Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GrowingP

10 X Super Lemon Haze

Recommended Posts

De hoop op een goede afloop is bij de meesten hier denk ik tot een nulpunt gedaald.

Plantjes hebben gewoon bepaalde voedings componenten nodig om zich goed te kunnen ontwikkelen.

Dan kom je er met een paar bananenschilletjes en een schepje cacao niet.

Nu nog buffetabs toevoegen zou ze een duwtje in de juiste richting kunnen geven maar ze hebben al dermate achterstand opgelopen, dat haal je niet meer in.

Die kleintjes zou je daarmee misschien nog kunnen redden, maar die zul je dan weer in de groeifase moeten brengen.

al met al gaat dit je stroomverbruik niet goed doen en je moet je dan af vragen of de opbrengst dat nog goed kan maken.

Ga je eerst een goed inlezen, er zijn ook genoeg goede adviezen gegeven waar je zeker wat mee kunt.

Budget kun je crieeren door wat bij proberen of inderdaad spullen verkopen die je niet meer gebruikt.

Kortom, doe wat moeite, zet je ego en eigenwijsheid opzij en het wordt nog wat met je.

Share this post


Link to post
Share on other sites
morgen biogreen groeivoeding.

 

Groeivoeding?, je weet dat je al in de bloei zit :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijgen vandaag buffertabs en bloeivoeding morgen biogreen groeivoeding.

Als ik aarde uit de growshop had was die waarschijnlijk ook al leeg getrokken qua voeding toch?

 

Hopelijk zet het zode aan de dijk, want mijn budget is al te vaak overschreden.

Beetje begrip aub.

 

Ook weer zoiets .. nog steeds ben je niet gaan lezen of nadenken waarom zou je vandaag tabs en bloeivoeding geven en morgen groeivoeding..

 

Het volgende wat je gaat leren is dat overdaat schaad

 

Growshop grond is op geen enkele manier te vergelijk met dit prutje wat je nu hebt.

 

Het gaat geen zoden aan de dijk zetten en als je je budget niet verder wilt overschrijden moet je stoppen zoals ik al eerder tegen je heb gezecht.

 

En als laatste NEE !!!!!!!!!!! Er is geen enkele hoop op een goede afloop.

 

Jij bent typisch iemand die de bel heeft horen luiden.......

Denkt ff wat geld te maken met kweken want ja dat kan elke boeren ***.

 

Ik zou verwachten van iemand met weinig geld dat hij wel goed zou nadenken over elke euro die hij moet uitgeven. Maar jij doet maar wat daarom zal jou toekomstige bedrijf geen enkel bestaansrecht hebben.

Simpelweg omdat je geen benul hebt waar je mee bezig bent en als je even wat goed geld verdient zal het verdwijnen als sneeuw voor de zon..

 

Een budget wordt dat nou te vaak ... of teveel overschreden ..

1 keer een budget over schrijden van 100 euro of 10 keer van 10 euro is dan die 10 keer te vaak? Of die 1 keer teveel..

 

Als je nou vanavond en morgen tabs en voedingen hebt gegeven denk ik dat we iig wel benieuwd zijn naar foto s over een dag of 3 B.V.D.

 

 

En verder suc6 met je kweek probeer ze iig geel en paars te houden denk dat dat al lastig genoeg is deze ronde

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buffertabs kan ik wel gewoon door de wortels heen drukken?

Want zit helemaal vol natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Agent orange, je denkt dat ik blij mag zijn met 6 gram.

Krijg ik van jou een euro voor elke gram die ik er boven lig?

dan krijg jij van mij 2 euro voor elke gram die ik er onder lig. :D

 

Wie wed meer dan 6 gram?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil die weddenschap geeneens aangaan met jou die 12 euro uit jou zag hoef k niet te verdienen.

 

Geloof me nou hier is echt geen redden aan.

 

Nogmaals wij laten onze planten top sporten probeer jij eens de 100 meter sprint zonder benen..

