lite nemen haha. Heb je een extra nachtlamp van 2 kuub :P

LOL! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten hebben voeding nodig. Bij de action biologische plantenvoeding 1 liter 1.49 euro. Geen idee of het goede voeding is, maar dat kan er nog wel bij!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch nog een reactie....

 

alle lof dat je het blijft proberen?/doorgaat. wat ik niet begrijp is dat je geen voeding en aarde kan/wil kopen maar wel doorgaat.

Je inkomsten geven je niet het vermogen om te investeren in de kweek.

Toch kost een 600 watt lamp per 12 branduren toch zo'n 1,80 euro. en dat wel elke dag......en dat laat je doorgaan terwijl je zelf aangeeft er 0 van af te halen. dat moet toch ook betaald worden??

 

ben je dan toch stroom illegaal aan het aftappen?? (NIET??)(waarom verspil je je geld dan?)

 

oh ja, achterstand kan je NIET inhalen.

 

denk wat je doet, succes met deze ronde.....

 

 

 

10 a 12 weken bloei kost dus ongeveer zo'n 125 euro. (dat zonder vloerverwarming,inlaatverwarming ed)

 

lijkt een beetje geldverspilling als je zo doorgaat.

 

als laatste een kiekje van mijn dames, ze zijn ongeveer tegelijkertijd met die van jouw in de (goede) grond gegaan.

 

gallery_39650_17849_74557.jpg

 

succesjes..

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi maar eens zomaar 300 euro op tafel als je een uitkering hebt. Succes! ;)

 

Ja zeg,, dan moet ik ander halve week gaan werken.... :head_hurts_kr:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ging toch om super goedkoop een kweek opzetten? 10 panlatten en een stukje zwart wit folie kost geen 100 euro...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stroomkosten doorschuiven is geen probleem.

 

Sativa Avitas,

 

Ze willen het gewoon niet begrijpen.

 

Michel t,

 

Ziet er mooi uit!

 

Goede voeding of niet mijn planten staan pas 10 dagen ofzo in de bloei. (zou ik terug moeten bladeren)

En er zijn ook wat anderen dingen gebeurd.

Kortom te veel variabele factoren om te concluderen dat het aan de aarde ligt.

 

Ik stop nu wel met dingen uitleggen aangezien ik 10+ x wel genoeg vind en dat gewoon terug gelezen kan worden.

 

Mensen die dat dwars zitten hoeven hier niet te zijn, mensen die het leuk vinden dit log te volgen en eventueel bijdragen zijn welkom.

Oude rocker wil ik verzoeken op te krassen aangezien die per pm mij letterlijk vertelde dat hij dit topic wilt verzieken en ook verder geen enkele communicatie met mij wenst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind et leuk om je verslag te lezen,ma je planten hebben nog steeds honger mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

No way Shelby :o Dat meen je niet serieus toch? Met een hps blazen tussen plastick en panlatten? Ik vindt dat eerder een hele omslachtige wijze om je keet in de fik te zetten. Blik benzine en aansteker is goedkoper XD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...