 

Ga eerst van de zomer eens experimenteren met wat plantjes in de tuin want jij begrijpt er echt helemaal geen snars van....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net 2.5 buffertabs per bak gegeven waarvan een halve verkruimelt er op.

Ook bloeivoeding gegeven.

Wil dus nog 1 a 2 keer groeivoeding erbij gaan geven oa omdat wat het gemist heeft.

En las dat het tot 2 weken na bloei nog gegeven kan worden.

 

Agent orange,

 

Dat heb ik van de zomer gedaan en heb daar veel plezier aan beleefd.

Deze keer weer en dan ga ik verduisteren, want het ging heel goed.

Alleen had ik de laatste 4 weken geen zon meer en daar heb ik resultaat toen laten liggen.

 

Was veel regen en toch nog geen 1% toprot, echt een paar plukjes.

Wil het liefst ook een kas maken hiervoor, want mijn locatie is echt te open en bloot bij een sloot.

 

Voor jou en vele is dit mss een hoop geklungel, maar ik beleef plezier aan het ermee bezig zijn ipv hoe goed en professioneel het gaat.

Als je een ander dat niet kan gunnen heb je in dit topic niks te zoeken.

Volg kweekverslagen die meer aansluiten bij jou interesse, dan haal je er zelf ook het meeste plezier uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb t over gewone plantjes ei viooltjes of kruiden mischien een peper plantje.....

 

Heb je nu serieus die tabs door je wortel s heen gejast... en jij denkt ongestraft wortelschade toe te brengen ?.

 

Je snapt toch zelf ook wel dat je voeding van een plant niet in kan halen door m extra te geven.... denk nu eens 1 keer logisch na waarvoor neemt een plant nu voeding tot zich... of denk je soms dat hij zn buikje vol eet...en dan vol zit dat hij tevreden is..

 

 

Je bent er toch wel erg druk mee om mensen je topic uit te wijzen maar bedenk je 1 ding vind jij t wel leuk ?

 

Ik iig wel lach mezelf de *** heb dit ook zelden meegemaakt en k draai echt wel al wat langer mee op verscheidene fora s

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker, vermaak me prima.

Als jij graag uit negaviteit plezier haalt moet je dat vooral doen, van mij hoef je niet weg, ik doe toch wel eigenwijs me eigen ding :D hahahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup en ik blijf toch wel zeiken maar doe jij jezelf nu maar een plezier en hou t wel on topic.. anders ben je straks dit topic ook kwijt.

Gewoon elke reactie ff aanvullen met wat nutteloze info over je kweekje iets nuttigs valt er toch niet te melden.

 

Maar hoe zit t nu met die voeding of snap je t gewoon echt niet... hou iig maar aan wat er op de fles staat he.. of toch niet... meer minder zeg t maar .. des te meer je geeft des te eerder de honger weg is .. zeg t maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik je een advies mag geven en dat bedoel ik dan ook echt als advies!

die lamp die je nu boven je planten hebt hangen kost je 27 euro aan stroom per maand.

die heb je nu al aan staan staan vanaf december dus kost je dat nu al 81 euro extra op je stroom rekening.

Laat je deze plantjes staan met het gevolg dat het valikant mislukt zijn we 2.5 maand verder dus komt daar nog eens 60 euro bij en maakt dat 141 euro.

mijn advies luid dus snij 5 to 6 stekken van die planten af gooi de rest weg en begin te groeien onder wat tl licht tot ze de juiste maat hebben.

koop wat light mix a 5 euro per 50 liter en schaf een starters pakketje aan van plagron of een ander merk.

Daar kan je een hele kweek mee werken en geloof me als je dan advies aan neemt en luisterd verdien je al wat je nu weggooid misschien nog terug.

 

En ik zeik je niet af ik meen echt wat ik nu zeg.

Volhouden is goed maar ook een volhouder kan hard op zijn bek gaan en het uiteindelijk opgeven.

Edited by power p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je al stekken gesneden? Dat is gratis en je kan er de volgende kweek mee doen die misschien al sneller komt dan je verwacht. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Power p,

 

Weet ik en waardeer je eerlijkheid ook, maar ik wil dit gewoon graag afronden voor mezelf en kijken hoe het loopt.

Natuurlijk staan de planten er niet perfect bij, maar laat dat een leuke uitdaging zijn en kijken hoe de voeding aanslaat.

Vanaf 14 januari ging de lamp aan volgens mij als ik het zo terug zie.

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@power p

Dat advies was ook al gegeven maar er is geen budget voor grond of niets en luisteren dat is al veelste lastig.

 

Hij wil kijken hoe de voeding aanslaat terwijl jij en ik denk k allebei wel weten hoe dat gaat aflopen en hem dat ook geprobeert duidelijk te maken.

En als hij niet wilt luisteren kan hij dingen opzoeken maar ook dat is blijkbaar te lastig.

 

Wedden dat hij over een paar dagen komt vragen waarom de puntjes en of de hele plant aan t verbranden lijkt .. :) die pakt gewoon een emmer water dondert er een scheut voeding bij wat m wel goed lijkt en giet zn potten vol tot t eronder uitloopt..

 

Maar desondanks wens ik m ook wel suc6 hoor en hoop ik nog steeds voor m dat hij er kilo s afhaalt :)

Maar ik weet wel hoe dit af gaat lopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjeezzz rook toch allemaal een spliff...

 

 

Als p niet wilt luisteren en aan wilt rommelen laat hem dan lekker gaan. Al die heisa en pagina's vol met geblaat...

 

@P

 

Nu de tabs erin zitten alleen kraanwater geven en geen andere voeding toevoegen de eerste paar weken dan komt het wel goed..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je "Sannies" tabs gebruikt?

Als je nu tabs verkruimeld hebt, wel oppassen dat je niet te veel "flesvoeding" nog erbij geeft, anders krijg je zoals Agent al zei verbrandde puntjes, dan is het te veel van het goede.

Je planten kunnen wat voeding gebruiken, maar verder lijkt het niet verkeerd te gaan.

Wat die toevoegingen die je in de aarde gestopt hebt aan het begin gaan doen is natuurlijk nog wel een beetje de vraag.

Straks zal je waarschijnlijk 2 keer op een dag moeten wateren met zulke grote planten in te kleine potten.

Ook is die aarde, die niet bij de shop vandaan komt niet zo heel slecht.

Ik heb er mijn eerste rondes ook op gedraaid en haalde voor hoe ik het toen voor elkaar had best goede resultaten ermee.

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook steeds,

ach laat hem nou toch doen,

ik reageer er niet meer op,

maar dan telkens wil je hem toch nog wat goede raad geven en slaat hij het gewoon in de wind,

vandaag bloeivoeding gegeven,

en vanaf morgen terug wat groeivoeding,

a ja,toen ze in de groei waren had ik geen groeivoeding en dan geef ik ze nu tijdens de bloei maar even de groeivoeding wat ze toen tekort hebben gehad.

Net alsof je een kind van 12 terug op flessenvoeding gaat zetten,waar is de logica?

Ik begijp agent orange zeer goed,zelf geraak ik er ook gefrustreerd door...

En het mooie is,dit topic blijft maar op de 1ste pagina staan,je kan er gewoon niet langs kijken.

Wat ik hier las van 25eu/maand stroomkosten kan je vergeten,

ik betaal voor 2 x 600 + randapperatuur op de kop 200eu/maand aan elektriciteit.

Maar trek er wel iedere 2.5 maand 900 à 1000gr onderuit,

iedere ronde 8 zakken nieuwe lightmix = 60euro

iedere ronde ongeveer 75eu aan voeding (canna terra lijn),

iedere ronde 20 fem zaden +verzendkosten = 130-150 euro

Ik investeer dus per ronde om en bij de 750 euro en krijg 900-1000gr

Weer hetzelfde verhaal,eerst insteken,dan eruit halen...

Maar met niets/weinig insteken ga je er ook niets of weinig uithalen....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ergens door gefrustreerd raakt, moet je eens heel goed naar jezelf kijken, de oorzaak daarvan ligt namelijk bij jezelf. ;)

Je kan wel zeggen dat Iemand je raad niet opvolgt en dat je daarom gefrustreerd bent, maar dat betekend dat jij je leven laat bepalen door wat een ander doet of niet doet.

 

"Groeivoeding" zou hij mee kunnen geven omdat daar een groter aandeel stikstof in zit dan in "bloeivoeding", datgene waar die planten voornamelijk honger in hebben, dus zo raar is dat niet dat je "groeivoeding" mee geeft in de bloei.

Maar aangezien hij al buffertabs gegeven heeft en verkruimeld, zal dat waarschijnlijk eerst wel genoeg zijn, dus gewoon de planten goed in de gaten houden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap het punt ook niet zo... Je geeft hem een tip en laat hem lekker zn weg zoeken. Het is een tip, geen wet. Tips kan je ook naast je neer kwakken. En wat maakt het uit als iemand al je tips naast zich neerkwakt? Is ook altijd grappig als je dan met een glimlach "i told you so" kan zeggen aan het einde van het verslag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jonge toch,trek je plan met growingp....

je geraakt gefrustreerd omdat je hele teksten ligt in te typen voor niets...

maar zoals ik al zei bosbrand ,

trek je plan met hem,

ik ga hier nog maar 1x reageren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net Rodja van het forum kort ontmoet.

Hij had wat groei en bloeivoeding aan me gedoneerd wat ik ontzettend waardeer.

Ik wens hem in ieder geval eeuwige top kweeks! :D

 

Dilago, nee geen stekken gesneden.

Kan dit nog op het einde ook, want ik moet waarschijnlijk nog wel 8/9 weken. ;)

 

 

Heb inderdaad de sannietabs gegeven, 2 per pot + een halve verkruimelt.

Zal ook nog wel even duren voor het afgifte plaats vind aangezien het voor een hele periode is.

Daarom wou ik nog 1 malig groeivoeding geven zodat er wel gelijk een afgifte is.

Ergste wat er dan kan gebeuren is 1 malig wat overvoeding en in het gunstigste geval slaat het gewoon prima aan.

Goed om te horen dat deze aarde ook goed ging bij jou.

Denk zelf dat goedkopere aarde echt wel voldoet, mits je wat minder verwachtingen hebt.

Was ten slotte ook voor de eerste 4 weken bemest.

 

Te kleine potten? zijn wel 15 liter potten, maar zijn idd groot geworden die planten :P

Vind overigens wel jammer dat de lengte zo verschilt, maar goed daar heb ik met de kleintjes voor gekozen.

Bloei slaat volgens mij nu echt in, dacht eerst nog dat het extra bladeren werden.

Morgen foto's!

 

Leuk dat je weer eens langs kwam :)

 

Blowke,

 

Niets is voor niks, ik leer van die informatie al kan ik het nu misschien niet toepassen, ik neem het zeker mee de volgende ronde in.

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo is dat en zelfs als je je planten de voeding geeft die ze nodig hebben biedt dat ook niet altijd garanties voor een topscore. Ik kweek nu bijna een jaar binnen en heb nog nooit 1 op 1 gedraaid, bij lange na niet. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op naar een mooi bos toppen Growingp!

Ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren op de buffertabs.

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup en ik blijf toch wel zeiken maar doe jij jezelf nu maar een plezier en hou t wel on topic.. anders ben je straks dit topic ook kwijt.

...

agent orange, ik wil je nogmaals vriendelijk verzoeken om op te houden met het "zeiken" in dit topic.

Je hebt je zegje nu al wel een paar maal gedaan hier.

Als je off-topic verder wilt gaan, doe dit s.v.p. via pm.

Dit geldt trouwens niet alleen voor agent orange, maar voor iedereen.

 

Nogmaals mensen: als dit topic je niet aanstaat, sla dit topic dan over en reageer gewoon niet.

Dit topic is nu al voor de zoveelste keer opgeruimd.

 

On-topic blijven!

 

Groeten Beaker

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...